متریال use background را به آبجکتی نسبت بده که سایه قراره روش بیفته بعد reflectivity این متریال را هم صفر کن و بعد با software رندر بگیر البته این را هم میدونی که primary visibility ابجکت اصلی در قمست render stats باید off بشه یا تیکش برداشته بشه
(primary visibility ابجکت اصلی در قمست Render Stats باید off بشه یا تیکش برداشته بشه ) دوست عزیز این کار را انجام ندادی یک صحنه آماده کردم رندر بگیر با software موفق باشید
شما وقتی باید از این مترال استفاده کنی که پشت زمینتون از تو camera به عنوانه enviorment همون image refrence اومده باشه مگر نه با استفاد هاز hdri یا sphure فکر نکنم بشه ... بله اگه عکس را از دوربین به عنوان رفرنس لود کردین می تونید از این متریال استفاده کنید در ضمن همون تیک پریمالی ویزیبیلیتی را هم برداریدراستش این همونی بود که توی پست قبل توضیح دادم !
باز خود آبجکت دیده میشه
خودت یه شات بذار ازش
در ضمن primary visibility آبجکته الان روشنه و وقتی خاموشش میکنی سایه هم نداره !
شما وقتی باید از این مترال استفاده کنی که پشت زمینتون از تو camera به عنوانه enviorment همون image refrence اومده باشه مگر نه با استفاد هاز hdri یا sphure فکر نکنم بشه ... بله اگه عکس را از دوربین به عنوان رفرنس لود کردین می تونید از این متریال استفاده کنید در ضمن همون تیک پریمالی ویزیبیلیتی را هم بردارید
دوست عزیز شما همون مراحلی که گفته شد رو انجام بده(متریال use background) و بعد هم فقط اون اجسامی که سایه شون قراره رو جسمت بیفته رو با خود جسم رندر بگیر، نتیجه نهایی یک عکس کاملا سیاه میشه که هیچی چیز توش دیده نمیشه! ولی سایه شما در واقع آلفای عکس شماست که اگر ببرید تو افتر افکتز می بینید درست مثا سایه می آید.
این کارو انجام دادم ولی میخوام توی رندر مایا اونطوری باشه و دیگه نیازی به آلفا نداشته باشم
پس زمینه دوربین رو سفید کن! اما نیازی به این کار نیست، چه درخواست عجیبی!شما آلفا رو مستقیما با فرمت jpeg ذخیره کن.... و در نرم افزار فتوشاپ هم Invert کن.