مشکل در ایجاد Bake material

martin eco

Well-Known Member
با سلام...
به یه مشکل اساسی در Render to texture خوردم...میخوام یه آبجکت کف که تعداد زیادی متریال با ID های مختلف داره رو متریالشو تبدیل به Bake materiial کنم...تمام موارد از جمله Unwrap کردن رو هم درست انجام میدم ولی رندر خروجی سیاه میشه...ممنون میشم راهنمایی کنید:rose:
 

rasoulvalli

Well-Known Member
آبجکت شما باید دارای یک یو وی مجزا برای بیک کردن باشه. برای این کار یک unwrap جدید به آبجکت بدید و چنل اون رو 3 قرار بدید. حالا یو وی رو منظم کنید و بعد رندر بگیرید.
 

martin eco

Well-Known Member
آبجکت شما باید دارای یک یو وی مجزا برای بیک کردن باشه. برای این کار یک unwrap جدید به آبجکت بدید و چنل اون رو 3 قرار بدید. حالا یو وی رو منظم کنید و بعد رندر بگیرید.
میشه این یو وی مجزا رو توضیح بدید...و همینطور منظم کردن یو وی رو...ممنون ازتون:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین عزیز فکر کنم داری ب Vray کار میکنی. چون من هم یه بار دقیقا به این مشکل خوردم بی معنی بود ، یعنی قبلش با هاش کار کردم ولی یه روز دیگه امدم سر پروژه تا کاملش کنم و AO ـش رو بگیرم همه چیز رو سیاه نشون میدادم روانیم کرد چون هر کاری مکیردم نمیفهمیدم از کجاس.
اگه با VRay کار میکنی یه کاری کن برو تو حالت Scan Line یه تستی بزن ببین حل میشه یا نه.
در مورد UV هم چیز خاصی نیست اگه خودت UV کرده باشی اجسامت رو که هیچ مشکلی برات ایجاد نمیکنه اگه هم نکرده باشی باز خودش یه UV توی modify جسمت ایجاد میکنه در صورتی که مشکل ایجاد میکنه تو بیک کردن و ایجاد تکسچرش ولی فکر نکنم سیاهش کنه.
پس اگه انیه که گفتم یه تستی بزن و باز بگو یا دوستان و یا من اگه چیزی باز به ذهنمون رسید بگیم عزیز.

حق یارت :rose:
 

madmaster_3d

Well-Known Member
اقا بخش گالری کار های 3 بعدی برای من باز نمیشه. اگر کسی چیزی می دونه برام پیغام خصوصی کنه لطفا
 

martin eco

Well-Known Member
شاید درست نور ندادی بهش!!!!! :cool:

ببین عزیز فکر کنم داری ب Vray کار میکنی. چون من هم یه بار دقیقا به این مشکل خوردم بی معنی بود ، یعنی قبلش با هاش کار کردم ولی یه روز دیگه امدم سر پروژه تا کاملش کنم و AO ـش رو بگیرم همه چیز رو سیاه نشون میدادم روانیم کرد چون هر کاری مکیردم نمیفهمیدم از کجاس.
اگه با VRay کار میکنی یه کاری کن برو تو حالت Scan Line یه تستی بزن ببین حل میشه یا نه.
در مورد UV هم چیز خاصی نیست اگه خودت UV کرده باشی اجسامت رو که هیچ مشکلی برات ایجاد نمیکنه اگه هم نکرده باشی باز خودش یه UV توی modify جسمت ایجاد میکنه در صورتی که مشکل ایجاد میکنه تو بیک کردن و ایجاد تکسچرش ولی فکر نکنم سیاهش کنه.
پس اگه انیه که گفتم یه تستی بزن و باز بگو یا دوستان و یا من اگه چیزی باز به ذهنمون رسید بگیم عزیز.

حق یارت :rose:

در مورد وی ری که درست میگی..چون این متریال هم مولتی تکسچر مخصوص وی ری هست واسه همین میخوام Bake کنم که بتونم تو فرای استفاده کنم...ولی تو خود تنظیمات bake موتور رندر رو میزارم رو scanline و خود بخود موتور عوض میشه ولی بازم هنوز همون خروجی سیاه رو بهم میده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا