مشکل در ویوپرت؟

Yar.kh

Member
یه مشکل با مکس پیدا کردم. توی ویوپرت روی آبجکتم سایه میندازه. انگار یک شی نامرئی بالای شی من هست. چکار باید بکنم باهاش؟
 

پیوست ها

  • 5.jpg
    5.jpg
    59.2 کیلوبایت · بازدیدها: 19
آخرین ویرایش:

taghi abbas

Well-Known Member
منم وقتی دو آبجکت رو attach میکنم این اتفاق برام میفته.کسی میدونه باید چکار کنم؟
 

Yar.kh

Member
مشکل شما احتمالا مال Normal ها ست. گاهی این مشکل هست که وقتی اتچ می کنید نرمال بعضی اجسام برعکس میشه.
باید دنبال گزینه Flip باشید. مثلا اگه جسم Editable Poly هست در قسمت Selection رو حالت Element قرار بدید و بعد قسمتی که سیاه شده رو انتخاب کنید و از منوی Edit Elements روی Flip کلیک کنید تا نرمال های اون جسم برعکس بشن.

اما مشکل من فرق داره. وقتی صفحه رو حرکت میدم سایه هم تغییر میکنه و حتی گاهی حذف میشه. دقیقا مثل حالتی که یه جسم بالای آبجکتم باشه!!!
کسی میدونه چطور مشکل رفع میشه؟
 

Yar.kh

Member
این Hardware shading کجاست؟ پیداش نکردم. سرچ هم جواب نداد!
فعلا Shadow رو از ویوپرتها حذف کردم و درست شد. اما نمیدونم اون سایه از کجا روی سر کارم میوفتاد!
 

I-like-DDD

Well-Known Member
شاید بخاطر این باشه که Hardware shading فعاله !!


attachment.php
 

Yar.kh

Member
روی smooth + highlight کلیک راست کن منو میاد
من با مکس 2012 کار میکنم. اصلا گزینه smooth+highlight رو حذفش کردن. جاش realistic اومده به اضافه یه چندتای دیگه...! مشکل از همین حالتها بود که با عوض کردنش درست شد.
 

پیوست ها

  • 6.jpg
    6.jpg
    17.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3

Yar.kh

Member
مکس جدید خودش سایه هارا توی ویو پرت نشون میده مشکلی نیست یکی از قابلیت های جدید مکس
درسته
ولی مشکل من این بود که توی یه پروژه جدید اولین شی که رسم کردم روش سایه بود! معلوم هم نبود سایه چیه

به هر حال فعلا که با برداشتن تیک Shadow مشکل حل شد.
ممنون از همه دوستان
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.این کار چند تا علت داره
1 - کارت های ما ورک استیشن نیستن و زمان محاسبه طول میکشه
2- مکس 2012 یه مدیریت بسیار قوی توی ویوپورت داره
یعنی چی>؟؟ ببینید اگه شما 200 تا درخت پروکسی داشته باشین یا کلی آبجکت امکان نداره کند بشه.چرا /؟ چون وقتی چیز دور بیافته خودش ورتکس های اضافه رو هیدن میکنه.
مشکل ما:
ببینید وقتی کارت ما ورک نیست میخواد بین حالت طبیعی و ایزوله کردن ( ورتکس کم کردن ) گیج میشه تناقص ایجاد میشه.
اگه روی حالت شید بزارین بزارین درست میشه.

 

Yar.kh

Member
کاملا درسته. من هم قبلا مشکل نداشتم، اما توی این پروژه همون اول یه آبجکت خیلی بزرگ رسم کردم و انگار کارت گرافیک نتونسته هم یک سر شی رو هیدن کنه و هم نشون بده. رو حالت شید مشکلی ندارم.
خیلی ممنون... حداقل فهمیدم سیستمم مشکلی نداره!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا