مسابقه انجمن فلش سایت مجید آنلاین 1389.04.30

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

اگر بعداز آپلود اسم فایل براتون اومد به معنی آپلود شدن فایل شماست

ولی بهتره هرکسی که فایلشو می فرسته توی یک پست اعلام کنه و مشخصات فایلشو بگه

موفق باشید
 

JavidFlasher

کاربر فعال
سلام
اینم مال منه:3DMinesweeper_by_flasher.rar
استارتش رو خوب زدم کامپیوترم خراب شد حیییییف!!!
خیلی ریزه کاری داره دیگه وقت نشد!!
 
آخرین ویرایش:

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

فقط تا فردا شب ساعت 24 مهلت ارسال آثار شما میباشد

عجله کنید

موفق باشید
 

triton

کاربر فعال
سلام
خوشحالم رقبا زیادند...من هم یکی در یک روز ساختم و البته خیلی چیزها هم یاد گرفتم.
با تشکر از کسایی که این مسابقه را ترتیب دادند تا بهانه ای برای یادگیری باشه.
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
مدیر عزیز ، آمار شرکت کننده گان رو قرار بدید؟ فکر میکنم بالای 6 نفر شد...
 

++Hadi++

Active Member
شاید یه نظر سنجی عمومی هم بزاریم تا ببینیم نظرات بیشتر با کار کی موافقه ...
البته نظرات مدیریتی یا همون هیات ژوری مهمتر تلقی میشه ولی نظرات بقیه هم وسط می یاد تا هم عمومی ترین و عموم پسند ترین کارا انتخاب بشن و هم از نظرات سلیقه ای و ظلم و جفای سلیقه ای دوری بشه ... کیا موافقند ؟؟؟
 

BehrouzPc

پــــادشــاه فــلــــش
به نظر بنده می تونه خوب باشه ... البته فقط برای نظر سنجی نه برای انتخاب ، و اگر قرار بر امتیاز داشتن و تاثیر در انتخاب باشه نهایتا در حد 5 امتیاز...
 
آخرین ویرایش:

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

تاپیک بسته شد و فایل ها در حال بررسی هستند .

تاریخ و زمان مسابقه به اتمام رسید !!!!

دوستان واقعا خسته نباشید ....

انشاالله به زودی نتیجه مسابقه اعلام میشه

موفق باشید
 

Avang2005

مدیر انجمن
سلام دوست من

با تشکر از همه دوستانی مه در مسابقه شرکت کردند

امید وارم با مشخص شدن نتیجه مسابقه دلخوری پیش نیاد چون نتیجه گیری بسیار سخت بود و ما هم تمام جوانب رو در نظر گرفتیم

یه سری توضیحات در مورد کار های دوستانی که در مسابقه شرکت کردند و نوع امتیاز دهی :


بهروز :

از پادشاه فلش ایران تشکر می کنیم به خاطر شرکتشون در مسابقه .از نظر حرفه کلاس نویسی کارش عالی بوده ...اینترو اولش خیلی عالیه ، از نظر ایده پردازی هم کارش خیلی عالی بوده و همه چیز مربوط شده به مجید آنلاین و پروانه . از نظر افکتها و جلوه های ویژه و صدا گذاری و انتخاب صدا و طرز چینش مهره های بازی و افکت گذاری هم کارش عالی بوده ، پرچم هاش و انفجاراش حرف نداره و یه راهنمای اصلی داره که دقیقا می گه مین کجاست ... به تعداد مین ها می شه پرچم در یه لحظه در کل بازی داشت ... از لحاظ برگشت پذیر بودن و دایالوگ وار بودن و راهنمایی خیلی خوب زحمت کشیده ... از لحاظ امکانات خیلی خوب کار کرده ، یکی از ایرادهای کار این هست که هیچ محدودیتی رو واسه تعداد سطر و ستون نزاشته و اگه تعداد رو خیلی بگیری ، دیگه نمی شه خونه ها رو کنترل کرد و همینطور از همه طرف می زنه بیرون ، در نهایت با زیاد کردن بیش از اندازه تعداد سطر و ستونها |، دیگه به منوهای اصلی هم نمی شه به این راحتی دست پیدا کرد . . این کار به این خاطر که با تغییر سایز صحنه ، خونه های بازی درست چیده نمی شن ، باعث مشکل می شه ... تعداد مین ها اگه بیشتر از تعداد خونه ها در نظر گرفته بشه ، به صورت اتوماتیک تعداد مین ها ، یکی کمتر از تعداد خونه ها می شه و این خیلی عالیه .بعد از پیدا کردن تمامی مین ها باید روشون پرچم بزارین تا مسابقه تموم شه و از این نظر هم عالیه ، خاصیت شناوری رعایت نشده ، لودینگ اولیه نداره البته بهروز خواسته اعمال کنه تا با trace کردن ، کارو نشون بده ولی با حالت Simulate Download چیزی به نمایش در نمی یاد و فقط در نهایت میزان 100 به نمایش در می یاد ...، خاصیت اعمال چیدمان مین ها رو بعد از اولین کلیک نداره ، (اگه دقت کرده باشین در بازی ویندوز ، هیچ وقت اولین کلیک ، بمب نمی شه ، بلکه همیشه اولین کلیک انجام می شه و بعد سریعا چیدمانها درست می شن و بعد همه چیز ، رو می شه ). از نظر اشغال حافظه به مرور زمان هم تقریبا طبیعی هست و تا حدود نرمال همه چیز اصولی هست (با افزودن دستور (trace(System.totalMemory به ابتدای تابع StartGame – البته به مرور کمی زیاد می شه ولی تا حدودی طبیعی هست)، کار تقریبا عالی هست ... در ضمن شماهای 3 بعدی هم در کار دیده می شه ...
خلاقیت بهروز : 30 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار بهروز : 20 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار بهروز: 27 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه بهروز : 20 از 20 امتیاز
نمره بهروز مجموع 97 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 831 کیلو بایت


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ArmanBM :

تشکر از دوست عزیزم ، آرمان جان به خاطر حضور فعالشون در مسابقه .آرمان از نظر گرافیکی و ایده پردازی ، کار خودش رو به نحو احسن انجام داده . چرا که بازیشو به گونه ای ترتیب داده که سبک بازی جدید شده . یعنی بازی مین روپ شده بازی زمین تله گذاری شده ای که یه موش کور یا سمور آبی ، در مزرعه و شاید زیر زمین حرکت می کنه تا هویچ بخوره و اگه به تله ها برخورد کنه ، به دست شکارچی گرفته می شه ... ایده پردازی عالی هست ، گرافیک عالی هست ، از نظر ایده های باز شدن مناطق خنثی اگه بیشتر کار می کرد تا مثلا کارش بشه مثل کار عادل ، شاید بهتر هم می شد . برنامه نویسی کار خوب هست ، اشکالش در این هست که در اولین کلیک بر روی زمین بازی ، اگر مین باشه ، منفجر می شه . در واقع با دنبال کردن بازی مین روپ ویندوز ، می شه راحت فهمید که این بازی ، سیستم پخش مین ها رو بعد از اولین کلیک انجام می ده تا در اولین کلیک ، بازیکن وارد بازی نشده ، نبازه .بازی به سطوح مختلف ، می تونه بازی شه ،به هر تعدادی که خواستین می تونین پرچم بکارین و برای اتمام بازی نیازی به خنثی کردن مین های باقی مونده با پرچم نیست . اصل کار انجام شده .
زمان و سبک های بازی هم درست رعایت شده ، کار تماما دو بعدی هست و در آخر کار وقتی بعد از اتمام بازی ، روی مهره ها چند بار دیگه کلیک می نیم و یا روی تله ها چند بار کلیک می کنیم ، هنوز کارشونو تکرار می کنن و مثلا مدام روی صحنه گرفته شدن موش توسط شکارچی می ره .تمامی کار به سبک کلاس نویسی هست . از توابع محلی در کار استفاده شده و در اصل برنامه نویسی همیشه بر این تاکید شده که باید از نوشتن توابع محلی که در توابع دیگه تعریف می شن ، خودداری بشه ، موزیکی در متن داستان نیست ولی به نسبت محوریت کار ، از صدا های مناسبی استفاده شده ، در مورد نشت حافظه یا بهتر بگم ازدحام تدریجی اطلاعات در رم به تدریج گذر زمان و بازی دوباره ، در ابتدا روند صعودی نشت حافظه خیلی بالا رفت ولی در مراحلی دیگه نشت حافظه تقریبا ثابت موند . برای این کار در onClickEasy و onClickMedium و onClickHard و onClickCustom دستور
trace(System.totalMemory)
رو تایپ کنید . کار خیلی خوبی در حد خیلی عالی شده ...
در کل :
خلاقیت آرمان : 30 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار آرمان: 17 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار آرمان: 25 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه آرمان: 20 از 20 امتیاز
نمره آرمان مجموع 92 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 409 کیلو بایت


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

After :

کار جالبی شده ، البته عادل عزیز قبل از اینا ، مهارتها و لیاقتهای خودشو در زمینه کلاس نویسی اکشن اسکریپت 3 با نوشتن کلاس FarsiConvertor نشون داده بودند . این کاری که ایشو ن انجام دادند ، یه کم ناقص هست شاید به خاطر کم آوردن وقت. چرا که خودشون هم به این مورد اشاره کردند . کلاس زیبایی رو نوشتند و با دیدن این کلاس ، یاد کلاسهای خودمون می افتم که همه کارها رو آسون می کنه . در کل بیس برنامه نویسی این کار خیلی عالی هست ، یعنی ایرادی رو در برنامه نویسی کار نمی بینم ، ایشون برنامه اصلی و کار اصلی رو انجام دادند ولی مثلا وقت نکردند که تایمر رو به درستی انجام بدن ، در اولین کلیک هیچ وقت بمبی منفجر نمی شه ، و افکت باز شدن محدوده بدون مین خیلی زیبا و خوب و با ساختار پارتیکلی عالی باز می شه .بمبها هم به صورت انفجاری ، منفجر می شن . رنگ شماره های تعداد مین هم به صورت مناسب دیده می شه . سیستم تماما کلاس نویسی هست مگر روت اصلی کار که در فریم نوشته شده . روند نشت حافظه یا بهتر بگم پر شدن تدریجی حافظه رم به نسبتی مناسب و طبیعی هست و این رشد در حدی نیست که رم رو بعد از مدتی از کار بندازه ...(دستور (trace(System.totalMemory در تابع doWin) . مشکلات : امکاناتش خیلی زیاد نیست و فعلا تعداد خونه ها و مین ها و زمان دست کاربر نیست . با وجود اینکه این امکانات رو در کلاس گذاشتند . همینطور سطوح بازی فعلا تکمیل نشده . گرافیک کار از دید بازیکن ها خوب و از دید گرافیست ها معمولی هست . هیچ افکت صوتی در کار نیست . افکت ها و ایده پردازی های اصلی کار در قالب انفجار ها ، بالا اومدن بازی مین در ابتدای هر بازی و نحوه باز شدن منطقه خنثی هست و کار جدیدی به نظر نمی یاد .چون کلاس مین رو به درستی نوشتن ، امتیاز برنامه نویسی کار رو کامل دریافت می کنن ... در کل برنامه ناقص هست ولی بیسش رو انجام دادند ، همینطور برنامه برگشت پذیر هست ولی برگشت پذیری در درونمایه کار رعایت نشده .کار تماما 2 بعدی هست .در کل عادل عزیز برنامه نویسی عالی خودشو باز با کلاسی که نوشته اثبات کرده ...

خلاقیت عادل : 20 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار عادل : 15 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار عادل: 30 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه عادل : 10 از 20 امتیاز
نمره عادل مجموع 75 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 15 کیلو بایت


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FlashMan :

مرسی از دوست عزیزم محمد جان به خاطر این بازی زیباشون که ارائه دادند ، ولی با خروجی گرفتن از فایل سورس ، خطاهای منطقی از نوع خطای کامپایل داده شد !!!؟؟؟ یکی از ایرادهای بزرگی که در این کار بود از این قسمت بود :
نام بسته package که سورس منتظر اون بود ، Minesweeper بود و حال اینکه همه چیز درست بود غیر از نام فولدری که در کنار سورس بود و به جای اینکه اسمش باشه Minesweeper ، اسمش بود min .
با حل کردن این مشکل ، فایل اجرا شد .استفاده از سیستم کلاسی ، فلش 2 بعدی ، رنگ های مختلف برای فونت ، از مشخصه های بارز این سورس هست .اشکالی که باز در این کار تکرار شده در اینه که ابتدا همه چیز چیده می شه و بعد آماده شروع مسابقه می شه . در حالتی که در اجرای درست بازی مین روپ ویندوز ، ابتدا کلیک اول زده می شه و بعد مین ها چیده و نتیجه اعلام می شه . چرا که اولین کلیک هیچ وقت نباید مین باشه و این کار رو باید برنامه نویس ترتیب بده .مشخصات اصلی این نمونه کار محمد عزیز این هست : فلش دو بعدی ، عدم استفاده از ایده ها و کارهای نو ، گرافیک متوسط ، حالت برگشت پذیری ، داشتن زمان ، عدم استفاده از انیمیشن ، در حقیقت کار اصلی رو انجام دادند ولی ایده جدیدی رو در کار اعمال نکردند . در حقیقت این بازی شبیه به بازی مین روپ ویندوز XP شده .با افزودن دستور trace(Sytem.totalMemory) به تابع StartGame می بینی که به صورت درستی ، اطلاعات رم ثایت می مونه و کم و زیاد نمی شه و از این بابت خیلی عالیه .در کل به محمد عزیز هم خسته نباشید عرض می کنیم و از اینکه در این مسابقه سایت خودشون شرکت کردند ، تشکر می کنیم...

در کل امتیازات ایشون به این شرح هست :

خلاقیت محمد : 10 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار محمد: 15 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار محمد: 27 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه محمد: 10 از 20 امتیاز
نمره محمد مجموع 62 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 37 کیلو بایت


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Javid Flasher :

جاوید عزیز هم ایده اولیه خوبی رو ارائه دادند . جا داره از این دوست عزیزمون هم تشکر کنیم ، این دوست عزیز از یه جلوه 3 بعدی استفاده کردند و خواستند که کار خوبی رو ارائه بدند . یه کم فکر می کنم وقت کم آوردند وگرنه ایشون با ین ایده شون می تونستند کار رو به بهتین وجه پیش ببرند . برای این کار ایشون از برنامه استفاده کردند و خواستند که کار خوبی رو ارائه بدند . یه کم فکر می کنم وقت کم آوردند وگرنه ایشون با ین ایده شون می تونستند کار رو به بهتین وجه پیش ببرند . برای این کار ایشون از برنامه 3D Studio Max استفاده کردند . عکسی که ایشون از 3D max گرفتند ، خیلی جلوه خوبی رو به کار داده ولی ایرادهایی هم در کار دیده می شه که ذکر می کنم :
کمی پنجره دید کار تیره یا کسل به نظر می یاد . بیشتر شبیه به هوای بارونی هست . در مورد کار ، هیچ انتخابی در مورد تعداد خانه های بازی یا سطح بازی یا تعداد مین ا وجود نداره ، بازی ، برگشت پذیر نیست ، یعنی اگر کاربر باخت کنه نمی تونه دوباره به بازی برگرده ، هیچ شماره ای برای تعداد مین ها ، دیده نمی شه ، در مورد داشتن زمان بازی ، همه چیز حل هست ، در مورد ایده های بازی میشه گفت که ایده پردازی خوبی داره ، حرکت وکتور گونه viewport یا پنجره دید خیلی خوبه ، بیشتر این بازی شبیه شده به یه بازی شانسی . کد نویسی این کار در یه فایل سورس fla و بدون کلاس نویسی نوشته شده که البته تا حدی که کارمون راه بیفته خیلی خوبه .

در کل امتیازات ایشون به این شرح هست :

خلاقیت جاوید : 20 امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار جاوید: 10 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار جاوید: 15 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه جاوید: 10 از 20 امتیاز
نمره جاوید مجموع 55 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 214 کیلو بایت


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Triton :

از این دوست عزیزمون هم تشکر می کنیم . سورس بازی قابل اجرا نیست . چرا که همه کار ، کلاس نویسی هست و فقط در فیلد متنی Document Class بازی ، عنوان بسته اصلی که همه کلاسها و بسته ها در اون هستند ، قرار گرفته شده . در کل سورس یک سورس حرفه ای هست ، البته ما که نتونستیم اونو اجرا کنیم .اگر بر اساس خروجی که خودتون گذاشتین بخواهیم قضاوت کنیم ، به شرح زیر هست :
استفاده مناسب از کامپوننت ها ، استفاده مناسب از فایل های کلاسی ، در کل چون سورسی که فرستادین قابل اجرا نیست ، ما هم نمی تونیم امتیاز زیادی رو به این کار بدیم .

خلاقیت : 10امتیاز از 30 امتیاز
زیبایی کار : 10 از 20 امتیاز
بدون باگ بودن و روونی کار : 15 امتیاز از 30 امتیاز
قابلیت های اضافه : 10 از 20 امتیاز
نمره Triton مجموع 45 از مجموع 100امتیاز
حجم کار : 87 کیلو بایت


لطفا اگه از فایل های آماده خارجی در کار برای مسابقه استفاده می کنید ، حداقل اونا رو آماده کنید تا حد اقل قابل اجرا و باور پذیر تر بشند .

پس نفرات اول تا سوم به این صورت :


نفر اول : BehrouzPC

نفر دوم : ArmanBN

نفر سوم : After


دوستان جهت دریافت جوایز به مسئول فروشگاه انجمن با یوزر : GFX Master پیغام خصوصی بدن و مشخصات خودشونو جهت

صدور کوپن برای ایشون ارسال کنند.

موفق باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا