مشکل در ریگنگ

hollow

Member
سلام بر دوستان عزیز ...:rose:
تو اسکین وقتی من می خوام به یه بون gizmo بدم ... نمی شه و ارورو می ده ... می گه :
The selected bone does not have a parent in the skin system

یعنی چی ؟ باید چی کار کنم ؟ خیلی داغونه من حتما باید بهش morph angel deformer بدم :cry:


ممنون می شم راهنمایی کنید ...
:rose::rose::rose::rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
ساده است، خودش داره می گه چکار کن بنده خدا - گیزمو ها بر اساس زاویه ی بن انتخابی و پرنت اون بن کار می کنن، وقتی پرنت نداشته باشه معلومه که نمی تونه زاویه ی حرکت از محل اولیه ی بن رو حساب کنه- بنت رو به بن قبلیش لینک کن، اگر بنت در ابتدای زنجیره هست، به یک هلپر لینک کن. اگر جواب نداد برای اینکه زیاد مجبور به تغییر ریگ نشی گیزموی اسکین رو بیخیال شو از مودیفایر Skin Morph استفاده کن
 

hollow

Member
سلام آرمین جان :rose:
ساده است، خودش داره می گه چکار کن بنده خدا - گیزمو ها بر اساس زاویه ی بن انتخابی و پرنت اون بن کار می کنن، وقتی پرنت نداشته باشه معلومه که نمی تونه زاویه ی حرکت از محل اولیه ی بن رو حساب کنه
کلا نفهمیدم :green:

بنت رو به بن قبلیش لینک کن، اگر بنت در ابتدای زنجیره هست، به یک هلپر لینک کن
این کار کل ریگمو به هم میزنه ... یعنی بونم می ره یه سمت دیگه ...

برای اینکه زیاد مجبور به تغییر ریگ نشی گیزموی اسکین رو بیخیال شو از مودیفایر Skin Morph استفاده کن
آهان ... فکر کنم این چیز خوبی باشه :green:
من تاحالا باهاش کار نکردم ... یه توضیح مختصر می دید ...

من اسکین مورف رو بالای اسکین اضافه کردم .... بعد تو اون لیسته فقط اون بنی رو که می خوام اسکینش رو تغیییر بدم رو اد کردم ...
بعد رفتم تو تایمی که مشکل دارم
بعد ورتکس هایی رو که می خواستم تغییر بدم رو انتخاب کردم ...
بعد وقتی تو اون لیسته بونم انتخاب بود create morph رو از لوکال پارامتر زدم ....
بعد ادیت رو انتخاب کردم و جا به جا کردم ...
ولی نشد ... یعنی شد ... ولی همیشه عوض شد ... مثل اینکه یه ادیت پولی بذارم بالای اسکین !!!

توضیح می دید دقیقا باید چی کار کنم ؟

ممنون :rose::rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
ببین دوستم، توی اسکین مورف هم حتما باید parent داشته باشه فرق نمی کنه، فقط فرقش با اسکین اینه که میتونی توی skin morph پرنت helper هم داشته باشی که توی اسکین معمولی نمیشه. یه جوری باید بنت رو لینک کنی به یه چیز دیگه هرطور شده
همه ی کارایی هم که کردی درسته، بجز اینکه اسکین مورف رو باید توی pose ایی که هنوز بنت جابجا نشده بدی، یعنی پوز ِ صفر
 

arminAnim

کاربر متخصص
نسبت دادن اسکلت بندی به مش، تا تغییرات و جابجایی اسکلت ، مش رو هم تاثیر بده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا