مشورت برای طرح یک برنامه

massomeh1

Member
سلام به همگی دوستان عزیز قبل از هرچیز من برای مطرح کردن این موضوع قسمتهای مختلف انجمن رو چک کردم و دیدم اینجا پرتردد تر است و بیشتر مبحث دیده میشه پس از مدیران تقاضا می کنم لطف کنند و این بخش را حذف و یا منتقل نفرمایند. باتشکر
خب می پردازم به اصل موضوع من در فکر ارائه یک طرح برای یک برنامه مستند تلویزونی هستم که اگر طرح اون تایید بشه به مرحله تولید میرسه و فکر می کنم خیلی کار خوب و تاثیرگذاری از آب دربیاد طرحش از زمانی به ذهنم آمد که این مقاله رو در اینترنت خواندم و چون این مشکل معضل خیلی از دوستان برنامه ساز و همچنین خود بنده هست خیلی مایلم به خودم و این قشر زحمتکش و مظلوم واقع شده کمک کنم تا شاید مشکلات رفع شود. بعد از این مقدمه حالا شما این لینک را زحمت بکشین ببینید و بعد در ادامه طرح را مطرح می کنم.
در این طرح من درنظرگرفتم یک برنامه چند دقیقه ایی (که تایمش بعدا معلوم میشه) که چند بخش رو شامل میشه :
1- بخش صحبت با چند برنامه ساز و یا عوامل برنامه ساز که برای صداوسیما به صورت برنامه ایی کار می کنند آنها انتظارات به حق خود را مطرح کرده معضلات و مشکلات را بیان می کنند به پای صحبت و درد دل آنها می نیشنیم بصورت مصاحبه ایی.

2- گفتگو با اساتید و مدیران ارشد و مقامات بالادست سازمان که کار اصلی در دست آنهاست و اینکه چه راهکارهایی رو پیشنهاد می دهند و چند درصد عملی هست حل مشکل برنامه ایهای صداوسیما و از این دست سوالات.

3- اگر لازم باشه گفتگو با کارکنان دولتی و یا نمایندگان مجلس و خلاصه هرکسی که به نحوی در حل این مشکل می تواند اقدام کند و طرح به دولت و مجلس پیشنهاد شود و تصویب گردد و راهکاری ایجاد شود.

4- حتی اگر مقدور باشد گرفتن نظر مقام معظم رهبری که سازمان صداوسیما زیرنظر ایشان کار خود را انجام میدهد هم می تواند در این برنامه مطرح شود.

خب حالا که مقاله و طرح برنامه بالا را خواندید شما قضاوت کنید که اصلا تولید چنین برنامه مستندی شدنی هست و صداوسیما برای پخش آن و تولید آن حاضر هست همکاری کند ؟ واینکه چند درصد حدس می زنید که تولید و بازتاب این برنامه با موفقیت روبرو شود و مشکل برنامه ایهای صداوسیما تا حدودی که قانونی باشد رفع گردد. و آنها به حق خود برسند.خواهش می کنم قبل از هرقضاوتی ابتدا دوتالینک زیر را به همراه نظرات افراد گوناگون که در زیر مقاله ذکر شده مطالعه بفرمایید تا بتوانید درست قضاوت کنید و نظر دهید منتظر نظرات سازنده شما عزیزان و اساتید محترم هستم.باتشکر



http://www.tabnak.ir/fa/news/167306/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%D9%88-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7



http://irib-hagh.blogfa.com/post/6
 
آخرین ویرایش:

massomeh1

Member
واقعا عجیبه هیچکس نظری انتقادی مثبت یا منفی در این باره نداره ؟
یعنی دوستان هیچکدوم با همچین معضلی درگیرنیستید یا مایل نیستید مشارکت کنید و نظر بدین ؟؟

