مخفي كردن فايل و فولدر درmmb

majideptp

Member
من اگه نخوام موزيك يا عكسهايي كه توي پرو‍‍ژه استفاده كردم درسي دي ديده بشه چكار بايد كنم؟
 

Saman

مدیر انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام
بهترین راه حل موجود برای اینکار استفاده از نرم افزار CD Surce هستش که البته با dir گرفتن در cmd همچیزه cd رو نشون میده ، فقط توی محیط ویندوز هیچ اثری از فولدر شما نیست....

تا بعد...!
 

majideptp

Member
ببینید منظورم اینه که :

مثلا من تو پروژه از یه موزیک استفاده کردم و یا یه عکس که هرکدوم تو پوشه خودشون قرار دارن.

اما من نمیخوام زمانی که شخص استفاده کننده روی cd browse کلیک می کنه و وارد پوشه ها میشه ، بتونه اون عکس یا موزیک رو ببینه.

saman جان شما میتونی لینک این برنامه رو قرار بدی یا اگه خودت داریش اونو پیوست کنی.

و البته با نحوه کارکردن باهاش

ممنون
 

splinter cell

Well-Known Member
نظر منم اینه که دنبال cd secure نرو چون نه تنها اون بلکه از اون گردن کلفت ترش هم نتونسته در مقابل iso buster مقاومت کنه و همه محتویات خودش رو لو میده! و اون موقع کابرها به سادلوحی برنامه نویس خنده شون میگیره!فقط همین!
البته نمیگم که چاره نداره ها! چرا ولی باید کمی به مقوله کرک و آنتی کرک و نرم افزار های رایت آشنا باشی که متاسفانه طبق قوانین انجمن از بیانش معذورم! والا در بقیه موارد هم شاهدی که کمکت کرده ام.
 

Saman

مدیر انجمن مولتی مدیا بیلدر
سلام
با splinter cell موافقم...
ولی اگه بخوای ، قبلا بچهها تو انجمن گذاشتن یه سرچ کن در مو رد همین مخفی سازی...پیدا می کنی...

تا بعد...!
 

amin3352

New Member
امیدوارم منظورتو خوب فهمیده باشم.
به نظر من یه راه حل ساده اینه که اون چیزایی رو که میخوای مخفی کنی با فرمان embedded توی خوده فایل exe قرار بدی وموقع کامپایل کردن add secure layer رو انتخاب کنی
حجم فایلت زیاد میشه و ممکنه یه مقدار دیرتر load بشه.اگر چنین مشکلی پیش اومد فایلهای عکس و موزیک رو تو exe جداگانه بذار و از exe اصلی به اون exe ها لینک کن
 

majideptp

Member
amin جان ممنونم دقیقاً منظورم همین بود

فقط اگه ممکنه راجع به حل مشکل یه کم بیشتر توضیح بده.

مثلاً من یه button دارم که قرار با کلیک روی اون یه فیلم پخش بشه، حالا من این رو embeded میکنم وموقع کامپایل کردن هم
add secure layer رو انتخاب می کنم.

حالا چطور exe جداگانه بگیرم؟
منظورت اینه که یه mmb جدید باز کنم؟ اگه اینطوره دستور لینک یهexe به exe دیگه چیه و کجا نوشته میشه؟

ممنون
 

silvercover

کاربر متخصص
اگه اشتباه نکنم منظور امین این هست که همانند حالتی که ما با استفاده از RunMBD یه فایل جداگانه رو توی بیلدر فراخوانی می کنیم شما بیای پروژت رو تیکه تیکه کنی و هر چیز و یا عنصری رو توی یه فایل EXE که روش Secure Layer هست بذاری. البته همین کار رو هم میشه با فایل های MBD و دستور RunMBD کرد. فقط کافیه که به جای exe گرفتن از هر کدوم از منوی فایل Compress & Export رو بزنین. با این حالت هم میتونین روی فایل ها پسورد بذارین و هم روشون لایه امنیتی ( Secure Layer ) بذارین. ولی یاد اوری میکنم که این روش هم مشکلات خودش رو داره. از جمله اینکه اگر فایل ها رو Embedd کرده باشین و حجمشون هم از حدودا ده مگا بایت بیشتر باشه با کند اجرا شدن پروژه مواجه خواهید شد. از طرف دیگه رد شدن از این سد های امنیتی هم باز امکان پذیر هست.
 

splinter cell

Well-Known Member
به نظر من یه راه حل ساده اینه که اون چیزایی رو که میخوای مخفی کنی با فرمان embedded توی خوده فایل exe قرار بدی

امین عزیز درست میگن این راه ساده ترین هست!!ولی درعین حال نامطمئن ترین راهه !چرا؟(البته اینی که میخوام بگم فقط جنبه روشن شدن ذهن دوستانه و لاغیر )
چون اگر شما یک فایل صوتی مثلا tik.wavرو برای دکمه ای تعریف کنید و اونرو امبد کنید و secure layer هم بکنیدش .در موقع اجرای برنامه کافیه اونرو مینیمایز کنید و برین تو پوشه تمپ و اونجا میبینید یه فایلی مثل_mct_wav_tik.tmp وجود داره !کپیش کنید و بیارینش رودسکتاپتون و اسمش رو به tik.wav تغییر بدین . و اون رو اجرا کنید وببینید چی میشنوید؟!!
تازه برای بعضی از فایلهای امبد شده مثل فلش ها فایل با همون اسم و پسوند خودش توی تمپ واسه کپی وجود داره!
پس در کل خودتون و پروژه تون رو خراب نکنید!چون کسی که بخواد اثر شما رو بدون مجوز کپی کنه این چیزها مثل الفبا واسه اونه!

از طرف دیگه رد شدن از این سد های امنیتی هم باز امکان پذیر هست.
کاملا موافقم البته یکی دو دقیقه ای برای کرکر وقت لازم داره!

پیشنهاد من به majideptp عزیز همونطور که قبلا هم گفتم اینه که این همه وسواس فقط بخاطر چند تا صدای افکت دکمه ها و یا چند تا بک گراند موزیکه بیخیال شی!و سرعت و کیفیت برنامه ات رو فدای اون نکنی !هر چی باشه این فایل ها رو ماهم بدون حق کپی رایت از این ور اون ور جمع میکنیم و تو پروژه هامون میذاریم(البته منظورم خودم و رفیقهای مثل خودمه)پس نباید نگران باشی اگه یه بابایی اون رو از پروژه ات برداره!
ولی اگه کاری که میکنید تخصصیه و منابعش هم حاصل تحقیق و تلاش و زحمت یه عده برنامه سازه پس بهتره کمی هم واسه امنیت پروژه تون سرمایه گذاری کنید و کار رو به اهلش بسپارید مثل شرکتهایی که در این زمینه کار میکنند. یا حق !
 

majideptp

Member
splinter cell جان

خیلی ممنون بابت راهنمائیت.
من قبلا گفته بودم که تازه کار هستم،و با استفاده از فضولی های خودم و راهنمایی های شما دوستان دارم تو یادگیری این برنامه

پیشرفت می کنم. کنجکاوی من برای مخفی کردن فایلها فقط برای آگاهی از این موضوع بودش. چون خودم به این cd ها برخورد کردم و

برام جالب بود می خواستم بدونم چطور میشه اینکار رو کرد. اگرنه من کار شاقی انجام ندادم که بخوام از کسی مخفی کنم.

تازه توی مجیدآنلاین یاد گرفتم هرچی بلدم به بقیه هم یاد بدم.

بله منم مثل شما و مثل خیلی های دیگه کپی رایت رو رعایت نمی کنم.

ممنون
 

nevercom

کاربر متخصص انجمن مولتی مدیا بیلدر
شما میتونید از نرم افزار MoleBox Pro استفاده کنید که پروژتون و تمام فایلهای همراهش رو به یک فایل تبدیل میکنه و سرعت بالایی هم داره (یه پروژه 10 گیگی رو در چند ثانیه اجرا کرد) اگه تو فروم سرچ کنید پیداش میکنید
یا هم میتونید فایلهاتون رو Encrypt کنید و هر وقت لازمش داشتید Decryptش کنید
 

amin3352

New Member
سلام
آره کاملا درسته اگه فایلاتو embed کنی به راحتی از توی temp قابل کپی شدن هستن . خود من خیلی دنبال قفل گذاشتن روی سی دی بودم البته تا حدودی هم موفق شدم ولی در کل به این نتیجه رسیدم که چیزی به اسم قفل 100% وجود نداره فقط میشه شکستن اونو سخت تر کرد .
اگه راهی برای جلوگیری از کپی غیر مجاز وجود داشت مطمئنا تا حالا سی دی های شرکت ماکروسافت به اون مجهز بودن.
راه حل:
به نظر من اگه فایلهاتو پسوندشو تغییر بدی ولابلای یه مشت فایل به درد نخور و گمراه کننده تو سی دی بذاری و بعدش به کمک فرمان syscommand اونو با پسوند اصلی رو هارد یه جایی غیر قابل حدس زدن مثلا توی system32 کپی کنی وبعدش هم با کمک یه batch file بلا فاصله اونو delete کنی چیز خوبی بشه
یک مثال:
مثلا میخوای یه فایل موزیک رو به اسم DoosetDaramKheyli.wav رو از روی سی دی اجرا کنی و نمیخوای کسی اونو از روی سی دی پیدا کنه و ازش استفاده کند.
اول این فایلو به مثلا systemrad.dll تغییر نام بده و به همراه بسیاری فایلهای بیخودی و گمراه کننده دیگه تو سی دی بذار.
به کمک فرمان زیر اونو یه جایی از هارد مثلا تو system32 کپی کن :
SysCommand("CopyFile","<SrcDir>\systemrad.dll,<Windows>\system32\doosetdaramkheyli.wav")
بعد هرکاری با این فایل میخوای از روی هارد انجام بده و بعد موقع خروج از برنامت به کمک یه فایل .bat اونو از روی هارد پاک کن
نحوه ساخت فایل bat:
notpad رو باز کن و دستور del %windir%\system32\doosetdaramkheyli.wav رو تایپ کن و پس از save کردن اون روی هارد پسوند txt رو به bat تغییر بده. حالا هر وقت روی اون کلیک کنی میخواد بره اون فایل کذایی رو پاک کنه.
برای اجرای اون توی برنامت میتونی از فرمان run استفاده کنی بدین شکل که مثلا اگر این فایلو با اسم del.bat توی root اصلی سی دی گذاشته باشی موقع خروج از برنامه مثلا موقعی که کاربر روی علامت ضربدر برای خروج کلیک میکنه فرمان زیر رو اجرا کن:
Run("<SrcDrive>\del.bat","")
در آخر هم خدمتتون عارضم که این روتین کلی قضیه است و کاربردش برای انواع واقسام فایلها با پسوندهای گوناگون می باشد ولی اگه میخواین سر فایلهای صوتی چنین بلایی بیارین راه ساده تر اینه که بعد از تغییر نام پسوند فایل صوتی لازم نیست اونو با پسوند اصلی روی هارد کپی کنید . مثلا اگر میخوای اونو به عنوان background music پخش کنی میتونی آدرس همون فایل با پسوند قلابی رو بدی mmb خودش میفهمه و به عنوان یه فایل صوتی اونو پخش میکنه !!!
 
آخرین ویرایش:

majideptp

Member
amin جان یه عالمه ممنون بابت توضیحات کامل و جامعی که دادی

و چند برابر سپاسگذار برای اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی، حتما امتحان می کنم و نتیجه رو اطلاع میدم
 

splinter cell

Well-Known Member
ولی اگه میخواین سر فایلهای صوتی چنین بلایی بیارین راه ساده تر اینه که بعد از تغییر نام پسوند فایل صوتی لازم نیست اونو با پسوند اصلی روی هارد کپی کنید . مثلا اگر میخوای اونو به عنوان background music پخش کنی میتونی آدرس همون فایل با پسوند قلابی رو بدی mmb خودش میفهمه و به عنوان یه فایل صوتی اونو پخش میکنه !!!

با سلام!
این روشی رو که گفتین خودتون هم تست کردید؟ ما که هر کار کردیم نشد که نشد.فکرکنم mmb من خودش نمیتونه فرق فایل قلابی و اصلی رو بفهمه!!میشه یک نمونه بذارین که کار کنه!البته ورژن497باشه که دیگه مزید امتنان خواهد بود.
 

amin3352

New Member
با سلام ببخشید که یه خورده دیر شد
این آقای splinter cell همیشه به من گیر میده ،از حق نگذریم همیشه هم حق با ایشون بوده.
من الان از ورژن 497 استفاده میکنم و وقتی این مطلب رو با این ورژن تست کردم نتیجه نگرفتم ولی مطمئن هستم پارسال که داشتم روی یه پروژه قفل گذاری کار می کردم یادم نیست با کودوم ورژن ولی نتیجه گرفتم. حتما در آینده بهتون میگم با کدوم ورژن این کار با موفقیت انجام خواهد شد.
خوشبختانه در ورژن 497 اگر چه قدرت تشخیص فایلهای صوتی با پسوند متفرقه از میان رفته اما این امکان برای تصاویر هنوز موجود می باشد.
یه مثال گذاشتم می تونید نگاه کنید .
برای این منظور یه عکس مثلا با پسوند jpg رو انتخاب کنید و اونو تو root اصلی درایو c کپی کنید و اسم اونو به ax.dat تغییر نام بدید بعد از اون این مثالی که براتون گذاشتمو تست کنید با بردن موس بر روی دکمه ،عکس موجود در این فایل با عکس شما در درایو C که به ax.dat تغییر نام پیدا کرده عوض خواهد شد.
کلیه Script های imag این توانایی را دارند
 

پیوست ها

  • sample.zip
    575.5 کیلوبایت · بازدیدها: 40

splinter cell

Well-Known Member
این آقای splinter cell همیشه به من گیر میده
من که هر چه فکر میکنم چیزی یادم نمیاد.فکر کنم دارید زود قضاوت میکنید(با 7 تا پست دادن توی یک انجمن نمیشه برو بجه های اون رو شناخت).ولی اگر هم اینطوری بوده بنده رسماً از شما معذرت میخوام.
 

BEHESHT

Well-Known Member
سلام این پست واسه حدود یک سال(321) پیش اما بنا بر احتیاج سرچ کردم و مجبور به سوال کردن شدم

اما تو استفاده از bat به مشکل خوردم که آقا امین 5 پست پیش توضیح داد:

من فرمان زیر رو تایپ کردم:

del%temp%/MMBPlayer/show.png

و bat ذخیره و این بت رو اجرا کردم اما جواب نداد

اونجا آقا امین گفت :

%windir% من نوشتم %temp% بنا بر این استدلال که هر دو تو run ویندوز جواب می دن اما چرا فرمانی که من نوشتم جواب نداد؟


ممکنه یه راهنمایی کنید ایراد کار رو بدونم

تشکر
 

ubuntu

Member
عجيبه! حق با amin3352 هستش. من هم چند بار اين کار رو کردم. ولي الآن جواب نميده. باز هم امتحان مي‌کنم نتيجه رو مي‌گم.
 

splinter cell

Well-Known Member
%windir% من نوشتم %temp% بنا بر این استدلال که هر دو تو run ویندوز جواب می دن اما چرا فرمانی که من نوشتم جواب نداد؟

با سلام!
اون کلمه %windir% پوشه ویندوز رو بر میگردونه و نباید حذفش کنید.چون پوشه تمپ هم داخل پوشه ویندوز هست.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا