كدوم موتور رندر؟!

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام بچه ها
جديدا يه چند تا سوال برام پيش اومده كه ميدونم ميتونيد كمكم كنيد
89.gif


هممون ميدونيم كه موتورهاي رندر تعدادشون زياده
ميخوام ببينم كه هر كدومشون به درد چه كاري ميخورن، كه برم سراغ اوني كه بيشتر كارايي داره
البته با منتال ري و vray تا حدودي كار كردم، هر دوتاشونم خوب هستن
خوب حالا سوال اصلي اينجايه كه چه موتوري ميتونه تو بيشتر محيطهاي داخلي مثل، خونه، استخر، هتل، خونه مخروبه و خلاصه هر چي بگي بيشتر كارايي داشته باشه و در ضمن كدوماشون ميتونه يه فضاي بيروني مثل جنگل، خيابون و ... رو خوبتر پردارش كنه
گرچند كه معمولا همشون قوي هستن ولي قطعا يكي از موتورهاي رندر بهتر از بقيه تو كيفيت، سرعت و ... جواب ميده
خوب ديگه نوبت شماست من كه حسابي حرف زدم:)
 

roohollah

Banned
محیط باز رو با دیفالت مکس و اشیاء و محیط بسته هم با همون وی ری و منتال ری و ...:wink:
البته فقط در حد یک نظره:D
 

hosienmax100

3D Artist
منم اگه بخوام کلیشه ای و تعصبی بگم میگم منتال ری قدرت پردازش هر محیطی رو داره اینو خود هلپ مکس هم گفته ...

اما بهتره یه استاد اینو جواب بده فک کنم نیاز به تخصص بالا داره

یه جمله از کوچکترین فرد مجید آنلاین :

همیشه مدلسازی مشخص میکنه که رندرینگ قشنگ باشه نه رندرینگ مشخص کنه مدلسازی قشنگ باشه ( بی خیال)........
 

Sherlock_Holmes

Active Member
همیشه مدلسازی مشخص میکنه که رندرینگ قشنگ باشه نه رندرینگ مشخص کنه مدلسازی قشنگ باشه ( بی خیال)........
کاملا درسته... و موافقم...
من یه مصاحبه 100 سال پیش ترجمه کرده بودم به نام زیبایی در جزییات است که دقیقا همینو میگفت...
من کلی با رندر ور رفتم و سعی کردم به این مبحث مسلط بشم اما آخرش به همین رسیدم... یعنی باید همه چیز به خصوص جزییات مدلسازی در حد مطلوب باشه تا یه رندر خوب از آب در بیاری...
 
آخرین ویرایش:

DejArch

Member
سلام
ضمن تاييد مطالب ذكر شده كه به حق جزييات نقش اساسي دارد من وي ري براي داخلي به خاطر گزينه هاي متنوع آن ترجيح مي دهم البته آشنايي من با مكس ول و منتال ري زياد نيست .اميدوارم دوستاني كه كار كرده اند راهنمايي نمايند .
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
دوستان ممنون، ولي من پاسخم رو دقيق نگرفتم
من هدفم اينه كه كمتر سراغ پلاگينهاي مكس برم چون ميدونم خود برنامه به اندازه كافي قدرت داره و پلاگين ها چه برا يادگيري چه برا پيدا كردنشون فقط وقتمو تلف ميكنن
شرلوك جان ميدونم شما تو رندر حرفه اي هستي، خوب مثل اينكه شما هم به اين عقيده رسيدي كه مدل سازي خيلي مهمه، ولي رندر هم جاي خودش روداره و بالاخره بايد با يه موتور رندر انجام بشه، من ميخوام برم سراغ يكي از اينها و بيشتر روي اون كار كنم، حالا با اين تفاصيلي كه گفتم بايد كدوم رو انتخاب كنم؟
 
آخرین ویرایش:

Divine Love

Well-Known Member
من منتال ری رو تقریبا مسلطم. جدیدا سوئیچ کردم رو VRay . به نظر من mental ray اصلا با vray قابل مقایسه نیست. mental ray برای محاسبه GI فقط دو روش داره Final Gather و Photon که هر کدومشون محدودیت های زیادی دارن. برای داخلی که در اکثر مواقع Final Gatrher تنها جواب نمیده و مجبوری از Photon استفاده کنی که از آخر هم خیلی باید مسلط باشی تا بتونی نتیجه خوبی بگیری. یکی از بزرگترین نقاط ضعف روش photon در mental ray نشت نوری Light leak هستش که در گوشه های اتاق معمولا ایجاد می شه که برای از بین بردنش بعضی وقت ها باید چندین ساعت به صحنه و تنظیمات ور می رفتم تا درست شه.
مضاف بر این ها توی spot3d.com (هلپ آنلاین vray) خوندم که بدترین و غیر بهینه ترین روش محاسبه GI، استفاده از photon هستش. از نقاط قوت vray سادگی و تنوعش در محاسبه GI هستش. هم چنین بهینه بودنش
این نظر من بودم بر اساس تجربه ای که از mental ray داشتم. شاید اساتید نظر دیگه ای داشته باشند.
 

DIMO

Active Member
من که دارم کار با این موتور رو یاد میگیرم Feversoft FRYRENDER که چندتا کار هم ازش گذاشتم. به نظر من که این موتور آینده خوبی داره.
 

پیوست ها

  • Feversoft FRYRENDER.jpg
    Feversoft FRYRENDER.jpg
    84.3 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • fryrender-eiffelSunGlare.jpg
    fryrender-eiffelSunGlare.jpg
    57.4 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • japanesseRoom.jpg
    japanesseRoom.jpg
    70.4 کیلوبایت · بازدیدها: 24
  • exitPortalsFinal.jpg
    exitPortalsFinal.jpg
    15.1 کیلوبایت · بازدیدها: 18

Mehdi_44

Well-Known Member
با سلام دوستان عزیز

کار با وی ری آسان تر هست / فقط بخاطر پیش فرضهای مناسب /
ولی باز هم برمیگردیم به مهارت شخص و قدرت پردازش کامپیوتر که خود این دو عامل مهمی برای انتخاب موتور هستند
توانایی فرد در هر محیط / داخلی یا خارجی /
ویرایش فاینال وی ری هم دچار مشکلم نمیدونم چرا کندتر رندر میگیره / در حالت عادی نه محاسبه بازتاب های اولیه و ثانویه / شما هم مثل بنده این مشکل را دارید ؟
شخصا مکسول را در هر دو مورد تایید میکنم / مخصوصا محیط خارجی / ولی تنها مشکلی که دارم نداشتن یک سیستم قوی :sad:
هست
با سلام خدمت دوست گرامی شرلوک عزیز
یک مدل خوب و پر از جزییات بدون رندر نور پردازی و متریال خوب دیده نمیشود / رندر هم جز جزییات هست

ممنون.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
من منتال ری رو تقریبا مسلطم. جدیدا سوئیچ کردم رو VRay . به نظر من mental ray اصلا با vray قابل مقایسه نیست. mental ray برای محاسبه GI فقط دو روش داره Final Gather و Photon که هر کدومشون محدودیت های زیادی دارن. برای داخلی که در اکثر مواقع Final Gatrher تنها جواب نمیده و مجبوری از Photon استفاده کنی که از آخر هم خیلی باید مسلط باشی تا بتونی نتیجه خوبی بگیری. یکی از بزرگترین نقاط ضعف روش photon در mental ray نشت نوری Light leak هستش که در گوشه های اتاق معمولا ایجاد می شه که برای از بین بردنش بعضی وقت ها باید چندین ساعت به صحنه و تنظیمات ور می رفتم تا درست شه.
مضاف بر این ها توی spot3d.com (هلپ آنلاین vray) خوندم که بدترین و غیر بهینه ترین روش محاسبه GI، استفاده از photon هستش. از نقاط قوت vray سادگی و تنوعش در محاسبه GI هستش. هم چنین بهینه بودنش
این نظر من بودم بر اساس تجربه ای که از mental ray داشتم. شاید اساتید نظر دیگه ای داشته باشند.
کاملا موافقم...
vray تنوع محاسباتش بسیار بیشتر از mental هست... البته نظر شخصیه...

من که دارم کار با این موتور رو یاد میگیرم Feversoft FRYRENDER که چندتا کار هم ازش گذاشتم. به نظر من که این موتور آینده خوبی داره.
فکر کنم این همون موتور رقیب مکسول هست... نمیدونم چه سیستمی میخواد ... اگه مثل مکسوله که ...


با سلام خدمت دوست گرامی شرلوک عزیز
یک مدل خوب و پر از جزییات بدون رندر نور پردازی و متریال خوب دیده نمیشود / رندر هم جز جزییات هست
سلام عزیزم...:)
چطوری؟
والا موافق نیستم...:) اگه سری به همون ترجمه مقاله ای که گذاشتم بزنی میبینی که مدلهایی رو بدون متریال رندر کرده که باز هم زیبا و تاثیر گذارند... البته من منظورم این نیست که نور و متریال و رندر اهمیت کمتری دارن, شخصا رندر رو جزییات نمیدونم... اون کلیترین عملیات بر روی کار شماست... درسته خودش تنظیمات جزیی زیادی داره اما بتنهایی خیلی سخت میتونه یه چیز ابتدایی رو حرفه ای نشون بده...

bike1clay.jpg


bike1.jpg


در آخر توصیه من Vray هست... مهدی دریت میگه نه تنها پیش فرضهای مناسبی ارایه میده بلکه میشه سریع از سطوح مبتدی به پیشرفتش نزدیک شد و اینکه مطالبی که ازش در اینترنت هست همگی حرفه ای و بسیار کارآمد هستند... (اینا همش نظر شخصیه و پایه و اساس علمی براشون ندارم...)

اینو به خاطر این میگم که با منتال اصلا نتونستم درست کار کنم و خیلی کند بود... مکسول اصلا با حوصله و توان من جور نبود و Brazil هم که یه موتور ساده ست نیازها رو کامل برآورده نمیکرد... اما Vray همه اینکارا رو میکنه...:)
ضمنا من اصلا تو رندر چیز زیادی بلد نیستم!! فقط مطالعه میکنم دربارشون اما وقت اجرا ندارم و هرچی هست توی عمل و اجرا هست که نمود پیدا میکنه...
ببخشید زیاد حرف زدم...
 

hosienmax100

3D Artist
ظاهرآ اساتید رندر همه میگن vray بهتره آره حق با شماست vray به خاطر زود نتیجه دادن معروفه البته با کیفیت بالا

اما اگه شما بتونید با منتال ری به تنظیمات درستش برسید حتمآ نظرتون عوض میشه منتال ری یه خدای رندره

راستی این لینک هم ببینید اکثرآ توی فیلم ها و بازی ها معروف از این موتور استفاده شده بخاطر شباهت زیاد نورپردازی به دنیای

واقعی این هم نظر شخصیه من بود شما ببخشید ........

mental ray accepts scene data using its .mi scene description language in either ASCII or mixed ASCII/binary form, whose specification is precisely defined in the documentation. Supported geometric primitives include polygons, trimmed free-form surfaces, hair, and subdivision surfaces (in conjunction with the mental matter® product). Run-time linking of user-supplied C and C++ code allows the creation of procedural textures, materials, new lighting models, volume and lens effects, control of global illumination simulation through photon shaders and the Photon Map™ as well as displacement maps. The free-form surface processing and approximation capabilities, and the mathematical accuracy of the software are superior to those of competing rendering software products

_001.jpg


دیدن این لینک و کف کردن الزامی است :wink:

لینک

موفق باشید
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
بچه ها به خاطر نظرات خوبتون ممنونم
خيلي استفاده كردم
پس من تا اينجا نتيجه ميگيرم كه vray بهترين گزينه هست، ولي دوباره دو تا سوال پيش مياد، من زماني كه از vray استفاده ميكنم گاهي اوقات به مشكل برميخورم، هم در استفاده بهينه از رم، هم متريال
vray رم رو زياد اشغال ميكنه و از طرفي سرعتم كاهش ميده درصورتي كه تفاوت آنچناني در پايان كار ملاحضه نميشه(از نظر من)
دوم اينكه با بعضي از متريالهاي مكس سازگاري خوبي نداره، مثل raytrace
برا حل اين مسائل چه پيشنهادي داريد؟
 

hosienmax100

3D Artist
پس من تا اينجا نتيجه ميگيرم كه vray بهترين گزينه هست،

پس من هم نتیجه میگیرم منتال ری بهترین گزینه هست :wink:

محسن تو همیشه میگی از plugin خوشم نمیاد اینبار هم به منتال ری و مکس اعتماد کن سر بلند بیرون میای :wink:

مرسی
 
دوستان عزیز ببخشید که منم میخوام تو این مبحث شرکت کنم.
به نظر شخصی من و از نظر علمی منتال ری بهترین و قدرتمندترین موتور رندر است که البته به دلیل بسیار پیچیده بودن آن کمتر کسی قادر به کار کردن حرفه ای با اون هستش.

vray به خاطر اینکه شما با 2 تا tutorial دیدن میتونید یه صحنه رو البته نه چندان حرفه ای رندر کنید وبه اون چیزی کمه میخواید برسید.

در عین حالی که vray ساده هستش ولی قدرتمنده اما به منتال ری نمیرسه. همون طوری که دوست عزیزمون گفتن قدرت تفکیک و رندر نور و کلا نور پردازی در منتال ری بسیار طبیعیست و به دنیای واقعی نزدیک تره.

همچنین اکثر کارهایی که بسیار حرفه ای هستند تماما با منتال ری رندر شده از جمله کارهای زیر :(مواظب فک خود باشید)

Spiderman(TM) 3





Tobey Maguire stars as Spider-Man in Columbia Pictures' Spider-Man(TM) 3
Photo Credit: Courtesy Columbia Pictures
Rendered with mental ray.















spiderman_1.jpg

Poseidon





©2006 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved. Photo Credit: Industrial Light & Magic
Rendered with mental ray














poseidon1.jpg

Poseidon





©2006 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved. Photo Credit: Industrial Light & Magic
Rendered with mental ray
poseidon3.jpg

Brothers Grimm





Producer: Dimension Films
Director: Terry Gilliam
Digital work by Peerless Camera Company, Ltd.
Rendered with mental ray







peerless-3.jpg

Blade Trinity





All images courtesy of Digital Dimension for New Line Cinema.
Digital work by Digital Dimension.
Rendered with mental ray.
didi003.jpg

The Day After Tomorrow





Stills from 'THE DAY AFTER TOMORROW' Curtesy of Twenties Century Fox. All rights reserved.
Digital work by Hydraulx.
Rendered with mental ray.
day002.jpg

The Matrix Revolutions





Copyright Warner Bros. 2003
Digital work by BUF Compagnie, Paris
Rendered with mental ray
revolutions-3.jpg

Star Wars: Episode II "Attack of the Clones"





Copyright Lucasfilm Ltd. TM. All Rights Reserved. Digital work by Industrial Light & Magic
Rendered with mental ray
yoda.jpg

The Hulk





©2003 Universal Studios. All rights reserved. Photo Credit: ILM
Rendered with mental ray
hulk1.jpg

Terminator 3: "Rise of the Machines"





distributed by Warner Bros. Pictures
©2003 IMF Internationale Medien und Film GmbH & Co. Produktions KG
Rendered with mental ray







terminator3.jpg

The City Of The Lost Children





2001 Claude Ossard (production), 1995
3D Animation and Visual Effects by BUF Compagnie, Paris
Rendered with mental ray.
_003.jpg





Fight Club





20th Century Fox International, 1999
3D Animation and Visual Effects by BUF Compagnie, Paris
Rendered with mental ray
_017.jpg
 
نمونه های دیگر که با منتال ری رندر گرفته شده :

Maybach





Copyright DaimlerChrysler AG
rendered with mental ray.
maybach5.jpg

Industrial design with CATIA V5 by Dassault Systèmes





rendered with Photo Studio using mental ray.
003.jpg

Siemens Refrigerator/Freezer and Siemens Mobile Phones





Images by Studio Messlinger, Munich, Germany. Rendered with mental ray.
siemens6.jpg


Renault





© Production Renault Design
Rendered with mental ray.
_002.jpg

Renault





© Production Renault Design
Rendered with mental ray.
_006.jpg

Domaquaree, Berlin





Nietz Prasch Sigl Tchoban Voss
NPS und Partner GbR Architekten, Berlin
Visualization: buenck+fehse GmbH, Berlin
Rendered with mental ray.
_002.jpg

The Art of Instant Seduction





Design: Stefan Hoenerloh
Animation: buenck+fehse, Berlin
Rendered with mental ray.






_001.jpg

Santo – Classic Hotel, Köln





Guder Architekten Hoffend, Berlin
Visualization: buenck+fehse GmbH, Berlin
Rendered with mental ray.
_002.jpg
 

Divine Love

Well-Known Member
ببن ما نگفتیم که mental ray بده. به هر حال یه موتور رندر حرفه ای هستش. ولی خوب امکانات کمی داره و آدم تو کار کردن باهاش خیلی محدوده.
این عکسو اوایل امسال بود که رندر کردم. خودمو جر جر کردم تا همچین نتیجه ای گرفتم. همین جور که می بینین هنوز هم روی سقف لکه لکه (blotchy) است.
 

پیوست ها

  • Room-Interior-Hi-Res2.jpg
    Room-Interior-Hi-Res2.jpg
    305.7 کیلوبایت · بازدیدها: 30

Sherlock_Holmes

Active Member
اگر بنا به گذاشتن عکس باشه تا بفهمیم چه موتوری خوبه که فکر کنم با دیدن عکسهای مکسول باید دور هر موتوری رو خط کشید!!
هیچ موتوری من ندیدم تا این اندازه واقعیت رو شبیه سازی کنه...
اما موضوع اینا نیست ... این که تو فیلم fight club یا spider man از منتال ری استفاده شده کمکی به من یا محسن نمیکنه که انتخابش کنیم! چون ما نهایتا کارهایی میسازیم که یک صدم قابل قیاس با این پروژه ها نیست...
عکس از Vray هم زیاده... اصولا من هر عکس حرفه آی که دیدم با Vray رندر شده بود... سریع و دم دست بودن تنظیمات یک موتور رندر نقطه ضعف نیست که بگیم یه موتور سادست و منتال چون پیچیدست پس حرفه ایه...! بلکه نقطه اوج قوت هست...
البته قصد من تایید متعصبانه یک موتور رندر نیست چون کار عبثیه! منتال ویژگیهای قوی خودش رو داره اما ما اینجا با تجربیات مبتدی خودمون موتورها رو بررسی کردیم نه با کاربردشون در فیلمهای تجاری بزرگ...
راستی Divine کارت قشنگ شده... نور سقفت از کجا داره تامین میشه؟
ضمنا آقای سجاد بابت عکسهای زیبتون ممنون...
حسین از لینکت ممنون...
 

hosienmax100

3D Artist
راستش هدف من از نشون دادن اون لینک این بود که بچه ها میتونن با کمی صبر و تلاش به رندر خوبی با منتال برسن

هر کسی هر موتوری که دوست داره انتخاب کنه و سعی کنه به جاهای خوبی از تنظیمات اون برسه __حتمآ موفق میشه نسل کوروش

در مورد رندر دیفالت هم بگم من یکی که با این سخت افزار مزخرفم مطمئنآ باید روی اون کار کنم نه منتال و vray ویا شاهکار مکسول...

مرسی بحث قشنگیه شد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا