مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام حسین ، اقا خوندم خیلی جالب بود نمی خوام دخالت کنم اما اگه میخوای یک کار خیلی خوب بدی هنوز جای کار داره داستان ، مخصوصا اسم هاشون که
جالب نیست .
سلام
ممنون حمید جان، اسم ها که فرضی هست، یعنی اصلا اسمی برده نمیشه، بیشتر شخصی و برای نام گذاری تو scene و فیلم نامه هست وگرنه هیچ جا اسمای ازشون نمیشنوی.
در مورد داستان، نظرت رو بگو عزیز ولی این روهم بگم، به حیمد جان هم گفتم، نمیخوایم یه داستان خیلی روشن فکرانه و عمقی باشه، یه داستان با موضوعی همه گیر ساده و رون و در کنارش فانتزی. حالا باز نظرت رو بگو عزیز.

آقا من دارم از دیشب درخت سیب رو مدل میکنم
ممنون ، نمیخواد کل درخت رو داینامیک کنی، اگه بخوایم برای زنده شدن کار بادی ایجاد کنیم، اون وقت درخت های اطراف که محیط این کلبه ها رو برای دید عمقی قطع میکنن مثل یه جنگل بزرگ باید هماهنگ باشن و تکون بخورن، غیر از مشکل داینامیک کردن اون ها ما میخوایم اون ها رو تو یه لایه دیگه توسط catch گرفتن GI ـها رندر کنیم که سرعت رندر به شدت بیاد پایین.
تو داستان هم همون طور که خوندی کل درخت تکون نمیخوره، یه سری شاخه های مورد نظر.
من مدل درخت رو بر اساس کانسپتی که میخوایم پیش بریم مدل کردم، پیوست کردم، یه نگاه بهش بنداز تا وقتی کامل شد مدل رو بدم بهت رو حرکت بزنی عزیز.

attachment.php



در مورد مو ، خوب سخته این Hairfarm و هی بدون سیو معلق نگه داری ، اما رندر و شیدینگ مو بهترین شیدر مال منتال ری یا ویریه واسه فاینال چیز خوبی هنوز نیست !!! یا من ندیدم ، رندر با چی میخوای بزنی ؟؟؟
این مو رو خوب زدی عالیه !!! من که خوشم اود اما Root هاس کار داره .

فکر کنم hair farm واسه 2011 کرک شده ـش کار میکرد، رندر هم که کالا جدا با سیستم scan line میگیریم، به صورت یه لایه جدا، فقط توسط نورهای standard باید نور محیط رو روی موها اعمال کنیم، سیستم اصلی هم همینه، به قولی و مطالعه و مستنداتی که یکی از دوستان از ریگر نور pixar بهم نشون داد اون ها هم تا چند وقت پیش به همین صورت کار میکردن، تو فروم های زیادی هم گشتم همین بود. یعنی با نور های استاندار شبیه سازی sky light و نور محیط.

لامسب همین hair farm هم که سرعت رندر تکونده.
در مورد مو هم نظر لطفته ، با همون hair farm ـه، بیشتر خواستم رو حالت مو کار کنم، آره root موها مشکل داره، روش کار نکردم چون با سیستم spline کار کردم فقط خواستم حالت اصلی مو رو در بیارم که تا اینجا خوب بوده.

اقا این کاراکتر خیلی شبیه پدر اون پسر شاسمخه تو BRAVE ـــه اون پیرمرده که پسرش زد وسط هدف !!! یادته ...
خیلی شبیه ان میتونم یه عنوان رفرنس استفاده کنیم .

والا اصلا به اون توجه نکردیم، یعنی نمیخواستیم شکل اون بشه، یه رفرنس کاراکتر داشتیم ولی الان این کاراکتر هم اصلا شبیه اون رفرنسمون هم نیست. :green:
 

پیوست ها

  • Tree.jpg
    Tree.jpg
    98.9 کیلوبایت · بازدیدها: 45

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ، اقا این درخته خیلی خوب شده با چی مدل کردی ؟؟ دستی یا نرم افزار ؟؟؟




در مورد مو اگه میشه اون Spline ها و Head رو توی فایل Max اپلود کن یک فکر خوبی دارم .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام ، اقا این درخته خیلی خوب شده با چی مدل کردی ؟؟ دستی یا نرم افزار ؟؟؟

سیستم Zsphere ابزار فوق العاده ایه واسه ساخت درخت، اول با z sphere درش واردم بعد امدم تو مکس اصلاحش کردم و سبک تا شاخته های ریز تر و برگ ها رو بهش بدم.


در مورد مو اگه میشه اون Spline ها و Head رو توی فایل Max اپلود کن یک فکر خوبی دارم .
از شانس برق رفت همش پرید، باز زدم برات میفرستم، میخوای چیکار کنی؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سیستم Zsphere ابزار فوق العاده ایه واسه ساخت درخت، اول با z sphere درش واردم بعد امدم تو مکس اصلاحش کردم و سبک تا شاخته های ریز تر و برگ ها رو بهش بدم.از شانس برق رفت همش پرید، باز زدم برات میفرستم، میخوای چیکار کنی؟
خیلی جالبه به ذهنم نرسیده بود !!!ای بابا منم واسه همین با هر عملا یک SaveAs میزنم حال فایل Object زیبراشش رو نداری ؟؟یک ایدست شایدم عملی نشه واسه داینامیک و برگ کلا درخت که شایدم ریل تایم بشه کردش !!!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من منظورم از برق رفتن و پریدن scene مو بود نه درخت، آخه میگی:
حال فایل Object زیبراشش رو نداری ؟؟

فایل درخت رو دارم ، فایل spline ـهایی که روی سر برای مو کار کردم تستی پرید. حالا کدوم رو بدم؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
من منظورم از برق رفتن و پریدن scene مو بود نه درخت، آخه میگی:

فایل درخت رو دارم ، فایل spline ـهایی که روی سر برای مو کار کردم تستی پرید. حالا کدوم رو بدم؟

الان فعلا رو درخت دارم کار میکنم پس همون درخت لطفا
حجمش زیاد که نیست ؟؟؟
 

nc_hamid

Member
سلام
از اونجایی که من آدمی نیستم که به راحتی تسلیم بشم دوباره نشستم از سر نو روی پل کار کردم !!!
دیگه کم آوردم و تا همینجا ختمش کردم .
فایل به نسبت خیلی سنگین تر شده اما داینامیک کار خیلی بهتر از قبل دیده می شه . برای برخورد جسم به پل هم یه سری ساده سازی ها انجام دادم . البته برای داینامیک بهتر دست به دامن اسکریپت شدم که کلی فایل رو سنگین کرده . راجع به کنترلر ها هم بگم که Point Controller قرمز مربوط به یه سری حرکت ها و چرخشهای کلیه پله . اون زرده هم کار شبیه سازی برخورد با پل رو انجام می ده . اسکریپت رو طوری گذاشتم که بشه به تعداد نا محدود از این کنترلر ها برای القا چند برخورد درست کرد ( چون تو کار قرار ه دو کاراکتر به صورت هم زمان روی پل حرکت کنن)
نکته : Flex طناب های عمودی خاموشه برای داینامیک بهتر می تونین اونها رو با روشن کردن Flex یکی از طناب ها فعال کنین . خودم هنوز از کار راضی نیستم اما دیگه کار کردن روش تو این مقطع به نظرم لازم نمی آد ...
Rop-Bridge.max
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مثل همیشه معرکست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من سیستمم هنگ زد !!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
از اونجایی که من آدمی نیستم که به راحتی تسلیم بشم دوباره نشستم از سر نو روی پل کار کردم !!!

+ + + + + + + +

سلام حمید جان خیـلــــــــی خوب شده ولی یکی دو نکته باز اگه منو نمیزنی، یک این که چرا پل شکم میده و وسطش تغریبا بالاست؟

دوم این که قبلا اون کنترلر هایی که بخورد کاراکتر رو ایجاد میکنه میتونستن رو پرخش حدودیه تحته ها تاثیر بذارن البت نه به اون شدت اول خوب نیست ولی یه چیزی شبیه اون با محدوده ی بیشتر و کلی تر که نغریبا نشون بده محور چرخش مثلا حدود 5 چون از 5 چون از جلو برای قرار گیری پا اون کاراتر روی پل.

ایم دو نکته روش اعمال بشه دیگه عالیه رفیق.


حمید رضا جان شرمنده که جواب پیغام هات رو ندادم نبودم عزیز، خودت که میدونی من همیشه on هستم یعنی sign out نمیکنم هیچ وقت.
اون کارت که حالت sketch داشت عزیز کاش یه wire میذاشتی رفیق.
در مورد انیمیشن ها هم نه، چون هتل چون هنوز HD به بالاش هم نیومده هنوز نگاه نکردم که اذیت نشم.
در مورد درخت چی کار کردی حمید رضا؟

بچه ها در مورد مو هم چون کرک hair farm رو روی مکس 2011 دارم میخوام مو رو تو اون ورژن کار کنم و چون Hair farm ـهای بالاتر قابلیت AO رو دارن بعد تنظیم نور و کامل کردن موها اون scene ـها رو بیارم تو مکس های بالاتر و فقط AO رو به جسم ها اضافه کنم و بذارم رندر.
حالا شما نظر بهتری دارین؟ چون این hair farm واقعا قابل قیاس با hair خود مکس نیست.

دوستان چون کسی که باید کاراکترهامون رو طراحی کنه هم مثل خودمون سرش به شدت شلوغه کار طول کشیده ، قبلا از صبر و حوصله شما قدر دانی می نمایم :green:

حق یارتون
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
راستی سیب ....
هیچی اسکینش کردم بدنه رو میخوام یه کاری بکنم که ریل تایم باد بخوره به شاخه ها مشغولم :)
امروز تازه امتحانام تموم شد باز کارو ادامه میدم .
 

nc_hamid

Member
سلام سید حسین
برعکس من که خوردم به بی کاری تو مشخصه خوب سرت شلوغه ..
یک این که چرا پل شکم میده و وسطش تغریبا بالاست؟
اگه منظورت فرم عادی پله که اون به خاطر Flex ه که با وزن دهی شکلش عوض می شه اون کاملا حله تو خود پروژه باید رو ش کار شه .


دوم این که قبلا اون کنترلر هایی که بخورد کاراکتر رو ایجاد میکنه میتونستن رو پرخش حدودیه تحته ها تاثیر بذارن البت نه به اون شدت اول خوب نیست ولی یه چیزی شبیه اون با محدوده ی بیشتر و کلی تر که نغریبا نشون بده محور چرخش مثلا حدود 5 چون از 5 چون از جلو برای قرار گیری پا اون کاراتر روی پل.
من نشستم کونگفو پاندا رو نگاه کردم . اگه پل طنابهای محکم و غیر انعطافی داشته باشه اثر یه طرفه شدن پل رو تمام پل تاثیر می گذاره و کل پل رو یه مقدار کج می کنه با کنترلر قرمزه تا حدی می شه این حالت رو ساخت . خود کنترلر زرده هم همون حالت رو داره اما مقدارش کمه ( خیلی به چپ یا راست حرکت بده می بینی اون حال رو داره ) حالا بسته به نظرت اگه می خوای این حالت بیشتر حس بشه به راحتی قابل حله . اینم باید در حین کار اصلی تست بشه .
وستان چون کسی که باید کاراکترهامون رو طراحی کنه هم مثل خودمون سرش به شدت شلوغه کار طول کشیده ، قبلا از صبر و حوصله شما قدر دانی می نمایم
و نیز ... با تشکر :green:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من نشستم کونگفو پاندا رو نگاه کردم . اگه پل طنابهای محکم و غیر انعطافی داشته باشه اثر یه طرفه شدن پل رو تمام پل تاثیر می گذاره و کل پل رو یه مقدار کج می کنه با کنترلر قرمزه تا حدی می شه این حالت رو ساخت . خود کنترلر زرده هم همون حالت رو داره اما مقدارش کمه ( خیلی به چپ یا راست حرکت بده می بینی اون حال رو داره ) حالا بسته به نظرت اگه می خوای این حالت بیشتر حس بشه به راحتی قابل حله . اینم باید در حین کار اصلی تست بشه .

نه اتفاقا خود هم با این حس بهتری بهم دست داد و گفتم این طبیعی تر میزنه ولی گفتم شاید یه مقدار اگه اون حالت رو داشته باشه حس فانتزی بودن نرم بودن رو القا میکنه. فقط یه نظر بود نه یه قانون و استدلال.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دگر بار سلام

آقا طرح اصلی کاراکتر کشیده شد الانم داره blue print همین کاراکتر و طرح کاراکتر دوم زده میشه. دیگه خوب یا بد همینه :green: با این که فکر نکنم قابل تغییر باشه ولی نظرتون رو در موردش بگین.

attachment.php


مدل اولیه دره مابین دو کاراکتر هم زده شده و تصویر رو گذاشتم، ببینید و نظرتون رو بگید.

attachment.php


و یه نظر خواهی دیگه: به نظرتون final render واسه موتور رندر خوبه؟ چون به نظرم سبکه و مشکلات عجیب غریب کم داره، مثلا یه تستی با Vray زدم واسه translucent برگ ها، وقتی یه تکسچر با Alpha و تکسچر translucent دادم به یه برگ لبه ها به دلیل دادن alpha مشکل دار شد و یه خط نازک سفید روشن بله برگ ایجاد شد، در صورتی که همون بافت ها رو توسط متریال های final render دادم و رندر گرفتم خیلی تمیز و سبک تر خروجی گرفتم بدون هیچ مشکلی، درضمن Vray هم زیاد جالب نیست برای انیمیشن چون در نگاه اول برای کاربری arch ساخته شده و اصولا برای کارهای متحرک سنگینه ولی Final به نظر من سبک تر و mental هم که به نظر من سبکی و تنظیمات و را دستی final رو نداره.

حمید رضا جان تو با موتور های زیاد کار کردی، نخسوزنArion ، با maxwell هم جدیدا کار کردی ولی اون نصبت به این موتورها به شدت سنگینه.
حالا به نظرت Arion میتونه جواب گو کارایی که Final میکنه باشه؟ البت مایل به بهتر، چون اگه همون کارها رو بکنه خوب چه کاریه با final میزنیم، مشکلات تو رندر متحرک نداره؟ سرعتش چجوریه؟ shader ـهاش سبک و بی مشکل هستن؟ normal map یا displacement همین translucent و SSS و ... و ... و ... و ... کالا نظرت چیه؟ :green:
 

پیوست ها

  • concept05_sketch.jpg
    concept05_sketch.jpg
    116.4 کیلوبایت · بازدیدها: 22
  • Valley.jpg
    Valley.jpg
    128.8 کیلوبایت · بازدیدها: 22
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام معرکست حرف نداره !!!خسته نباشید .
در مورد رندر :
فاینال خوبه اما همچین سبکیش از منتال ویری بیشتر نیست .
ولی من بهت همون فینال رو پیشنهاد میکنم اما منتال کیفیت مناسب تری میده !!!
چون همونطور که میدونی هنوز هیچ موتوری نتونسته مثل SSS منتال بزنه . خوب شما RnederFarm دارین ؟؟؟
آریون خیلی خوبه واسه این که کار حات با کیفیتی میگیری و هم SSS داره هم Displacementy که Displacement ـــش مــآکروست و خیلی هم سرعت بالایی داره .
تو آریون با سیستم نفتی من Corei3 زمان معمولی یک رندر FullHD خوب و قابل قبول هر فریم یک ساعته ، زمان چقدر میخواین حدودا هر رندر ؟؟؟
راستی سخره رو با چی ساختی ؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
راستی اینم اضافه کنم آریون مو رو ساپورت نمیکنه !!!
اما ماکسول چرا :
whats_new_xex26.jpghairbacklit.jpg
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام معرکست حرف نداره !!!خسته نباشید .
خیلی ممنون و خوشحالم که خوشت امد ازش.

فاینال خوبه اما همچین سبکیش از منتال ویری بیشتر نیست .
آره ولی یه جورایی حس میکنم واسه انیمیشن بهتر باشه.
در مورد sss هم بالاخره هر چیزی یه خوبی داره ولی باید کلی دید.

ریون خیلی خوبه واسه این که کار حات با کیفیتی میگیری
پس دانلودش میکنم و سر وقت یه مقایسه ای میکنم بین بقیه موتورها. البت این رو هم بگم ما خودمون 3تا سیستم i7 3.3 داریم برای رندر ولی اگه ببینیم مشکل ساز میشه زمان میبریم render farm که اون موقع مبحث net render میاد وسط که من نمیدونم Arion میتونه این مبحث رو پشتیبانی کنه یا اگه میکنه میشه خودمون یا renderman شرکتی که render farm رو ارائه میده با این موتور کار رو رندر کنه یا نه.

راستی اینم اضافه کنم آریون مو رو ساپورت نمیکنه !!!
قبلا گفتم مو رو scan line میگریم، که hair farm جدید AO رو اورده که خیلی عالی نور sky رو شبیه سازی میکنه بقیه نور ها GI رو هم با spot light شبیه سازی میکنیم.

این نمونه عکسی هم که گذاشتی فکر کنم maxwell با مو ornatrix باشه.

راستی صخره رو با چی ساختی ؟؟؟
این دیگه با چیز خاصی ساخته نشده، polygon خود مکس و با مقداری سختی. هر دو مورد خوب شده؟ هم کاراکتر هم صخره؟
اون تعریف گندله ـت در مورد کاراکتر بود یا صخره؟ چون میخوام ببینم بیشتر از کدوم خوشت امد. نظری هم بود ممنون میشم عزیز
 

nc_hamid

Member
سلام
کار خیلی خوب شده . فضای دره هم دوست داشتنیه به کار میاد .
این کیف کارکتر رو دقت نکرده بودم . برنامت برای اون چیه ؟ می خوای یه ریگ ساده بشه بعد تو انیمیت بیشتر کار کنی یا می خوای تو ریگ داینامیک لحاظ بشه ؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
منظورم هر دو بود هر کدوم عالی شدن ، یه سوال حجم فایل مکس سخره چقدره ؟؟؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
کار خیلی خوب شده . فضای دره هم دوست داشتنیه به کار میاد .
ممنون حمید جان ، خوشحالم که خوشتون امد.

این کیف کارکتر رو دقت نکرده بودم . برنامت برای اون چیه ؟
راستش این کیف کار طراحه، معلوم نیست که باشه، اگه بود در موردش با هم حرف میزنیم

یه سوال حجم فایل مکس صخره چقدره ؟؟؟

حدود 10mg شده.

حمیذ رضا جان، آقا من این Arion رو دانلود کردم کرکش مشکل داره، ورژن 2.0.3 از سایت gfxdomain. لایسنس رو که وارد میکنم sucssess میده ولی وقتی مکس رو دوباره میارم بالا واسه ok شدن invalid میده. همه مراحل هم درست رفتم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا