3disf
New Member
ساخت یک قاب فلزی
ابتدا در نمای روبرو (front) بوسیله ابزار arc یک کمان با اندازه های شکل زیر رسم کنید .
سپس در نمای بالا بوسیله ابزار جابجایی (move) و نگاه داشتن کلید Shift از کمان رسم شده دو کپی به موازات آن ایجاد کنید .فاصله کمانها به نسبت ضخامت قاب فلزی که میخواهید بسازید میتواند کمتر یا بیشتر باشد.
کمان وسطی را تغییر اندازه دهید تا بزرگتر شود . این کار را با زیاد کردن اندازه شعاع آن انجام دهید .
روی یکی از کمانها کلیک راست کرده وگزینه Convert to Editable Splin را انتخاب کنید . سپس در پانل اصلاحات (modify) با استفاده از ابزار Atach هر سه کمان را به هم بچسبانید . به این ترتیب فقط یک موضوع Spline در صحنه باقی خواهد ماند .
روی ابزلر Cross Section تیک بزنید تا روشن شود . سپس روی اولین کمان تیک زده و نشانگر موس را روی کمان دوم قرار داده و دوباره تیک بزنید . این کار را برای کمان سوم هم انجام دهید . به این ترتیب نقاط هم نام روی کمانها به هم وصل میشوند .
حالا که خطوط به هم وصل شده اند میتوان روی آنها سطح ایجاد کرد . برای این کار از اصلاحگر Surface استفاده کنید . اگر نرمالهای سطح ایجاد شده برعکس بود با استفاده از گزینه Flip Normal آن را تصحیح کنید . با این کار موضوع ساخته شده مانند شکل زیر میشود .
اگر خواسته باشیم که قاب ساخته شده دارای ضخامت باشد میتوانید از اصلاحگر Shell برای این منظور استفاده کنید . برای این کار از لیست اصلاحگر ها (modifiers) گزینه shell را به موضوع ساخته شده نسبت دهید . و ضخامت آن را به اندازه نیاز تنظیم کنید .
در انتها با جنس دهی و نور پردازی مناسب ظاهری واقعی به صحنه ایجاد شده بدهید .
ابتدا در نمای روبرو (front) بوسیله ابزار arc یک کمان با اندازه های شکل زیر رسم کنید .
سپس در نمای بالا بوسیله ابزار جابجایی (move) و نگاه داشتن کلید Shift از کمان رسم شده دو کپی به موازات آن ایجاد کنید .فاصله کمانها به نسبت ضخامت قاب فلزی که میخواهید بسازید میتواند کمتر یا بیشتر باشد.
کمان وسطی را تغییر اندازه دهید تا بزرگتر شود . این کار را با زیاد کردن اندازه شعاع آن انجام دهید .
روی یکی از کمانها کلیک راست کرده وگزینه Convert to Editable Splin را انتخاب کنید . سپس در پانل اصلاحات (modify) با استفاده از ابزار Atach هر سه کمان را به هم بچسبانید . به این ترتیب فقط یک موضوع Spline در صحنه باقی خواهد ماند .
روی ابزلر Cross Section تیک بزنید تا روشن شود . سپس روی اولین کمان تیک زده و نشانگر موس را روی کمان دوم قرار داده و دوباره تیک بزنید . این کار را برای کمان سوم هم انجام دهید . به این ترتیب نقاط هم نام روی کمانها به هم وصل میشوند .
حالا که خطوط به هم وصل شده اند میتوان روی آنها سطح ایجاد کرد . برای این کار از اصلاحگر Surface استفاده کنید . اگر نرمالهای سطح ایجاد شده برعکس بود با استفاده از گزینه Flip Normal آن را تصحیح کنید . با این کار موضوع ساخته شده مانند شکل زیر میشود .
اگر خواسته باشیم که قاب ساخته شده دارای ضخامت باشد میتوانید از اصلاحگر Shell برای این منظور استفاده کنید . برای این کار از لیست اصلاحگر ها (modifiers) گزینه shell را به موضوع ساخته شده نسبت دهید . و ضخامت آن را به اندازه نیاز تنظیم کنید .
در انتها با جنس دهی و نور پردازی مناسب ظاهری واقعی به صحنه ایجاد شده بدهید .
آخرین ویرایش: