مشکل در سایه بلوری

eboy7

New Member
با سلام
اگر ممکنه دوستان راهنمایی کنند که چرا وقتی در refraction مقدار glossiness رو کم میکنم تا شیشه بلوری بشه،
نور خورشید که میاد داخل فضا، انگار که از یک شیشه معمولی رد شده و کاملا واضح هست در صورتی که باید مات(blurry shadow) بشه؟
 

ALI_TAKHTI

Active Member
عزیزم اون glossiness رو شیشه تاثیر میزاره. شما از کجا میخوای تفاوت نوری که از شیشه معمولی و نوری که از شیشه بلور شده رد شده رو بفهمی؟این glossiness رو حالت و و خود شیشه و حالت شیشه بیشترین تاثیر رو داره و نمیتونی اونقدرا تفاوت نور رو حس کنس.شاید خیلی کم .
البته این تجربیات شخصی خودمه شاید دیگران بیشتر بدونن.حالا دنبال چی هستی؟ میخوای نور ورودی به اتاق چطور باشه بگو تا بهتر راهنمائی کنیم.
 

Ultra3D

Well-Known Member
فقط اون پارامتز نیست که تاثیر گذاره ... مقدار IOR و تنظمات Translucency هم هست ... تازه تکنیک ها و تنظمات رندر مثل Photon map برای GI و استفاده از coustic هم می تونه خیلی موثر باشه ....

اینایی که گفتم بعضی هاشون شاید به درد نخور باشن ولی باید با روش سعی و خطا و تلاش نتیجه مورد نظرت رو بدست بیاری
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
فقط اون پارامتز نیست که تاثیر گذاره ... مقدار IOR و تنظمات Translucency هم هست ... تازه تکنیک ها و تنظمات رندر مثل Photon map برای GI و استفاده از coustic هم می تونه خیلی موثر باشه ....

اینایی که گفتم بعضی هاشون شاید به درد نخور باشن ولی باید با روش سعی و خطا و تلاش نتیجه مورد نظرت رو بدست بیاری
coustic چطور میتونه تاثر گذار باشه !!؟ چه ربطی داره به coustic!
 

eboy7

New Member
ضمن تشکر از دوستانی که لطف می کنن و پاسخ میدن، برای اینکه سوالم رو بهتر مطرح کنم عکس مربوطه رو قرار دادم
توی پنجره ای که هستش، در نیمه سمت چپ، شیشه معمولی و در نیمه سمت راست شیشه بلوری گذاشتم.
اما سایه ای که از کره های پشت شیشه ها بر روی زمین میفته یکسان هستش
انگار که نوع متریال ها یکی هست در صورتی که نباید اینطور باشه
یعنی در حقیقت سایه کره شماره 2 باید به صورت blurry یا soft باشه

w copy.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا