مانیتورم سبز شده!!

Aref_Alikhani

Well-Known Member
با سلام
ببخشید مدتی هست که صفحه نمایشم به رنگ سبز(بیشتر اوقات) متمایل میشه اینگار داری با یه عینک سبز به صفحه نگاه میکنی این وضع از سال قبل شروع شد اما با رسیدن تابستون وفصل گرما رفع شد اما حالا دوباره شروع شده و وقتی یه ضربه کوچولو به مانیتور می زنم درست میشه اما بعد از چند لحظه همون داستان همچینن اتصالات مانیتور رو هم چک کردم و علاوه بر اون کارت گرافیک رو هم در اوردم دوباره جا زدم دیگه مطمئن شدم که مشکل از مانیتوره در ضمن نمایشگرم هم crt هست کسی از دوستان میتونن راهنمایی بفرماین؟ممکنه به خاطر کثیفی داخلش باشه؟

با تشکر عارف:)
 

sharktech

کاربر فعال
تا خرج تعمیرش بیشتر نشده, ببر تعمیرش کنن.

راستی دور و برش آهنربا یا بلندگو نیست ؟

بلندگوها و آهنربا هم میتونه باعث این حالت بشه.
 

Saeed

Well-Known Member
واسه منم همین جوریه.

واسه کابله تصویرته که به کارت گرافیک وصل میشست یکمی تکونش بده درست میشه.

البته اول و آخر باید عوض کنی :cool:
 

AVAXTM

Member
احتمالا زیاد اخبار سبز میبینی این مانیتورم وا گرفته ! :دی
خب با این توضیحاتی که تو دادی من حدس میزنم مشکل از کجاست !
بذار به زبان ساده بگم مشکل چیه ! اصطلاحا تعمیرکارا به این حالت میگم لحیم سردی شده !
حالا این یعنی چی ؟!
همینجور که میدونی دور پایه ی قطعات الکتریکی برای اتصال به برد از قلع استفاده میشه در بعضی از مواقع این قلع از برد جدا میشه و اتصالش از برد قطع میشه !
خب گفتی در فصل گرما خوب بوده ! پس میتونی حدس بزنی چه اتفاقی می افتاده ؟!
هوا که گرم باشه اون قلع هم اصطلاحا آب شده و اتصال برقرار میشه و مشکل قطعی برطرف میشه !
ولی در زمستان قلع منقبض شده و اتصال جدا میشه که با ضربه زدن دوباره اتصال برقرار میشه و ... !!!
البته این یکی از دلایل میتونه باشه !
برای حل این مشکل اگه نترسی و کمی تخصص داشته باشی با کمی قلع و هویه میتونی برطرفش کنی !
و اگه تخصص این کار رو نداری پیشنهاد میکنم دست به مانیتورت نزنی چون احتمال داره برق های ولتاژ بگیردتو بعد .... !!!
به هر حال موفق باشی !
 

Aref_Alikhani

Well-Known Member
سلاماول از همه چیز از همه دوستان تشکر می کنم بابت نظرات سازنده و ارزشمندتون....
تا خرج تعمیرش بیشتر نشده, ببر تعمیرش کنن.راستی دور و برش آهنربا یا بلندگو نیست ؟بلندگوها و آهنربا هم میتونه باعث این حالت بشه.
فکر نکنم ربطی به بلندگو و آهن ربا ... داشته باشه چون خودم هم این احتمال رو داده بودم کل دم و دستگاه رو از دور و برش جمع کردم اما افاقه نکرد.به هر حال متشکرم.
ببین شاید با استفاده از نرم افزار مانیتور حل شه.....نصبش کن!!
نه فک نکنم چون با ضربه درست میشه!
واسه منم همین جوریه.واسه کابله تصویرته که به کارت گرافیک وصل میشست یکمی تکونش بده درست میشه.البته اول و آخر باید عوض کنی
همون طور که گفتم من کل کابل و کارت گرافیک و ... رو دستکاری کردم در ضمن فکر نکنم به کابل دیتا مربوط باشه چون وقتی که میکوبم تو سر مانیتور حالش سر جاش می آد.
احتمالا زیاد اخبار سبز میبینی این مانیتورم وا گرفته ! :دیخب با این توضیحاتی که تو دادی من حدس میزنم مشکل از کجاست !بذار به زبان ساده بگم مشکل چیه ! اصطلاحا تعمیرکارا به این حالت میگم لحیم سردی شده !حالا این یعنی چی ؟! همینجور که میدونی دور پایه ی قطعات الکتریکی برای اتصال به برد از قلع استفاده میشه در بعضی از مواقع این قلع از برد جدا میشه و اتصالش از برد قطع میشه !خب گفتی در فصل گرما خوب بوده ! پس میتونی حدس بزنی چه اتفاقی می افتاده ؟!هوا که گرم باشه اون قلع هم اصطلاحا آب شده و اتصال برقرار میشه و مشکل قطعی برطرف میشه !ولی در زمستان قلع منقبض شده و اتصال جدا میشه که با ضربه زدن دوباره اتصال برقرار میشه و ... !!!البته این یکی از دلایل میتونه باشه !برای حل این مشکل اگه نترسی و کمی تخصص داشته باشی با کمی قلع و هویه میتونی برطرفش کنی !و اگه تخصص این کار رو نداری پیشنهاد میکنم دست به مانیتورت نزنی چون احتمال داره برق های ولتاژ بگیردتو بعد .... !!!به هر حال موفق باشی !
سلام خدمت شما س ی ا س ت...اَه...اَه...حالم بد شد...البته بدم نمیگی یادم باشه سر راه یه روزنامه کیهان بخرم بزارم رو سر این مانیتور بدبخت بلکه حال و هواش عوض شد:دیخیلی ممنون این نظر شما به احتمال 99 درصد باید صحیح باشه... کاملا منطقی و جامع بود و استفاده کردم.راستی امروز ساری هوا گرم شده و مشکل همون طور که فرمودین حل شده.باید بشینم بازش کنم یه بلایی سرش بیارم ...راستی اگه درستش نکنم مشکلی پیش میاره؟ تشکرات صمیمانه بنده را پذیرا باشید.با تشکر عارف
 

AVAXTM

Member
سلام خدمت شما س ی ا س ت...اَه...اَه...حالم بد شد...البته بدم نمیگی یادم باشه سر راه یه روزنامه کیهان بخرم بزارم رو سر این مانیتور بدبخت بلکه حال و هواش عوض شد:دیخیلی ممنون این نظر شما به احتمال 99 درصد باید صحیح باشه... کاملا منطقی و جامع بود و استفاده کردم.راستی امروز ساری هوا گرم شده و مشکل همون طور که فرمودین حل شده.باید بشینم بازش کنم یه بلایی سرش بیارم ...راستی اگه درستش نکنم مشکلی پیش میاره؟ تشکرات صمیمانه بنده را پذیرا باشید.با تشکر عارف

سلام مجدد !
اگه تعمیرش نکنی مشکل خاصی به وجود نمی آید البته در اکثر موارد ولی در موارد نادر هم دیده شده که این اتصالیهای مکرر باعث کشیدن جریان در قطعات شده و بعضی از قطعات رو خراب کرده !
که تو این موارد خازن ها در اولویتند ، به هر حال اگه تعمیرش کنی بهتره !
فقط یادت باشه وقتی درب مانیتورو باز کردی برای احتیاط hi volt رو زمین کن که خدای ناکرده افقی نشی :دی
بعدم با هویه و لحیم بیفت به جون پایه هایی که مشکوک ترند !
موفق باشی !
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام عارف جان ، منم همینه وضع مانیتورم ولی آبی میشه:green:
قدیما با یکی دوتا تو گوشی آدم میشد ولی الان به زیر 10 تا راضی نمیشه:lol:
گر چه یه مدتی هست دیگه اینجوری نمیشه ولی منم سعی می کنم اینایی AVAXTM عزیز گفتن رو امتحان کنم ببینم چی میشه:oops:
موفق باشی:rose:
 

aghanaser

Member
با سلام
فقط در دوصورت اين مشكل پيش مياد:
1- همون قضيه ي لحيم كه دوستان اشاره كردند
2- مشكل rgb كه به لامپ تصوير مربوط ميشه .مال من اينطوري شده بود دادم برام درستش كردن خرجش هم17,000 تومان شد..
 
منم مانیتورم اینطوری می شد که البته مشکل از محل اتصال فیش به کارت تصویر بود. در صورتی به اسپیکر مربوط میشه که قسمتی از مانیتور تغییر رنگ بده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا