سلام دوست من
با تشکر از همه دوستانی مه در مسابقه شرکت کردند
امید وارم با مشخص شدن نتیجه مسابقه دلخوری پیش نیاد چون نتیجه گیری بسیار سخت بود و ما هم تمام جوانب رو در نظر گرفتیم
یه سری توضیحات در مورد کار های دوستانی که در مسابقه شرکت کردند و نوع امتیاز دهی :
بهروز :
از پادشاه فلش ایران تشکر می کنیم به خاطر شرکتشون در مسابقه .از نظر حرفه کلاس نویسی کارش عالی بوده ...اینترو اولش خیلی عالیه ، از نظر ایده پردازی هم کارش خیلی عالی بوده و همه چیز مربوط شده به مجید آنلاین و پروانه . از نظر افکتها و جلوه های ویژه و صدا گذاری و انتخاب صدا و طرز چینش مهره های بازی و افکت گذاری هم کارش عالی بوده ، پرچم هاش و انفجاراش حرف نداره و یه راهنمای اصلی داره که دقیقا می گه مین کجاست ... به تعداد مین ها می شه پرچم در یه لحظه در کل بازی داشت ... از لحاظ برگشت پذیر بودن و دایالوگ وار بودن و راهنمایی خیلی خوب زحمت کشیده ... از لحاظ امکانات خیلی خوب کار کرده ، یکی از ایرادهای کار این هست که هیچ محدودیتی رو واسه تعداد سطر و ستون نزاشته و اگه تعداد رو خیلی بگیری ، دیگه نمی شه خونه ها رو کنترل کرد و همینطور از همه طرف می زنه بیرون ، در نهایت با زیاد کردن بیش از اندازه تعداد سطر و ستونها |، دیگه به منوهای اصلی هم نمی شه به این راحتی دست پیدا کرد . . این کار به این خاطر که با تغییر سایز صحنه ، خونه های بازی درست چیده نمی شن ، باعث مشکل می شه ... تعداد مین ها اگه بیشتر از تعداد خونه ها در نظر گرفته بشه ، به صورت اتوماتیک تعداد مین ها ، یکی کمتر از تعداد خونه ها می شه و این خیلی عالیه .بعد از پیدا کردن تمامی مین ها باید روشون پرچم بزارین تا مسابقه تموم شه و از این نظر هم عالیه ، خاصیت شناوری رعایت نشده ، لودینگ اولیه نداره البته بهروز خواسته اعمال کنه تا با trace کردن ، کارو نشون بده ولی با حالت Simulate Download چیزی به نمایش در نمی یاد و فقط در نهایت میزان 100 به نمایش در می یاد ...، خاصیت اعمال چیدمان مین ها رو بعد از اولین کلیک نداره ، (اگه دقت کرده باشین در بازی ویندوز ، هیچ وقت اولین کلیک ، بمب نمی شه ، بلکه همیشه اولین کلیک انجام می شه و بعد سریعا چیدمانها درست می شن و بعد همه چیز ، رو می شه ). از نظر اشغال حافظه به مرور زمان هم تقریبا طبیعی هست و تا حدود نرمال همه چیز اصولی هست (با افزودن دستور (trace(System.totalMemory به ابتدای تابع StartGame – البته به مرور کمی زیاد می شه ولی تا حدودی طبیعی هست)، کار تقریبا عالی هست ... در ضمن شماهای 3 بعدی هم در کار دیده می شه ...
خلاقیت بهروز :
30 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار بهروز :
20 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار بهروز:
27 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه بهروز :
20 از 20 امتیاز
نمره بهروز مجموع
97 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
831 کیلو بایت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ArmanBM :
تشکر از دوست عزیزم ، آرمان جان به خاطر حضور فعالشون در مسابقه .آرمان از نظر گرافیکی و ایده پردازی ، کار خودش رو به نحو احسن انجام داده . چرا که بازیشو به گونه ای ترتیب داده که سبک بازی جدید شده . یعنی بازی مین روپ شده بازی زمین تله گذاری شده ای که یه موش کور یا سمور آبی ، در مزرعه و شاید زیر زمین حرکت می کنه تا هویچ بخوره و اگه به تله ها برخورد کنه ، به دست شکارچی گرفته می شه ... ایده پردازی عالی هست ، گرافیک عالی هست ، از نظر ایده های باز شدن مناطق خنثی اگه بیشتر کار می کرد تا مثلا کارش بشه مثل کار عادل ، شاید بهتر هم می شد . برنامه نویسی کار خوب هست ، اشکالش در این هست که در اولین کلیک بر روی زمین بازی ، اگر مین باشه ، منفجر می شه . در واقع با دنبال کردن بازی مین روپ ویندوز ، می شه راحت فهمید که این بازی ، سیستم پخش مین ها رو بعد از اولین کلیک انجام می ده تا در اولین کلیک ، بازیکن وارد بازی نشده ، نبازه .بازی به سطوح مختلف ، می تونه بازی شه ،به هر تعدادی که خواستین می تونین پرچم بکارین و برای اتمام بازی نیازی به خنثی کردن مین های باقی مونده با پرچم نیست . اصل کار انجام شده .
زمان و سبک های بازی هم درست رعایت شده ، کار تماما دو بعدی هست و در آخر کار وقتی بعد از اتمام بازی ، روی مهره ها چند بار دیگه کلیک می نیم و یا روی تله ها چند بار کلیک می کنیم ، هنوز کارشونو تکرار می کنن و مثلا مدام روی صحنه گرفته شدن موش توسط شکارچی می ره .تمامی کار به سبک کلاس نویسی هست . از توابع محلی در کار استفاده شده و در اصل برنامه نویسی همیشه بر این تاکید شده که باید از نوشتن توابع محلی که در توابع دیگه تعریف می شن ، خودداری بشه ، موزیکی در متن داستان نیست ولی به نسبت محوریت کار ، از صدا های مناسبی استفاده شده ، در مورد نشت حافظه یا بهتر بگم ازدحام تدریجی اطلاعات در رم به تدریج گذر زمان و بازی دوباره ، در ابتدا روند صعودی نشت حافظه خیلی بالا رفت ولی در مراحلی دیگه نشت حافظه تقریبا ثابت موند . برای این کار در onClickEasy و onClickMedium و onClickHard و onClickCustom دستور
trace(System.totalMemory)
رو تایپ کنید . کار خیلی خوبی در حد خیلی عالی شده ...
در کل :
خلاقیت آرمان :
30 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار آرمان:
17 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار آرمان:
25 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه آرمان:
20 از 20 امتیاز
نمره آرمان مجموع
92 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
409 کیلو بایت
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
After :
کار جالبی شده ، البته عادل عزیز قبل از اینا ، مهارتها و لیاقتهای خودشو در زمینه کلاس نویسی اکشن اسکریپت 3 با نوشتن کلاس FarsiConvertor نشون داده بودند . این کاری که ایشو ن انجام دادند ، یه کم ناقص هست شاید به خاطر کم آوردن وقت. چرا که خودشون هم به این مورد اشاره کردند . کلاس زیبایی رو نوشتند و با دیدن این کلاس ، یاد کلاسهای خودمون می افتم که همه کارها رو آسون می کنه . در کل بیس برنامه نویسی این کار خیلی عالی هست ، یعنی ایرادی رو در برنامه نویسی کار نمی بینم ، ایشون برنامه اصلی و کار اصلی رو انجام دادند ولی مثلا وقت نکردند که تایمر رو به درستی انجام بدن ، در اولین کلیک هیچ وقت بمبی منفجر نمی شه ، و افکت باز شدن محدوده بدون مین خیلی زیبا و خوب و با ساختار پارتیکلی عالی باز می شه .بمبها هم به صورت انفجاری ، منفجر می شن . رنگ شماره های تعداد مین هم به صورت مناسب دیده می شه . سیستم تماما کلاس نویسی هست مگر روت اصلی کار که در فریم نوشته شده . روند نشت حافظه یا بهتر بگم پر شدن تدریجی حافظه رم به نسبتی مناسب و طبیعی هست و این رشد در حدی نیست که رم رو بعد از مدتی از کار بندازه ...(دستور (trace(System.totalMemory در تابع doWin) . مشکلات : امکاناتش خیلی زیاد نیست و فعلا تعداد خونه ها و مین ها و زمان دست کاربر نیست . با وجود اینکه این امکانات رو در کلاس گذاشتند . همینطور سطوح بازی فعلا تکمیل نشده . گرافیک کار از دید بازیکن ها خوب و از دید گرافیست ها معمولی هست . هیچ افکت صوتی در کار نیست . افکت ها و ایده پردازی های اصلی کار در قالب انفجار ها ، بالا اومدن بازی مین در ابتدای هر بازی و نحوه باز شدن منطقه خنثی هست و کار جدیدی به نظر نمی یاد .چون کلاس مین رو به درستی نوشتن ، امتیاز برنامه نویسی کار رو کامل دریافت می کنن ... در کل برنامه ناقص هست ولی بیسش رو انجام دادند ، همینطور برنامه برگشت پذیر هست ولی برگشت پذیری در درونمایه کار رعایت نشده .کار تماما 2 بعدی هست .در کل عادل عزیز برنامه نویسی عالی خودشو باز با کلاسی که نوشته اثبات کرده ...
خلاقیت عادل :
20 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار عادل :
15 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار عادل:
30 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه عادل :
10 از 20 امتیاز
نمره عادل مجموع
75 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
15 کیلو بایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FlashMan :
مرسی از دوست عزیزم محمد جان به خاطر این بازی زیباشون که ارائه دادند ، ولی با خروجی گرفتن از فایل سورس ، خطاهای منطقی از نوع خطای کامپایل داده شد !!!؟؟؟ یکی از ایرادهای بزرگی که در این کار بود از این قسمت بود :
نام بسته package که سورس منتظر اون بود ، Minesweeper بود و حال اینکه همه چیز درست بود غیر از نام فولدری که در کنار سورس بود و به جای اینکه اسمش باشه Minesweeper ، اسمش بود min .
با حل کردن این مشکل ، فایل اجرا شد .استفاده از سیستم کلاسی ، فلش 2 بعدی ، رنگ های مختلف برای فونت ، از مشخصه های بارز این سورس هست .اشکالی که باز در این کار تکرار شده در اینه که ابتدا همه چیز چیده می شه و بعد آماده شروع مسابقه می شه . در حالتی که در اجرای درست بازی مین روپ ویندوز ، ابتدا کلیک اول زده می شه و بعد مین ها چیده و نتیجه اعلام می شه . چرا که اولین کلیک هیچ وقت نباید مین باشه و این کار رو باید برنامه نویس ترتیب بده .مشخصات اصلی این نمونه کار محمد عزیز این هست : فلش دو بعدی ، عدم استفاده از ایده ها و کارهای نو ، گرافیک متوسط ، حالت برگشت پذیری ، داشتن زمان ، عدم استفاده از انیمیشن ، در حقیقت کار اصلی رو انجام دادند ولی ایده جدیدی رو در کار اعمال نکردند . در حقیقت این بازی شبیه به بازی مین روپ ویندوز XP شده .با افزودن دستور trace(Sytem.totalMemory) به تابع StartGame می بینی که به صورت درستی ، اطلاعات رم ثایت می مونه و کم و زیاد نمی شه و از این بابت خیلی عالیه .در کل به محمد عزیز هم خسته نباشید عرض می کنیم و از اینکه در این مسابقه سایت خودشون شرکت کردند ، تشکر می کنیم...
در کل امتیازات ایشون به این شرح هست :
خلاقیت محمد :
10 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار محمد:
15 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار محمد:
27 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه محمد:
10 از 20 امتیاز
نمره محمد مجموع
62 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
37 کیلو بایت
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Javid Flasher :
جاوید عزیز هم ایده اولیه خوبی رو ارائه دادند . جا داره از این دوست عزیزمون هم تشکر کنیم ، این دوست عزیز از یه جلوه 3 بعدی استفاده کردند و خواستند که کار خوبی رو ارائه بدند . یه کم فکر می کنم وقت کم آوردند وگرنه ایشون با ین ایده شون می تونستند کار رو به بهتین وجه پیش ببرند . برای این کار ایشون از برنامه استفاده کردند و خواستند که کار خوبی رو ارائه بدند . یه کم فکر می کنم وقت کم آوردند وگرنه ایشون با ین ایده شون می تونستند کار رو به بهتین وجه پیش ببرند . برای این کار ایشون از برنامه 3D Studio Max استفاده کردند . عکسی که ایشون از 3D max گرفتند ، خیلی جلوه خوبی رو به کار داده ولی ایرادهایی هم در کار دیده می شه که ذکر می کنم :
کمی پنجره دید کار تیره یا کسل به نظر می یاد . بیشتر شبیه به هوای بارونی هست . در مورد کار ، هیچ انتخابی در مورد تعداد خانه های بازی یا سطح بازی یا تعداد مین ا وجود نداره ، بازی ، برگشت پذیر نیست ، یعنی اگر کاربر باخت کنه نمی تونه دوباره به بازی برگرده ، هیچ شماره ای برای تعداد مین ها ، دیده نمی شه ، در مورد داشتن زمان بازی ، همه چیز حل هست ، در مورد ایده های بازی میشه گفت که ایده پردازی خوبی داره ، حرکت وکتور گونه viewport یا پنجره دید خیلی خوبه ، بیشتر این بازی شبیه شده به یه بازی شانسی . کد نویسی این کار در یه فایل سورس fla و بدون کلاس نویسی نوشته شده که البته تا حدی که کارمون راه بیفته خیلی خوبه .
در کل امتیازات ایشون به این شرح هست :
خلاقیت جاوید :
20 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار جاوید:
10 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار جاوید:
15 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه جاوید:
10 از 20 امتیاز
نمره جاوید مجموع
55 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
214 کیلو بایت
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Triton :
از این دوست عزیزمون هم تشکر می کنیم . سورس بازی قابل اجرا نیست . چرا که همه کار ، کلاس نویسی هست و فقط در فیلد متنی Document Class بازی ، عنوان بسته اصلی که همه کلاسها و بسته ها در اون هستند ، قرار گرفته شده . در کل سورس یک سورس حرفه ای هست ، البته ما که نتونستیم اونو اجرا کنیم .اگر بر اساس خروجی که خودتون گذاشتین بخواهیم قضاوت کنیم ، به شرح زیر هست :
استفاده مناسب از کامپوننت ها ، استفاده مناسب از فایل های کلاسی ، در کل چون سورسی که فرستادین قابل اجرا نیست ، ما هم نمی تونیم امتیاز زیادی رو به این کار بدیم .
خلاقیت :
10امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار :
10 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار :
15 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه :
10 از 20 امتیاز
نمره Triton مجموع
45 از مجموع 100امتیاز
حجم کار :
87 کیلو بایت
لطفا اگه از فایل های آماده خارجی در کار برای مسابقه استفاده می کنید ، حداقل اونا رو آماده کنید تا حد اقل قابل اجرا و باور پذیر تر بشند .
پس نفرات اول تا سوم به این صورت :
نفر اول : BehrouzPC
نفر دوم : ArmanBN
نفر سوم : After
دوستان جهت دریافت جوایز به مسئول فروشگاه انجمن با یوزر :
GFX Master پیغام خصوصی بدن و مشخصات خودشونو جهت
صدور کوپن برای ایشون ارسال کنند.
موفق باشید