كدام انجمن ساز؟!

Pois0nous

New Member
با سلام

يكي از مشكلات كساني كه مي خواهند انجمن بزنن انتخاب انجمن ساز هست!
اين نظر سنجي معمولا در بيشتر سايت ها انجام مي گيره ولي متاسفانه بيشتر كساني كه شركت مي كنند از روي ندانستن و يا تعصب نظر مي دهند كه نميشه بهش اعتماد كرد!
خواستم اين تاپيك رو بزنم تا هر كسي دليلي براي استفاده از هر يك از انجمن ساز ها داره ارائه بده!
خواهشي كه از همه دارم اينه كه اگر دليل داريد ارائه بديد! لطفا بدون دليل و از روي تعصب نظري ندهيد!
اميدوارم اين تاپيك مانند تاپيك هاي مشابه در انجمن هاي ديگر پس از مدتي بسته يا حذف نشود!

با تشكر از همگي :x
 
آخرین ویرایش:

Pois0nous

New Member
کاش براش نظر سنجی هم میزدی و بقیه رو هم میاوردی . mybb و phpbb

نظر سنجي زياد براي اينجور تاپيك ها خوب در نمياد! بيشتر دليل مي خوايم! يه جور مناظره باشه! يكي بياد بگه من مثلا ويبولتين رو انتخاب مي كنم به اين دليل يكي ديگه نفي بكنه بگه نه زنفورو به اين دليل!

با تشكر
 
آخرین ویرایش:

ussb

New Member
با سلام و احترام
بنده انجمن ساز ip.b رو پیشنهاد میکنم و شما میتوانید با این انجمن ساز یک سایت کاملا پویا و یکپارچه داشته باشید که قابلیت همگام سازی با همه cms های دیگر از جمله جوملا و وردپرس و دیتالایف انجین را داراست
از مزیت های این انجمن ساز میتوان به موارد زیر اشاره کرد
1 : شمسی سازی این انجمن تنها با ایمپورت کردن یک فایل 20 کیلوبایتی و بدون نیاز به تغییر کد در هسته . ( در سایر سیستم ها از جمله ویبولتین نیاز به تغییر کد های هسته میباشد و فرایندی سخت و خسته کننده است )
2: نصب پلاگین ها به سهولت انجام میگیرد بر خلاف سیستم های مشابه
3 : تغییر موقعیت های نمایش در سایت از پنل مدیریت امکان پذیر است و نیاز به ویرایش کد نیست
و بسیاری از موارد دیگر

در زیر فایلی رو تهیه کردم که دو سیستم vb 4 و ip.b 3.4.6 رو با هم مقایسه کرده است

به نقل از یکی از بزرگان :
سوال : من با وی بی کار کردم میخوام ببینیم آیا این انجمن ساز میتونه به پای وی بی برسه یا نه چون وی بی در عین سادگی پر قدرت هستش

جواب :
بله VB قدرت داره ولی در عین سادگی پر قدرت نیست حتی قدرت اون نصف انجمن IPB نیست .
VBulletin قدرت داره ولی آیا قادرید شما بدون دستکاری توی فایل های هسته VB و بدون include کردن مستقیم jdf تاریخ کل سیستم رو شمسی کنید ؟ این کار توی IPB انجام شده و خیلی راحت هست. شما حتی نیاز پیدا نمی کنید یک خط را ویرایش کنید همه چی شمسی می شه تنها با وارد کردن یک فایل 22 کیلوبایتی .
باشه هنوزم در عین سادگی وی بی قدرتش زیاده ولی آیا شما می تونید VB رو به هر سیستمی متصل کنید ؟ مثلا یک سیستمی مثل وردپرس ، نیوک ، جوملا ، دیتالایف یا حتی CMS اختصاصی ؟ اونم بدون ویرایش فایل های VB و یا سیستم مقصد ؟
توی IPB چنین چیزی ممکنه ، کاری که ما برای این چند سیستم انجام دادیم و حتی یک خط کد هم از هسته نرم افزار دست نزدیم. چه نرم افزار مقصد چه IPB.
شما همزمان می تونید توی IPB هم از طریق پست الکترونیک وارد حساب کاربری خود بشید هم نام کاربری هم از طریق فیس بوک هم تویتر هم OpenID .
باشه هنوز انجمن شما قدرتش زیاده ، 99 درصد مد های IPB بدون نیاز به ویرایش هیچ فایل هستند ، حتی مد هایی که تاثیر بر نمایش سایت دارند اگر بخواهید مکان نمایش آن ها را تغییر بدید نیاز به ویرایش قالب خودتون ندارید بلکه کافیه از طریق سیستم قوی درونی IPB جای اون رو به سیستم معرفی کنید.
و خیلی نکات قوت دیگه ای که به دلیل شلوغ شدن این تاپیک مطرح نشد. ولی واقعا VB شما چنین قدرت هایی داره که چنین کارهایی رو بدون انجام کوچکترین کاری انجام بده ؟!!!!


سوال : چرا بیشتر انجمن های بزرگ از وی بی استفاده میکنن؟
جواب :
خوب این دلیل مهمی داره ، تا زمان ارایه نسخه 2.1.6 تعداد استفاده کنندگان VB و IPB در سطح هم بودند اما در سال 2006 بعد از دعوای حقوقی بین دو شرکت Jelsoft و IPS که شرکت IPS به دلیل کپی برداری VB از IPB شکایت کرده بود مشاجرات بالا گرفت ولی در آخر سر این دو شرکت با هم کنار اومدند ولی از اون سال به بعد VB به شدت روی پیشرفت سیستم کار کرد تا سال 2011 که IPB نسخه 3.1 رو ارایه داد و وی بی دوباره همین مورد سال 2006 رو تکرار کرد و کپی کاملی از IPB زد توی نسخه 4 ! اما این دفعه به دلیل بروز بودن و داشتن تجربه الان سیر تبدیل از VB به IPB همچنان زیاد هست.
اما چرا بیشتر سایت های بزرگ از این سیستم استفاده می کنند؟ در طی این چند سال وقفه خیلی از انجمن ها شکل گرفتند و قدیمی ها هم از phpbb به VB تبدیل کردند و هم اکنون هم هستند اما با توجه به هزینه برای تغییر و خرید مجوز IPBو هزینه تبدیل برای اون ها به صرفه نیست. به همین دلیل هست اما از اون طرف سایت هایی داریم مثل
SKYPE
یا KASPERSKY , NFL , NHL و يا Roxio و Evernote و همچنين NASA به عنوان مثال از IPB استفاده می کنند.
در کل می گم چون در شرکت های بزرگ هزینه خیلی مهمه و همین طور DOWN نشدن انجمن هاشون مسایل فرق می کنه ولی الان در سال 2011 کاملا IPB قدرتش رو کاملا نمایان کرد.


سوال : چرا برای IPB به اندازه وی بی مد نوشته نشده؟
جواب :
یشتر افرادی که با IPB کار می کنند برنامه نویسان حرفه ای هستند و مد ها یی که می نویسند رو خودشون استفاده می کنند و در گذشته Public نمی کردند. اما این روند تغییر کرده و ما شاهد مدهایی زیادی برای IPB هستیم.

اين اطلاعات توسط سيستم های گوگل و
SPSS
آناليز شده و بخشی از اين اطلاعات مربوط به ورژن های گذشته اين دو نرم افزار ميباشد كه از نظر مهندسی داخلی هر دو تغيير محسوسی داده شده ولی در نتايج كلی اون تاثيری نميذاره

توجه كنيد كه اين مطلب مربوط به سيستم google ميباشد و زمان فعاليت و نحوه index شدن سايت ها هم مورد بحث است

+ گزارش مربوط به سال 2010 و مقايسه 4 سيستم محبوب (2 سيستم رايگان SMF , PHPBB -- دو سيستم تجاری vBulletin ,
IPB
)
Forum Softwares Trends | Forum Software Reviews

گزارش سيستم گوگل و ميزان برخود اين موتور جستجوگر با اين دو سيستم در سال 2012


-- برای اطلاعات
SPSS
هم تا زمانی كه شركت vBulletin solution اطلاعات فروشش رو برای سازمان مالياتی قرار نده نميتوان خروجی نهايی رو ارسال كرد.
( موارد مورد مطالعه قرار گرفته : تعداد فروش جديد ، تعداد بروزرسانی ليسانس، تعداد مشتريان فعال 'داری ليسانس' )

در اين تست آدرس انجمن های اين دو شركت يعنی
IPS
و vBulletin Solutions رو مورد آزمايش قرار ميديم، برنامه مورد استفاده شده از سرور های pingdom ميباشد.

ورژن سيستم های مورد آزمايش قرار گرفته
IP.Board : 3.3.3
vBulletin : 4.2.0
اين سيستم ها بدون هيچ مد و برنامه ای مورد آزمايش قرار گرفته اند




تست سيستم
IPB
Pingdom Tools

خلاصه:
Page size :
272.0kB
Load time :
936ms
Requests :
47
Performance grade :
81
/100


تست سيستم vBulletin
Pingdom Tools

خلاصه :
Page size :
558.5kB
Load time : 7.76
s
Requests :
62
Performance grade :
77
/100

- كم حجم بودن صفحه يعنی سطح فشرده سازی بالاتر بسته ها برای دريافت و كاهش زمان دانلود بسته ها
- هر 1000ms (ميلی ثانيه) ، 1 ثانيه است ، سرعت بالاتر يعنی بازديد بيشتر و شانس بيشتر برای نتيجه بهتر در
SEO
جستجوگرها ( هرچه زمان بارگذاری كمتر باشد سرعت
بيشتر
را نشان
ميدهد
)
- درخواست های
(requests) كمتر از سرور يعنی انعطاف پذيری بيشتر سيستم و فشار كمتر به سيستم و از دست نرفتن منابع

نكاتی كه بايد به اون اشاره كرد اين هست كه سيستم های IPB نسخه 3.1 به بعد از html 5 استفاده ميكنند در صورتی كه تا الان كه نسخه های 4.2.0 vBulletin در دسترس قرار گرفته اين قابليت به آن اضافه نشده است ! تا اين موقع نسخه های HTML5 سيستم IPB به اين گونه ميباشند (بدون در نظر گرفتن نسخه های بتا)
3.1.2 / 3.1.3 /3.1.4
/3.2.0/3.2.1/3.2.2/3.2.3
3.3.0/3.3.1/3.3.2/3.3.3



مورد مهم ديگه ای كه نظرم رو خيلی جلب ميكنه اتصال سيستم به پايگاه های اجتماعی و ديگر سايت ها هستش مثلا twitter ,facebook خب سيستم
vB
اين دو رو پشتيبانی ميكنه ! ولی آيا از بقيه سايت ها مثل حساب google هم حمايت ميكنه ؟ ليست سايت های مورد پشتيبانی برای اتصال به پايگاه داده در سيستم IP.Board خيلی زياده ، بهتر بگم من خودم حوصله نگاه كردن به ليست كامل رو نداشتم !
Framework سيستم
IPB
طوری طرح ريزی شده كه ميشه با چند تغيير (در بعضی مواقع) به ديگر پايگاه داده ها وصل كرد


نكته ای كه من و چند نفر ديگر هم با اون برخورد داشتيم قسمت CSS سيستم هستش، به اين صورت كه شما زمانی كه فايل CSS رو در داخل سيستم تعريف ميكنيد، سيستم
IPB
به صورت خودكار فايل CSS شما رو در صفحه مورد نظری كه در حال نمايش است شناسايی و فراخوانی ميكنه !

اين هم مدلی كه تازه با اون آشنا شدم ! تا چند هفته ديگه هم نسخه 3.4.0 اين سيستم بيرون مياد و از اين نسخه به بعد كارنامه IP.Board و بسته های اون
به اين شكل
ديگه بسته ميشه ! و وارد فاز بعدی يعنی
IPS
Suite ميشه ! خودم كه فكر ميكنم قراره كه به رقيبی مثل
vB
ديگه فكر نميكنه و ميخواد وارد كلاس ديگه ای برنامه های‌ تحت وب بشه. هنوز اطلاعات دقيقی از شركت بيرون نيومده ولی خبرهاش نشون ميده كه چيزی فراتر از يك
community
خواهد بود.


 

پیوست ها

  • IPB.pdf
    614.2 کیلوبایت · بازدیدها: 11

ussb

New Member
سیاست دو شرکت در استفاده از انجمن های نال شده متفاوت است

اگر شما از نسخه نال شده ویبولتین استفاده کنید بعد از مدتی شرکت ارائه دهنده با پیگیری که انجام میدهد اقدام به مسدود سازی اکانت هاست شما میکند
اما در ip.b :
حتما این سوال به ذهن شما خطور کرده است در صورتی که شرکت ips سازنده ipb بفهمد شما از نسخه نال استفاده می کنید چه اتفاقی برای هاست و دامنه شما خواهد افتاد ؟اگر ذهنیت شما مثل بقیه انجمن ساز های پولی باشد این جواب را به خود می دهید که حتما هاست و دامنه شما مسدود خواهد شد !!
اما این طور نخواهد بود و هاست شما مسدود نمی شود !
امیدوارم تعجب نکرده باشید ، شرکت ips در صورتی که بفهمد شما از نسخه نال استفاده می کنید ابتدا به صورت کاملا مودبانه از شما در خواست می کند با توجه به اینکه برای این نرم افزار زحمات فراوانی کشیده شده است شما ipb را بخرید . اما از اونجایی که این شرکت به فرهنگ سازی بدون زور اعتقاد دارد هاست شما را نمی بندد.
البته توصیه می کنم که اگر توان مالی خرید را دارید حتما بخرید و اگر نخریدید و انجمن شما بزرگ شد حتما خرید کنید.
موفق باشید
 

phenomenon

New Member
در اینجا براتون یک توضیح کاملی در مورد انجمن ساز ها میدم اون هایی که تجربشون کردم .

MyBB

روز های اول این انجمن ساز رو نصب کرده بودم اون هم فقط به دلیل اینکه میگفتن انجمن سازهای پولی مثل VB اگر بفهمن از نسخه ی نال استفاده میکنی میبندن سایتت رو که حالا میبینم اشتباه میکردم و همون اول باید تحقیق میکردم و زودتر انجمن ساز IPB رو نصب میکردم .
این انجمن ساز هیچ گونه جای پیشرفتی نداره ، پشتیبانی هایی که توی ایران داره به غیر از یکیشون که اصلی هستش ، آن چنان که باید روی پیشرفت سایت کار نمیکنن ، البته این نظر من هستش با توجه به چیز هایی که دیدم ، قالب هایی که داره زیاد جذاب نیست ، مد ها و پلاگین های زیادی داره ولی اون شکل که باید جای پیشرفتی نداره ، مثلا یک مد کاربردی مینویسن توی ورژن جدید اصلا اون پلاگین اصلا پیدا نمیشه و دیگه کسی نمیره پلاگین رو ارتقا بده . البته از حق نگذریم ، قالب هاش درسته به صورت معمولی جذاب نباشن ولی راحت هر بلایی که میخوای میتونی سر قالبش در بیاری ، البته دو نفر طراح قالب هم دارن که همیشه کارشون رو میپسندم و مدام در حال نو آوری هستن . قالبش انعطاف خوبی داره ولی همون جور که گفتم باید براتون طراحی کنن وگرنه قالب های آمادش اصلا جالب نیست . سرعت لود خوبی هم داره انجمن سازش . اما این سیستم رو به کسایی که میخوان سایتشون همیشه رو به پیشرفت باشه اصلا توصیه نمیکنم . یکی از زجر آور ترین چیزایی که داخل این انجمن ساز رایگان دیدم این بود .
ادیتور جالبی نداشت ، ( ادیتور به قسمتی میگن که از طریق اون پست یا موضوعی رو ارسال میکنیم ( نمونه ) قبل از اینکه متنی رو بخواید ارسال کنید حتما روی اون تغییراتی میدید که متن شما جالب تر نشون داده بشه . زمانی که در این انجمن ساز بخواید تغییراتی روی متن بدید به جای اعمال تغییرات در همون زمان کد های تغییرات رو نشون مده مثل این نمونه ( [size=10pt][color=r.ed]این یک متن تست میباشد .[/color][/size] ) حالا همین متن در اینجا ( این یک متن تست میباشد . ) تازه زمانی که متن رو ارسال کردید به طور دلخواه در میاد که زیاد جالب نیست . چند تا ادیتور هم براش درست کردن که جالب نبوده واقعا چونکه خودشون میگن که ریپ هستش و در ضمن ارور های زیادی بوده که بنده خودم به شخصه شاهدش بودم .
برای نصب پلاگین ها زیاد اذیت میکنه ، اگر سه تا پلاگین به هم نخونه کلا انجمنت رو داغون میکنه که یا باید پلاگین رو کلا پاک کنی یا اینکه بک آپ قبلی رو بزنی روش .
این در مورد Mybb و تجربیات بنده از این انجمن ساز بود .

بعدی رو میرم سراغ SMF
 
آخرین ویرایش:

phenomenon

New Member
SMF


خب تقریبا میشه گفت سال پنجم یا ششم هست که دارم از این انجمن ساز استفاده میکنم .
انجمن ساز جالبی هستش ولی پشتیبانی فارسی در ایران نداره ، قالب هاش بسیار کم هست . تنوع مد هاش کم هستن .

یک نمایی از ادیتورش . ( نسخه 1.1.19 )

axb13sb5aumtmix438tm.jpg

البته این ادیتور هم امکانات بسیار زیادی داره که فعلا یکمش رو داخل این تصویر میبینید . این ادیتور هم مثل ادیتور MyBB هستش . البته درون این ورژن ، در ورژن 2 این انجمن ساز این امکان تغییر به صورت لحظه ای روی متن درست شده . یعنی با هر تغییر بر روی نوشته ، تغییرات در همون لحظه اعمال میشه .
من این سیستم رو به کسایی پیشنهاد میکنم که برنامه نویسیشون تحت Asp.Net خوب باشه چونکه این انجمن ساز تحت این زبان برنامه نویسی شده البته تا اونجایی که من دیدم .
انجمن های معروفش هم پشتیبانی اوبونتو و طرفداران لینکین پارک در ایران و طرفداران شیطان مقیم در ایران میشه بهشون اشاره کرد .
در کل این سیستم زیاد به تازه کار ها پیشنهاد نمیشه چونکه نیاز همه رو بر آورده نمیکنه . مطمئن باشید .
این سیستم و سیستم Mybb راحت تر هک میشن .
بعدی PHPBB
 
آخرین ویرایش:

Pois0nous

New Member
تاپيك تغيير كرد!
تاپيك جامع تر شد و از سه انجمن ساز زنفورو/ويبولتين/اي پي بي خارج شد!

با تشكر از همه ي دوستان!
 

phenomenon

New Member
PHPBB

انجمن ساز PHPBB هم یکی از انجمن ساز های عالی هستش و از انجمن هایی که بر مبنای اون ساخته شده ، میشه به انجمن نغمه ای از یخ و آتش یا همون وبسایت رسمی وستروس در ایران اشاره کرد .
این انجمن ساز نیز یکی از پرقدرت ترین ها محسوب میشه ولی کار کردن با اون برای افراد مبتدی اصلا پیشنهاد نمیشه ، چونکه برای نصب مود علاوه بر آپلود فایل باید کلی کد ها رو دستکاری کنید که هم زمان بره هم اینکه از کار و زندگی میندازتون اگر یک جا اشتباه کنید انجمن به فنا میره . هر چند که من این سیستم رو نسبت به Mybb و SMF بیشتر ترجیح میدم ولی باز هم سختی های خودش رو داره همه چیزش با کد نویسی از این رو به اون رو میشه این سیستم فلسفش اینه ( هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد ) کار باهاش خیلی سخته کلی منو داره ولی اگر دست اهلش بیوفته میتونه باهاش کار کنه ، قالب هاش هم به نظر من زیاد جالب نیستن ولی انصافا از حق نگذریم دست آدم اهل PHP بندازیش باید ببینی چه چیزی بهت میده تبدیل لولو به هلو یعنی این :) دوستان این انجمن ساز به یک ادمین فنی حرفه ای واقعا نیاز داره ، به خاطر اینه که کسی که تجربه نداره سخته براش مد نصب کنه یا حتی کاربری رو راحت ارتقا بده به رده های بالاتر . بنده در زمانی که با این سیستم کار میکردم ازش راضی بودم . میشد گفت جای پیشرفت بسیار زیادی داره اما انتظارات من خیلی بیشتر بود برای همین سراغ یک انجمن ساز دیگه رفتم .

بعدی میریم سراغ یکی از غول ها .
VB
 
خوب چیزی که معمول است.
اگر می خواهید هزینه کنید vb

اگر رایگان می خواهید mybb
به نظرم کاربر پسندتر هست و پشتیبانی پارسیش هم از دیگر انجمن سازهای رایگان بهتره..
 

arjafari2004

New Member
دوستان عزیز من یک انجمن نسبتاً بزرگ دارم به آدرس زیر :
http://iransaze.com/forums.html
این انجمن با نسخه های قدیمی phpbb ساخته شده و در واقع جزیی از سیستم مدیریت محتوای ایران نیوک است که متاسفانه چند سالی است که پشتیبانی نمیشود و از رده خارج شده است. به همین جهت نسخه انجمن هم قدیمی است و به نظر نیاز دارد که به روز شود. برخی از دوستان سیستم IPS را پیشنهاد دادند که هر چقدر گشتم فروم بزرگی با این سیستم ندیدم. به نظر میرسد که حجم بالایی داشته باشد و فشار به روی سرور بیاورد. فروم من نسبتاً بزرگ است و بیش از 100 هزار کاربر دارد و برای من مهم است که سیستم انجمن فشار زیادی روی سرور نیاورد که باعث اضافه هزینه برای سایت نشود. اینطور که بررسی کردم اکثر فرومهای بزرگ از سیستم وی بولتن استفاده میکنند که البته هزینه خرید لایسنس نکته قابل اهمیتی است. با توجه به اینکه فروم من یک فروم متوسط است و با فرومهایی مثل مجیدآنلاین فاصله زیادی دارد شاید هزینه زیاد کردن برای لایسنس خیلی منطقی نباشد.
حال با توجه به این نکات به نظر شما کدام سیستم برای من مناسبتر است. به گونه ای که حتی الامکان خواسته های زیر برای من تامین گردد :
1- حتی الامکان فشار زیادی بر روی سرور نیاورد
2- یک فروم به روز با امکانات مناسب و کاربر پسند باشد و حتی الامکان برای موتورهای جستجو شناخته شده تر باشد.
3- به جهت تامین هزینه های سایت امکان تعریف مکانهای مختلف تبلیغاتی در ان موجود باشد.
4- مدیریت آن نیاز به تخصص بالا ( نظیر نیاز به کدنویسی های خاص) نداشته باشد و برای من که تخصص اصلی ام غیر از برنامه نویسی است حتی الامکان مشکل نباشد.
5- سیستمی امتحان پس داده باشد و در فرومهای بزرگ یا نسبتاً بزرگ فارسی استفاده شده باشد.
6- امکان تبدیل فروم فعلی من که phpbb است به این نسخه های جدید باشد
اگر زحمتی هم نیست در مورد بحث هزینه های خرید لایسنس برای سیستمهای غیررایگان هم راهنمایی بفرمایید.
 

Pois0nous

New Member
دوستان عزیز من یک انجمن نسبتاً بزرگ دارم به آدرس زیر :
http://iransaze.com/forums.html
این انجمن با نسخه های قدیمی phpbb ساخته شده و در واقع جزیی از سیستم مدیریت محتوای ایران نیوک است که متاسفانه چند سالی است که پشتیبانی نمیشود و از رده خارج شده است. به همین جهت نسخه انجمن هم قدیمی است و به نظر نیاز دارد که به روز شود. برخی از دوستان سیستم IPS را پیشنهاد دادند که هر چقدر گشتم فروم بزرگی با این سیستم ندیدم. به نظر میرسد که حجم بالایی داشته باشد و فشار به روی سرور بیاورد. فروم من نسبتاً بزرگ است و بیش از 100 هزار کاربر دارد و برای من مهم است که سیستم انجمن فشار زیادی روی سرور نیاورد که باعث اضافه هزینه برای سایت نشود. اینطور که بررسی کردم اکثر فرومهای بزرگ از سیستم وی بولتن استفاده میکنند که البته هزینه خرید لایسنس نکته قابل اهمیتی است. با توجه به اینکه فروم من یک فروم متوسط است و با فرومهایی مثل مجیدآنلاین فاصله زیادی دارد شاید هزینه زیاد کردن برای لایسنس خیلی منطقی نباشد.
حال با توجه به این نکات به نظر شما کدام سیستم برای من مناسبتر است. به گونه ای که حتی الامکان خواسته های زیر برای من تامین گردد :
1- حتی الامکان فشار زیادی بر روی سرور نیاورد
2- یک فروم به روز با امکانات مناسب و کاربر پسند باشد و حتی الامکان برای موتورهای جستجو شناخته شده تر باشد.
3- به جهت تامین هزینه های سایت امکان تعریف مکانهای مختلف تبلیغاتی در ان موجود باشد.
4- مدیریت آن نیاز به تخصص بالا ( نظیر نیاز به کدنویسی های خاص) نداشته باشد و برای من که تخصص اصلی ام غیر از برنامه نویسی است حتی الامکان مشکل نباشد.
5- سیستمی امتحان پس داده باشد و در فرومهای بزرگ یا نسبتاً بزرگ فارسی استفاده شده باشد.
6- امکان تبدیل فروم فعلی من که phpbb است به این نسخه های جدید باشد
اگر زحمتی هم نیست در مورد بحث هزینه های خرید لایسنس برای سیستمهای غیررایگان هم راهنمایی بفرمایید.

خب ببینید شما دو تا گزینه دارید. یا IPS یا XenForo
ویبولتین بسیار مشکل داره + پدر هاست رو در میاره.
هر دو این ها بین سایت های ایرانی نسبتا جا افتادن
برای مثال پرشین تولز با اون عظمت زنفورو داره.
نمونه سایت های IPB:
Wp-parsi.com
Joomina.ir
Persianscript.ir
Windowscenter.ir
Lioncomputer.ir
Itresan.com

و روز به روز داره به تعدادشون اضافه می شه.
1. این دو تا که نام بردم مصرف بالایی ندارن و سبک هستن.
2.جفتشون رابط کاربری خوبی دارن (زنفورو زیاد قالب خوب نداره ولی داره افزایش پیدا می کنه)
3.زنفورو رو نمی دونم ولی ipb جای مخصوص برای تبلیغات داره،بعید می دونم زنفورو نداشته باشه.
4. مدیریت بسیار آسان است. بدون هیچ کدنویسی. حتی IPS قابلیت ساخت قالب بدون کدنویسی هم داره.
5.همون اول گفتم.
6.حالا یا مستقیم تبدیل می شه یا اگه نشد اول به نسخه های جدید phpbb تبدیل می کنین بعد به یه انجمن ساز دیگه.
 

arjafari2004

New Member
خب ببینید شما دو تا گزینه دارید. یا ips یا xenforo
ویبولتین بسیار مشکل داره + پدر هاست رو در میاره.
هر دو این ها بین سایت های ایرانی نسبتا جا افتادن
برای مثال پرشین تولز با اون عظمت زنفورو داره.
نمونه سایت های ipb:
Wp-parsi.com
joomina.ir
persianscript.ir
windowscenter.ir
lioncomputer.ir
itresan.com

و روز به روز داره به تعدادشون اضافه می شه.
1. این دو تا که نام بردم مصرف بالایی ندارن و سبک هستن.
2.جفتشون رابط کاربری خوبی دارن (زنفورو زیاد قالب خوب نداره ولی داره افزایش پیدا می کنه)
3.زنفورو رو نمی دونم ولی ipb جای مخصوص برای تبلیغات داره،بعید می دونم زنفورو نداشته باشه.
4. مدیریت بسیار آسان است. بدون هیچ کدنویسی. حتی ips قابلیت ساخت قالب بدون کدنویسی هم داره.
5.همون اول گفتم.
6.حالا یا مستقیم تبدیل می شه یا اگه نشد اول به نسخه های جدید phpbb تبدیل می کنین بعد به یه انجمن ساز دیگه.
در مورد ویبولتن اگر مشکل دارد پس چرا اکثر فرومهای بزرگ مثل همین مجید آنلاین با این سیستم کار میکنند و به سیستمهای دیگر از جمله ips تغییر نمیدهند؟
در مورد سیستم ips نکته ای که دیدم اینست که ظاهراً در ایران نسخه های نال استفاده میشود. آیا امکان دسترسی به نسخه های اصلی هم هست و اگر هست هزینه خرید لایسنس آن در چه حدود است؟ توی سایت ips فارسی دیدم که تبلیغ کرده بودند که نسخه های نال مشکلی ایجاد نمیکند ولی بحث اصلی برای من اینست که ممکن است اگر الان مشکلی نداشته باشد ولی یک زمان دیگر ایجاد مشکل شود و برخورد قانونی شود. فروم من حاصل نزدیک به 9 سال کار و انرژی است که روی آن صرف شده است و ریسک روی آن و استفاده از نسخه های بدون لایسنس برای من غیرمنطقی است
در مورد زنفورو آیا لایسنس نیازی ندارد ؟ و اگر دارد هزینه تقریبی لایسنس در چه حدود است؟ و نکته خیلی مهم اینکه آیا امکان تبدیل انجمن فعلی من که با phpbb هست به این سیستم هست یا خیر ؟
 
آخرین ویرایش:

Pois0nous

New Member
در مورد ویبولتن اگر مشکل دارد پس چرا اکثر فرومهای بزرگ مثل همین مجید آنلاین با این سیستم کار میکنند و به سیستمهای دیگر از جمله ips تغییر نمیدهند؟
در مورد سیستم ips نکته ای که دیدم اینست که ظاهراً در ایران نسخه های نال استفاده میشود. آیا امکان دسترسی به نسخه های اصلی هم هست و اگر هست هزینه خرید لایسنس آن در چه حدود است؟ توی سایت ips فارسی دیدم که تبلیغ کرده بودند که نسخه های نال مشکلی ایجاد نمیکند ولی بحث اصلی برای من اینست که ممکن است اگر الان مشکلی نداشته باشد ولی یک زمان دیگر ایجاد مشکل شود و برخورد قانونی شود. فروم من حاصل نزدیک به 9 سال کار و انرژی است که روی آن صرف شده است و ریسک روی آن و استفاده از نسخه های بدون لایسنس برای من غیرمنطقی است
در مورد زنفورو آیا لایسنس نیازی ندارد ؟ و اگر دارد هزینه تقریبی لایسنس در چه حدود است؟

فرومی مثل مجید آنلاین یک انجمن بسیار قدیمی هست، تبدیلش بسیار پر ریسکه.
که البته پرشین تولز ریسکش رو پذیرفت و از ویبولتین به زنفورو رفت و خوب جواب گرفت.
ویبولتین زمانی جز بهترین ها بود، ولی سال های اخیر به شدت سقوط کرد. فکر کنم دلیلش هم ترک یک سری از کارمنداش بود که بعدا همون کارمند ها زنفورو رو ساختن.
هر دو لایسنس دار هستند.
قیمت هاشون توسایت های اصلیشون زده شده می تونید از طریق سایت هایی مثل payment24.ir خرید بکنید.
قیمت هاشون به ریال بسیار گرون هست.
شما می تونید روی هاست های وارز بدون هیچ مشکلی از نال استفاده کنید.
IPS شرکتیه که به این چیزا زیاد گیر نمی ده. حتی اگر هاست وارز نباشه. تا حالا به هیچ سایتی گیر نداده فکر هم نکنم بده.
در مورد سیاست زنفورو در این زمینه خبری ندارم.
اگر هاستتون وارز هست خیالتون کامل راحت باشه نال استفاده کنید.
 

masi74

New Member
انجمن ساز فقط vbulletin ، دیگه cms ای وجود نداره که به درد بخوره.
 
اگه از انجمن ساز رایگان استفاده کنید بهتره
جوملا یک کامپوننت داره به نام کیئوننا
 

جدیدترین ارسال ها

بالا