مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

nc_hamid

Member
سلام بر خدایگان سه بعدی و استادهای عزیز شخص خودم
بچه ها توی سایت بخش به دنبال کار یا کارفرما هستم وجود داره.زیاد چهره قشنگی نداره برای بازاریابی
البته اگه فاز تکنیکی بحث بشه خب مفید هست اما حداقل بحث های مخصوص رو با پیغام خصوصی انجام بدین
همتون بزرگ ما هستین.
سلام
بدون شک یکی از اصلی ترین بچه های مجید آنلاین هستین . من همیشه ارادت خاصی نسبت به شما داشتم و دارم .همیشه دنبال پستی می گردم که توش نظر داده باشین تا نقد های تکنیکی تون رو بخونم .
اگه می بینید این جا داره خیلی چیز ها بحث می شه یکی از دلایل اصلیش برای خود من بالا بردن سطح اطلاعات بچه ها نسبت به ریگه . می تونستم فایلم رو به ایمیل سید بفرستم اما همین جا گذاشتم شاید چند نفر پیدا شن و دانلود کنن . نمی خوام بگم کارم خوبه نه اما اونقدر ما تو این زمینه کم کار کردیم که بعضی بچه ها ی انیمیشن حتی نمی دونن ریگ چی هست .
می دونم هدف سید از گذاشتن این پست اینجا فقط پیدا کردن ریگر نبوده چون خودشم می دونه چرا اینجا پست زده .
من به شخصه به شدت می خوام تابع قانون باشم و اصلا از بی قانونی هم خوشم نمی یاد . اگه بعضی نوشته هام بار آموزشی نداشتن از همه بچه ها پوزش می خوام . همیشه اینجا چیز یاد گرفتم خدا کنه بتونم ذره ای کمک کنم .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منظورم retarget rig هست تو 11seconandanimation اکثر کامنت هاشون

سلام
ممنون عزیز ولی اگه یکی از پست هایی که اینجا گذاشتم دقت کنید گفتم میخوایم ببینیم چند مرده حلاجیم، این یه نمونه برای یه کار سینمایی بزرگه عزیز، یه شورت فیلم برای نوع کیفیت این فیلم، پس بهتره همه کارش رو خودمون انجام بدیم.
باز ممنون ریفیق

بچه ها توی سایت بخش به دنبال کار یا کارفرما هستم وجود داره.زیاد چهره قشنگی نداره برای بازاریابی

سلام بر عارف جان عزیز، اتفاقا رفیق میخواستم اونجا بذارم ولی گفتم شاید همین میون بحث‏هایی بشه بعضی ها استفاده کنن وگرنه : و بعد از آن یاهو مسنجر آفریده شد (( این واسه شوخی بود )) :green:

در کل اگه نظم رو بهم زدم شرمنده آخه واسه بعضی دوستان مثل خودم نکات ریز هم مهم هستن، گفتم این وسط یه نکته هم یه نکته ست.

می دونم هدف سید از گذاشتن این پست اینجا فقط پیدا کردن ریگر نبوده چون خودشم می دونه چرا اینجا پست زده .
من به شخصه به شدت می خوام تابع قانون باشم و اصلا از بی قانونی هم خوشم نمی یاد . اگه بعضی نوشته هام بار آموزشی نداشتن از همه بچه ها پوزش می خوام . همیشه اینجا چیز یاد گرفتم خدا کنه بتونم ذره ای کمک کنم .
من اول متن خودم رو نوشتم بعد متن حیمد جان رو خودم، ولی خوشم امد حمید منظورم رو فهمید، عارف جان دلیل جواب گویی ما دوتا حجوم به تو نیستآآآآآ عزیز فقط میخواستیم همین رو بگیم که بعضی دوستان که روزی ما خودمون تو اون مرحله بودیم به همین نکات نیاز دارن (( البت الان هم من خودم به شخصه جای خاصی نیستم :green: )) وباز شرمنده برای بهم ریخته شدن نظم.

درضمن میشه منبعتون رو واسه یادگیریه اسکریپت بگین؟ ممنون. :d

عزیز من که تو اسکریپ هیچ کارم ولی یه کتاب ترجمه شده خوب هست تو بازار که فکر کنم الان کم یاب شده باشه به دلیل گذشت زمان از چاپش ولی اگه خواستی بگو تا اسمش رو بهت بگم و البت که هر دو حمید حتما منابع خیلی خوبی دارن که بهت معرفی کنن.

نه اصلا هم میشه دو تا کنترلر گذاشت یکی برای Free یکی برای حرکت با پلک . هم یه Slider که از 0 تا 1 وزن دهی کنه

پس همه چی ok ـه، به محض مدل شدن برات مدل رو میفرستم، درضمن یه نکته که فکر کنم باز بار علمی این پست رو ببره بالا، ما تو این کار یه پل معلق داریم، تو یه آموزشی مایا video ـی دیدم از الکس آلوارز که یه پل معلق ساخت Dynamic و real time ، خیلی چیز خوبی بود خوشم امد، الان چند روزه ذهنم چند جا داره کار میکنه نمیتونم رو چندیدن چیز فکر کنم، ببین به نظر میشه این رو چی کار کرد.

ببخشید پرویی میکنم و هی سوال میکنمآآآ، با این که میدنم الان میگی نه بابا این حرفا چیه ولی هم حواصم هست از اون لحاظ هم توی کاره که آدم بیشترین تجربیات گیرش میاد.

حق یار همه.
 
آخرین ویرایش:

amir989

Member
اگه لطف کنین اسم کتاب رو بگین ی دنیا ممنون میشم. فکر کنم اگه اسکریپت بلد باشم دیگه نیازی به cat پیدا نکنم. چون ریگ آقا حمید خیلی خوب بود. بازم ممنون.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اگه لطف کنین اسم کتاب رو بگین ی دنیا ممنون میشم. فکر کنم اگه اسکریپت بلد باشم دیگه نیازی به cat پیدا نکنم. چون ریگ آقا حمید خیلی خوب بود. بازم ممنون.


بهترین کتاب هایی که تو عمرم دیدم از مکس از انتشارات پویاگرانه که متعلق به مهندس رسوله نصیریه

شما این رو بگیر :

آموزش گام به گام MaxScript در تریدی مکس
نویسندگان : کریس جانسون ، کن مافی ، میچل بوسکت و سوامی لاما

این کتاب از ابتدایی تا متوسط رو به پیشرفته رو اموزش میده ، مهم ترین بخش کتاب آموزش استفاده از Help مکس اسکریپته که
وقتی کل این کتاب رو یاد میگیری خیلی بدردت میخوره واسه کارهای بزرگ و حرفه ای !!!
بخش اخرشم حدود 20 تا پروژه کاملا حرفه ای رو اموزش میده
به زبون خیلی راحت و خوب


میتونی از انتشاراتش پستی بگیری اگه تو بازار نیست البت فک کنم هست الان

شماره ی سفارش : 334 62 337 - 021 +

کسی که تلفن ها رو جواب مید آقای معصومی ــه ایشون همکار رسول نصیری و خودش تو زمینه ی تریدی و انیمیشن و معماری خیلی حرفه ایه
میتونی بگی به این اقا واست ارسال کنن

در ضمن این انتشارات تمام دیویدی های آموزش مکس و زیبراش رو از تمامی کمپانی های اموزشی دارند مخصوصا کار های DigitalTut ...

همش پستی ... مطمئنم باشد ، جون من الان 4 سال که دارم خرید میکنم و هیچ ایرادی هم نیست .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آقا من یه نیم ساعتی نشستم پاش این پل رو در اوردم، دنبال چیز دیگه ای بودم ولی فکر نکنم به سادگی و کار حتی چند روزه بشه چنین چیزی که من میخوام در بیاد. منظروم real time بودنه. اگه پلاگینی چیزی میشناسی بگو لذتش را ببریم :cool:

video ـی که گذاشتم همین نمونه ای هست که نیم ساعته زدم عزیز.
 

پیوست ها

  • Bridge.rar
    196.5 کیلوبایت · بازدیدها: 30

nc_hamid

Member
شما این رو بگیر :

آموزش گام به گام MaxScript در تریدی مکس
نویسندگان : کریس جانسون ، کن مافی ، میچل بوسکت و سوامی لاما
این کتاب تنها کتاب آموزش مکس اسکریپته که من دیدم .
البته ترجه بد کتاب MaxScript Essential ه که خود Autodesk بیرونش داده .
با یه سرچ ساده می تونی PDF ش رو گیر بیاری .



ما تو این کار یه پل معلق داریم، تو یه آموزشی مایا video ـی دیدم از الکس آلوارز که یه پل معلق ساخت Dynamic و real time ، خیلی چیز خوبی بود خوشم امد، الان چند روزه ذهنم چند جا داره کار میکنه نمیتونم رو چندیدن چیز فکر کنم، ببین به نظر میشه این رو چی کار کرد.

آقا من یه نیم ساعتی نشستم پاش این پل رو در اوردم، دنبال چیز دیگه ای بودم ولی فکر نکنم به سادگی و کار حتی چند روزه بشه چنین چیزی که من میخوام در بیاد. منظروم real time بودنه. اگه پلاگینی چیزی میشناسی بگو لذتش را ببریم

video ـی که گذاشتم همین نمونه ای هست که نیم ساعته زدم عزیز.
فایل های پیوستی
Bridge.rar (196.5 کیلوبایت, بازدیدها: 4)

من از صبح اینترنتم داغون بود الان تازه درست شده .
خیلی خوب در آوردیش . با چی کار کردی ؟
به نظر Flex می رسه آره؟
منم یه کارایی قبلا کردم اما نه با Flex و Spring یه روش Script ی که توش می شه Overlap ها رو کنترل کرد بر اساس چند تا قانون فیزیک. اما برای این پل فکر می کنم همین کاری که کردی از همه بهتر باشه.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
نه ، flex نیست، من خوراکم cloth با skin Wrap ـه، انقدر با این دو تا ابزار کار میکنم که گندش رو در میارم :green:

البت زیاد روش کار نکردم که بین تخته ها یه مقدار کش بیاد ولی روش کار اینجوریه که یه پلان به طول پل ساختم، بعد تفسیم بندی تخته چوب ها رو توش در اوردم و بین فواصل اونها رو connect دادم ولی مابین سگمنت های تخته ها رو connect ـی نزدم. دلیل رو تو ادامه میگم.
حالا مادیفایر cloth و بعد 4 ورتکس اول و 4 ورتکل آخر که نماد تخته های سر و طه پل بودن رو به دوتا dummy وصل کردم. و بقیه ورتکس هایی که نمایانگر تخته ها بودن رو انتخاب کردم و یه گروه ساختم و تو تنظیمات این گروه کشش و خمش پارچه رو از بین بردم تا فقط اون قسمت های پارچه محکم بشن مثل چوب و بعد ورتکس هایی که توسط connect بین صفحه هات نمایانگر تخته ها ایجاد کرده بود هم با هم انتخاب کردم یه گروه مجزا ایجاد کردم و خاصیت این گروه رو جوری تنظیم کردم که هم کش بیان و هم چین بخورن مثل حالت طناب اتصالی مابین تخته ها.

این از سطح اولیه.

یه کپی از face ـهایی که برای تخته ایجاد شده بودن گرفت و shell و بعد skin wrap به پارچه و تنظیمات رو جوری اعمال کردم که ورتکس های این تخته ها فقط از ورتکس های مشابه خودشون رو پارچه پیروی کنن نه مابینشون.

و بعد یه نوار بالای این پارچه اصلی برای ساخت طناب رویی و یه سری پلان دیگه هم برای اتصال طناب بالا و تخته ها و ورتکس های بالا و پایین نوارهای مابین رو mesh select کردم و به نوار بالا و پلان اصلی پل باز skin wrap کردم و بعد cloth و تو یه گروه باز همون ورتکس های skin wrap شده رو انتخاب و preserve کردم تا شبیه سازی نشن و از skin wrap پایین پیروی کنن و جای نوار بالا و نوارهای مابین سایلاندر گذاشتم و تمام.


این تغریبا اون چیزی که من میخواستم رو ایجاد کرد ولی من این رو میخوام، یعنی real time ، وقتی کاراکتر پاش رو میذار رو پل خود پل برخورد رو احساس کنه تو همون لحظه و تغییر حالت بده. این پلاکین هم قبلا یعنی 4 سال پیش داشتم باز باید دنبالش بگردک ببینم هست یا نه.
اگه چیزی شبیه این داری بهم معرفی کن ممنون میشم. حق یارت
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سرم درد گرفت
ایول چه سیستمی !!!!
اما خوب بدیش همینه که سیمولیتیه و Real Time نیست
این ویدئویی که گذاشتی ، Paul Neal یه چیزایی مثل اینو با Flex خالی در آورده اینو ببین. البته کار سختیه
فکر کنم با ترکیب روشی که من دارم (همون داینامیک اسکریپت ) با Flex بشه یه کارایی کرد . از روی ویدئوت ایده گرفتم دارم روش فکر می کنم .اما ذهن من مثل ذهن تو نیست .
کار می کنم اگه جواب داد می ذارم ببینی.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اساتید ببخشید من اظهار نظر میکنم:snap: یعنی حالت Simulate local تقریبا چیزی شبیه Realtime بودن نیست؟
ویدئویی که سید گذاشت خیلی جالب بود،ادامه بدید :)
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
راستی حمیدجان عجب سایتی بود اینکه لینکشو گذاشتی، شبیه سازی بال پرنده شو یاد گرفتم نظرم نسبت به Flex تغییر کرد :cool:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
اساتید ببخشید من اظهار نظر میکنم. یعنی حالت Simulate local تقریبا چیزی شبیه Realtime بودن نیست؟

خواهش رفیق این حرفا چیه؟ ببین عزیز simulate local برای چینین کاری نیست، با این گزینه شما میتونی قبل از این که انیمیت کاراکتر شورع بشه یا این که مثلا پرچمی ساختی میخوای از شورع پلان حالت استاندار اولیه جسمت رو نداشته باشه و مثلا از قبل حرکت کرده باشه توسط simulate local این کار رو میکنن، مثلا لباس رو گذاشتی رو تن کاراکتر و میخوای لباس حالت اولیه خودش رو بگیره بعد تو ادامه simulate رو بزنی بر اساس حرکت کاراکتر لباس هم حرکت کنه.

حق یارت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نه ، flex نیست، من خوراکم cloth با skin Wrap ـه، انقدر با این دو تا ابزار کار میکنم که گندش رو در میارم :green:

البت زیاد روش کار نکردم که بین تخته ها یه مقدار کش بیاد ولی روش کار اینجوریه که یه پلان به طول پل ساختم، بعد تفسیم بندی تخته چوب ها رو توش در اوردم و بین فواصل اونها رو connect دادم ولی مابین سگمنت های تخته ها رو connect ـی نزدم. دلیل رو تو ادامه میگم.
حالا مادیفایر cloth و بعد 4 ورتکس اول و 4 ورتکل آخر که نماد تخته های سر و طه پل بودن رو به دوتا dummy وصل کردم. و بقیه ورتکس هایی که نمایانگر تخته ها بودن رو انتخاب کردم و یه گروه ساختم و تو تنظیمات این گروه کشش و خمش پارچه رو از بین بردم تا فقط اون قسمت های پارچه محکم بشن مثل چوب و بعد ورتکس هایی که توسط connect بین صفحه هات نمایانگر تخته ها ایجاد کرده بود هم با هم انتخاب کردم یه گروه مجزا ایجاد کردم و خاصیت این گروه رو جوری تنظیم کردم که هم کش بیان و هم چین بخورن مثل حالت طناب اتصالی مابین تخته ها.

این از سطح اولیه.

یه کپی از face ـهایی که برای تخته ایجاد شده بودن گرفت و shell و بعد skin wrap به پارچه و تنظیمات رو جوری اعمال کردم که ورتکس های این تخته ها فقط از ورتکس های مشابه خودشون رو پارچه پیروی کنن نه مابینشون.

و بعد یه نوار بالای این پارچه اصلی برای ساخت طناب رویی و یه سری پلان دیگه هم برای اتصال طناب بالا و تخته ها و ورتکس های بالا و پایین نوارهای مابین رو mesh select کردم و به نوار بالا و پلان اصلی پل باز skin wrap کردم و بعد cloth و تو یه گروه باز همون ورتکس های skin wrap شده رو انتخاب و preserve کردم تا شبیه سازی نشن و از skin wrap پایین پیروی کنن و جای نوار بالا و نوارهای مابین سایلاندر گذاشتم و تمام.


این تغریبا اون چیزی که من میخواستم رو ایجاد کرد ولی من این رو میخوام، یعنی real time ، وقتی کاراکتر پاش رو میذار رو پل خود پل برخورد رو احساس کنه تو همون لحظه و تغییر حالت بده. این پلاکین هم قبلا یعنی 4 سال پیش داشتم باز باید دنبالش بگردک ببینم هست یا نه.
اگه چیزی شبیه این داری بهم معرفی کن ممنون میشم. حق یارت

سلام حسین من دارم با Skin MassFX و Bones یه چیزی در میارم بدک نشده !!!
کامل شد میزارم

فقط اگه مدل پل سا شبیه به اون هم بذاری ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام حسین من دارم با Skin MassFX و Bones یه چیزی در میارم بدک نشده !!!
ممنون، دقیقا باید با همین دو تا این کار انجام داد، نمیدونم اون video ـی که از SkinFX گذاشتم رو دیدی یا نه، اون پا هشت پا دقیقا با همین ورش کار شهد، یعنی وسط اون پا یه سری bone قرار داره ولی هنوز خودم وقت نکردم تست کنم.

ممنون عزیز، مدل پا که چیز خاصی نداره، همون که چند تا box رو بذاری کنار هم جوره. قربون دستت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ممنون، دقیقا باید با همین دو تا این کار انجام داد، نمیدونم اون video ـی که از SkinFX گذاشتم رو دیدی یا نه، اون پا هشت پا دقیقا با همین ورش کار شهد، یعنی وسط اون پا یه سری bone قرار داره ولی هنوز خودم وقت نکردم تست کنم.

ممنون عزیز، مدل پا که چیز خاصی نداره، همون که چند تا box رو بذاری کنار هم جوره. قربون دستت

دیدم اره ، واسه SkinFX اینترنتو زیرو رو کردم ولی هیچی نبود از ورژن 2012 به بعد نیست 2012 هم کرکش خرابه شرمنده نبود .

تا الان یه چیزی درومده اما یه لطفی میکنی ؟؟ اون فایلی که واسه پل ساختی رو اگه بدی کارم خیلی جلو تر میره
فایل مکسش رو
 

nc_hamid

Member
یعنی عاشق این همکاریم.
وووووو
اگه ما ملت همیشه اینجوری بودیم الان تو عرش بودیم .
منتظرم نتیجه کار با SkinFX رو ببینم
من یه تست زدم . 10 دقیقه ای !!! هیچ کار خاصی نکردم . جالب شد !!! به خندش می ارزه !! فایل رو می گذارم . به نظرم با این روش هم جواب میده .
SoftBridge-Test.max
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
میگم اگر یه اسکریپتی بنویسید که بصورت پی در پی Set Key بکنه، اونوقت میشه از چیزایی مثل همون Simulate Loca یه انیمیشن بدست آورد. (نخندید :mad:)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
میگم اگر یه اسکریپتی بنویسید که بصورت پی در پی Set Key بکنه، اونوقت میشه از چیزایی مثل همون Simulate Loca یه انیمیشن بدست آورد. (نخندید :mad:)

سلام دوست عزیز من همچین اسکریپتی رو نفشتم تو پست های قبلیم هست . ولی خـــو که چی بشه ؟؟؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
یعنی عاشق این همکاریم.
وووووو
اگه ما ملت همیشه اینجوری بودیم الان تو عرش بودیم .
منتظرم نتیجه کار با SkinFX رو ببینم
من یه تست زدم . 10 دقیقه ای !!! هیچ کار خاصی نکردم . جالب شد !!! به خندش می ارزه !! فایل رو می گذارم . به نظرم با این روش هم جواب میده .
SoftBridge-Test.max


عــــــــالیه ایول کارت درسته استاد ، من دارم رو فایل حمید کار میکنم کامل داینامیکش کنیم .
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سلام دوست عزیز من همچین اسکریپتی رو نفشتم تو پست های قبلیم هست . ولی خـــو که چی بشه ؟؟

سلام. اینو درمورد صحبت bubo3d جان گفتم که اگر بشه simulate local رو به فریم تبدیل کرد اونوقت یک صحنه ی داینامیک به همراه ضبط فریم ها داریم. البته ببخشید که زیااااد ربطی نداشت.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا