مشکل در انتخاب نحوه دریافت وجه در قبال فروش کالاهای ایرانی صادرات

arashdanger

Member
سلام

اولا هرچی گشتم که دنبال یه بخش خوب واسه این پست بگردم پیدا نکردم!!! بهتره مجیدآنلاین یک بخش هم واسه مسائل مربوط به تجارت الکترونیک داشته باشه(لطفا اگر این پست رو جای اشتباهی گذاشتم مدیر محترم لطف کنن و انتقال بدن)

جدیدا دوتا شرکت که کارشون صادرات یک سری کالاهای ایرانی به خارج از کشور هست بهم شفارش ایجاد یک سایت دادن که تو این سایت بتونن سفارشات رو آنلاین دریافت کنن و کالاشون رو از این طریق بفروشن. تا اینجا مشکلی نیست ولی توی نحوه دریافت پول این کالاها و اینکه طرف خریدار چطوری باید پول رو پرداخت کنه و چطوری به این طرف ایرانی اعتماد کنه گیر کردم! همونطوری که میدونین یک سری شرکتهای واسطه وجود دارن که اینکار رو آسون کردن و پول رو تا وقتی که طرف کالا رو دریافت کنه پیش خودشون نگه میدارن و وقتی که طرف کالا رو دریافت کرد پول رو به فروشنده میدن(سرویسهایی که سایتهایی مثل paypal و 2CO ارائه میکنن) ولی همونطور که میدونین اولا که اینها اصلا مستر کارت یا ویزا کارت ندارن و ثانیا اینکه این شرکتها همشون آمریکایین و بشدت با استفاده ایرانیا از سروسهاشون مقابله میکنن(2CO شمار مسترکارتهایی رو که با IP ایرانی به سایتش میرن رو تو لیست سیاه قرار میده!!) پس استفاده از این سرویسها منتفی شد. حالا میمونه E-gold که اونم چون زیاد تو اروپا و آمریکا مرسوم نیست و معمولا با سایتهای شرطبندی و زیرزمینی کار میکنه زیاد هم از طرف شرکتهای خارجی معتبر نیست. فقط میمونه دریافت وجه از طریق حساب ارزی که من هیچ اطلاعی راجع بهش ندارم و تاحالا هم جایی ندیدم که چجوری کار میکنه. البته این شرکتها خودشون فعلا وجه رو از طریق حواله ارزی دریافت میکنن ولی نمیدونم که چجوری میتونن بهم اعتماد کنن!
حالا اگر کسی در این مورد کار کرده یا اطلاعاتی داره ممنون میشم با ما هم درمیون بزاره.
 

arashdanger

Member
تا جاییکه من میدونم همچین معاملاتی (غیر اینترنتی) از طریق LC و با مکاتبه بانکی که شرکتهای وارد کننده در آنها گشایش اعتبار کرده اند حالا این LC دو نوع تضمینی recoverable و غیر تضمینیirrecoverable هم داره که من زیاد باهاشون آشنا نیستم! حالا دنبال سیستمی میگردم که این عملیات رو از طریق اینترنت و بصورت اتوماتیک انجام بده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا