مرجع رایگان و کامل برنامه mmb

silvercover

کاربر متخصص
در طی 8 سالی که حرفه ای با نرم افزار MMB کار می کنم، احساس می کنم که جزئی از زندگی من شده. چرا که تقريبا هر روز در حال استفاده از MMB هستم. اين باعث شده که من رابطه ی بسيار خوبی با ان برقرار کنم و بتوانم مهارت ها و قابليت های خودم را توسعه دهم. به همين منظور خود را وام دار و مديون جامعه MMB می دانم و همین احساس مرا بر آن داشت تا اقدام به تهيه اين کتاب نمايم.

attachment.php


در حدود 5 سال پیش من برای نوشتن اين کتاب در حدود 11 ماه (جسته و گریخته) وقت صرف کردم و در اين زمان از کمک بسياری ازدوستان خوبم بهره بردم که جا دارد از آنها تشکر کنم. در ابتدا من به قصد چاپ اين اثر اقدام به نوشتن مطالب کردم، اما به لحاظ مشکلات بسيار و فراز و نشيب های بسياری که پشت سر گذاشتم ، تصميم گرفتم تا آن را به صورت کتاب الکترونيکی تقديم علاقه مندان نمايم.

در اين مرجع سعی شده است تا نياز غالب مخاطبان برآورده شود و با ارائه مطالب ساده و پيشرفته در کنار هم به نياز مخاطبان پاسخ گفته شده است. نوشته ای را که پيش روی خود داريد به عنوان مرجعی کامل برای برنامه مولتی مديا بيلدر محسوب می شود. کمتر کسی است که در عرصه مولتی مديا فعاليت داشته باشد و نام اين برنامه را نشنيده باشد و يا با آن کارنکرده باشد، لذا با توجه به اين مطلب و نياز روز افزون مخاطبان (که ميتوان پرسش های مکرر آنان در اينترنت را گواهی بر اين مطلب دانست) بر ان شدم تا مرجعی کامل به زبان فارسی برای اين برنامه مفيد تهيه کنم. در اين نوشته مطالب پيشرفته از قبيل برنامه نويسی به گونه ای کاملا ساده بيان شده است و پس از پايان مطالع مطلب از جانب مخاطبان می توان از آنان انتظار توليد هر گونه محصول چند رسانه ای را داشت.

MMB (مولتي ميديا بيلدر، به اختصار MMB) نرم افزاريست جهت طراحي و توليد برنامه هاي چند رسانه اي كه مبتني بر سيستم عامل ويندوز مي باشد.اگر تا به حال توسط زبان هاي برنامه نويسي ديگري اقدام به توليد نرم افزارهاي چند رسانه اي كرده باشيد،حتما مي دانيد كه مراحل نسبتا پيچيده اي را بايد بپيماييد تا به نتيجه مطلوب برسيد.وحتما در حين كار آرزو كرده ايد كه كاش مي شد راه حل تازه تر وآسان تري را يافت.اما بايد بگويم كه راه حل هم اكنون پيش روي شماست و آن چيزي نيست جز MMB،نرم افزاري كوچك با قابليت هاي بزرگ كه كليه ابزارهاي مورد نياز توليد برنامه هاي چند رسانه اي را در اختيار شما قرار مي دهد.با گذشت زمان و كار با اين برنامه خواهيد فهميد كه به آن علاقه مند شديدو علل آن هم در سادگي كار با MMB و قدرتمندي آن نهفته است.

چه کساني بايد اين کتاب را بخوانند؟

کتاب حاضر براي کساني است که هيچ تجربه اي در ساختن نرم افزارهاي چند رسانه اي ندارند.البته کاربران حرفه اي نيز مي توانند به جمع خوانندگان اين کتاب بپيوندند ، چرا که راهي جديد رابراي توليد برنامه هاي مورد نظر خود خواهند يافت.اين کتاب به عنوان مرجعي براي برنامه MMB به حساب مي آيد.اين کتاب ابتدا بر روي اصول اوليه متمرکز مي شود و سپس به سراغ مباحث پيشرفته از جمله Plug-In ها مي رود .حداقل معلوماتي که براي شروع کار با MMB مورد نياز است ، آشنايي با سيستم عامل ويندوزمي باشد.

نحوه ارائه مطالب

در این مرجع سعی شده است تا نیاز غالب مخاطبان برآورده شود و با ارائه مطالب ساده و پیشرفته در کنار هم به نیاز مخاطبان پاسخ گفته شده است. نوشته ای را که پیش روی خود دارید به عنوان مرجعی کامل برای برنامه مولتی مدیا بیلدر محسوب می شود. کمتر کسی است که در عرصه مولتی مدیا فعالیت داشته باشد و نام این برنامه را نشنیده باشد و یا با آن کارنکرده باشد، لذا با توجه به این مطلب و نیاز روز افزون مخاطبان (که میتوان پرسش های مکرر آنان در اینترنت را گواهی بر این مطلب دانست) بر ان شدم تا مرجعی کامل به زبان فارسی برای این برنامه مفید تهیه کنم.می توان ادعا نمود که در این مرجع از ذکر هیچ مطلبی چشم پوشی نشده است. در این نوشته مطالب پیشرفته از قبیل برنامه نویسی به گونه ای کاملا ساده بیان شده است و پس از پایان مطالع مطلب از جانب مخاطبان می توان از آنان انتظار تواید هر گونه محصول چند رسانه ای را داشت.

این مرجع در ابتدا با معرفی برنامه MMB آغاز می شود و در ادامه برای آشنایی بیشتر خوانندگان خود آموزی قرار داده شده است. در ادامه به تدریج رابط کاربر برنامه مورد بررسی قرار گرفته است. پس از آن در فصلی مفصل مفاهیم برنامه نویسی و پیشرفته تر این برنامه بیان شده است. در این بخش مطالب به همراه مثال های متعددی ارائه شده است. در بخش بعدی برای پاسخگویی به نیاز کاربران حرفه ای طریقه استفاده از Plug-In های این برنامه به همراه آموزش چند Plug-In قدرتمند این برنامه آمده است. به جرات می توان گفت که تا کنون هیچ مطلبی در این رابطه به زبان فارسی برای مخاطبان ارائه نشده است. به عنوان نمونه به جهت معرفی قدرت این برنامه به ذکر چند قابلیت PlugIn ها اشاره می شود:

* توانایی کار با Registry ویندوز
* توانایی ارتباط با SQL Server و دیتابیس SQLite
* توانایی استفاده از پایگاه داده Access
* توانایی فراخوانی فایل های DLL و کار با توابع API
* توانایی کامل در پخش فایل های صوتی تصویری به همراه ارائه سایر قابلیت های مربوطه
* توانایی کامل در تولید Slideshow
* توانایی استفاده از برخی از قابلیت های پروتکل TCP/IP
* توانایی کامل در کار با رشته ها ( String)
* توانایی تولید منو های ویندوزی و سایر مطالب مربوطه
* توانایی استفاده از تکنولوژی Zip
* حمایت از زبان اسکریپتی LUA
* قابلیت فراخوانی فایل های RTF به همراه سایر توابع مورد نیاز
* و ده ها قابلیت دیگر…

نهایتا حاصل کار رو در 292 صفحه سایز A4 به صورت کتاب الکترونیکی PDF و به صورت رایگان با حفظ حقوق مولف تقدیم دوستان می کنم. دوستان توجه کنید که اگر کسی خواست این کتاب رو منتشر کنه باید به همین جا لینک بده و عرضه اون روی سرورهای دیگه و روی سی دی و دی وی دی (حتی رایگان) بدون اجازه بنده به غیر اون چیزی که اینجا ارائه شده از نظر بنده مجاز نیست.


لینک مستقیم دانلود:
http://media.majidonline.com/forum/Nevercom/MMBBook_by_silvercover.zip
 

پیوست ها

  • bcover1.png
    bcover1.png
    38.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3,204
آخرین ویرایش:

BEHESHT

Well-Known Member
سلام یه خسته نباشید و خدا قوت ویژه.


حامد جان بهت تبریک می گم بابت این سخاوت و مروتت.

ولی فکر کنم MMB مدیون شما باشه آقا حامد چون کم خدمت به جامعه MMB کل نکردید همه نمی دونند شما تو سایت MMB sample چقدر بهجامعه جهانی کمک می کنی.:wink:

موفق باشی و سخاوتند مثل الان:rose:

یاحق
باحق
تاحق
 

vilfered

Member
واقعا من که به شخصه در به در یه همچین کتاب مرجعی بودم ... تشکر خشک و خالی من و امثال من که در برابر همچین کارایی ارزشی نداره ، فقط اینو بگم که اینجوری حداقل این کتاب میرسه دست اهلش .. کسایی که طلبشن ..

به نظر من با چاپ نشدنش هم ارزش کار شما اصلا پایین نیومده ، از طرفی ، موضوع کتاب و مخاطب هدفشم یه حالتی داره که میشه گفت ، واسه دنیای مجازین ... یعنی آدمایی که (ام . ام . بی) کار میکنن غالبا کاربرای جدی اینترنتم هستن ، موضوعم یه موضوعی که من تو کتاب فروشی های انقلاب دنبالش نمیگردم ، میرم تو اینترنت دنبالش میگردم ، وقتیم پیداش میکنم ، قطعا نویسنده اش برام اهمیت پیدا میکنه ... کلا شناخته میشه و شناسونده میشه ...

و صد در صد حقوقش محفوظ میمونه ... ممون ، آرزوی موفقیت و این صوبتا .. :rose:
 

hamid1635

Member
رفتم جایی که لینک دادی
هر کاری کردم دانلود نکرد
این پیام رو میده:

Your download has started. Share your own files at Box.net
Not working? Try again

حتی عضو هم شدم
اما نشد که نشد
یا من خیلی مبتدی هستم یا خیلی خیلی مبتدی هستم
 

Ehssan_it

Well-Known Member
واقعا خسته نباشيد
بنده هم با مشكلات چاپ كتاب حتي به صورت الكترونيكي ان اشنا هستم و مي دونم كه انتشار يك اثر چقد دشوار هست
اميدوارم اين كتاب راهي به سوي پيشرفت جامه بيلدر ايران باشه
نمي دونم از انجمن بيلدر مجيد انلاين هم ياد كردين يا نه ؟ كه اين ميتونه در حل مسائل خوانندگان مفيد باشه.
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام حامد جان
واقعاً کارت عالی بود، همیشه گفتم، باز هم میگم (علاوه بر همه ی چیزای دیگه !) همیشه یه چیزی برای غافلگیر کردن آدمها داری، واقعاً ازت تشکر میکنم و به جامعه ی بیلدر تبریک میگم
همون چندتا نکته ای که به عنوان قابلیت های برجسته ی کتاب معرفی کردی کافیه تا هر کسی که تا حالا با بیلدر کار کرده رو مجبور به دانلود کتاب کنه،

ممنون حامد جان
 

splinter cell

Well-Known Member
سلام حامد جان!
من اون کتاب و سی دی قبلی که تهیه کرده بودی رو خونده بودم و همونطور که قبلاً بهت گفته بودم خیلی در تغییر نگرشم نسبت به بیلدر و بهبود مهارتم در کار با اون موثر بود و همیشه از شما بخاطر این کار ارزنده تشکر میکنم.
از اونجایی که این کتاب رو برای استفاده عموم قرار دادی،خواستم بپرسم قراره یک دوره آموزش mmb واسه کارکنان یک اداره بذاریم آیا اجازه اون رو دارم که با حفظ اصول کپی رایت به عنوان جزوه آموزشی از اون در کلاس استفاده کنم یا خیر?چون شما فقط برای انتشار روی وب توضیح داده بودی نه چاپ روی کاغذ. با سپاس
 

silvercover

کاربر متخصص
از اونجایی که این کتاب رو برای استفاده عموم قرار دادی،خواستم بپرسم قراره یک دوره آموزش mmb واسه کارکنان یک اداره بذاریم آیا اجازه اون رو دارم که با حفظ اصول کپی رایت به عنوان جزوه آموزشی از اون در کلاس استفاده کنم یا خیر?چون شما فقط برای انتشار روی وب توضیح داده بودی نه چاپ روی کاغذ. با سپاس

تنها برای این مورد شما مجاز هستین. اشکالی نداره.:)
 

Aref_Alikhani

Well-Known Member
با عرض سلام
حامد جان تشکر صمیمانه بنده رو هم پذیرا باشید.

با اجازه شما این کتاب رو در تالار عمومی مولتی مدیا هم قرار دادم و از اون پست به پست شما لینک دادم.
همون طور که مطلع هستید این تالار یعنی تالار عمومی مولتی مدیا کاربر ثابتی نداره و گه گداری هم که کسی سوالی می پرسه یه چیز کلی رو می خواد مثلاً همین آموزش مولتی مدیا بیلدر رو , به همین جهت این کتاب گران بها رو اونجا هم معرفی کردم تا کاربرها از اونجا هم بهش دسترسی داشته باشند.

امیدورارم مثل همیشه در کارتون موفق باشید.:rose:
 

sht2222

New Member
با تشکر
من و چند نفر از همکارانم مجموعه ای با نام تولید محتوای الکترونیکی را به صورت سی دی و کتاب اماده و به چاپ رسانده ایم. در این مجموعه قرار است آموزش MMB نیز گنجانده شود که در سی دی آموزشی این مجموعه آموزش مختصری از آن ارائه شده. می خواستم بدانم آیا می توانیم از این کتاب شما به صورت PDF در مجموعه مان با نام خود شما استفاده کنیم یا خیر. در صورت تمایل با شماره 09362602800 با اینجانب تماس بگیرید.
لازم به ذکر است این مجموعه شامل آموزش کامل کپتیویت، اسنگ ایت، کمتازیا، سوییش مکس و MMB و Xara 3d می باشد. در صورت امکان من لینک تبلیغات این مجموعه را برایتان ارسال می کنم. (می دانیم که اوردن لینک تبلیغات در انجمن ممنوع است).
آدرس ایمیل من: [email protected]
 

Free Man

کاربر متخصص مولتی مدیا بیلدر
با سلام ،

کار زیبا و کاملی می باشد.

فکر کنم با ارائه ی این کتاب مفید ، کاربران آماتور و کم تجربه در ام ام بی ، می توانند به سرعت

سطح دانش و معلومات خود را بالا ببرند.

موفق باشید.
 

sp-sky

Member
كار پر ارزشي كرديد اما انتظار نداشته باشيد قانون كپي رايت رعايت بشه
بزودي شاهد عرضه اون تو فروشگاه هاي الكترونيك جهت فروش خواهيد بود
بزودي حتي به اسم خودشون منتشر ميكنند و كارهاي زياد ديگه چون خودم اين تجربيات را دارم كه با مقالات دريم ويورم انجام دادند.
در هر صورت موفق باشيد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا