مشکل در کار با TRAPCODE PARTICULAR ورژن cs5

massomeh1

Member

سلام من با مشکلی روبرو شدم بعد از دیدن ویدئوی آموزش light streaks یا همان رشته های نورانی وقتی اقدام به تمرین کردم با کمال تعجب دیدم که پلاگین trapcode particular در افتر cs5 برعکس ورژنهای قبلی اش در میان گزینه های بخش انتخاب نوع پارتیکل گزینه custom را ندارد و موفق نشدم تمرین را ادامه دهم خواهش می کنم اگر کسی با cs5 کار کرده و کار با particular را میداند مرا راهنمایی کند که چگونه این رشته های نورانی متحرک را در افتر CS5 درست کنم؟
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
آموزش light streaks دو ورژن داره یکی با Emitter مسیر رو هدایت می کنه و یکی دیگه هم با Null Object کار می کنه حالا کدومش منظورت بود ؟
بله Trapcode در ورژن 2 نسبت به ورژن 1.5 تفاوت زیادی داشته اما تمام خصوصیات ورژن 1.5 رو ساپورت میکنه . و در کل خیلی بهتر شده
اگر پروژه ای بر اساس پارتیکل 1.5 طراحی و اجرا و ذخیره شده باشه در زمان باز شدن در ورژن بالاتر نرم افزار خودش رو آپدیت میکنه و هیچ اشکالی هم پیش نمیاد
در آموزشی که گفتین لایه ای که به عنوان Texture انتخاب کردین رو در شاخه اصلی Particle و زیر شاخه Particle Type با استفاده از گزینه های
Sprite
Sprite Colorize
Sprite Fill
و یا
Textured Polygon
Textured Polygon Colorize
Textured Polygon Fill

می تونید اضافه کنید . البته این گزینه ها تفاوت هایی دارن ولی همون بخش Custom به این موارد تبدیل شده
.
 

massomeh1

Member
آموزش light streaks دو ورژن داره یکی با Emitter مسیر رو هدایت می کنه و یکی دیگه هم با Null Object کار می کنه حالا کدومش منظورت بود ؟
بله Trapcode در ورژن 2 نسبت به ورژن 1.5 تفاوت زیادی داشته اما تمام خصوصیات ورژن 1.5 رو ساپورت میکنه . و در کل خیلی بهتر شده
اگر پروژه ای بر اساس پارتیکل 1.5 طراحی و اجرا و ذخیره شده باشه در زمان باز شدن در ورژن بالاتر نرم افزار خودش رو آپدیت میکنه و هیچ اشکالی هم پیش نمیاد
در آموزشی که گفتین لایه ای که به عنوان Texture انتخاب کردین رو در شاخه اصلی Particle و زیر شاخه Particle Type با استفاده از گزینه های
Sprite
Sprite Colorize
Sprite Fill
و یا
Textured Polygon
Textured Polygon Colorize
Textured Polygon Fill

می تونید اضافه کنید . البته این گزینه ها تفاوت هایی دارن ولی همون بخش Custom به این موارد تبدیل شده
.
سلام من منظورم با امیتر است درضمن چرا مثلا بخش preview ندارد و گزینه custom ندارد در ضمن گفتید از texture polygon استفاده کنم اینکار راهم کردم اما وقتی طبق فیلم آموزشی ساخت light streaks نوع امیتر را lights معرفی کردم و نوه پارتیکل را تکسچر پلیگون انتخاب کردم و مراحل بعدی منبع نور متصل به سیستم ذره ایی نمی شود و در موقعیکه wiggle آنرا تنظیم می کنیم منبع نور حرکت نمی کند و رد نور ایجاد نمی شود فقط سیستم ذره ایی حرکت می کند خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید و اگر امکان دارد فیلم آموزشی این پلاگین و فیلم اموزش ساخت light streaks در افترافکت cs5 را برایم قرار دهید خیلی متشکرم. چون در آموزش ویدئویی که دیدم با امیتر یاد داده بود (درضمن فرقش با nul object چیه ؟)میشه کامل برایم توضیح دهید که با این ورژن چگونه این نوارهای نورانی متحرک را ایجاد کنم یا اگر فیلم آموزشی آنرا دارید که در cs5 توضیح داده باشد برایم لینکش را قرار دهید خیلی متشکرم درضمن من دوست دارم با nul object هم یاد بگیرم اگر وقت دارید و می توانید کامل هر دو روش را برایم توضیح دهید مطمئنا آموزش شما برای دیگران هم که مشکل مرا دارند مفید خواهد بود. پیشاپیش بسیار از لطف شما سپاسگزارم.
 
آخرین ویرایش:

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
شما از Sprite استفاده کن مشکل حل میشه
اگر حل نشد اشکال کار جای دیگه است
من این دو تا آموزشی light streaks شماره یک و دو رو بیش از دهها بار کار کردم و تست زدم
هم با پارتیکل 1.5 هم با پارتیکل 2 و استفاده از Sprite .
آموزش 18 و 25 ویدیو کوپایلت هر دو
light streaks هستند
.
جدا از فرق این دو ، ویدیو کوپایلت تکنیک ها رو در حالات مختلف آموزش میده
مثلا در آموزش دوم تکنیک اتصال Null و پارتیکل رو به هم نشون میده و یا اینکه
توی دومین آموزش لایه پارتیکل که سیاه سفید هست و به راحتی رنگ نمی پذیره
با استفاده از کانال آلفا و افکت Choloroma به صورت رنگی تبدیل میشه و این یک نکته طلایی هست
.
واقعا من نمی دونم شما چیکار کردین اما اگر مرحله به مرحله با همون آموزش پیش برین
و Sprite رو انتخاب کنید مشکل حل میشه
.
اگر چیزی نشون داده نمیشه به Opacity , Size , Velocity , Particle/Sec و سایر گزینه ها
رو چک کنید و او نها رو کم و زیاد کنید
.
 

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
دوست عزیز نکته دیگه ای که یادم اومد و خیلی حیاتی هست اینه
طول تایم لاین در کامپوزیشنی که تکسچر رو تعریف می کنید 2 فریم هست
شما باید در بخش Time Sampling مربوط به Texture از Particle گزینه Stretch v رو حتما فعال کنید
در غیر اینصورت احتمالا چیزی نمایش داده نمیشه
.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا