مشکل با زمان در فلش

fa.civil

Member
با سلام خدمت دوستان

من میخوام در یک صفحه یک جسم از چپ به راست حرکت کنه و کل زمان انجام این کار یک پنجم ثانیه باشه

fps رو باید رو چند بزارم ؟؟ اصلاً این FPS رو بر چه اساسی تنظیم میکنند ؟؟

لطفاً راهنماییم کنید
 

yaa110

کاربر فعال
اگر FPS را 25 بذارید، هر 5 فریم میشه یک پنجم ثانیه ... FPS یا Frames per Second تعداد فریم در هر ثانیه است. یعنی یک ثانیه را به چند فریم تقسیم می کنه، پس اگر FPS را 25 گذاشتید، یعنی یک ثانیه را به 25 قسمت (فریم) تقسیم کردید.
 
آخرین ویرایش:

fa.civil

Member
اگر fps را 25 بذارید، هر 5 فریم میشه یک پنجم ثانیه ... Fps یا frames per second تعداد فریم در هر ثانیه است. یعنی یک ثانیه را به چند فریم تقسیم می کنه، پس اگر fps را 25 گذاشتید، یعنی یک ثانیه را به 25 قسمت (فریم) تقسیم کردید.


با تشکر از شما دوست گرامی
یکم متوجه نشدم
میشه این مثال هم برام حل کنید ؟ :
اگه بخواهیم یه انیمیشن کلاً در یک دوازدهم ثانیه اجرا بشه باید چیکار کرد ؟؟
fps رو رو چند بزارم ؟؟
 

flash.developer

Active Member
fps سرعت حركت هد تايم لاين يا در اصل سرعت پخش فايل فلش بر مبناي فريم بر ثانيه است مثلاً اگر شما سرعت fps را 25 بزاريد در هر ثانيه 25 فريم مشاهده مي‌شود كه با يك حساب سرانگشتي مي‌تونيد يك پنجم ثانيه رو بر مبناي fps ي كه انتخاب كرديد بدست بياريد.
 

JavidFlasher

کاربر فعال
میشه تعداد فریم بر مقدار ثانیه که میخواین انیمیشن پخش شه .
مثلا اینجا تعداد فریم کل انیمیشن تقسیم بر یک دوازدهم.
که اگه فریم زیاد باشه امکان پذیر نیست چون مکزیممش 120fpsهستش.
 

fa.civil

Member
با تشکر از دوستان مشکل بازه ی زمانی حل شد
حالا آخرین مشکل :

به تصویر زیر نگاه کنید :





مربع قرمز از چپ به راست حرکت میکنه در 11 فریم و زمان کلی 0.0833 یا همون یک دوازدهم و با سرعت 120
مشاهده میشود که در شکل نقطه های سبز رنگی بوجود آمدند و مربع به صورت صاف حرکت نمیکنه بلکه فقط در روی نقاط سبز رنگ نمایش داده میشه و کلا 11 بار نمایش داده میشه یا در هر فریم فاصله ی زیادی رو میپره !!

چطوری میتونم کاری بکنم که فاصله ی این نقاط کم بشه ولی فریم بر ثانیه و زمان کلی همین زمان فعلی باشه و عوض نشه ؟؟
 

++Hadi++

Active Member
کلاسهای tweenmax رو از سایت greensock دانلود کنین .
دیگه کاری ندارین که fps چند هست . هر چند باشه فقط کافیه مثلا بنویسین :
PHP:
import com.greensock.Tweenmax;
TweenMax.to(mc,0.2,{x:stage.stageWidth});
می یاد در 0.2 ثانیه ، شی رو از هر جایی که هست به انتهای صحنه می بره.
 

fa.civil

Member
کلاسهای tweenmax رو از سایت greensock دانلود کنین .
دیگه کاری ندارین که fps چند هست . هر چند باشه فقط کافیه مثلا بنویسین :
PHP:
import com.greensock.tweenmax;
tweenmax.to(mc,0.2,{x:stage.stagewidth});
می یاد در 0.2 ثانیه ، شی رو از هر جایی که هست به انتهای صحنه می بره.


ممنون از شما
ممکنه کمی بیشتر توظیح بدین که چیکار باید بکنم ؟؟
 

++Hadi++

Active Member
من فرض رو بر این می گیرم که شما اکشن 3 کار می کنید . البته یه release هم از این کلاس برای اکشن 2 هست.
شما به سایت greensock.com تشریف برده و کلاسهای tweenMax رو به زبونی که کار می کنید دان می کنید. من فرض می کنم اکشن 3 .
بعد بازش می کنید و فولدر com زو کنار سورس فلشتون می زارین . بعد تو اونجایی که قراره یه property مثل x یا y یا width یا height یا scale یا ...... (تو سمپلاش هست) این کلاس رو تو فریم با زدن f9 اضافه کرده و بعد می نویسین :
PHP:
import com.greensock.TweenMax;//وارد کردن این کلاس
import com.greensock.easing.*;//ورود تمام کلاسهای آهنگ تغییرات 
TweenMax.to(mc,5,{x:200,ease:Circ.easeOut});
خط اول این کلاس رو وارد محیط کماری کرد و خط دوم هم یعنی به tweenmax می گین شیی با instancename با عنوان mc رو در زمان 5 ثانیه ، حرکت بده . حرکت در چه جهتی ؟ یعنی ایکس اونو از اینجایی که الان هست به مختصات ایکس 200 ببره .در واقع این کلاس اینطوری هست البته در حد ساده اش که البته خیلی بزرگ تر و کارا تر از این حرفاست :
PHP:
TweenMax.to(object name,time to second,{delay1:,property1:n,property2:m,property3:o,ease:Circ.easeOut});
مشخصه ease در واقع آهنگ تغییرات هست یعنی اینکه آیا سرعت ثابت هست یا تند شونده یا کند شونده(easeIn/easeOut) و اینکه نوع آهنگ تغییرات چی هست.افکت های جالبی دارند می تونین تو سمپلاش ببینین .
delay رو هم اگه لازم بود این حرکت بعد از یک بازه زمانی به قانیه ، اجرا شه می نویسین . در نوشتن مشخصاتی که باید بعد از این زمان به نقطه هدف برسند نیازی به نظم خاص نیست و شما اینکه اول x رو و بعد y رو و بعد مثلا alpha رو بنویسین یا اینکه اول alpha و بعد بقیه رو بنویسین ، فرقی نداره .این کلاس برای تغییر یک یا n متغیر یا property اعشاری یا صحیح یک شی ساخته شده از هر نوع کلاسی به مقدار مد نظر در زمانی خاص و با آهنگ تغییرات خاص هست و البته با دستور زیر می تونین در ابتدای حرکت یا انتهای حرکت ، تابع مد نظر رو اجرا کنید:
PHP:
TweenMax.to(mc,1,{x:2,y:2,alpha:0.5,onStart:StartFunction,onComplete:function(){trace("Complete!");}});
function StartFunction():void
{
   trace("Start!");
}
موفق باشید ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا