مشکل در حرکت دوربین

maya.user

Member
آقا من دو تا مشکل دارم :
1- گاهی اوقت وقتی مکان دوربین و جهتش رو تغییر می دم ( بین دو فرم مثلا 20 و 60 ) دوربین در راه رفتن به مکان جدید می چرخه می شه دلیلش رو بم بگین ؟
2- وقتی یک مدل را با حجم از نوع های مختلف می سازیم برای scale , rotate و در بعضی موارد برای move مشکل دارم یعنی احجام بصورت هماهنگ حرکت نمی کنند . از delete History هم استفاده می کنم جواب نمی ده .
 

cs_mohsen

Member
مشکل اول :
0 و 360 یعنی این
وقتی حرکت می دی دوربینو اگر از 0 شروع بشه تا 360 چرخش . در عین اینکه هر دو یکی هستند ولی دوربین می چرخه اگه به هیچ وجه رتیت نداری در حرکت دیگه نمی دونم
مشکل دوم :

باید یک دسته کنی یا همه رو پلی کنی و Combine کنی یا اینکه همه رو Group کنی
 

mode

New Member
سلام منظورت ، تو سوال اول اینه که یکجور میانگین گیری میکنه . یعنی دوربین اونطور که می خوای نمی چرخه و بین دو فریم حرکت غیر طبیعی داره .
اگر این منظورته باید در گراف ادیتور اون رو تنظیم کنی یعنی حالت میانگین گیری رو از دوربین و حرکت اون حذف و کنترل کنی .
یا اینکه از دوربین تارگت دار استفاده می کنی . که در این حالت فکر کنم به تارگت اون هم فریم کلیدی می دی که این کار اشتباهیه . باید فقط قسمت Translate رو انیمیشن کنی .
در مورد سوال دوم هم آقا محسن درست میگه اگر آبجکتت از نوع پلیگان هستش باید اون رو combine کنی و اگر از نوع Nurbs هستش باید اونرو با ابزارهای ویرایش بچسبانی یا نهایتا باز بقول آقا محسن اونها رو Group گنی .
خوش باشی
 

MayaMana

Banned
چندین پست از شما هست که نشون میده شما تا حالا سری به CD های Gnomon نزدید

عرض کنم اگر قرار باشه مایا رو از روی forum یاد بگیرید یه کمی ( یعنی چند سالی ) طول بکشه...

اگر ناراحت نمیشی بازم توصیه میکنم که cd های gnomon که قدیمیهاش حدود 47 تا هستش ببینی... خیلی خیلی کمک میکنه و اصلا" واجبترین کاری که میتونی انجام بدی
 

maya.user

Member
نه دوست من ناراحت نمی شم اما اینو بدون من قبل از اینکه با این سایت آشنا بشم اصلا gnomon رو نمی شناختم اما الان دنبالشم که تهیه کنم . می یبنی که ورود من به اینجا خیلی هم بی فایده نبوده .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا