مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اقا مگه SkinFx رو گیراواردی ؟؟؟؟

آره، به سادگی، فکر کنم تو توی نت skinFX رو سرچ کردی !! آره؟ خو اشتب کردی عزیز، باید lumonix رو سرچ میکردی تا پک کامل این شرکت رو بهت بده من گرفتم تا مکس 2012 با کرک سالم ولی ... نمیشه رو حساب وا کرد، اگه Constraint ـها massFX لزرش نداشتن خیلی خوب میشد.

آخرش فکر کنم روش حمید جواب بده با مقداری اصلاح.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آره، به سادگی، فکر کنم تو توی نت skinFX رو سرچ کردی !! آره؟ خو اشتب کردی عزیز، باید lumonix رو سرچ میکردی تا پک کامل این شرکت رو بهت بده من گرفتم تا مکس 2012 با کرک سالم ولی ... نمیشه رو حساب وا کرد، اگه Constraint ـها massFX لزرش نداشتن خیلی خوب میشد.

آخرش فکر کنم روش حمید جواب بده با مقداری اصلاح.

سلام ، ار اونو گیر اواردم اما من 2013 رو میخوام !!! هنوز نیست اون موقعم کره رفتم همه لینکهشاش مرده بودند !!!!
Constraint ـها massFX اون تونستم رفع کنم حالا میگم چجوری اگه حرکت کم باشه ....


راستی یه سوال نگا انیمیشن هایی مثل Hoteltranو LORAX و ...
صورتشون خیلی مصنوعی مثلا دهناشون که باز میشه تابلویه که ورتکس و ابجکت مثل کار پیکسار نرم نیست دهن و ... ـــشون
لبه های دهن مخصوصا بیشتر !!! درسته یا من اشتباه میکنم ؟؟؟
 

nc_hamid

Member
سلام
الان نزدیک 4 ساعته که دارم رو این پل کار می کنم حالم رو گرفت.
برای اینکه بتونم تخته ها رو روی راستای انحنای پل تنظیم کنم روش های مختلفی رو امتحان کردم و از آخر متوجه شدم که کارم از پایه غلطه و این تو خودش تناقض داره . می شه از یه سمت این کار رو انجام داد ااما از سمت دیگه اشکال داره چون تخته جسم صلبه و راستاش تغییر نمی کنه
وقتی جسم وسط پل حرکت کنه هیچ مشکلی وجود نداره چون شکل انحنای دو طرف پل یکسانه اما همیکه یه طرف پل پایین بیاد شکل انحنا ی دو طرف عوض می شه .
توواقعیت چون دو طرف تخته ها کاملا محکم شدن تخته ها مجبورن شکا انحنای پل رو داشته باشن از طرفی چون تخته ها غیر قابل انعطافن این دو عامل باعث می شن که پل از یه حدی بیشتر دیگه خم نشه . البته بسته به طول پل یا عرض دهنه پل این کم یا زیاد می شه .
حالا ما چون انیمیشن کار می کنیم نیاز به اغراق داریم و بعضی جاها باید قواعد رو بشکنیم برای همین من برای رفع این مشکل فرض صلب بودن تخته ها رو گذاشتم کنار و بهشون انعطاف دادم تا مشکلم حل شد.
فایل رو می گذارم ببینین.
در مورد ترکیب ریگ با Cloth من خودم طرفدار این کارم . اما به نظرم بهتره دو طناب بالای پل رو هم ریگ کنیم تا تو یه سری انیمیت ها مثل تکیه دادن کاراکتر به پل رو بتونیم بهتر انجام بدیم .
البته باید تست شه .

SoftBridge-SkinTest.max
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
الان نزدیک 4 ساعته که دارم رو این پل کار می کنم حالم رو گرفت.
برای اینکه بتونم تخته ها رو روی راستای انحنای پل تنظیم کنم روش های مختلفی رو امتحان کردم و از آخر متوجه شدم که کارم از پایه غلطه و این تو خودش تناقض داره . می شه از یه سمت این کار رو انجام داد ااما از سمت دیگه اشکال داره چون تخته جسم صلبه و راستاش تغییر نمی کنه
وقتی جسم وسط پل حرکت کنه هیچ مشکلی وجود نداره چون شکل انحنای دو طرف پل یکسانه اما همیکه یه طرف پل پایین بیاد شکل انحنا ی دو طرف عوض می شه .
توواقعیت چون دو طرف تخته ها کاملا محکم شدن تخته ها مجبورن شکا انحنای پل رو داشته باشن از طرفی چون تخته ها غیر قابل انعطافن این دو عامل باعث می شن که پل از یه حدی بیشتر دیگه خم نشه . البته بسته به طول پل یا عرض دهنه پل این کم یا زیاد می شه .
حالا ما چون انیمیشن کار می کنیم نیاز به اغراق داریم و بعضی جاها باید قواعد رو بشکنیم برای همین من برای رفع این مشکل فرض صلب بودن تخته ها رو گذاشتم کنار و بهشون انعطاف دادم تا مشکلم حل شد.
فایل رو می گذارم ببینین.
در مورد ترکیب ریگ با Cloth من خودم طرفدار این کارم . اما به نظرم بهتره دو طناب بالای پل رو هم ریگ کنیم تا تو یه سری انیمیت ها مثل تکیه دادن کاراکتر به پل رو بتونیم بهتر انجام بدیم .
البته باید تست شه .

SoftBridge-SkinTest.max

ایول کارت درسته !!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
الان نزدیک 4 ساعته که دارم رو این پل کار می کنم حالم رو گرفت.
برای اینکه بتونم تخته ها رو روی راستای انحنای پل تنظیم کنم روش های مختلفی رو امتحان کردم و از آخر متوجه شدم که کارم از پایه غلطه و این تو خودش تناقض داره . می شه از یه سمت این کار رو انجام داد ااما از سمت دیگه اشکال داره چون تخته جسم صلبه و راستاش تغییر نمی کنه
وقتی جسم وسط پل حرکت کنه هیچ مشکلی وجود نداره چون شکل انحنای دو طرف پل یکسانه اما همیکه یه طرف پل پایین بیاد شکل انحنا ی دو طرف عوض می شه .
توواقعیت چون دو طرف تخته ها کاملا محکم شدن تخته ها مجبورن شکا انحنای پل رو داشته باشن از طرفی چون تخته ها غیر قابل انعطافن این دو عامل باعث می شن که پل از یه حدی بیشتر دیگه خم نشه . البته بسته به طول پل یا عرض دهنه پل این کم یا زیاد می شه .
حالا ما چون انیمیشن کار می کنیم نیاز به اغراق داریم و بعضی جاها باید قواعد رو بشکنیم برای همین من برای رفع این مشکل فرض صلب بودن تخته ها رو گذاشتم کنار و بهشون انعطاف دادم تا مشکلم حل شد.
فایل رو می گذارم ببینین.
در مورد ترکیب ریگ با Cloth من خودم طرفدار این کارم . اما به نظرم بهتره دو طناب بالای پل رو هم ریگ کنیم تا تو یه سری انیمیت ها مثل تکیه دادن کاراکتر به پل رو بتونیم بهتر انجام بدیم .
البته باید تست شه .

الان حمید کله ـم رو میکنه، حمید خیل خوب شده، فکر کنم یه مشکلی که الان من توش دیدم حل بشه دیگه برای این کار ما بس باشه ... . مشکلش هم یه تیک ریزی هست که تخته های موقع چرخید به سمت نقطه ی شیب دارن، یعنی وقتی اون کنترلر رو یه مقدار میکشی پایین تخته ها برای شیییب ، اِ اِ اِ اِ شییییب ، ااا آقا شیب دار میسازن که ... ، ا ِ اِ اِ ببخشید یه لحظه قاطی کردم، تخته ها برای این که شیب بگیرن یه چرخش سریع دارن. خودت به تست میبینی عزیز.

ولی در کل همین خیلی خوبه.

این روهم الان ساختم، به قول خودمون داینامیکه و نیاز به انیمیت نداره، چوب ها هم که همراه انحنا میچرخن

Barnara جان دستت در نکنه عزیز، چیز خوبی بود ولی کنترلر دستی نداشت
 

nc_hamid

Member
الان حمید کله ـم رو میکنه، حمید خیل خوب شده، فکر کنم یه مشکلی که الان من توش دیدم حل بشه دیگه برای این کار ما بس باشه ... . مشکلش هم یه تیک ریزی هست که تخته های موقع چرخید به سمت نقطه ی شیب دارن، یعنی وقتی اون کنترلر رو یه مقدار میکشی پایین تخته ها برای شیییب ، اِ اِ اِ اِ شییییب ، ااا آقا شیب دار میسازن که ... ، ا ِ اِ اِ ببخشید یه لحظه قاطی کردم، تخته ها برای این که شیب بگیرن یه چرخش سریع دارن. خودت به تست میبینی عزیز.

ولی در کل همین خیلی خوبه.
سید جال با آدم هایی که به کم قانع نیستن خیلی حال می کنم . هم تو هم حمید رضا اینجوری هستین .
تو کار دقت نکرده بودم احتمالا مربوط به Interpolation خط هامه یا هم Bezier ها دو باره باید اصلاح بشه . درستش می کنم حتما. البته باید مدل اصلی هم آماده بشه تا با توجه به اون یه سری چیز ها تغییر کنه ...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سید جال با آدم هایی که به کم قانع نیستن خیلی حال می کنم . هم تو هم حمید رضا اینجوری هستین .
تو کار دقت نکرده بودم احتمالا مربوط به Interpolation خط هامه یا هم Bezier ها دو باره باید اصلاح بشه . درستش می کنم حتما. البته باید مدل اصلی هم آماده بشه تا با توجه به اون یه سری چیز ها تغییر کنه ...
خواهش حمید ، اقا این http://forum.majidonline.com/member.php?u=239435 هم خودتی ؟؟

به نظر من هم یک مشکلی داره کارت و اون هم طناب هاست اصلا حال نمیکنم باهاشون نمیدونم چرا ....
 

nc_hamid

Member
خواهش حمید ، اقا این http://forum.majidonline.com/member.php?u=239435 هم خودتی ؟؟

به نظر من هم یک مشکلی داره کارت و اون هم طناب هاست اصلا حال نمیکنم باهاشون نمیدونم چرا ....
آره حمید جان خودمم !!!!
من خودم هم با فرم طناب ها مشکل دارم . به قول سید باید طناب ها با یه روش دیگه سیمولیت شه . البته می شه یه کارایی کرد . تا حالا تمرکزم رو رو فرم درست حرکت تخته ها گذاشته بودم و زیاد بهشون توجهی نداشتم .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آره حمید جان خودمم !!!!
من خودم هم با فرم طناب ها مشکل دارم . به قول سید باید طناب ها با یه روش دیگه سیمولیت شه . البته می شه یه کارایی کرد . تا حالا تمرکزم رو رو فرم درست حرکت تخته ها گذاشته بودم و زیاد بهشون توجهی نداشتم .
اقا پس با اجازت من میرم رو طناب هاش کار کنم !!!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
تست طناب

سلام به حمید و حسین و بارانا و ...

دوستان این همون فایل حمیده طناب بهش دادم نمیدونم خوب شد یا نه
سرعت سیمولیت خیلی سریع بود تازه رو سیستم داغون من !!!!! چون تا میشد بهینش کردم .

1 - چون حمید از Skin استفاده کرده بود نمیشد میله های طناب رو به چوب های اول و آخر لینک کرد بنابراین از Attachment Conts ... استفاده کردم و با فرمول A و B اونو مچ کردم با چوب ها و به میله ها یک Node
نسبت دادم که دقیق بشه .

2 - طناب ها هم از Cloth استفاده کردم با خاصیت کششی کم مثل طناب واقعی .


این دفعه چون حجم فایل کم بود تونستم آپلود کنم فقط حجمش 9 مگ بود، سیمولیشن طناب ها رو Erase کردم دوباره یک سیمولیت بزنید فقط فریم ها Start Frame رو رو - 60 بزارید .

+ و یک چیزه دیگه اگه میخواین فایل مکس رو آپلود کنید با Save as archive... ذخیره کنید فوق العاده حجم میاد پایین واسه آپلود .
مثلا من یه فایل 10 مگی رو زدم شد 1.48 مگ ... !!!

الان این فایل 1.07 مگ بود شده 70 کیلو ، تو Ratio ــش هم نوشته 7 درصد حجم واقعی شده !!!!!!!!
 

پیوست ها

  • SoftBridge-SkinTest+Cloth.zip
    75.8 کیلوبایت · بازدیدها: 22

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سید جال با آدم هایی که به کم قانع نیستن خیلی حال می کنم . هم تو هم حمید رضا اینجوری هستین .
تو کار دقت نکرده بودم احتمالا مربوط به Interpolation خط هامه یا هم Bezier ها دو باره باید اصلاح بشه . درستش می کنم حتما. البته باید مدل اصلی هم آماده بشه تا با توجه به اون یه سری چیز ها تغییر کنه ...

فدات عزیز، پس حله، فضا سازی که تموم شد بهت میگم، یه دره ست که این دو تا کاراکتر تو دو سمت دره قرار دارن، کار رو تکمیل میکنم بهت میگم.
در مورد کاراکتر ها هم این طراحمون یه مقدار دیر کرد داشته و کار شاید دیر تر برسه، البت بحث های داینامیک باز تو کار داریم، مثلا تکون خودن برگ های درخت ها که با مقداری فکر دیدم چند شاخه مورد نظر رو ریگ میکنم و برگ های رو توسط hair & fur نسبت میدم به شاخته ها به به این صورت با تکون خوردن شاخه های مورد نظر خیلی راحت برگ ها هم تکون میخورن بدون سختی و scatter کردن درد سر ساز برگ های روی شاخه.

دوستان این همون فایل حمیده طناب بهش دادم نمیدونم خوب شد یا نه
ممنون این یکی حمید :green:، ببین لازم نیست برای simulate طناب حالت جسم simulate شونده مون رو مثل طناب بذاریم، به یه پلانی که تو عرض هیچ segment ـی نداره و با عرضی کم میتونیم این کار رو بکینیم و بعد جسم اصلی طنباب رو بهش skin wrap کنیم که از اینی هم که دیدی سبک تر میشه. ولی دستت درد نگنه خوب شده بعد هم میتونستی اون چوبی که به تخته attach کردی هم لینکش کنی به یکی از helper ـهایی که حمید گذاشته برای همون تخته زیرین.

و یه نکته دیگه، بخشید این ها رومیگم آآآ :snap: یادت باشه تو هم مشکلات و نکات کارای من رو بگو بی رو در وایسی، این آخرین نکته این که، لازم نبود از فریم 60- simul شروع بشه، میشه توسط simulate local حالت اولیه جسممون رو در بیاریم و بعد simulate locar رو متوقف و simulate عادیمون رو انجام بدیم ولی فکر کنم خودت میدونستی به قول معروف حواست نبود :cool:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
و یه نکته دیگه، بخشید این ها رومیگم آآآ :snap: یادت باشه تو هم مشکلات و نکات کارای من رو بگو بی رو در وایسی، این آخرین نکته این که، لازم نبود از فریم 60- simul شروع بشه، میشه توسط simulate local حالت اولیه جسممون رو در بیاریم و بعد simulate locar رو متوقف و simulate عادیمون رو انجام بدیم ولی فکر کنم خودت میدونستی به قول معروف حواست نبود :cool:

سلام آقا من میرسه به عقلم اینچیزا ولی نمیدونم چرا وقتی SimulateLocal رو میزدم ابجکت غیب میشد ، کنترل زد هم که میزدی ورتکس هاش پخش میشد رو هوا !!!!!

بعد این کار به ذهنم رسید .

راستی من یکار خیلی توپی زده بودم واسه همین برگ ، یک درخت بزرگ بود یک برگش می افتاد رو زمین اتیش میگرفت ، بعد زمین میلرزید برگها میریخت پایین ، اینو ساختم تو هاردم دارم ولی چون توان رندرش نبود و امکانات :

بـــوسیدیمش ............... برداشتیـــــــــــم .............. گذاشتیم ..................... کــــــــــــــــــنار !!!!!!!!!!!!

شاید اون بدردت بخوره یک یه ماهی روش کار کرده بودم اگه پیدا کنم ، اخه من .... فایل ها مکسم رو نام گذاری نمیکنم اسم های که میزنم معمولا اینجوریه :

eqwrwq.max
qwrwgsdv.max
adsaad.max
irqrwq233qewqeq2eqd.max
qwdhoixryoqx.max

....

ولی میگردم تا پیدا شه چون حجمه فیل مکسش حدودا فکرک نم 100 مگ شده بود !!!!
 

nc_hamid

Member
سلام مجدد
line طرف شیب اصلا Knot ش Corner بود یادم رفته بود Bezier ش کنم برای همون یه شکستگی تو کار به وجود آمده بود . جالب اینه که من دو سه بار اول که نگاه کردم متوجه نشدم !! ایول باریک بینی !
تو این پروژه هر کاری که فکر می کردی می تونم مفید باشم بگو من در خدمتم . هر چند خودت فولی اما تو بحث Setup فضا ، کار هایی مثل Layer بندی دسته بندی آبجکت ها یا Scaling ها جا هایی که ممکنه دردسر ساز باشه من یه مقدار کار کردم ؛ مکس اسکریپت تو این جور جاها خیلی به درد می خوره . خیلی جاها هم یکی دو تا Macro Button می تونه خیلی تو سرعت کار تاثیر بذاره که تو اون موارد هم می تونم دستی برسونم.

----

حمید جان ممنونم که رو فایل وقت گذاشتی و کار کردی . کار خوبی شده بود حس طناب رو القا می کرد .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام آقا من میرسه به عقلم اینچیزا ولی نمیدونم چرا وقتی SimulateLocal رو میزدم ابجکت غیب میشد ، کنترل زد هم که میزدی ورتکس هاش پخش میشد رو هوا !!!!!
حمید رضا جان نخواستم ناراحتت کنمآآآآ ، من تو این مواقع توضیحم رو میدم اگه کسی این مطلب رو میخونه شاید چیزکی گیرش بیاد. من خودم local رو زدم مشکلی نداشت عزیز.

من یکار خیلی توپی زده بودم واسه همین برگ ، یک درخت بزرگ بود یک برگش می افتاد
شاید اون بدردت بخوره یک یه ماهی روش کار کرده بودم اگه پیدا کنم ، اخه من
ممون، کاش میگفتی با چه سیستمی این کار رو کردی؟ particle ؟ PF یا TP ؟ تعداد برگ ها چند تا بود؟ چون اگه با سیستم particle برگ ها رو در بیاری اگه حدود 40 هزارتا particle بذاری پدر سیستم در میاد تا بخواد تو رندر یا viewport حرکتی ایجاد بشه حتی اگه درخت ثابت باشه؟ البت این واسه PF هست، با TP تست نکردم ولی در کل بعد تست های متعدد دیدم ریگ تعدادی از شاخه های مورد نظر با bone و اتصال برگ ها بهش توسط hair میشه داینامیک بهتری رو شبیه سازی کرد ولی باز تو نمونه کارت رو پیدا کن و بیشتر در مورد کارت توضیح بده عزیز.

eqwrwq.max
qwrwgsdv.max
adsaad.max
irqrwq233qewqeq2eqd.max
qwdhoixryoqx.max

در مورد نام گذاری، بابا به هییییچ وجه اینجوری نباش، من الان خودم رو دارم عادت میدم که حتی برای تست ها هم نه فقط برای اسم خود فایل بلکه حتی واسه object ـها هم اسم گذاری میکنم تا به مدیریت صحیح پروژه ها عادت کنم. خلی چیز خوبی، مثل من تمرین کن وقتی بهش عادت کنی خیلی لذت بخشه :lol:

تو این پروژه هر کاری که فکر می کردی می تونم مفید باشم بگو من در خدمتم . هر چند خودت فولی اما تو بحث Setup فضا ، کار هایی مثل Layer بندی دسته بندی آبجکت ها یا Scaling ها جا هایی که ممکنه دردسر ساز باشه من یه مقدار کار کردم ؛ مکس اسکریپت تو این جور جاها خیلی به درد می خوره . خیلی جاها هم یکی دو تا Macro Button می تونه خیلی تو سرعت کار تاثیر بذاره که تو اون موارد هم می تونم دستی برسونم.

خیلی ممون حمید جان، حتما مزاحمت میشم همینطور که تا الان مزاحم تو حمید رضا شدم، باز میشم، نترس :cool:

تو پروژه هایی که تصمیم ت خوب اجرا کردنش گرفته میشه داشتن فردی که به اسکریپت آشناییی خوب داره ناگذریه، الان که هم تو هستی هم حمید رضا، حالا هر مرحله که کامل بشه اینجا میذارم تا هم ببینید هم نظر بدین هر جوفتاییتون :green:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام رفیق نبابا ناراحت چیه !!!!!!!!!!!لحنم تند نبوده هاآآآآآآآآآآآآآآآآ !! اقا چرا Activity ایم صد نمیشه چکار کردی صد شد ؟؟؟

نه!! این مکس 2013 هم اینقدر باگ داره که بعضی وقت ها تصمیم میگرم بذارمش کنار کلا مکس رو اخه جان ما نیگا ؟؟؟؟ TrackView Curve هم Retime نداره .

فایل OBJ وارد نرم افزار میکنم Close میده . تو ویری لاه هارو سایه رندر میکنه !!! متریلا ادیتور State متریال های ویری رو میبنده منظورم اون Diffuse رو مینده .

مکس اسکریپتم که الکی یه بار درست اجرا میشه یه بار گیر میده ... Cloth و Skin هم که از همه بدتـــــــــــــــــر !!!!!!!!!!!!!!!!
تازه خیر سرم Orginal دو دیویدی گرفتم !!!!!!!!!

یادم نیست زیاد ولی تا جایی که یادم میاد با Hair بود و PF و PointCloud و FumeFx و Cloth ...

اخه من نفهمیدم هنوز صحنت چجوریه اگه متوجه بشم خیلی بهتر میتونم کمک کنم .

اون کارم فک نکنم عادت کنم چون دیگه کار گذشته من دوتا عادت دارم یکی این نام فایل ها فقط مکس نه همه چی !!!
یکی دیگه هم که هر کاری یک یا چند کاری که میکنم تو هر نرم افزاری با هر یک Undo یک سیو میکنم مثلا یک سر میخوام بسازم ...
اول باکس رو میسازم A001.max سیو مکینم
بع دو یا سه چیز اضافه میکنم باز یه سیو A002.max بگیر برو تا وقتی که کار تموم شه میبینی شده A783.max این کار همون ماشینه کلا حجمشون شده بود 14 GB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کاش استوری برد داشتین تا میشد دقیقا هر صحنه چیه .

ممنون خجالت دادی ماآآآآآرو ....
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اخه جان ما نیگا ؟؟؟؟ TrackView Curve هم Retime نداره .
منظورت این ورژنه یا کلا؟ تو 2013 باید بری به curve editor > view > Interactive update

اخه من نفهمیدم هنوز صحنت چجوریه اگه متوجه بشم خیلی بهتر میتونم کمک کنم .
ببین این دوتا کاراکتر هر کدوم کنار کلبه شون یه درخت سیب دارن، داستان روی پایه ی این درخت ها میچرخه، تنها اتفاقی هم که می افته براشون تکون خوردن بعضی شاخه ها و لرزش برگ هاست، البت یه شات دیگه هم داریم که باید به یه صورت دیگه عمل کرد، اون هم این که یکیشون یه طناب مینداره روی یکی از شاخه ها به صورت حلقه ای و میخواد سیب بکنه و طنابیب که دوره شاخه هست موقع کشیده شدن توسط کاراکتر برگ های اون درخت رو میکنه تا به سیب نوک شاخه برسه.


کاش استوری برد داشتین تا میشد دقیقا هر صحنه چیه .
با داداشم صحبت میکنم ببینم اگه مشکلی نداره سیناپس اولیه فیلم نامه رو بدم به شما دوتا حمید :green: بخونید که حتما کمکتون میکنه.

الان پرسیدم ، براتون میفرستمش
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
تست مو

میخواستم اسم پست رو عوض کنم بذارم: مراحل و چالش های یه فیلم کوتاه ولی نشد، اینجوری بهتر بود، بقیه هم استفاده میکردن ولی منیدونم چجوری باید عوض کنم موضوع پست اول رو

خوب بچه ها چون میخوایم این پروژه رو تا اونجایی که میشه ازش کم نذاریم بنا شد که موهای کاراکتر ها هم geo نباشه و با خود مو کار کنیم و از اونجایی که این shave and hair cut در مکس ترکونده :mad: منظورم همون Hair مکسه واسه همین ما با hair farm یه تستی زدم تا حالت این مو رو در بیارم، با سیستم های مختلف ایجاد حالت مو کار کردم تا دیدم بهترین روش اینی که الان اجرا کردم.

سیستم مو هم نمیخوام realistic باشه، میخوای فانتزی و با تار مو های ضخیم مو رو ایجاد کنم، البت رو shading ـش هم کار نکردم. الان بیشتر در اوردن حالت مو برام مهم بود که بالاخره یه چیزی تو همین مایه ها در امد.

لطفا نظر و راهنمایی :rose: :green:
 

پیوست ها

  • Test hair.jpg
    Test hair.jpg
    54 کیلوبایت · بازدیدها: 16
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
رفــــیق !!!

میخواستم اسم پست رو عوض کنم بذارم: مراحل و چالش های یه فیلم کوتاه ولی نشد، اینجوری بهتر بود، بقیه هم استفاده میکردن ولی منیدونم چجوری باید عوض کنم موضوع پست اول رو

خوب بچه ها چون میخوایم این پروژه رو تا اونجایی که میشه ازش کم نذاریم بنا شد که موهای کاراکتر ها هم geo نباشه و با خود مو کار کنیم و از اونجایی که این shave and hair cut در مکس ترکونده :mad: منظورم همون Hair مکسه واسه همین ما با hair farm یه تستی زدم تا حالت این مو رو در بیارم، با سیستم های مختلف ایجاد حالت مو کار کردم تا دیدم بهترین روش اینی که الان اجرا کردم.

سیستم مو هم نمیخوام realistic باشه، میخوای فانتزی و با تار مو های ضخیم مو رو ایجاد کنم، البت رو shading ـش هم کار نکردم. الان بیشتر در اوردن حالت مو برام مهم بود که بالاخره یه چیزی تو همین مایه ها در امد.

لطفا نظر و راهنمایی :rose: :green:

سلام حسین ، اقا خوندم خیلی جالب بود نمی خوام دخالت کنم اما اگه میخوای یک کار خیلی خوب بدی هنوز جای کار داره داستان ، مخصوصا اسم هاشون که
جالب نیست .

آقا من دارم از دیشب درخت سیب رو مدل میکنم اما یک چیزی کلی دیشب تحقیق زدم درخت سیبی که بچه ها میکشن اصلا وجود نداره دختی پرپشت نیست سیب یه درخت خالیه !!!!

تمام داینامیکشم کار کردم تک تک شاخه ها کنترل میشه و همینطور نیروهای مثل باد که قراره با Cloth ساخته بشه .
برگ هاشم باید کار کنیم من هنوز ذهنم قد نمیده !!! اونی که قبلا ساخته بودم با Cloth بود و TreeStorm رو مکس 2010 !!!

در مورد مو ، خوب سخته این Hairfarm و هی بدون سیو معلق نگه داری ، اما رندر و شیدینگ مو بهترین شیدر مال منتال ری یا ویریه واسه فاینال چیز خوبی هنوز نیست !!! یا من ندیدم ، رندر با چی میخوای بزنی ؟؟؟
این مو رو خوب زدی عالیه !!! من که خوشم اود اما Root هاس کار داره .

و .... رفیق یه چیزی !!!

اقا این کاراکتر خیلی شبیه پدر اون پسر شاسمخه تو BRAVE ـــه اون پیرمرده که پسرش زد وسط هدف !!! یادته ...
خیلی شبیه ان میتونم یه عنوان رفرنس استفاده کنیم .


تالان درخته این شده :

tree.jpg
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا