لوگو

سرا

Member
سلام این دفعه برای نظر دادن نیامدم آمدم ایراد کارم بگیرد با تشکر
 

پیوست ها

  • 65.jpg
    65.jpg
    80.2 کیلوبایت · بازدیدها: 26
  • لوگوصث.jpg
    لوگوصث.jpg
    8.1 کیلوبایت · بازدیدها: 20

lad3000

Member
سلام
یه اشکال بزرگ توی کار های شما مفهومی نبودن لوگو هاتون هست (فکر نکنم روی هر کدوم از کارها تون زیاد فکر کرده باشید)

معمولا طراحی یه لوگو خوب 1 هفته وقت میگیره
3روز اول روی لوگو فکر میکنید واتود(طرح اولیه) هاتون رو روی کاغذ پیاده میکنید
2 روز بعد شروع به پیاده کردن بهترین اتود ها روی کامپیوتر میکنید و
2 روز آخر رفع اشکال طرح ها و انتخاب بهترین لوگو

در لوگو باید از نماد های که برای اون کار دارید لوگو طراحی میکنید ( رنگ ، نماد و ......) استفاده کنید
برای مثال
برای طراحی لوگو یک شبکه اجتماعی باید از نماد شبکه و ارتباط استفاده کیند
یا
برای طراحی لوگو یک شرکت ارائه دهنده هاست استفاده از 0و1 ، بیت و بقیه چیز های مرتبط باشه
که این توی طرح های شما نبود

این سایت ها بدردت میخوره
http://www.brandcrowd.com
http://creattica.com
http://www.logofaves.com
http://logopond.com/
 
آخرین ویرایش:

R4M!N_ART

Active Member
سلام !
سرا جان کارت نسبت به قبلی بهتر شده
ایده هات هم خوبه ولی تو اجرا یه نمه خوب کار نکردی!
===تو لوگوی سروش ایمان ! فونتهات تناسب نداره !
===لوگوی N و G خوشم اومد ایده خوبه ولی یه نمه ظرافت بده ! اون گوشه هایی که زده بیرون رو حذف کن ! یه گرادیانت توپ هم بده ! ببینیم چه شکلی میشه
===اون لوگوی آبی هم نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم
سعی کن چند تا مقاله در مورد رنگ بخونی ! یه سرچی بزنی پیدا میشه !
حتما یه سری لوگو و طرح از سایتهای خارجی یا ایرانی ببین ! (واقها خیلی کمک میکنه !)
ظرافتتم یه نمه زیاد کن
یه خورده هم طرحهاتو با کیفیت بالا بزن و آپ کن
مثلا ! ابعاد بزن
1280*1024
Resolusion =300

موفق باشی :rose:
 

nima_dsnr

کاربر VIP
چرا ارمها اینقدر بی کیفیتن؟
ویژگی آرم این هست که با کیفیت بالا طراحی بشن.
یعنی با نرم افزارهای برداری طراحی میکنن که این ویژگی رو داره.
نکات رو بچه ها گفتن.
فقط این رو باز هم میگم که رو مفهوم بیشتر کار کن.
موفق باشی.
 

سرا

Member
سلام حا لا بهتر شد بعد برای با کیفیت شدن باید چه کار کنم
 

پیوست ها

  • 23.jpg
    23.jpg
    61.4 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • DF.jpg
    DF.jpg
    32.3 کیلوبایت · بازدیدها: 5

R4M!N_ART

Active Member
آورین .حالا بهتر شد !:)
برای با کیفیت تر شدن باید از همون اول ابعاد و رزولوشن کار که بالا نوشتم رو زیاد میزاشتی
:rose:
 

سرا

Member
سلام این لوگو ها را هم گذاشتم می خواستم بدونم برای کامل تر شدنش باید به آن چه اضافه کنم
 

پیوست ها

  • 2ص.jpg
    2ص.jpg
    261.6 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 45.jpg
    45.jpg
    461.3 کیلوبایت · بازدیدها: 6

nima_dsnr

کاربر VIP
چیزی که نمیخواد اضافه کنی هیچ باید یه چیزایی هم کم کنی.
برای طراحی آرم اصلا نباید روی گرافیک اون کار کنی؛ بلکه باید به صورت خام بذاری.
این همه استایل و رنگ و افکت و اینها رو همش پاک کن.
موفق باشی
 

R4M!N_ART

Active Member
اینجور که از طرح هات پیداست ! در حد کافی کار با فتوشاپ رو بلدی !
فقط یه نمه ایده و رنگ بندیت باید کار شه !
یه سر برو نگارخانه
کارهای خیلی قشنگی داره !
واسه تقویت ایده و رنگبندی باید حتما طرح های توپ ببینی و دیدت باز تر شه !
:rose:
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
دوست عزیز توی گوگل سرچ کن نگارخونه میاد سایتش

شما اول از همه ذهنیتتون رو باید درست کنید راجع به لوگو و نماد , تفکیک اون و این که یک لوگوی استاندارن چه خصوصیاتی داره ؛ الان به نظر خودتون
این لوگو یی که شما زدی توی فتوشاپ رو میشه در سایز 5 متر بزرگش کرد بدون افت کیفیت ؟؟
مطمینا کارتون رنجه میشه ! شما شاخه های لوگو رو میشناسید ؟ اونها رو درک میکنید ؟؟ میتونید مشاوره به یک شرکتی که نیازمند لوگو هست بدید ؟
مطمینا برای اینکه پیشرفت کنید باید هر چیزی رو از پایه یاد بگیرید مثل ساختن ساختمان اگر همینطوری آجر بچینی بیایی بالا خوب دیوار بدون ستون و اسکلت بندی و پی خراب میشه میریزه جلوه ی زیبایی هم نداره!


برای طراحی لوگو 10 اصل هست که اگر رعایت کنید خیلی میتونه کمک کنه به کارتون :

ساده، ساده، ساده
شاید مهم ترین توصیه در طراحی یک لوگو همین عبارت باشد. فراموش نکنید شما می خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید و قرار نیست که چارت سازمانی تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و ابهام برانگیز شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب و کار شما را به مخاطره می اندازند پس همیشه در معرفی یک لوگو اصل ساده نگاری را در نظر داشته باشید.

جذاب و ارزش آفرین
توجه داشته باشید یک لوگو علاوه بر سادگی باید در جذب نگاه مشتری موثر عمل کند. لوگوهای موفق همیشه حامل پیامی بشردوستانه هستند. کم نیستند شرکت های بزرگی که در معرفی لوگوی خود به اهمیت ارتباطات انسانی می پردازند و در قالب تصویری کوچک، ارزش های بیشماری را به مصرف کننده القا می کنند. اگر رسالت یک شرکت براساس ارزش آفرینی بنا شده باشد، پس به راحتی می تواند با استفاده از تکنیک های گرافیکی مدرن مفهوم ارزش را از طریق لوگو در ذهن مشتریانش حک کند.

منحصر به فرد
قبل از معرفی لوگوی خود ابتدا به بررسی لوگوی رقبا و ویژگی های غالب صنعت خود بپردازید. اگر رقبای اصلی شما از اشکال یا رنگ های مشابهی استفاده کرده اند و سهم بازار خوبی را در اختیار گرفته اند پس لوگوی آنها توانسته ارتباط لازم با مصرف کنندگان را برقرار کند. حال این هنر شماست که با بهره گیری از ایده های نو و ترکیب آنها با تجربیات رقبایتان به خلق یک لوگوی ماندگار نائل شوید. در این خصوص توصیه می شودکه هرگز به تقلید کورکورانه از رقبایتان تن ندهید که در این صورت بیشتر به ارتقای نام تجاری آنها کمک و تنها نقش یک حامی را در بازار ایفا کرده اید.

برخوردار از رنگی مرتبط
رنگ ها نقش مهمی را در جذابیت یک لوگو ایفا می کنند و می توانند واکنش ها و رفتارهای متفاوتی را بر ما تحمیل کنند. به یاد داشته باشید رنگ ها بسته به سن، جنسیت و شاخص های فرهنگی مصرف کنندگان بازار هدف، تفاسیر متفاوتی دارند پس لازم است با آگاهی کامل از ویژگی های محصول و مشتریان بازار هدفتان، از رنگ های مناسب در طراحی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید. بررسی ها نشان داده است بیشتر صنایع با یک رنگ غالب در نزد مشتریان معرفی شده اند. اگر دقت کرده باشید رنگ لوگوی بیشتر شرکت های بیمه ای، آرایشی- بهداشتی، خطوط هواپیمایی، بانک ها و موسسات مالی اعتباری آبی است چراکه آبی القا کننده آرامش و امنیت در نزد مشتریان است. بالعکس رستوران های زنجیره ای، صنایع غذایی، پوشاک و لوازم خانگی از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده می کنند و از این طریق سعی در جلب توجه اولیه مشتریان خود دارند. جالب است بدانید رنگ غالب لوگوی اتومبیل سازان در سرتاسر جهان رنگ طوسی است که مفهوم استحکام و قدرت را همچون رنگ فلز تداعی می کند.

دارای تصویری مناسب
همانطور که گفته شد لوگوی بیشتر شرکت ها متنی- تصویری است اگرچه این نوع لوگوها در صنایع پوشاک و اتومبیل سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگوها به منزله القای مفاهیم مشخصی به مصرف کنندگان است. مثلاً لوگوهای دایره شکل مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را منتقل می کنند یا لوگوهای مثلثی شکل بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه های مذهبی هستند. جالب است بدانید لوگوهای چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازند البته برخی شرکت های معتبر هم در کنار نام تجاری خود تنها از یک خط منحنی استفاده می کنند که دلیل عمده آن انتقال مفهوم تحرک، شادی و لذت در نزد مشتریان است.

انعطاف پذیر در گذر زمان
همانطور که شرکت ها با گذشت زمان دچار تغییراتی در نظام سازمانی خود می شوند. لوگوها نیز باید با توجه به تغییرات محیطی و همینطور پیشرفت های سازمانی دستخوش تغییراتی جزئی شوند از این رو اگر لوگوی شما قابلیت تغییرپذیری نداشته باشد، ممکن است با توجه به تحولات بازار و ورود رقبای سرسخت جدید، توفیق چندانی در حفظ جایگاه گذشته خود نداشته باشید ضمناً لوگوهای انعطاف پذیر این امکان را برای شرکت ها مهیا می سازند که با گسترش زمینه های کاری خود به راحتی لوگوهای جدیدی را با رعایت قالب همان لوگوی قدیمی طراحی و در نزد مشتریان بازار هدف خود ترویج کنند. یادتان باشد اگر تغییرات جزئی در لوگوی جدید لطمه چندانی به قالب قدیمی آن وارد نکند، به راحتی می توانید مشتریان خود را با تصویر لوگوی جدیدتان همراه سازید البته به یاد داشته باشید تحول لوگوها تنها برای شرکت هایی جایز است که درصدد بازآفرینی دوباره خود نیستند. جالب است بدانید شرکت های بزرگی نظیر نایک از ابتدا تاکنون به طور متوسط در هر دهه از عمر خود تغییراتی جزئی در لوگوی خود داشته اند.

به یاد ماندنی و دوست داشتنی
به گفته بسیاری از بزرگان کسب و کار طول عمر یک برند ممکن است بیشتر از طول عمر یک محصول باشد لذا اگر شرکت بزرگی تصمیم به خارج کردن یک محصول از چرخه تولید خود گرفت، مطمئناً نام تجاری آن شرکت همچنان در نزد مشتریان معتبر خواهد بود پس لوگوها با افول یک محصول فراموش نمی شوند از این رو توصیه می شود از تصاویر و واژگان ساده و قابل انتقال در طراحی لوگوی سازمانی خود به درستی استفاده کنید و به دنبال برقراری ارتباط دائمی با مشتریان بالقوه خود از طریق ثبت یک لوگوی ماندگار در ذهن آنها باشید. فراموش نکنید شما تنها کسی هستید که باید در تمامی مراحل بازاریابی خود از تولید تا فروش، شرایط لازم برای ترویج هر چه بهتر نام تجاری تان را برای مصرف کنندگان مهیا سازید. از آن پس این مشتریان هستند که خود به ترویج نام تجاری شما و ثبت لوگوی ارزشمندتان در ذهن، قلب و حتی روی لباس هایشان می پردازند.

انطباق پذیر و سازگار با تبلیغات
یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی موفق، انطباق پذیری آن با تمامی ابزارهای تبلیغاتی در سازمان است. فراموش نکنید شما می خواهید از لوگو در سربرگ، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، استندها، بیلبوردها، بنرها، هدایای تبلیغاتی، آگهی های روزنامه ای، دعوتنامه ها و... استفاده کنید پس باید لوگوی مورد نظرتان در تمامی این ابزار بازاریابی به خوبی قابل رؤیت باشد ضمناً لوگوهای رنگی نیز باید از قابلیت رؤیت در رنگ های سیاه و سفید برخوردار باشند چرا که بیشتر اوقات سربرگ های ارسالی از طریق فکس به صورت سیاه و سفید به دست مشتریان می رسند.

یادآور فعالیت سازمانی
بدون شک یکی از وظایف مهم هر شرکتی، یادآوری نوع فعالیت و زمینه های کاری خود در تمامی ابزارهای ترویجی و مشتریان بالقوه بازار هدفش است. اگرچه یک لوگوی خوب باید به یادماندنی و قابل انتقال باشد اما نباید از نمادهای شناخته شده صنعت مورد فعالیتش فاصله بگیرد پس به یاد داشته باشید لوگوی شما یادآور همان کسب و کاری است که در حال عرضه به مصرف کنندگان هستید مثلاً اگر در صنعت ارتباطات فعالیت می کنید بهتر است از لوگوهای مدور یا کروی استفاده کنید چراکه به طور نامحسوس در حال القای مفهوم ارتباط با دیگران هستید یا اگر زمینه فعالیت شما نشر کتب و مجلات است، بهتر است از تصاویر قلم و کتاب به شکلی جذاب و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. فراموش نکنید نوآوری به معنای زیرپا گذاشتن مفاهیم ارزشمند نیست.

یک دوست صمیمی
امروزه برندها، لوگوها و نام های تجاری به دوست صمیمی مصرف کنندگان تبدیل شده اند. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید، آدم های زیادی را می بینید که در معرفی هویت و شخصیت خود به نام های تجاری محبوبشان اشاره می کنند پس یک لوگوی ماندگار باید دوست صمیمی یک مشتری باشد و او را تا پایان عمر همراهی کند البته فراموش نکنید آدم ها تا زمانی که به طرف مقابلشان اطمینان نکنند، بنای دوستی با او را پیش نمی کشند در نتیجه برای رسیدن به مفهوم دوستی با مشتریانتان بهتر است از واژگان و اشکال اطمینان بخش در معرفی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید.
 

سرا

Member
سلام این راساده درست کردم ااز نظر ابعاد هم سعی کردم بزرگ ترش کنم حالا بهتر شد
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    177.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 4.jpg
    4.jpg
    178.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3

سرا

Member
سلام این ها هم گذاشتم
 

پیوست ها

  • 6.jpg
    6.jpg
    216.3 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 5.jpg
    5.jpg
    132 کیلوبایت · بازدیدها: 4

جدیدترین ارسال ها

بالا