hamed-ddd
Well-Known Member
بیچاره شدم الان دفعه سوم که دارم این مطلب رو تایپ میکنم هر دفعه یه بلایی سرم اومد
بریم سر اصل مطلب :
در بیشتر مواقع از مدیفایر مورفر به صورت ساده استفاده نمیشه.چون در حالت ساده تغییرات یک تارگت به تمام مدل اعمال میشه . در نظر بگیرید که دو مدل دارید یکی با چشمان و دهان باز و دیگری با چشمان ودهان بسته ....با روش قبلی شما نمیتونید مدلی با چشمان کاملا باز و دهان کاملا بسته ایجاد کنید...
خب در ادامه مطلب شما باید دو تا کپی از مدلهی 2 و 3 بگیرید و اونهارو به 4 و 5 تغییر نام بدید .ازمدل اصلی هم یک کپی بگیرید و بعد از نامگذاری اون به 6 مدیفایر مورفر رو ازش حذف کنید.حالا ورتکسهای ناحیه چشم رو طوری تغییر بدید که چشمانش بسته بشه
در مرحله دوم باید ورتکسهای ناحیه دهان 4 را انتخاب کنید و بدون اینکه در جای دیگری کلیک کنید با کلیک روی EDITABLE POLY از حالت ورتکس خارج شوید (منظور نگه داشتن ورتکسها در حال انتخاب است). عملیات را برای مدل 5 هم تکرار کنید
اینکار را با دقت در مورد ورتکسهای ناحیه چشم مدلهای2 و 3 و 6 انجام دهید
حالا مدل اصلی رو انتخاب کنید و به بخش CHANNEL LIST بروید و و روی گزینه LOAD MULTIPLE TARGETS کلیک کنید تا کادری ظاهر شود . در اینجا شما باید مدل های مورد نظرتان را انتخاب کنید(طبیعی است که مدلهای 2 و 3 قبلا انتخاب شده اند و در لیست حضور ندارند) .بعد از انتخاب روی LOAD کلیک کنید
بعد از انتخاب مدلها شما 5 کانال با علامت سبز رنگ خواهید داشت که میتونید اعداد اونهارو تغییر بدید و نتیجه رو مشاهده کنید....البته کار هنوز تمام نشده.................
به بخش GLOBALE PARAMETERS در بالا بروید ....همانطور که در شکل پنج میبینید
اگر روی گزینه use verex seletion کلیک کنید به رنگ آبی در آمده و فعال میشود .کار این بخش این است که از ورتکسهای انتخاب شده در مدلهای 2 و3 و4 و 5 و 6 برای مورف استفاده کند (روی آن کلیک کنید تا فعال شود)
در قسمت بالایی یعنی use limite اگر تیک مربوطه را غیر فعال کنید محدودیت در مقدار مورف از 0 تا 100 به 999- تا 999 تغییر میکند اگر در سری قبلی شما مقدار عدد مورف را تا صد میتونستید تغییر بدید حالا میتونید از 999- تا 999 عدد وارد کنید
دست آخر به قسمت channel list برگردید و روی reload all morph targets کلیک کنید تا تغییرات به طور کامل اعمال شود
حالا نتیجه جالبتر است امتحان کنید
نکات مهم در استفاده از این مدیفایر در بخش پایانی
بریم سر اصل مطلب :
در بیشتر مواقع از مدیفایر مورفر به صورت ساده استفاده نمیشه.چون در حالت ساده تغییرات یک تارگت به تمام مدل اعمال میشه . در نظر بگیرید که دو مدل دارید یکی با چشمان و دهان باز و دیگری با چشمان ودهان بسته ....با روش قبلی شما نمیتونید مدلی با چشمان کاملا باز و دهان کاملا بسته ایجاد کنید...
خب در ادامه مطلب شما باید دو تا کپی از مدلهی 2 و 3 بگیرید و اونهارو به 4 و 5 تغییر نام بدید .ازمدل اصلی هم یک کپی بگیرید و بعد از نامگذاری اون به 6 مدیفایر مورفر رو ازش حذف کنید.حالا ورتکسهای ناحیه چشم رو طوری تغییر بدید که چشمانش بسته بشه
در مرحله دوم باید ورتکسهای ناحیه دهان 4 را انتخاب کنید و بدون اینکه در جای دیگری کلیک کنید با کلیک روی EDITABLE POLY از حالت ورتکس خارج شوید (منظور نگه داشتن ورتکسها در حال انتخاب است). عملیات را برای مدل 5 هم تکرار کنید
اینکار را با دقت در مورد ورتکسهای ناحیه چشم مدلهای2 و 3 و 6 انجام دهید
حالا مدل اصلی رو انتخاب کنید و به بخش CHANNEL LIST بروید و و روی گزینه LOAD MULTIPLE TARGETS کلیک کنید تا کادری ظاهر شود . در اینجا شما باید مدل های مورد نظرتان را انتخاب کنید(طبیعی است که مدلهای 2 و 3 قبلا انتخاب شده اند و در لیست حضور ندارند) .بعد از انتخاب روی LOAD کلیک کنید
بعد از انتخاب مدلها شما 5 کانال با علامت سبز رنگ خواهید داشت که میتونید اعداد اونهارو تغییر بدید و نتیجه رو مشاهده کنید....البته کار هنوز تمام نشده.................
به بخش GLOBALE PARAMETERS در بالا بروید ....همانطور که در شکل پنج میبینید
اگر روی گزینه use verex seletion کلیک کنید به رنگ آبی در آمده و فعال میشود .کار این بخش این است که از ورتکسهای انتخاب شده در مدلهای 2 و3 و4 و 5 و 6 برای مورف استفاده کند (روی آن کلیک کنید تا فعال شود)
در قسمت بالایی یعنی use limite اگر تیک مربوطه را غیر فعال کنید محدودیت در مقدار مورف از 0 تا 100 به 999- تا 999 تغییر میکند اگر در سری قبلی شما مقدار عدد مورف را تا صد میتونستید تغییر بدید حالا میتونید از 999- تا 999 عدد وارد کنید
دست آخر به قسمت channel list برگردید و روی reload all morph targets کلیک کنید تا تغییرات به طور کامل اعمال شود
حالا نتیجه جالبتر است امتحان کنید
نکات مهم در استفاده از این مدیفایر در بخش پایانی
آخرین ویرایش: