سلام ببخشید اما ربطی به رم نداره. من با سیستم خونم i5 و رم 4 کار فرستادم تاپ گالری cgsociety , 3dtotal vrayworld!!!! پس ربطی نداره.
1 ممکن هست توی صحنه نور غیر وی ری داشته باشین. standard - photometric اگه دارین سایه رو روی حالت vray shadow بزارین.
2 ممکن هست پروکسی کرده باشین آبجکت ها بعدش موقع رندر توی تنظیمات setting مقدار dynamic memory رو کم گذاشته باشین. به نظرم روی حالت dynamicبزارین دیگه نمیپره چون اگه کم بیاره از vitual memory هارد استفاده میکنه.
3 ممکن هست توی صحنه آبجکت خاصی داشته باشین که باعث کرش کردن میشه.سنگینی خیلی به ندرت باعث بیرون پریدن میشه
راه کار
روی فایل های دیگه تست کنین
فایلتون رو روی سیستم های دیگه تست کنین
توی صفحه خالی مکس کلیک راست بکنین گزینه vray scene convertor رو بزنین. تمام نورها سایه ها رو تبدیل به وی ری کنه.حتی متریال ها رو
اگه توی صحنه از hair furمکس استفاده کنین موقتا خاموشش کنین
displacment رو خاموش کنین.