ببین عزیز اول شما اون حجم و صفحه ی نقالت رو بسار به حالت تخت و کاملا صاف حالا میخوای میونش شیار بدی یا مثل شنی تانک تیکه تیکه باشه به خودت بستگی داره، این کار رو بکن و بعد مسیری که میخوای نقالت روش حرکت کنه رو با shape بساز مثل یه cycle و بعد جسمت رو انتخاب کنه تو قسمت modify بهش modify ـه Path deform رو بده ، خوب حواست باشه path deform نه patch deform.
بعد این مرحله مسیر حرکتی که ساختی رو بهش نصبت بده از تو تنظیمات path deform حالا با تنظماتی که داره جهت قرار گیری روی مسیرت رو تایی کن و اگه از مسیرت هم فاطله گرفت با move جسمت نزدیک مسیرش کن. این قسمت یه مقدار اعصاب خورد کنه واسه کسی که تازه داره این کار رو مینه چون خوب متوجه نمیشه داره چه اتفاقی می افته چون مثلا وقتی برای نزدیک کردن میبین باید جسمت رو تو محور X حرکت بدی جسمت تو محور Z حرکت میکنه.
خلاصه اینجاش دیگه با خودته تا بتونی جسمت رو قشتگ بنشونی رو مسیرت.
بعد از این که نشوندیش رو مسیرت با انیمیت کردن پارامتر Percent میتونی جسمت رو روی مسیر انیمیت کنی. اگه جسمت هم کوچیک بود یا میتونی با تغییر عدد stretch جسمت رو کش بدی یا اگه بزرگ بود فشوردش کنی تا سر و طه ش به هم وصل شه یا اگه با این روش جسمت بد حالت میشه میتونی برگدی به modify قبیلت و با تنظیمات edit poly جسمت رو کوتاه یا بلند کنی تا قشنگ اندازه ی مسیرت بشه.
این روشی بود برای اجسامی منعطف ولی اگه جسمت نقالت مثل شنی تانک یه جسم سخته و نه باید سر خمدگی ها خم بشه و فقط بچرخه مثل چرخش یه ماشین سر پیچ باید با روش دیگه ای پیش بری.
اگه جسمت اینی بود که آخر مطلب گفتم بود بگو تا بگم باید چیکار کنی عزیز.
هر جای مطلبم هم پیچیده بود بگو تا بگم
حق یارت