مشکل با auto grass

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
کسی میدونه این ارور ماله چیه هر کاری کردم درست نشد کلافه شدم

برنامه کامل نصب میشه و کیجن هم مشکلی نداره ولی بعد از اجرای مکس این میاد و

AUTO GRASS هم داخل مکس نیست


p37yjwj2zpwkikqcf4nq.jpg
 

geo_vahid

Member
مشکل از VRay هستش
اول اسم فایلی که اررور داده رو از داخل فولد پلاگین هات حذف کن اگه نشد وی ری رو آن اینستال و دوباره نصب کن
صد در صد مشکل از وی ری هست.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
پاک کن دوباره نصب کن

سلام.موافقم اما اگه بعد از نصب دوباره درست نشد چی ؟؟ دوباره پاک کنه؟:wink:
اول اسم فایلی که اررور داده رو از داخل فولد پلاگین هات حذف کن اگه نشد وی ری رو آن اینستال و دوباره نصب کن
اگه فایل رو پاک کنه که دیگه نرم افزار اون برنامه رو اصلا بالا نمیاره.

مجید عزیزم.خوبی؟؟ من دلایلی دارم که از autograss استفاده نکن
نمی دونم باهاش کار کردی یا نه.بشدت سنگین هست.علتش هم اینه که هنوز توی دنیا نتونستن کرکش کنن.در حالت عادی رندر خوب میگیره اما وقتی تنظیمات رندر نهایی رو اعمال میکنی زمان رندر 17 برابر کندتر میشه.
برای مسابقه میخوای؟؟ چرا از چمن خود وی ری displacment استفاده نمی کنی؟؟

 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.امروز آموزش ساخت چمن توسط Vray Displacment رو داریم.:paint:
wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 1280 در 720 پيکسل است.
i264921_final.jpg

تا بخش قبل مختصر درباره Displasmcent صحبت کردیم.

نکاته ای که در مورد چمن باید حتما رعایت بشه اینه که نباید انعکاس داشته باشه واگرنه بشدت کند میشه.شاید زمان رندرتون 6 تا 8 برابر بشه:shock:

i264954_dis.jpg

displacment سه حالت داره.

حالت اول مخصوص کار ماست حتی کنارش نوشته LandScape.فقط نکته اینجاست که باید متریالی که به Displacment نسبت میدیم مخصوص خودش باشه.این بخش از الگوریتم قبلی استفاده میکنه.بعتی رنگ سفید پائین میمونه و سیاه برجسته میشه. اگه از Arch model , arch Exterior استفاده کنین توش متریال داره به همین مظمون.من 2 تا متریال که مخصوص این کاره رو میزارم.
تکسچر چمن



همون طور که از اسماشون پیداست در حقیقت یکیش چمنه و یکیش Displacement مخصوص همین چمن.

وقتی که خودش رو تنظیم کنین روی این گزینه طوری از Gi استفاده میکنه که اصلا کند نمیشه و از کیفیتش هم کم نمیشه:cool:

1- سطح مورد نظر رو میسازیم.

2- حالت UVW رو براش تعریف می کنیم.

برای اینکه 1 مقایسه داشته باشیم بین Bump و Displacement من متریال مخصوص Displacment رو به بامپ نسبت دادم.

wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
i264912_2.jpg

عدد بامپ رو از 100 به 1000 رسوندم
wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
i264913_3.jpg


حالا از طریق Modify گزینه VrayDIspalacment رو انتخاب کردم.متریالی که روی بامپ داده بودم رو روی جای متریال این مدیفای Drag کردم. گزینه instance رو انتخاب کردم. بعد Bump رو پاک کردم که فقط Dispalcment بمونه.
wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 1200 در 708 پيکسل است.
i264914_5.jpg



فقط یه مشکل پیش میاد و اون اینه که وقتی از این روش Displacment می کنیم چون Gi رو کم میگیره یه مقدار تاریک میشه.من این تاریکی رو توسط diffuse تو متریال جبران می کنم.یعتی روشنایی متریالم رو تا 2 یا 2.5 برابر افزایش می دم.طوری که اگه بدون dis بگیرم میشه اینجوری و با dis میشه زیریش

wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 450 پيکسل است.
wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 450 پيکسل است.
i264922_d.jpg


wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
i264915_111.jpg


اخرین نکته اینه که یه پارامتر خیلی مهم داریم تو این بخش و اون کیفیت سطحیه که باید بالا بیاد
پیش فرض روی 512 تنظیمه..برای این تمرین نتیجه 512 این میشه

wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
i264918_6.jpg


من عدد رو به 3000 رسوندم


wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 800 در 441 پيکسل است.
i264919_7.jpg

درسمون تموم شد:oops: نتیجه هم میشه بالا. البته تو بالا یه قوری هم گذاشتم که ببینین انعکاس و سایه هم روی این چمن تاثیر میزارن و کلا میشه باهاش همه کار کرد.

wol_error.gif
اين تصوير از اندازه واقعي خود کوچکتر نمايش داده مي شود. براي ديدن اين تصوير در اندازه واقعي اينجا را کليک کنيد. اندازه واقعي اين تصوير 1280 در 720 پيکسل است.
i264921_final.jpg
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
مرسی از همه که جواب دادید

ولی خودم فهمیدم مشکلش این بود که با vray 2.0 سازگاری نداره

اره چمنو برا مسابقه میخوام از اموزشی هم که گزاشتی

پیش رفتم ولی اصلا نتونستم اینجوری درش بیارم

روش کار میکنم یه عکس برات میفرستم بگو مشکلش کجاست
 

Mehran coyote

Well-Known Member
چرا تاریخو نگاه نمیکنی اقا؟
به کاربر متخصص میگی چرا با مولتی اسکتر کار نمیکنی؟ :lol: کاربر متخصصی همیشه افلاین :snap:

2 سال گذشته مجید هم دیگه نمیاد تو مجید :د
 

جدیدترین ارسال ها

بالا