 
من همینطور که قبلنا وضعیتمو گفته بودم از باشگاه درومدم اصلا حقوق نمیدادند بیمه نمیکردند و حتی هزینه ایاب ذهابمون رو هم نمیدادند
فهمیدم که اگه فارغالتحصیل دانشگاه صداسیما بشی خیلی راحت تر استخدام رسمی میشی و از اون طرف اگه خدمت میخای بری بدونه هیچ مشکلی امریه سربازی تو صداسیما بهت تعلق میگیره ، من در رابطه با این مسئله زیاد تحقیق کردم که فهمیدم
ولی الان چند ماهه که بیکار علاف شدیم رفته ، و نمیدونیم که باید کجا کار کنیم ، یکی میگه برو مجددا درخواست کار کن از صداسیما ، یکی میگه برو تو حوزه فرهنگ ، یکی میگه برو مجددا برگرد به باشگاه شاید دلشون رحم اومد ، یکی میگه برو دانشکده صدا سیما درس بخون واز قانونش برو جلو ....
زده شدیم رفته ..
الانم که بخوایم کار کنیم اگه خیلی شانس داشته باشیم تو شرکت های فیلم سازی بهمونو راه بدن در غیر این صورت باید بریم اتلیه بزنیم که اونم نیاز به سرمایه 60 ملیونی میخاد ، و همینکه به این جور چیزا فکر میکنم کلا اشتیاقم رفته رفته تو این حرفه از دست میدم .

 

massomeh1

Member
نه یک موقع خدایی نکرده ناامید نشی . امید و پشتکار حرف اول رودر کسب موفقیت می زنه مطوئن باش به هرکاری هم روبیاری ایندوتا نباشه زود دلت رو می زنه و خسته می شی همی که علاقه داری رو ادامه بده اصلا هم کنار نکش مشکلات رو از رو ببر و تسلیمشون نشو من الان چند سال به خاطر عشق و علاقم به این حرفه با همه مشکلات می جنگم شما اگر تحقیق کردی و مطمئنی که دانشگاه صداوسیما بهترین کانال و راه موفقیت هست معطل نکن سعی کن وارد اون دانشگاه بشی و ادامه تحصیل بدی تا به هدفات برسی. من هم یک مدت رفتم باشگاه که میانبر بزنم به راه رسیدن به آرزوهام اما دیدم به دردم نخورد اومدم بیرون . شما یک راه دیگه هم داری این کلاسهای تهیه کنندگی و کارگردانی رو بگذران خودت می شی تهیه کننده و کارفرما وبا صداوسیما قرارداد می بندی و برنامه ایی می شی اقلا از این راه می تونی ماهیانه به بیمه پول بدی خودت رو بیمه خویش فرما کنی و اینکه فکر میکنم آینده خوبی داره هم داخل سازمان و هم بیرون که می تونی دفتر بزنی و برای سازمان کار کنی . من این دو راه رو بهترین می دونم اگر کلاس خوب می خوای بیا مجتمع شهید آوینی که مربوط به بسیج صداوسیماست و کلاسهای خیلی زیاد و کاربردی با اساتید عالی داره مثلا کلاس مستندسازی که من اسم نوشتم . کلاس کارگردانی که ترم پیش رفتم و خوب بود و..... کلاس تهیه کنندگی هم سراغ دار با 240000 تومان پیش یکی از تهی کنندگان سیما در 6 جلسه 2 ساعتی آموزش می بینی هرکدوم رو خواستی پ خ بده تا اطلاعات بیشتر بدم.

درضمن این طرح مستند رو که در بالا عنوان کردم به نظرت نتیجه داره به پخش می تونه برسه . نظرت رو نگفتی که با اون موافقی یا مخالفی.

درضمن گفتم تهیه کننده بشو فکر نکنی باید سرمایه دار باشی نه اصلا نقطه تمایز تهیه کنندگی سینما و تلویزیون در همینه که برای سینما باید سرمایه دار باشی اما در تلویزیون سرمایه دار خود سازمان هست و شما فقط باید ایده و خلاقیت و قدرت برنامه ریزی و استفاده درست از بودجه سازمان داسته باشی .همین.
 
آخرین ویرایش:
ما که فعلا داریم ترم اخر رو میگذرونیم انشالله اگه بشه برای ارشد میریم تو کار تولید سیما در دانشکده صداسیما و برای سربازیم اگه یه همچین حرکتی بزنی امریه صددرصد ردیفه ، چون انصافا خیلی دوندگی کردم تا مطمئن شدم .
اگه درست متوجه شده باشم برای ساخت مستند میتونی از اتحادیش وام بگیری تا بتونی درست کنی ..
ساخت مستند من حقیقت تا الان یه بار تو کار مستند نبودم ولی فکر کنم برای تولید یه مستند باید خیلی کارا بکنی خیلی هزینه ها بکنی خیلی ازت زمان میگیره اگه بخای تنهایی بری جلو احتمالش زیاده که به جایی نرسید خلاصه سرتو درد نیارم برای ساخت مستند احساس میکنم نیاز به یه تیمه مربوطه تو این کار که تشکیل شده از فیلم بردار تصویر بردار تدوینگر و ... که باید تمامی مجوز های لازمه رو از ارگان های مربوطه بگیری و از چند جا باید تاییدیه ساختشو بگیری .
در اخر اگه مستندرو بسازید و پخش بشه وتمامی مشکلات تو سازمان وغیره مربوطه تو مستند مطرح بشه و همشون رفع بشه مطمئنا رویاهایی که تو ذهنتونه در آینده همشون به واقعیت مبدل میشن (انشالله )
ولی باید زیاد تحقیق وزیاد دوندگی کنید و گروهی رو هم تشکیل بدید .
 

massomeh1

Member
این کلاس مستندسازی که گفتم در خود بسیج صداوسیما تشکیل میشه و یک استاد خیلی باتجربه داره و گفتند که خودشون مجوز ساخت مستند رو هه میدن گروه هم از خود بروبچه های کلاس تشکیل میشیم و اگر خدا بخواد و استاد این طرح رو تایید کنه می تونیم انجام بدیم.مهم تایید شدن و مجوزهای لازم هست.
 
این کلاس مستندسازی که گفتم در خود بسیج صداوسیما تشکیل میشه و یک استاد خیلی باتجربه داره و گفتند که خودشون مجوز ساخت مستند رو هه میدن گروه هم از خود بروبچه های کلاس تشکیل میشیم و اگر خدا بخواد و استاد این طرح رو تایید کنه می تونیم انجام بدیم.مهم تایید شدن و مجوزهای لازم هست.

اگه اینطوریه دقیقا و مطمئن هستید که برای چنین برنامه ای مجوز رو میتونند بگیرنند که خیلی خوبه ، زمانو از دست ندیدو پیگیر باشید در غیر این صورت کسانی هستند که مخالف ساختن چنین برنامه ای هستند که نمیخوان حتی قدمی براش بردارند ویا شاید مجوز یا تاییدیه ندند و همینطور جناب استادتون برای مجوز چنین برنامه ای ظاهرا باید زیاد دوندگی کنند .
انشالله همه چی روبه راه شه .
موفق باشید .
 

massomeh1

Member
توجه توجه !

باسلام دوباره دوستان عزیز هرکس در حال حاضر بصورت حق الزحمه ایی - پروژه ایی - برنامه ایی و خلاصه هرگونه رابطه کاری با سازمان صداوسیما داره اگر دچار مشکلات هست و احساس می کنه حقش آنطور که باید و شاید ادا نشده و خلاصه گله و شکایتی از روند کار خود در سازمان داره خواهش می کنم اگر تمایل به همکاری در این پروژه را دارید دردل خود را بصورت یک داستان یا خاطره شرح بدین البته به من پ خ بزنید. و گزارشی از وضیعیت کارتون اینکه از اول چطوری جذب شدین آسان بود یا سخت و درادامه چه مشکلاتی داشتین و دارین در چه کاری مشغولید از وضیعیت کارتون با سازمان رضایت دارین یا نه ؟ آیا احساس می کنید در حقتون ظلم شده و..... خلاصه چون یک قسمتی از برنامه به نشستن پای دردل این گروه و مشکلاتشون اختصاص داره.
بنابراین هرکس مایل است می تواند همکاری کند . و خاطرات و یا مشکلات خود را برای من از طریق پ خ شرح دهد.باتشکر
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا