لطفاً به من نحوه رندر گرفتن توپ گلف رو یاد بدید!

mostafabibin2

Well-Known Member
با درود بر همه دوستان
من میخوام سوال کنم که چطور یک توپ گلف رو در مایا با استفاده از displacement map رندر می گیرند؟

یعنی من با UV مشکل دارم، در بالاترین قسمت کره فرورفتگی های توپ جمع می شن، من می خوام که یک دست باشن.
از Geosphere هم استفاده کردم، ولی باز نتونستم، من فقط با بخش UV مشکل دارم.

از روش های مدل سازی برای درآوردن توپ گلف هم آگاه هستم و یا Zbrush، اما این روش (Displacement map in Maya) رو میخوام بدونم، در مایا هم تازه کار نیستم، پس دوستان اگر به من کمک کنند واقعاً لطف بزرگی رو انجام دادند.

با سپاس فراوان.
 

Hamed_8

Member
فقط کافیه شما توپ رو انتخاب کنی و مسیر زیر رو بری
Polygon>Create UVs>Spherical Mapping

بعد که یو وی رو درست کردید مسیر عکس رو دنبال کنید
Untitled-1.jpg
 

mostafabibin2

Well-Known Member
دوست عزیز جور در نمیاد، من همه این روش های این طوری رو امتحان کردم، این روش نقاط و فرورفتگی های یک دست درست نمی کنه، در بالای کره!
اگر دقت کرده باشید توپ گلف بافت یک اندازه داره.
 

Hamed_8

Member
میشه دیگه ، چرا نمیشه ؟
فقط باید یو وی رو مرتب کنید ، همین
دقت کنید :
aa.jpg
 

Hamed_8

Member
البته یادم رفت بگم توپ باید از نوع Soccer Ball باشه

مسیر زیر رو برید Polygon>Create>Soccer ball
 

mostafabibin2

Well-Known Member
من همه این ها رو بلدم، اما یک توپ گلف در نمیاد، واقعا اگر کسی یک توپ گلف در آورد با displacement map به من هم نشون بده. عکسهایی که گذاشتید هیچ کدوم UV یک نواخت و مرتبی رو نداره. من همه روش ها رو امتحان کردم
 

Hamed_8

Member
من همه این ها رو بلدم، اما یک توپ گلف در نمیاد، واقعا اگر کسی یک توپ گلف در آورد با displacement map به من هم نشون بده. عکسهایی که گذاشتید هیچ کدوم uv یک نواخت و مرتبی رو نداره. من همه روش ها رو امتحان کردم

دیگه من یو وی هاشو مرتب نکردم
وقتی بکنی دیسپلیس یه دست بهت میده دیگه

الان تو عکس نگاه کن فقط مشکل یو وی داره
که اونم حل کنی دیگه مشکلی نداره
همه ی سوراخها هم یه اندازه هستن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا