لوگو یا نماد تجاری(ِبرند) من

Cybertoos

Member
خدا قوت
می خواستم نظرتون رو درباره لوگو یا این نماد بدونم از چند نظر:
1- آیا از نظر اصول طراحی گرافیکی از حداقل ها (از منظر شما) پیروی می کنه. (اگه معیارهای حداقلی خودتون رو اسم ببرین که چه بهتر).
2-از منظر روانشناسی رنگها,المانهای طراحی جذاب,میزان تاثیرگذاری در وحله (نگاه) اول, یکتا بودن و ... و همچنین هر فاکتور(عاملی) که شما خودتون با اون آشنایی دارید برسی کنید.
3-از دیدگاه طراحی لوگوی وب 2.0 این لوگو چه نمره ای می گیره و بگین معیار بارم نمرات نمره اهدایی شما کدوم المانهای طراحی وب دویی هستند.
4-...
بسه دیگه... .
توضیح یک: تخصص اصلی من گرافیک نیست ولی چون تنهایی (Freelance) کار طراحی وب انجام میدم مجبورم یادبگیرم(پس خیلی خیلی زیاد سخت گیری نکنین فقط خیلی زیاد)
توضیح دو:این لوگو ان شاءالله پایه کار برای کارت ویزیت,سربرگ,قالب سایت و تمام موارد گرافیکی بعدی خواهد بود پس اگر در حد یک جمله هم نظر داشتین دریغ نکنین.
مهمترین دغدغه من انتخاب رنگه
از نظرات یک کلمه ای تا چند صفحه ای پذیرفته می شود.
Cybertoos.jpg


:rose:
خدانگهدار
 

PrinceofCs

Well-Known Member
سلام دوست عزیز در وهله اول عرض کنم که تو همین رنگها میتنوستی از خوشرنگترینشو انتخاب کنی وبعد اینکه تکست پیکسل داره
و این از کیفیت کار میندازه....
و تکست پایینی باید یکم کمرنگ تر باشه تا جلوه سایه رو بهتر تداعی کنه.
به نظرم اون cyber که نوشتی اصلا جالب نیست. طرح خوبه بیشتر روش کار کن به نظرم اگه سطح تکست رو شفاف کنی قشنگ میشه...
anyway good luck
 

Cybertoos

Member
ضمن خسته نباشید خدمت پرنس آکیلیس (آشیل سابق) در مورد اون فونت : چون طراحی اون لوگو رو مفهومی (فونت کامپیوتری)انجام دادم وخیلی گشتم و بهترین فونت رو البته از نظر خودم انتخاب کردم اگه فونتی میشناسی که بیشتر از این میتونه از نظر مفهومی کار کنه ممنون میشم معرفی کنی.منتظرم... .
پیکسلی بودن کار هم عمدی بود(مفهومی).(به طور ساده یعنی یاد کامپیوتر بیفتیم)
درباره طراحی مفهومی هم منتظر ایده هات هستم.
سلام منو به آژاکس برسون!
راستی در مورد رنگها اگه منظورت اینه که تک رنگ باشه نمی خواستم تک رنگ باشه.حالا به نظرت با چند رنگ کار کنم و ترکیب و ترتیبشون چطوری باشه.همینی که هست خوبه زردش مناسبه ؟ قرمزش سبکه ؟سنگینه؟ترتیبشون چطوریه؟
یک دنیا ممنون.:oops:
:rose:
 
آخرین ویرایش:

explosion

Banned
به نظر من لوگو یا آرم باید یا جذاب باشه یا شیک باشه . مال شما .... !
اکثر لوگوها که از حروف بدون گرافیک استفاده میکنن از فونت های منحصر به فردی استفاده میکنن که اون فونت معرفی باشه برای اون شرکت یا ارگان مثل yahoo .
بعضی ها هم مثل Adobe و macromedia میان و تغییری روی حرف اول میدن به صورت گرافیکی .
بعضی هم مثل template monster از یک shape برای آرم استفاده میکنن .
حالا آرمی که شما انتخاب کردی به نظر من خصوصیات یک آرم رو نداره و بیشتر به یک تیتر در یک صفحه شبیه هستش .
و این فونت که یک فونت فانتزی هستش اصلا مناسب یک آرم نیست .
در ضمن یک لوگو باید طوری باشه که در کارت ویزیت - سرصفحه و سایر موارد تبلیغاتی برای شرکت به یک صورت دیده بشه .
الان اگه لوگوی شما رو به صورت سیاه و سفید در سربرگ یک فرم بزنن دیگه به کلی تاثیرگذاریش رو از دست میده و شاید یک نفر با دیدنش متوجه اون نشه .
در ضمن مواردی رو که ذکر کردم نظرات شخصی هستش .
راستی یک چیزی هم بگم که زیاد خودت رو درگیر قواعدی که برای کارهای گرافیکی در نظر گرفتن نکن چون در اکثر موارد نتیجه رضایت بخشی ندارن .
همیشه جسورانه به دنبال نوآوری و شکستن خطوط قرمز باش !
موفق باشی دوست عزیز .
 

Cybertoos

Member
خیلی ممنون explosion عزیز.
در مورد نوع فونت هر چند این طرح مربوط به بیشتر از یک سال پیشه ولی همین الانشم فونت به دردبخوری روی سیستم ندارم ولی برخلاف خیلی از گرافیستها از داشتن نرم افزارهایی مثل کلک و یا مریم و ... این قبیل نرم افزار ها محروم هستم.در مورد نوآوری که مثال شرکت هارو زدی منم به نوبه خودم کلمه سایبر رو به با فونت کامپیوتری شکل کوچک شده بر روی کاراکتر اول قرار دادم حالا به نظر شما این نو آوری به حساب میاد یا نه؟(مثل اون مثالهایی که زدی)
در مورد خطوط قرمز من فکر کردم شاید انتخاب یک فونت ساده فانتزی در یک قالب نو یک جوری گذشتن از همون خطوط قرمز و نوآوری باشه.
راستش من الان پول ندارم بدم یک لوگو برام طراحی کنن(که خودم به کارهای اصلی برسم)(راستی یک لوگوی خوب رو چند درست می کنن!؟)طراحی فونت که هیچی. البته دوست دارم گرافیک رو خوب یاد بگیرم.
درمورد رنگ هم باهات صد درصد موافقم یکی از اصول طراحی لوگو اینه که وابسته به رنگ نباشه. اما به نظر من در سیاه سفید هم این لوگو تاثیر خوبی میزاره.
یک دنیا ممنون:oops:
:rose:
 

Cybertoos

Member
ممنون جواد جان به نکته خوبی اشاره کردی.
همونطور که گفتم این قراره مثلا توی طرح کارت ویزیت هم استفاده بشه پس یکم افکت داشته باشه بد نیست.
حالا به نظرت به درد کارت ویزیت یا کار گرافیکی دیگه ای مثل بنر می خوره(با معیارهای حداقلی)
توی طرح نهایی لوگو این افکتها برداشته میشه.و حتما پخته تر میشه

به نظرم لوگوت خیلی جای کار داره!

http://forum.majidonline.com/member.php?u=80172magicp30 عزیز ممنون. در مورد وقت گذاشتن که معلومه اگه دست یک طراح حرفه ای بدی هر چی وقت بزاره بهتر میشه اما اما اما اگه خدایی نکرده بدیش دست یک آدم ناشی (مثل خودم) لحظه به لحظه بدتر میشه. من هم دقیقا به همین دلیل زیاد روش وقت نذاشتم (کار خوبی کردم یا نه؟)
حالا میگی جای کار داره حتما یک حداقلی مد نظرته همون حداقل رو میخوام بدونم؟ منتظرم... .

دغدغه اصلی من انتحاب رنگه.
در ضمن کسی صلواتی یا فی سبیل الله (یا با معرفی کمیته امداد , بهزیستی , تامین اجتماعی و ... در اقساط 2 میلیون ساله بدون کارمزد)لوگو طراحی نمیکنه؟!!!!!!:green:
:rose:
 

boobian

Active Member
سلام دوست من رنگ بندی کارتون عالیه فقط اون فونت سایبر یکم بد شده اصلا به کار نمیاد :rose:
 

Cybertoos

Member
ممنون boobian عزیز.
فونت خوبی نیست یا جای خوبی نیست.چون من فونت ندارم یک فونتی که مثل این شبیه متن DOS باشه نداری؟ یا پیشنهاد بهتر؟
ممنون
:rose:
 

boobian

Active Member
دوست من حتما نباید از فونت داس استفاده کنی میتونی از فونت دیجیتال مثل ساعت دیجیتالی استفاده کنی مثل این گذاشتم تو پیوست براتون
 

پیوست ها

  • digifaw.rar
    17.6 کیلوبایت · بازدیدها: 9

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
سلام
اول از همه یه سوال؟ موضوع کارتون چیه؟؟؟
رفلکشنتون مشکل داره
این حالت پیکسل دادن مناسب نیست توی چاپ چهره بدی به کار میده ، فونت هم مناسب نیست ،استایل کار برای لوگو بهتره ساده باشه ، رنگارنگ بودن کارتون بسته به سلیقتون داره ولی اینقدر هم نباید کار را رنگارنگ کنید (یکم بچه گونه میشه)
روی تکست ها کار کنید (دیفیس یا تایپوگرافی) شما الان فقط تکست را نوشتید و یه استایل و یک حالت پرسپکتیو دادید!!!!
فونت cyber هم مناسب نیست
موفق باشید:rose:
 

Cybertoos

Member
خیلی ممنون boobian جان.دیگه همون رو داشتیم ببخشید. فونت قشنگیه از این فونت ها بازم داری؟من هم از نظر دانش گرافیکی و هم از لحاظ مواد اولیه به شدت در مضیقه ام.

گیلاس عزیز اگه خدا کمک کنه کار برنامه نویسی (نه گرافیک) سایت انجام میدم.میتونی یک ایده بدی که مثلا همین Cyber Toos رو چطوری بنویسم(در قالب آرم) که نمایانگر کارم هم باشه؟(طراحی مفهومی)(ببخشید زیاد دارم تکرارش می کنم)
نترس میفهمم داری چی می گی ولی هر تکنیک گرافیکی مثلا همین تایپوگرافی خودش شامل سه بخشه اول علم به ابزار مثلا فتوشاپ دومی تجربه و پشتکار و صفرمی خلاقیت. اینها که با هم جمع شد میشه کاری درست کرد که میشه بهش گفت یک طرح خوب گرافیکی.

حالا به نظر شما با همین یک کاری که از من دیدی من میتونم در عرض مثلا دو هفته (البته با کمک شما) یک آرم خوب و یک کارت ویزیت عالی خودم درست کنم؟یا نه باید بدم دست طراح؟(من شاگرد با پشتکاری هستم)
 

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
دوست عزیز من نمیدونم شما تا چه حد به فتوشاپ و گرافیک وارد هستید ولی مطمیناْ خواستن توانستن است(اگه تصمیم جدی باشه)
ما هم تا جایی که بتونیم کمکتون میکنیم
یه نمونه من زدم ببینید
 

پیوست ها

  • gili.jpg
    gili.jpg
    44.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
اینم یه نمونه دیگه
خودتون میتونید ایده های بهتری بدید
موفق باشید:rose:
 

پیوست ها

  • gili-2.jpg
    gili-2.jpg
    19.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4

Cybertoos

Member
ممنون گیلاس جان.طرح قشنگیه.اون آبجکت سه پر چیه نفهمیدم؟:shock:
شما اگه تشویق و پشتیبانی کنی من تا آخر دنیا سعی خودم رو می کنم.
خوب کلاس درس طراحی لوگو رو شروع می کنیم اگه مهلت بدین من تا فردا یکی دو طرح میزنم بررسی کنین نظرتون رو بگین.
من ول کن نیستم باید یک طرح خوب بزتم تا شما راضی بشین و به من نمره قبولی بدین.
بعد از ویرایش:دومی عالیه.هرچند کلاس به قوت خودش باقیه اما این طرح رو میفروشین هدیه میکنین یا ... .
بازم ممنون.
:rose:*10000000000
 
آخرین ویرایش:

AliReza Bahrami

مدیر انجمن
اون هم مربوط به آیکون یکی از برنامه هاست (من دقیق نمیدونستم با چه برنامه ای کار میکنید همینطوری زدم اینشکلی درش آوردم
توی طرح دوم هم یه پرش را برداشتم شد اول t
موفق باشید
 

Cybertoos

Member
ببخشید دوباره:
عیر از این کار شخصی برای یک پروژه اوپن سورس که دارم روش کار می کنم میخوام یک لوگو طراحی کنم :
سیستم مدیریت وبلاگ بر پایه CakePHP میشناسیدش. اسم سیستم رو گذاشتم CakeToos ترکیبی از Cake و Toos میخوام هم فارسیشو (کاکطوس) و هم انگلیسیشو طراحی کنم این رو هم باید کمک کنید.
:rose:
 

Erfan

Active Member
سلام دوست عزیز
طرح معمولی و نسبتا ساده ای هستش و همیشه برای طراحی یک لوگو به این 10 اصل توجه کن
که اگر این 10 اصل رو رعایت کنی خیلی خیلی موفق خواهی شد.

ساده، ساده، ساده
شاید مهم ترین توصیه در طراحی یک لوگو همین عبارت باشد. فراموش نکنید شما می خواهید نشان سازمانی خود را در ذهن همگان ثبت کنید و قرار نیست که چارت سازمانی تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و ابهام برانگیز شانس زیادی در جذب توجه اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب و کار شما را به مخاطره می اندازند پس همیشه در معرفی یک لوگو اصل ساده نگاری را در نظر داشته باشید.

جذاب و ارزش آفرین
توجه داشته باشید یک لوگو علاوه بر سادگی باید در جذب نگاه مشتری موثر عمل کند. لوگوهای موفق همیشه حامل پیامی بشردوستانه هستند. کم نیستند شرکت های بزرگی که در معرفی لوگوی خود به اهمیت ارتباطات انسانی می پردازند و در قالب تصویری کوچک، ارزش های بیشماری را به مصرف کننده القا می کنند. اگر رسالت یک شرکت براساس ارزش آفرینی بنا شده باشد، پس به راحتی می تواند با استفاده از تکنیک های گرافیکی مدرن مفهوم ارزش را از طریق لوگو در ذهن مشتریانش حک کند.

منحصر به فرد
قبل از معرفی لوگوی خود ابتدا به بررسی لوگوی رقبا و ویژگی های غالب صنعت خود بپردازید. اگر رقبای اصلی شما از اشکال یا رنگ های مشابهی استفاده کرده اند و سهم بازار خوبی را در اختیار گرفته اند پس لوگوی آنها توانسته ارتباط لازم با مصرف کنندگان را برقرار کند. حال این هنر شماست که با بهره گیری از ایده های نو و ترکیب آنها با تجربیات رقبایتان به خلق یک لوگوی ماندگار نائل شوید. در این خصوص توصیه می شودکه هرگز به تقلید کورکورانه از رقبایتان تن ندهید که در این صورت بیشتر به ارتقای نام تجاری آنها کمک و تنها نقش یک حامی را در بازار ایفا کرده اید.

برخوردار از رنگی مرتبط
رنگ ها نقش مهمی را در جذابیت یک لوگو ایفا می کنند و می توانند واکنش ها و رفتارهای متفاوتی را بر ما تحمیل کنند. به یاد داشته باشید رنگ ها بسته به سن، جنسیت و شاخص های فرهنگی مصرف کنندگان بازار هدف، تفاسیر متفاوتی دارند پس لازم است با آگاهی کامل از ویژگی های محصول و مشتریان بازار هدفتان، از رنگ های مناسب در طراحی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید. بررسی ها نشان داده است بیشتر صنایع با یک رنگ غالب در نزد مشتریان معرفی شده اند. اگر دقت کرده باشید رنگ لوگوی بیشتر شرکت های بیمه ای، آرایشی- بهداشتی، خطوط هواپیمایی، بانک ها و موسسات مالی اعتباری آبی است چراکه آبی القا کننده آرامش و امنیت در نزد مشتریان است. بالعکس رستوران های زنجیره ای، صنایع غذایی، پوشاک و لوازم خانگی از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده می کنند و از این طریق سعی در جلب توجه اولیه مشتریان خود دارند. جالب است بدانید رنگ غالب لوگوی اتومبیل سازان در سرتاسر جهان رنگ طوسی است که مفهوم استحکام و قدرت را همچون رنگ فلز تداعی می کند.

دارای تصویری مناسب
همانطور که گفته شد لوگوی بیشتر شرکت ها متنی- تصویری است اگرچه این نوع لوگوها در صنایع پوشاک و اتومبیل سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگوها به منزله القای مفاهیم مشخصی به مصرف کنندگان است. مثلاً لوگوهای دایره شکل مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را منتقل می کنند یا لوگوهای مثلثی شکل بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه های مذهبی هستند. جالب است بدانید لوگوهای چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازند البته برخی شرکت های معتبر هم در کنار نام تجاری خود تنها از یک خط منحنی استفاده می کنند که دلیل عمده آن انتقال مفهوم تحرک، شادی و لذت در نزد مشتریان است.

انعطاف پذیر در گذر زمان
همانطور که شرکت ها با گذشت زمان دچار تغییراتی در نظام سازمانی خود می شوند. لوگوها نیز باید با توجه به تغییرات محیطی و همینطور پیشرفت های سازمانی دستخوش تغییراتی جزئی شوند از این رو اگر لوگوی شما قابلیت تغییرپذیری نداشته باشد، ممکن است با توجه به تحولات بازار و ورود رقبای سرسخت جدید، توفیق چندانی در حفظ جایگاه گذشته خود نداشته باشید ضمناً لوگوهای انعطاف پذیر این امکان را برای شرکت ها مهیا می سازند که با گسترش زمینه های کاری خود به راحتی لوگوهای جدیدی را با رعایت قالب همان لوگوی قدیمی طراحی و در نزد مشتریان بازار هدف خود ترویج کنند. یادتان باشد اگر تغییرات جزئی در لوگوی جدید لطمه چندانی به قالب قدیمی آن وارد نکند، به راحتی می توانید مشتریان خود را با تصویر لوگوی جدیدتان همراه سازید البته به یاد داشته باشید تحول لوگوها تنها برای شرکت هایی جایز است که درصدد بازآفرینی دوباره خود نیستند. جالب است بدانید شرکت های بزرگی نظیر نایک از ابتدا تاکنون به طور متوسط در هر دهه از عمر خود تغییراتی جزئی در لوگوی خود داشته اند.

به یاد ماندنی و دوست داشتنی
به گفته بسیاری از بزرگان کسب و کار طول عمر یک برند ممکن است بیشتر از طول عمر یک محصول باشد لذا اگر شرکت بزرگی تصمیم به خارج کردن یک محصول از چرخه تولید خود گرفت، مطمئناً نام تجاری آن شرکت همچنان در نزد مشتریان معتبر خواهد بود پس لوگوها با افول یک محصول فراموش نمی شوند از این رو توصیه می شود از تصاویر و واژگان ساده و قابل انتقال در طراحی لوگوی سازمانی خود به درستی استفاده کنید و به دنبال برقراری ارتباط دائمی با مشتریان بالقوه خود از طریق ثبت یک لوگوی ماندگار در ذهن آنها باشید. فراموش نکنید شما تنها کسی هستید که باید در تمامی مراحل بازاریابی خود از تولید تا فروش، شرایط لازم برای ترویج هر چه بهتر نام تجاری تان را برای مصرف کنندگان مهیا سازید. از آن پس این مشتریان هستند که خود به ترویج نام تجاری شما و ثبت لوگوی ارزشمندتان در ذهن، قلب و حتی روی لباس هایشان می پردازند.

انطباق پذیر و سازگار با تبلیغات
یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی موفق، انطباق پذیری آن با تمامی ابزارهای تبلیغاتی در سازمان است. فراموش نکنید شما می خواهید از لوگو در سربرگ، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، استندها، بیلبوردها، بنرها، هدایای تبلیغاتی، آگهی های روزنامه ای، دعوتنامه ها و... استفاده کنید پس باید لوگوی مورد نظرتان در تمامی این ابزار بازاریابی به خوبی قابل رؤیت باشد ضمناً لوگوهای رنگی نیز باید از قابلیت رؤیت در رنگ های سیاه و سفید برخوردار باشند چرا که بیشتر اوقات سربرگ های ارسالی از طریق فکس به صورت سیاه و سفید به دست مشتریان می رسند.

یادآور فعالیت سازمانی
بدون شک یکی از وظایف مهم هر شرکتی، یادآوری نوع فعالیت و زمینه های کاری خود در تمامی ابزارهای ترویجی و مشتریان بالقوه بازار هدفش است. اگرچه یک لوگوی خوب باید به یادماندنی و قابل انتقال باشد اما نباید از نمادهای شناخته شده صنعت مورد فعالیتش فاصله بگیرد پس به یاد داشته باشید لوگوی شما یادآور همان کسب و کاری است که در حال عرضه به مصرف کنندگان هستید مثلاً اگر در صنعت ارتباطات فعالیت می کنید بهتر است از لوگوهای مدور یا کروی استفاده کنید چراکه به طور نامحسوس در حال القای مفهوم ارتباط با دیگران هستید یا اگر زمینه فعالیت شما نشر کتب و مجلات است، بهتر است از تصاویر قلم و کتاب به شکلی جذاب و منحصر به فرد در لوگوی خود استفاده کنید. فراموش نکنید نوآوری به معنای زیرپا گذاشتن مفاهیم ارزشمند نیست.

یک دوست صمیمی
امروزه برندها، لوگوها و نام های تجاری به دوست صمیمی مصرف کنندگان تبدیل شده اند. اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید، آدم های زیادی را می بینید که در معرفی هویت و شخصیت خود به نام های تجاری محبوبشان اشاره می کنند پس یک لوگوی ماندگار باید دوست صمیمی یک مشتری باشد و او را تا پایان عمر همراهی کند البته فراموش نکنید آدم ها تا زمانی که به طرف مقابلشان اطمینان نکنند، بنای دوستی با او را پیش نمی کشند در نتیجه برای رسیدن به مفهوم دوستی با مشتریانتان بهتر است از واژگان و اشکال اطمینان بخش در معرفی لوگوی سازمانی تان استفاده کنید.

:rose:
 

aliseven

Member
به نظر منم خيلي بايد رو لوگو ت كار كني ... و خودت هم گفتي كه : "تخصص اصلی من گرافیک نیست" پس مسلمه چيز خوبي در نمياد ... توصيه من اينه كه حتما با يه گرافيست همكاري كن و واسه زيبايي و گرافيك ارزش قائل شو و اينو هم مطمئن باش كه هميشه زيباترين كارها همراه با كيفيت خوب در خاطره ها مي مونه ... موفق باشي
 

جدیدترین ارسال ها

بالا