مادربردی با 2 سوکت cpu برای سیستمها خانگی !!!

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همه دوستان عزیزم

امروز می خوایم در مورد یک مادربرد خیلی خیلی جالب صحبت کنیم که به زودی وارد بازار میشه و به نوعی اولین مادربرد با این ویژگی هست که میتونه با چیپست سیستم های Desktop ، از 2 پردازنده دسکتاپ بطور همزمان استفاده کنه !

c8jn26wd4mvk93b2qb1.gif


این مادربرد در نمایشگاه CES2012 رونمایی شد و با 2 سوکت پردازنده توجه خیلی ها رو جلب کرد ولی بر خلاف تصور رایج ، این مادربرد برای کار از پردازندههای گران قیمت Xeon استفاده نمیکنه و میشه روش از پردازنده های سری جدید اینتل یعنی Sandy Bridge -E استفاده کرد و نه SandyBridge -EP .

9hraf5z6tsmdzgvezrvr.gif


همونطور که میدونید پردازنده های سری E که بزودی روانه بازار بین المللی میشن دارای قدرت بسیار بالایی هستند . شما به سادگی میتویند از 3960x ، یا 3930k و یا 3820 روی این سیستم استفاده کنید . این پردازنده ها به دلیل معماری و قدرت واقعاًٌ بالایی که دارند طبیعتاً مصرف نزدیک 130W براشون زیاد نخواهد بود . برای همین هم تامین توان مورد نیاز هر پردازنده به عهده 2 کانکتور 6 و 8 پین مستقیم هست .

obrw5hsxjga8wtdx45f.gif


در واقع چیپست اصلی این مادربرد همان چیپست X79 هست و برای اولین بار یک چیپست خانگی میتونه از 2 پردازنده استفاده کنه . این امر در راستای سیاست سیستم های سرور خانگی هست و کلاً سری Sandy Bridge - E هم برای پر کردن فاصله سیستم های خانگی و صنعتی ارائه شده .

اسم این مادربرد زیبا
EVGA Super Record X (بهش SR-X میگن) هست و سوکت 2011 سمت راستی سوکت اصلی به حساب میاد و دارای 8 اسلات رم در حالت 4 کانله از رمهای DDR3 استفاده میکنه .
سوکت سمت چپ هم سوکت ثانویه هست و دارای 4 اسلات رم . در مجموع توانایی سوار کردن 96 گیگ رم با فرکانس تا 2600 گیگاهرتز در حالت 4 کانال رو داره (طبق اعلام رسمی برای چیپست X79) :shock: (اگه اینجا محدود نشده باشه البته)

8oyw8javgnnmsxqr94om.gif


این مادربرد اصلاً برای سیستمهای خشک سرور نیست (که به زحمت یک اسلات VGA دارن !) در اوج حیرت این مادربرد دارای 7 عدد اسلات PCI-EX 3.0 هست که برای انجام همچین کاری دارای یک چیپست N200 اضافه هست که با یک سینک مشکلی در سمت چپ اسلاتهای گرافیک قرار گرفته!!! (برای رندر فارمهای GPU بسیار عالی هست .) البته با فاصله ای که بین اسلاتها دیده میشه فقط میشه از گرافیکهای 2 اسلاتی استفاده کرد وگرنه باید از چینش یکی درمیون استفاده کنیم .
هر اسلات هم دارای یک DIP Switch برای فعال و غیر فعال کردن هستش.

szvguv545f4160qwuf0v.gif


این مادربرد ساده ! دارای 2 عدد SATA 6.0G و 4 عدد SATA 3.0G به اضافه 2 تا کانکتور SAS و 4 تا USB3.0 و 4 تا USB2.0 و 2 تا LAN G و 2 تا eSATA و یک کارت صوت با خروجی 7.1 و.... !!! :green: (البته اینارو باید به علاوه کانکتورهای روی مادربرد برای USB کرد .)

at8hlwun8uf5d2xhzru.gif


دارای یک LED کوچیک روی مادربرد برای Debuging هست که واقعاً برای اورکلاکر ها مفید هست . یک دکمه ریست CMOS هم در پنل پشتی قرار دادن تا قبل انفجار مادربرد بتونیم BIOS رو ریست کنیم ! :wink:

تازه یک چیپست BlueTooth داخلی هم داره که به احتمال زیاد نسخه 3 هست .

این مادربرد ساده که قرار هست تا اواخر بهار وارد بازار بشه مطمئناً باید از پاور (PSU) بسیارقدرتمندی استفاده کنه .چون با یک حساب سر انگشتی
(به عنوان مثال) 2 تا CPU با 130w مصرف و استفاده از 4 تا گرافیک گردن کلفت با 250w مصرف و 32 گیگ رم و 4 تا هارد و... نیاز به پاورهای سرور با توان بالای 1500 وات داره ، اونم با دقت و کیفیت بسیار زیاد !


این مادربرد برای شرکتهای کوچیک که نیاز به سیستم های پرقدرت دارند و نمیخواهند هزینه بسیار بالایی پرداخت کنند و یا استفاده به عنوان GPU رندر فارم و یا دوستان حرفه ای که نیاز به پردازش های سنگین هستند ساخته شده که باید دید تا چه حد میتونه به این هدف نزدیک بشه . داشتن کارت صدای حرفه ای هم دلیلی برای خانگی بودن این مادربرد قدرتمند هست .
طبق اعلام مسئولان EVG استفاده از 2 پردازنده ایجاد افت راندمان نخواهد کرد که باید تست شود .

همگی موفق باشید :rose:
 
ممنون پزمان مثل همیشه کامل و خوب ...
والا دیگه تو این بازار اشفته هیچی نمیشه خرید 2600k که 390تومن بود الان بالای 500 باید پول بدی..:)

بابا این که خوبه. توی تهران 500 تومان شده
ما که مشهدیم برای مشتری می خواستیم 2600k بخریم شده بود 650 هزار تومان :cry:
 

.:BehzAd:.

Active Member
چه که تو نمیکنی پژمان

خیلی هم خوب مرسی پژمان جان از مطالب مفیدت.

از همین مادر بورد ها هم هست که سی پیو ها زنون ساپورت کنه مثلا 3&4 تا زنون بشه یندازی روش که یه 32 هسته ای داشته باشی من خودم که یه سیستم خیلی قوی نیاز دارم تا من خواستم بخرم این دلار بالا رفت و یه سی پی یو 300 تومنی شد 600 هارد رو که نگو دیگه من اس اس دی میخواستم که اونم قیمتش دو برابر شد ول کن دست رو دل خودم نزارم که خوووونننننننننننههههههه
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام به همگی دوستان عزیزم
سلام
قیمت هم عنوان شده؟؟
سلام داوود جان
در مورد قیمتش که هنوز اعلام نشده ولی بعید میدونم بالای 600 تا 700 دلار باشه .چون مادربردهای سروری و ورک استیشن هم عموماً همین قیمت رو دارند ، مگه اینکه بخاطر خاص بودن و تک بودنش بالاتر قیمت بذارن . تا اواخر بهار اعلام میکنند .

چه که تو نمیکنی پژمان

خیلی هم خوب مرسی پژمان جان از مطالب مفیدت

از همین مادر بورد ها هم هست که سی پیو ها زنون ساپورت کنه مثلا 3&4 تا زنون بشه یندازی روش که یه 32 هسته ای داشته باشی


خواهش میکنم بهزاد جان
من فقط وقتی به مطلب جالبی بر میخورم سعی میکنم بقیه دوستانم رو در اینجا با خبر کنم .کلی چیزای دیگم هست که متاسفانه استقبال سرد بچه ها منم سرد میکنه :sad:

اتفاقاً جدیداً یک مادربرد هیولا زدن که میتونه 4 تا Xeon از سری 10 هسته ای های جدید SandyBridge رو پشتیبانی کنه . ایشالا به زودی هم در مورد سری جدیدی که در رده دسکتاپهای High End و سری Workstation داره میاد توو بازار مطلب مینویسم .

همگی موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
جواب

درود
مرسی پژمان
هست برند دیگه ای بجز این شرکت evg همچین مادربردی زده باشه مثله گیگا بایت که من عاشقشم...؟؟؟






علی علی


سلام حامد جان

خوشبختانه مدل های دیگه ای هم از این دست مادربرد با چیپست X79 و دو سوکت پردازنده تولید شده ، البته تا العان شرکت Gigabyte چیزی اعلام نکرده ولی ASUS یکی تولید کرده که در برخی امکانات از این بهتر و در برخی امکانات کمتر هست .
به احتمال خیلی زیاد وقتی ASUS تولید کرده ، Gigabyte هم به زودی مشابهش رو میرنه .

موفق باشید :rose:
 

asa.graphic

Well-Known Member
سلام آقا پژمان

واقعا مطالب جالبی بود ... خیلی استفاده کردم ... و ممنون از ترجمه خوبت ...

من از وجود چنین مطالب جالبی بی خبر بودم ... من از این به بعد طرفتار پروپاقرص شما هستم ... ممنون که خبرم کردی ... :rose:

موفق باشی دوست من ... :wink:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
ممنون از همگی
ولی بخدا کلی گشتم و تجزیه و تحلیل کردم تا اینا ازش درومده ، وگرنه منم مثل برخی از سایت های داخلی دچار سوء تفاهم میشدم .

فقط بحث خوندن نیست ، مطالبی که اینجا میبینید بعضی وقتا چند روز طول میکشه تا جمع آوری بشه و اگه تناقضی در اخبار هست مشخص بشه و دوستان گمراه نشن .

مثلاً همینکه این سری جدید به این صورت روی چندین سوکت با معماری های مختلف قرار خواهند گرفت رو در کمنر سایتی بطور کامل بیان کردن و وقتی اخبار قدیم و جدید رو در کنار هم قرار میدیم متوجه این اتفاق میشیم .

ایشالا بزودی پردازنده های این نسل و قدرت و قیمت هر کدوم رو بطور دقیق بیان میکنم .
راستی تا یادم نرفته بگم که در سال 2013 قرار هست سری Haswell وارد بازار پردازنده ها بشه که سوکتش فرق خواهد داشت !!!!!

همگی موفق باشید :paint:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از مقاله خوبت.
پژمان با این ظاهرش به فرض که بتونیم 7 تا گرافیک رو سوار کنیم روش.اما آیا 7 تا با هم کار می کنن؟ یعنی از قدرت واقعیشون استفاده میشه؟
چندوقت پیش یه مادر بورد ایسوس بود که به دلیل فقدان ثبات نمیشد از همه گرافیکهاش استقاده کرد.
این تاحالا بنچ مارکی چیزی ازش در اومده؟
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام آقا عارف عزیز

چه عجب پیش ما اومدی !!! :wink:

سوال خوبی کردی . اول اینکه نوع کارتها باید خیلی جم و جور باشه چون باید دو اسلاتی استاندارد باشه تا بتونه جا بشه !

این پردازنده های جدید SandyBridge دارای کنترلر PCI-E نسل 3 بطور تو کار هستند و میتونند تا 40 مسیر رو مدیریت کنند . و از طرفی روی این مادربرد از یک چیپ مجزا N200 استفاده شده تا مسیرهای تمام اسلات ها فعال باقی بمونه . چیزی که شرکت ادعا کرده نصب 3 عدد گرافیک nVidia و 4 عدد AMD بوده که همگی کار کردند ! آخه چیپست های شرکت Lucid که این شماره N200 آخریش هست میتونه کاری کنه که این دو نوع کنار هم کار کنند .
حالا تا چه حد این ادعا درست هست هنوز معلوم نیست و باید تست بشه :)
البته داشتن 7 عدد اسلات گرافیک چیز جدبدی نیست و تا 9 عدد هم شرکت گیگا زده و تا اونجایی که من دیدم مشکلی نداشتند .
موفق باشی:rose:
 

einollahia

Well-Known Member
فقط الماس ایران تعداد کمی وارد کرده بود همشم فروخت. بالای 1 تومن بود
دیگه ام نیست
از 5 اردیبهشت به بعد قرار بود خریدای جدید شرکتهاوارد بازار بشه اگرم از این نوع بیارن محدود است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا