سلام.
برای شروع از رو طرح یه مدل حدودی در آوردم.
بعد از اون یه plane رو به صورتی درست کردم که از نمای top بر مدل محاط بشه.
تقسیم بندی polane هم به صورت پیش فرضه. البته برای مدلهای کشیده باید جوری تقسیم بندی رو در نظر گرفت که دارای مش مربعی باشیم.
حالا این plane رو به یه editable poly تبدیل میکنیم و ورتکس ها رو فقط در جهت محورZطوری جابجا میکنیم که با انحنا های مدل همخوانی داشته باشه.
حالا با فرمان tesselate در چند مرحله تقسیم بندی های مربعی رو به آبجکت اضافه میکنیم. بعد از هر تقسیم بندی از ابزار relax برای نرم کردن مدل استفاده میکنیم. هر دوی این ابزار ها در قسمت geometry از editable poly هستن.
ممکنه بعضی قسمتها نیاز مند جابجایی و اصلاح دستی باشن
حالا به این ابجکت صفحه مانند بایئ حجم بدیم. یا با ابزار shell و یا با کپی کردن مرز آبجکت و cap کردن سوراخها.
بعد از این کار از آبجکت اولیه کپی میگیریم و با ابزار boolean و یا pro boolean فصل مشترک کپی حجم دیوار ها و سقف رو در میاریم.
حجم دیوار ها باید به صورت تو پر و extrude شده از یک line واحد باشه. نه متشکل از spline های تو در تو.
اگر توپولوژی مدل برای اهمیت نداره میتونی بعد از مرحله ی boolean کار رو تموم کنی.
در غیر این صورت مراحل زیر رو برای حذف اثرات boolean ادامه بده:
حالا face های قسمت کنار و زیرین حجم رو انتخاب میکنیم و اونها رو پاک میکنیم تا به همون پوسته ی اول برسیم.
من امتحان نکردم اگر دو ابزار proboolean و boolean از ابجکتهای صفحه ای نتیجه ی خوبی در بارن خود بخود چند مرحله از روند کار حذف میشه.
vertex های ازاد و اضافی رو با دستورremove و یا فشردن کلید backspace بعد از انتخابشون پاک کن. این vertex ها فقط در مرز آبجکت ظاهر میشن.
حالا یه مش تمیز و بی عیب داری که تقسیم بندی اون در نمای top کاملا" مربعی و منظمه. البته الزامی به این همه دقت و حساسیت نیست
کافیه با دستور shell به این پوسته حجم بدی.
موفق باشی