مسابقات mmb كي هستش؟

reza zareie

Active Member
با سلام به همه دوستان
ميخواستم بدونم مسابقات انجمن مالتي مديابيلدر كي هستش و شرايط شركت تو اون چه طوريه؟؟؟
 

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
فکر نمیکنم دیگه مسابقه ای برگزار بشه دلیلشم این هست که قبلا یک مسابقه برگزار شد و در حالی که انجمن بیلدر بیشتر از 30 تا کاربر فعال داشت و جناب Nevercom هزینه و تدارکات زیادی رو دیده بودن تعداد کسانی که تو این مسابقه شرکت کردن سه نفر بودن الانم فکر کنم همینطور باشه شایدم بدتر
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
بنا بر تجربه ای که مدیران قبلی داشتن و به بنده گوشزد کردن، و بنده هم بخاطر انجام وظیفه خودم شخصاْ تجربه ش کردم، نیاز نمیبینم و صلاح نمیدونم که مسابقه ای برگزار بشه.
در جریان مسابقه قبلی کلی از زمان صرف هماهنگی ها و فراهم آوردن مقدمات و تدارک دیدن جوایز شد، اما نتیجه ش اصلاْ خوب نبود ! فقط سه گروه شرکت کردن که البته سطح کارها پایین تر از توقع ما بود !
حتی برای اینکه شرایط برگزاری مسابقه فراهم بشه، جناب evil_gates متحمل زحمات زیادی شدن و آموزش کامل و جامع کار با پلاگین SQLite رو تهیه کردن تا کاربران برای کار با دیتابیس هم مرجعی داشته باشن. اما نتیجه ی مسابقه، نا امید کننده بود.
در جریان مسابقه شاید خیلی ها اعلام آمادگی کنن، اما به مرحله ی عمل که میرسه، همه ی مشکلات دنیا میریزه رو سرشون !!!
شاید هم توقع دارن جوایز به گونه ای باشه که باهاشون بتونن یک لپتاپ بخرن !
حتی برای مسابقه ما مبلغی رو خودمون به جوایز اضافه کرده بودیم که کاربران ترغیب بشن.

هنوز فعالیت کاربران و اینکه از حالت صرفاْ مصرف کننده خارج شده باشن برای من اثبات نشده که باز هم همه ی دردسرهاش رو تحمل کنم و آخر سر بشنوم که "اینهمه جایزه میزارید یکوقت ورشکست نشید !"

برای اثبات این موضوع هنوز هم دیر نشده...
 

reza zareie

Active Member
پس چرا اين همه كاربر فعال از اين انجمن رفتن و الان هيچ فعاليتي ندارن . وقتي من به پست هاي قبل نگاه مي كنم كاربراي فعال زيادي ميبينم پس الان كجان؟
 

peyman136

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
پس چرا اين همه كاربر فعال از اين انجمن رفتن و الان هيچ فعاليتي ندارن . وقتي من به پست هاي قبل نگاه مي كنم كاربراي فعال زيادي ميبينم پس الان كجان؟
وقتي توسعه بيلدر متوقف شده نبايد انتظار داشته باشي كه مراجع مرتبط با بيلدر هم شور و شوق قبل رو داشته باشن به علاوه به اكثر سوال هايي كه الان پرسيده ميشه قبلن جواب داده شده و با يه سرچ ساده ميشه جوابش رو گرفت



موفق باشيد
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
پس چرا اين همه كاربر فعال از اين انجمن رفتن و الان هيچ فعاليتي ندارن . وقتي من به پست هاي قبل نگاه مي كنم كاربراي فعال زيادي ميبينم پس الان كجان؟
خب این خاصیت هر جامعه ای هست، همیشه افراد جدیدی میان و خیلی ها هم میرن، موضوع عدم توسعه ی mmb و محدود بودنش هم مزید بر علت هست !
اما از زمانی که من مدیریت اینجا رو به عهده داشتم و درواقع از زمانی که در این انجمن فعالیت میکردم، شاهد هستم که تعداد کاربران فعال همیشه به میزان ثابتی بوده (منظورم کاربرانی هست که فعالیت زیادی داشتن و در بحث ها شرکت میکردن و پاسخ سوالات رو میدادن).

بنظر شما راه حل این موضوع چیه ؟ که کاربران فعالمون رو از دست ندیم و همیشه به تعداد کاربران فعالمون افزوده بشه ؟
 

reza zareie

Active Member
درسته حرف شما كاملا منطقي هستش و به طبع همين عدم توسعه mmbميتوني يكي از دلايل باشه اما به نظر من اگه شما حس تازگي رو همچنان تو اين انجمن نگه دارين مطمئنم اين انجمن خيلي پررونق مي شه . اگه شما و بقيه دوستان همه بيايم كارهاي تازه و ايده هاي تازه ارائه بديم و ثابت كنيم قدرت mmbفراتر از يك نرم افزار ساخت اتوران هست بي شك خيلي ها جذب اين نرم افزار مي شن و اين انجمن رونق خودش رو از دست نميده
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
حرفتون رو قبول دارم، اما باید دید این حس تازگی رو به شکل میشه بوجود آورد و مهمتر اینکه چه کسانی باید برای این مهم تلاش کنن

البته باید عرض کنم که گمان نمیکنم انجمن کم رونق شده باشه !

از روز اولی که وارد این انجمن شدم رو تا الان که نگاه میکنم، بنظرم یک روند ثابت رو داریم پیش میگیریم، این ثابت بودن بمعنای اینه که همیشه این انجمن بازدید کننده داشته و سوالات زیادی درش مطرح شده (در مقاطعی کم یازیاد میشن)
و از طرفی از زمانی که من به یاد دارم، همیشه تعداد انگشت شماری از کاربران عملاْ فعالیت میکردن و بقیه فقط استفاده کننده بودن

باور کنید که تا همین الانشم مثلاْ برنامه هایی ساخته شدن و همراه با سورس عرضه شدن که از تمام توانایی های mmb استفاده کردن، اما شاید خیلی ها حتی اون رو بررسی هم نکرده باشن تا ازش الگو بگیرن یا کارکردش رو متوجه بشن !

به هرحال گفته هاتون صحیح هست، اما برای تحققش نیاز هست که این فعالیت از محدوده ی چند کاربر فراتر بره و هرکس به نوبه ی خودش فعالیت مفیدی داشته باشه.
 

reza zareie

Active Member
جناب نوركام حرفم اين نبود كه انجمن كم رونق شده اتفاقا فكر مي كنم يكي از فعالترين انجمن هاي مجيد آنلاينه. من اين پيشنهاد رو دادم تا يه موقع اين انجمن از فعاليت نيفته و همچنان پررونق باشه. به هرحال من هركمكي ازدستم بر بياد به نوبه ي خودم واسه اين انجمن انجام ميدم و در خدمتتون هستم. به اميد روزهاي خيلي بهتر براي انجمن مولتي مديا بيلدر سايت مجيد آنلاين
 

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
درسته حرف شما كاملا منطقي هستش و به طبع همين عدم توسعه mmbميتوني يكي از دلايل باشه اما به نظر من اگه شما حس تازگي رو همچنان تو اين انجمن نگه دارين مطمئنم اين انجمن خيلي پررونق مي شه . اگه شما و بقيه دوستان همه بيايم كارهاي تازه و ايده هاي تازه ارائه بديم و ثابت كنيم قدرت mmbفراتر از يك نرم افزار ساخت اتوران هست بي شك خيلي ها جذب اين نرم افزار مي شن و اين انجمن رونق خودش رو از دست نميده
فکر نمیکنم کار چندانی از دست جناب Nevercom بر بیاد چون عدم دانش برنامه نویسی و کوتاهی کاربران باعث میشه که حس تازگی و شوق از این انجمن از بین بره برای مثال اکثر کاربران بر این فکر نشستن که با بیلدر یک برنامه یا اتوران درست کنن و به امید ساخت یک پلاگین جدید نشستن , همیشه هم بدون اینکه به خودشون زحمت بدن که قبل از مطرح کردن سوالشون یک جستجویی بکنن یا اگرم جستجویی میکنن تنها با یک عنوان و در صورت نتیجه دادن جستجو مشاهده دوتا پست باز سوالشون رو مطرح میکنن و وقتی هم که این نکته رو بهشون گوش زد میکنی باعث ناراحتی و کدورتشون میشه و گاهی اوقات باهات برخوردم میکنن :mad:
یک مدتی هست که برای بنده این امر خسته کننده و آزار دهنده شده و اکثرا اوقات تنها با خواندن عنوان تاپیک و در صورت متفاوت بودن موضوع وارد میشم و به اون سوال جواب میدم البته نه تنها برای من بلکه برای کاربران فعال دیگر هم همین موضوع صدق میکنه.
در مورد قدرت بیلدر که باید بگم این موضوع ثابت شدست و نیازی به اثباتش نیست حالا چه با کمک پلاگین و ....

به نظر بنده که تنها راه دادن حس تازگی و بهتر به انجمن ایجاد قسمتی برای آموزش پلاگین نویسی و مبحث های جدیدی که کاربران رو بیشتر به سمت خودش بکشه برای مثال اگه کاربران با مبحث پلاگین نویسی آشنایی بیشتری داشته باشن باعث میشه راحتر و با ذوق بیشتری با بیلدر کار کنن و در صدد این باشن که امرهای غیر ممکن رو تو بیلدر ممکن کنن یا برنامه های جالب تر و با امکانات بیشتری رو بسازن البته در کنار این مزایا معایبی هم وجود داره که این معایب خارج شدن انجمن از حوضه بیلدره چون اکثرا سوالات مربوط به نوشتن یک پلاگین و اشکلاتشون توی اون زبان برنامه نویسی میشه و این انجمن تبدیل میشه به یک انجمن برنامه نویسی به جای بیلدر

ضمنا برای ایجاد تازگی در انجمن باید تمامی دوستان در کنار جناب Nevercom کمک کنن چون اینکه بخوایم ایشون به تنهایی این کار رو عملی کنن امری غیر ممکن یا لااقل سخت و دشوار است.
موفق و پیروز باشید.
 

reza zareie

Active Member
واسه من كه با پلاگين نويسي هيچ آشنايي ندارم كه واقعا خوبه خوب البته همون مشكلي رو كه گفتين پيش مياره . يك سوالي هم كه برام پيش اومده اينه كه مگه اين انجمن دومدير نداره پس چرا هميشه صحبت ازجناب نوركام ميشه و ازآقا سامان هيچ حرفي به ميون مياد؟
 

m javad

کاربر متخصص
میدونید آقای زارعی

هر چیزی تو زندگی آدم یه نقطه شروع داره و یه نقطه اوج و یه نقطه پایان
شاید برای موارد مختلف زمان این پروسه متفاوت باشه، ولی قطعا این مسیر رو طی میکنه
این انتظار شما از اینکه میخواهید اعضای قدیمی انجمن باز هم همون علاقه و وقت رو بزارن برای بیلدر، انتظار عجیبی هست
برای اونها بیلدر به نقطه پایان رسیده
بیلدری که خیلی وقت هست که برای حتی شرکت سازندش هم به نقطه پایان رسیده
متاسفانه بیلدر داره دست و پا میزنه تا بمونه
این که میتونه یا نه رو من نمیدونم ، ولی مطمئنم که یک روز برای شما هم به نقطه پایان میرسه
اینکه هنوز سر پاست به این دلیل که بسیار یوزر فرندلی هست
متاسفانه بار علمی اعضای فعلی انجمن خیلی پایین تر از اعضای قدیمی هست
این رو با خواندن سوالات توی فروم میتونید درک کنید
اعضای قدیمی تو نقطه اوج به فروم وارد می شدند، و این به این دلیل هست که خودشون اول نقطه شروع رو با تجربه شخصی گذرونده بودند
ولی الان بیشتر اعضا تو نقطه شروع به فروم وارد شدند
و این قطعا از فعال بودن انجمن می کاهد
 

reza zareie

Active Member
آقا محمد جواد با اين حرفتون كاملا موافقم كه بار علمي اعضاي كنوني پايين تر از اعضاي گذشته هست
اما درمجموع آيا حرف شما اينه كه بعد يه مدت كار اين انجمن تعطيل ميشه و فقط بايد يك مدير باشه و كاربراي جديد الورود را به مبحث سوالي كه پرسيدن ارجاع بده؟
 

m javad

کاربر متخصص
حرف نهایی من این هست:
هر کاری که آدم تو زندگیش انجام میده یه دلیل قاطع برای خودش داره
این که اعضای قدیمی اون زمان این همه وقت میذاشتن برای فروم یا بیلدر به این خاطر بود که یک یا چنتا دلیل براشون داشت
یه عده از کار با بیلدر و کنکاش توی اون لذت می بردن
یه عده دنبال یاد گرفتنش به طور کامل بودن تا شاید تو آینده به یه دردی براشون بخوره
یه عده به خاطر دوستایی که تو انجمن داشتن سر میزدن
ولی دیگه الان اون دلایل و هدفها براشون از بین رفته
شاید با بزرگ تر شدنمون ، اهدافمون هم بزرگ شده !
شاید با بزرگ تر شدنمون ، وقت برای تفریح با دوستان توی انجمن ، رسیدن به علایق ، و ... رو نداریم
شاید تنها این رو میبینیم که هر فعالیتی باید حداقل یک پوئن مثبت برامون داشته باشه تا پا توی اون بزاریم
اینکه هنوز انجمن به قدرت خودش باقی هست به خاطر فعالیت افرادی مانند:
evil_gates , peyman136 , loo30fer , the_king , [SaMaN] , nevercom , silvercover و ... هست
افرادی که هنوز پای بیلدر ایستادند در حالی که مطمئن هستم بیلدر خیلی وقت هست که برای اونها هم تموم شده
و این تنها نکته ارزشمند توی این داستان هست.
حالا اینکه این فروم روزی کارش به پایان میرسه یا نه زیاد هم مهم نیست !
 
آخرین ویرایش:
جواد جان حرفهاتون شاید برای خیلی ها تلخ باشه ... اما به نظر من mmb هیچ وقت پایان نداره ....
من شخصا با زبان های برنامه نویسی ماکروسافت آشنا هستم و گهگاهی سفارشاتی می گیرم که مجبورم با #c بنویسم .
اما چون گرافیک علاقه شخصی منه ، mmb رو متفاوت نسبت به بقیه دوستان میبینم .
Mmb برنامه ایه که هیچ وقت نقطه پایان نداره ....
این آدما هستند که نقطه پایان دارن....


شاید این رو پیش خودتون بگید که Starlight یه یوزر جدیده و این مسائل رو درک نمی کنه ...
اما من 4سال در این انجمن فعالیت می کنم . بعد از مدتی User من مسدود شد (نمی دونم چرا ؟؟؟؟)
و در نهایت با یه اسم جدید و قدرت بیشتر (سعی کردم بیشتر باشم) در انجمن ظاهر شدم.


درخواست : از جناب آقای Nevercom خواهش دارم که یه تاپیک در این انجمن در مورد پلاگین نویسی ایجاد کنند تا این انجمن رونق بیشتری بگیره!!
آقای nevercom گفتن که :
از زمانی که من به یاد دارم، همیشه تعداد انگشت شماری از کاربران عملاْ فعالیت میکردن و بقیه فقط استفاده کننده بودن
این واقعا درسته ... بعضی از کاربران حتی تشکر هم نمی کنند که دلمون خوش بشه .
یادمه یه برنامه گذاشته بودم . 150 تا بازدید داشت و 6 تا تشکر ....
عجب...........................................................................
 
آخرین ویرایش:

loo30fer

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
به نظر من mmb هیچ وقت پایان نداره ....
مطمئن باشید روزی میرسه که همه بیلدر رو کنار میذارن نمیشه گفت فقط دلیلش عدم توسعه بیلدر و سر این ماجرا اضافه نشدن امکانات و قابلیت بیشتر باشه بلکه یکی از دلایل عمدش مشکلاتش و عدم سازگاری بیلدر با ویندوزهای جدید هست که اگه نظاره گر بوده باشین شاهد تاپیکهای مختلفی راجب به مشکلات بیلدر بودین که هر روز این مشکلات بیشتر میشن و مطمئنا هر شخصی برای جلوگیری از بوجود اومدن اختلالات و مشکلات در برنامش و سازگاری کامل با ویندوز به برنامه های دیگری همچون آپادانا یا یک زبان برنامه نویسی کوچ میکنه و در همین راستا بیلدر به کل کنار میره.
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
سامان بدلیل مشکلاتی که داشتن و بخاطر المپیادی که در اون شرکت کردن خیلی کم میتونن به انجمن سر بزنن و این مورد با هماهنگی مدیران کل صورت گرفته و بنده هم قبول کردم که تا زمانی که ایشون برگردن کارهای انجمن رو انجام بدم، پس اگر هر کوتاهی ئی صورت گرفته، مسئولش بنده هستم.

درسته، MMB بدلیل عدم توسعه، به همین وضعی که هست باقی میمونه و این معناش این هست که هیچ کدوم از نقایصش برطرف نخواهد شد و امکانات بیشتری نخواهد داشت
اگر هم هنوز چیزهایی تازه ای میبینیم، بخاطر پلاگین هاش هست.

به هرعنوان تا زمانی که نیاز به فراگیری MMB وجود داشته باشه، این انجمن هم سرجاش هست.
بحث برنامه سازی هم فقط محدود به امکانات اون برنامه نمیشه، مثلاْ با کمک ابزارهای جانبی میشه برنامه های خلاقانه ای ساخت.

اینکه چرا کاربران قدیمی نیستن یا کمتر میان رو جناب m javad به درستی توضیح دادن، بنظرم اگر شاهد این باشیم که همیشه کاربر های جدید وارد انجمن میشن و به دانسته هاشون افزوده بشه، یعنی مسیرمون درست هست، یعنی تونستیم کار مفیدی انجام بدیم.

خود من بدون اینکه از وجود این انجمن اطلاعی داشته باشم، بصورت تجربی MMB رو یاد گرفتم و پس از مدتی هم در فروم انگلیسی فعالیت میکردم، تا اینکه توسط جناب Silvercover با این انجمن آشنا شدم.
شاید تنها دلیلی که باعث شد روزی چندبار به انجمن سر بزنم، جو دوستانه ای بود که در انجمن حاکم بود و البته به جرأت میگم این انجمن خیلی فعالتر از انجمن رسمی MMB بوده و هست (البته اون انجمن که تقریباْ منحدم شد !)
و همیشه تلاشم بر این بوده که مدیریتم به شکلی باشه که به این جو مناسب آسیبی نرسه، چون همین عامل باعث میشه که کاربران در کنارهم فعالیت کنن و به دانسته هاشون افزوده بشه.
شاید من هم اگر مسئولیتی در این انجمن نداشتم، با توجه به مشکلاتی که داشتم، کمتر به انجمن سر میزدم و یا اگر هم سر میزدم کمتر از این در مباحث شرکت میکردم.

جناب ehsan_starlight، تاپیک هایی برای پلاگین نویسی وجود داره، اما این خیلی هم نمیتونه به اون حس سرزندگی ئی که میفرمایید کمک کنه !
برای نوشتن پلاگین نیاز به آشنایی با زبان های برنامه نویسی هست که مسلماْ خیلی از MMB پیچیده تر هستن، کاربری که نتونه دستورات ساده و محدود MMB رو درست درک کنه، چطور میخاد برای همون MMB با زبان های پیچیده تر پلاگین بنویسه ؟

بحث شما بیشتر در مورد برگزاری مسابقه بوده، بنده هم دلایلم و تجربیاتم رو بیان کردم
باور بفرمایید همین الانشم منابع زیادی برای بررسی وجود داره، اگر کاربران همین برنامه هایی که با MMB نوشته شدن رو بررسی کنن خیلی میتونه کمکشون کنه.

دوست دارم نظر کاربران محترم رو در مورد مسابقه بدونم، اما با بررسی وضعیت انجمن ! یک تحلیل درست !
 

reza zareie

Active Member
من براي برگزاري مسابقه يه پيشنهاد دارم.
به نظر من براي اينكه كاربرا براي شركت تو مسابقه تشويق بشن بايد يك جايزه خوب در نظر بگيريم و اين جايزه هم قرار نيست كه فقط پول و يا هرچيز مادي باشه نظر من اينه كه اگه امكان داره اگه امكان داره شما بيايد با هماهنگي مديران كل سايت واسه نفر اول اين
مزيت رو درنظربگيرين كه به كاربر فعال انجمن تبديل بشه!!!
نظرتون چيه؟؟؟
 

m javad

کاربر متخصص
مزيت رو درنظربگيرين كه به كاربر فعال انجمن تبديل بشه!!!
نظرتون چيه؟؟؟
حالا فرض کنیم که کاربر فعال شدیم
بعدش؟
میخوام بدونم این امتیازی که دارید ازش صحبت میکنید به چه دردی میخوره؟!!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا