سلام ، ممنون
1- مدلی که قرار هست Unwarp بشه حتماً باید 4 ضلعی باشه وگرنه دردسر ساز میشه . یعنی سیستم هایی که این کار رو انجام میدن عموماً با 4 ضلعی کار میکنند وگرنه نمیتونند بطور اتومات عمل کنند .
این قوانین تا چند وقت پیش همینطور بوده ، تا جایی که من میدونم دارم کسانی که کارشون مدل سازی از پایه تو مکس و .... انجام میدن در اون صورت بله درست هست ، اما در زیبراش قضیه خیلی فرق میکنه ،
با نرم افزار زیبراش هر نوع جسمی رو میشه Unwrap کرد .
2- مدلی که قرار هست انیمیت بشه و نیاز به ریگ داره بازم برای حرکات درست و ایجاد نشدن شکستگی در اضلاع هنگام حرکت و تا نشدن در مفاصل نیاز به 4 ضلعی داره .
بله این رو بالا هم گفتم ، اجسام Organic حتما باید 4 ضلعی باشند اگر بیشتر از این باشه همون Tri میشه چون همونطور که میدونید Poly ها از مثلث تشکیل میشوند .
3- ویرایشگر هایی که برای نرم کردن اجسام استفاده میشه روی 4 ضلعی ها درست عمل میکنند در غیر این صورت مدل دچار اعجاج و شکستگی میشه .
بله این حرف کاملا درست هست .
4- برنامه هایی مثل Graphit Tools که به تازگی به داخل مکس منتقل شده برای انتخاب درست و بدون مشکل و همچنین اعمال برخی دستورات نیاز به 4 ضلعی داره . اینکه مدل دارای 4 ضلعی باشه باعث نظم در مدل و انتخابهای سریع در هنگام ساخت میشه .
این حرف هم کاملا درست هست .
5- کشیدگی uv روی اضلاع غیر 4 ضلعی دیده میشه ولی روی 4 ضلعی ها نه .
اگر PolyPaint که درون زیبراش هست انجام بشه همچین مشکلی به وجود نمیاد .
6 - اگر مدلی قرار نباشه که این کارها روش انجام بشه نیازی به 4 ضلعی بودن هم نداره .
بله دقیقا همینطور هست .
خیلی ممنون بابت این دلایل اما خب الان من کل مدلم 4 ضلعی هست ... یعنی ایرادی نداره ؟
------------------
این کار یکی از کار های دوست عزیزم مسلم توکل ـه که این کار رو با زیبراش زدند و هیچ Poly در کار نیست ...
شما ضعفی درون کار میبینید ؟
تو مسابقات جهانی در حال حاضر اصلا Wire نمیخوان ، مسابقه اخیر Movie Fist هم وایر نخواسته بود فکر کنم .