مشکل در IK Solver

Gryphon

Member
سلام علیکیم!
من دارم از رو یه آموزش کاراکتری رو ریگ میکنم تو آموزش بین بازو و مچ از ik solver استفاده میکنه بعد برای تنظیم چرخش مفصل میانی (آرنج) از توی این قسمت motion -----> ik solver properties ---------> pick target یه shape رو انتخاب میکنه منم دقیقا همین کارو انجام میدم ولی bone هایی که برای بازو و ساق دست استفاده کردم میچرخه در حالی که تو آموزش چنین اتفاقی نمیفته.مشکل کجاست!
 

پیوست ها

  • 01.jpg
    01.jpg
    94.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 2.jpg
    2.jpg
    93.1 کیلوبایت · بازدیدها: 6

nc_hamid

Member
سلام
دو چیز به ذهنم می رسه
یکی اینکه استخونه تر قوه (دومی ) رو کاملا هم راستا با استخون بازو گذاشتی و IKSolver درست عمل نمی کنه (اگه اینجوری باشه اگه IKChain رو تکون بدی استخون ها حرکت نمی کنن) اگه اینجوریه، یکم استخون تر قوه رو به داخل بچرخون تا IK Solver زاویه درست رو بشناسه
حالت دوم که احتمالا همین باشه تو آموزش مثلا تو نمای Top استخون رو ساخته اما تو توی نمای مثلا Front .بعد Direction استخون ها متفاوت شده
اگه اینجوریه باید IK Target رو که همون Shape هستش رو اول با استخون ترقوه Align کنی (هم Position هم Rotation) بعد در راستای عمود بر استخون ها (احتمالا Z) بکشی عقب حتما تو حالت Local باشی وگر نه بعد انتخاب Target دست یکم می چرخه .
اگه بازم حل نشد استخون بازو رو قبل از اینکه بخوای IK بدی یکم به داخل بچرخون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا