[phpNuke] قصاب كه زياد شد، گاو مردار ميشود!

Parham

Well-Known Member
صادق از تو دیگه بعید هستش که مدیر انجمن باشی‌ این پست که این آقا داده ببینی‌ و ویرایش نکنی‌ ...
 

S4DEGH

Well-Known Member
از نظر من ايشون بايد توجيه بشن !
چون اينطور كه من ديدم از خيلي چيز ها خبر ندارن !
---------------
بعد اينكه زيادي به ضرب المثل علاقه دارن !:d پرهام اون ها رو درست كردم !( من پستشو با دقت نخوندم برا همين نديم !)
---------------

دوست عزيز بخاطر حرمت انجمنم شده از اين الفاظ استفاده نكن ! زشته !
خودت بحث خوبي عنوان كردي ولي تا ميخواد به نتيجه برسه خودت داري خرابش ميكني !

اگر اينطور ادامه پيدا كنه مجبورم حذفش كنم !

در آخر در مورد اينكه فارسي كردن كاري نداره بايد عرض كنم كه ماژول اضافه كردنم كاري نداره اما چرا الان 5 يا 6 نسخه متفاوت نيوك وجود داره ! در ضمن اونها زبونشون هم انگليسي هست و خيلي راحت ترن ! اما ما علاوه بر اضافه كردن و... بايد فارسي هم كنيم !
 

izone

Active Member
راستش من هم مانند صادق جان در ابتدای این گفتگو گمان میکردم که ایشان میخواهند در راه بهبود و بهتر شدن این سیستم به دیگران کمک کنند. ما هم مانند دیگر گروههای فارسی سازی دنبال پیشنهاد سازنده و انتقاد به جا هستیم. ولی اینجای کار که رسید دیدم که گویا این دوستمان قصد دیگری دارند که بسیار جای تاسف دارد.

من اینجا در لنگه دنیا با اینکه یک کله سیاه (سوئدی ها به افردای که خارجی هستند کله سیاه میگویند. البته نه همه آنها بلکه اون دسته از سوئدی ها که فرهنگ درستی ندارند و بویی از انسانیت نبرده اند. کله سیاه را تنها برای رنگ مشکلی مو نمیگویند بلکه از آنجا که سیاهی فقدان رنگهاست میگویند. یعنی کله خالی ) به شمار می آیم زمانیکه یک کار جالبی ارائه میدهم بسیار مورد تقدیر قرار میگیرم و همه میخواهند پشتیبانی کنند تا کار بهتر بشود. زیرا همان کار را میتوان Made in Sweden روش زد به دنیا عرضه کرد.

ولی در این چند سالی که اینجا و در تالارهای دیگر در خدمت ایرانیان هم میهن گرامی بودم شوربختانه افرادی از این گونه بسیار دیدم که شاید از روی حسادت از این گونه پستها زده اند. راستی چرا؟؟؟

چرا ما نباید دست به دست هم بدیم و کاری را که گروه یا گروههایی به خوبی (یا بدی ) آغاز کرده اند را بهتر کنیم؟ چرا ما ایرانیها باید همش برای هم منم منم بزنیم؟ که من همه سیستم های مدیریت محتوا را دیده ام و درست کرده ام ولی زمانیکه یک نشانی از کار میخواهی دیگر از طرف خبری نمیشه!!! چرا؟

همانگونه که یکی از دوستان دیگر در همین تاپیک نوشتند در تارنماهای خارجی هزار و یک ایراد به کار سازنده نیوک گرفته میشه. اگر کمی مطالعه کنید الآن از ورژن 7.6 نیوک به بعد یا همه دستکاری بسیاری در آن انجام داده اند یا اینکه آنرا ترد کردند ( در تارنماهای خارجی). برای اشکالهای بسیاری که در آن دیده شده و هنوز هم میشود.

من هم گمان دارم با ویرایش و قفل کردن کسی درست نمیشه. میتونه یک نام کاربری دیگه درست کنه و بکار خودش ادامه بده. پس بهتره که تاپیک را قفل نکنند تا شاید این افراد بخود بیایند و شاید این افراد یکبار و فقط یکبار پاسخ این چراهای من را بدهند.

امیدوارم که روزی بیاید که بتوانیم دست به دست هم بدیم و بجای فارسی سازی یک برنامه کاملا فارسی بیرون بدیم تا خارجیان آنرا خارجی سازی کنند.
 

S4DEGH

Well-Known Member
دقيقا با نظر فرهاد موافقم !

الان همين VB اين نسخه جديدش كه اومده دنياي مشكله ! و همه توش گير كردن حتي خود سايت رسميش هم تاييد كرده !‌اما مجيد و كامي و ايمان نشستن ايرادات اساسي رو گرفتن ! اينو چي ميگي !؟
 

faizhk

Member
من از همه دوستانيكه كه گمان كردند من قصد توهين رو داشتم معذرت ميخواهم. بنده چند روزي به اينجا برنگشته بودم، اولاً به دليل مشغوليت هاي شخصي و دوم هم بنا بر برگزاري جشن عيد سعيد قربان.
منظورم صرف از دوستانيكه اين كار رو مي كنند اين بود، كه كوشش كنن صرف افزار اصلي سيستم رو فارسي كنند و ديگه جاهاشو دست نزنند تا اشتباهاتي بيشتري رو مرتكب نشند.
 

faizhk

Member
f_mostafa_f گفت:
میتونم ازت بخوام که یه نمونه از این سیستم که به فارسی باشه رو برای من آدرس بدی و همینطور سایت اصلی سیستم...

ممنونم رفیق...

البته سايتهاي رو كه من ساختم كوشش كردم كه امكانات ثبت نام و غير چيزهاشو حذف كنم و اورو ساده بسازم براي مديران آن:
www.sarnavesht.com
www.sadayemardom.com
www.afghanswiss.com

اين سايت ها همه‌ شون با exp.Eng ساخته شده و امكانات بيشتر از چيزي رو داره كه شما در اونجا مي بينيد، اما شكل ظاهر سايت ساده درست شده به خواهش صاحبان اون.
 

S4DEGH

Well-Known Member
جالبه !
----------
فقط بگم كه دوستان نرم افزار اصلي رو فارسي ميكنن ! اما همانطور كه گفتم چون مي توني هر كاري دوست داري با برنامه انجام بدي در نتيجه در بعضي موارد لازمه !‌و اينو بگم كه برنامه هايي كه تحت Open Source هستند براي اين قرار دارن كه هر كسي كه ميتونه سيستم رو بهتر كنه !
وگر نه در ليست Open Source قرارش نمي دادن !الان ما داريم روي آپديت پلاتينيوم به معمولي كار ميكنم كه فعلا هيچ جايي روين مسئله كار نكردن !‌ و حتي سايت رسمي پلاتينيوم هم مشتاقانه منتظر تموم شدن آپديت ما هست ! و ميخواد با نام ما همه جا اين رو عنوان كنه !
 

pcboyir

Member
faizhk گفت:
همو ديگه. منم ميگم كه حق ندارند چيزي رو در ماژول ها اضافه كنند و امنيتشو هم دست نزنند، چون باور كنيد كه از اونهاي كه اين سيستمو ساختند هوشيارتر نيستند:) صرف بايد اصلي رو بگيرند و ترجمه كنند و تموم. يعني كه ايران تيم اون ماژول ها رو اضافه نكنه و مشهد تيم هم امنيت شو دست بايد نزنه، بذاره كه خود يوزر ها اين كار بكنند اگر خواستند. حالا اگر اونها اينقدر هوشيار هستند برن تو تيم پي.اچ.پي نام توي امريكا و انجا امنيت سيستم اصلي رو بالا ببرند:)

سلام به همه دوستان

بزار یک چیزی بگم پسر خوب که کلآ روشن بشی .

اگر ایران نیوک یا آفاق یا مشهد تیم دارن نسخه ای فارسی یا ماژول به اون اضافه می کنند یا سیستم امنیتی روش نصب می کنند برای اینه که شما دوستان بتوانید از امکانات استفاده کنید و اگر در این سیستم به مشکلی بر خوردید مرجع فارسی برای سوالات خود داشتته باشند .

چند نفر مثل شما زبانشان خوب است که این سوالات را بتوانند در سایت های خارجی بپرسند . برای مثال میگم شما یک یک Win XP می خرید پس نیاز به هیچ آنتی ویروسی ندارید یا نیاز به هیچ برنامه دیگه ای برای رفع نیاز های خود در این سیستم عامل ندارید . ما و دیگر دوستان این نیاز ها را رفع کردیم و با سیستم فارسی در اختیار کاربران قرار داده ایم .

سایت phpnuke.org فقط ورژن می دهد و هیچ کاری به بعد از آن ندارد که باگ بیاید و هک شود ، مشکل کد نویسی داشته باشد مانند 7.9 ، پچ امنیتی و ......... بدهد خبری نیست و این ها را واگذار کرده به سایت هایی مانند : NukeCops , ravenphpscripts , nukeresources و غیره ... که برای این سیستم مدیریت محتوا پچ امنیتی و مشکل کد نویسی را در نسخه ها حل می کنند .

قابل به ذکر است که نویسند سیستم مدیریت محتوای phpnuke ایتالیایی است و نه امرکایی و اگر شما با این مشکل داری می توانی از نسخه های CMS های دیگه استفاده کنی .
 
آخرین ویرایش:

S4DEGH

Well-Known Member
گفتي ويندوز !
الان ويندوز هايي كه توايران هست همه مشكل دارن !
من بعد از گشتن زياد بالاخره يكي پيدا كردم كه مال شركت پارادايس هست !
البته رفيقمه ! جدا از اون مغز كامپيوتر تو بخش برنامه نويسي هست !
اينم سايتش :
http://www.pcorpsoft.net/
تاحالا نشده بعد از 4 سال يك بار به مشكل يا هك و .. بخورم ! آنتي ويروس هم تابحال نصب نكردم !
------------
اين دقيقا مثل همين فارسي كردن سيستم هاي مديريتي هست !
 

faizhk

Member
pcboyir گفت:
سلام به همه دوستان

بزار یک چیزی بگم پسر خوب که کلآ روشن بشی .

اگر....
اول اينكه بسيار چيزها برام روشن است:)
دوم: انتگريت كردن برنامه ها در اينستالر ويندوس و يا كارهاي به نوع آن چندان دشوار نيست، اما درست هم نيست :) من هيچ گاه از چنين ويندسهاي استفاده نميكنم، چون دوست دارم از او انتي ويروسهاي استفاده كنم كه خودم ميخواهم و همه چيز وو به ذوق خود داشته باشم روي ويندوزم. و تا حال هميشه كه از برنامه هاي ساخته شده در ايران استفاده مي كنم، متأسفانه با عيب هستند.
 
آخرین ویرایش:

S4DEGH

Well-Known Member
خودمونيم بحث رو از كجا به كجا رسوندم !
بحث سر سيستم هاي مديريتي بود ! رفت تو ويندوز ! :d
 

pcboyir

Member
شما که یک phpnuke حالت customize می خواهی برو از سایت phpnuke.org استفاده کن و phpnuke اصلی رو دانلود کن .
ببینم چقدر دوام میاری با اون سر و کله بزنی .
 

S4DEGH

Well-Known Member
آقا فكر كنم كافي باشه !( البته نظر منه )

بهتره جمع بندي كنيم !و اين تاپيك رو براي هميشه ببنديم !
نتيجه من :
تمامي سيستم هايي كه ارائه ميشه كلا نقص فني دارن بغير از سيستم هاي پولي !
و اين وظيفه ماست كه اونهارو مرتب و سازمان دهي كنيم ! وگر نه اين همه سايت در رابطه با مثلا نيوك بوجود نمي اومد !
 

faizhk

Member
منم راضي هستم. خسته شدم، من از در ميگم و همه از ديوار:)
بحث بيشتر در مورد ذوق و سليقه بود. مثلاً موقعيكه مايكرسافت ويندوس را در ميارد، يه چيزهاي در شكل ظاهر آن معمولي ميباشد، مثلاً رنگ ها و سائر اشيا ويندوز. حالا هر كاربر به ذوق خودش تغيرات را در همه چيزها وارد ميكند، اما اگر كسي به خواهد با ذوق دلخراش كه دارد، همه چيزها را در نصخه انستالر اصلي ويندوس تغير بدهد و عرضه كند كه اشتباه است! بناً ما بايد ترجمه كنيم و بگذاريم كه ماژول و سائر اشيا را (كه اونم شايد جداگانه ترچمه شده باشند) به طور جداگانه به دسترس قرار ادهيم، تا در صورت لزوم خود كاربر اونها رو انستال كنه و سلام.
 

izone

Active Member
دوست من

هیچ کسی نمیتونه به شما یا افراد دیگری اجبار کند که بیایید از این نیوک یا ویندوز یا برنامه ای که ما به ذوق و سلیقه و تجربه خودمان ترجمه و تنظیم کردیم استفاده کنید. پس شما اگر از هر کدام از اینها خوشتان نمی آید میتوانید استفاده نکنید. اینجوری که میگید خودتان هم دست اندر کارید و هم کار با برنامه نویسی را خوب بلدید و هم ترجمه کردن را درست میدانید. پس بهتره شما نیوک انگلیسی را بگیرید و خودتان با ذوق و سلیقه خودتان فارسی کنید و استفاده کنید. این دیگه تاپیک زدن نداره!!!

اگر سری به تارنماهای فارسی کننده نیوک بزنید و نگاهی به استفاده کنندگان بکنید خواهید دید که مورد تشویق خیلی ها قرار گرفته است. حالا شما میفرمایید که این همه کاربر و استفاده کننده اشتباه میکنند و صلاح کار آنها را فقط شما میدانید؟؟؟

اگر ما یا گروه های دیگر ماژولی به نیوک اضافه میکنیم برای آن است که استفاده کنندگان درخواست کرده اند و برای این است که بیشتر استفاده کنندگان امکان نصب و تنظیم آن را ندارند. همه که مانند شما وارد نیستند! خیلی ها این کار ما را تشویق میکنند و از آن استقبال میکنند.

کسی که دوست ندارد استفاده نمیکند. این امری خیلی ساده است.
 

faizhk

Member
همين كار تون هم اشتباه است.. :) چون خيلي ها انستال هم كرده نميتونينش، اين ديگه نيمشه كه خونه هر كدوم شان رفت و اونو واسه شان نصب كرد :)
شما ميتونيد همه اون كارها رو با اون بكنيد، اما وقتيكه زياد دستكاري ميكنيد، اشتباهات زياد هم رخ ميده و اصل برنامه درست كار نميكنه.
من با شما معرفي نيستم، اما يكي از افراد يك سال و يا يك و نيم سال قبل از من خواست كه ناك را روي سايتش بگذارم، و او هم از ايران تماس ميگيرفت، چون خودش بلد نبود اين كار رو بكنه، اما چند بعد ديدم كه داره در مورد اين چيزها نظر ميده :))
يعنيكه بعضي اوقات كسانيكه تازه دارند آشنا ميشند در اين كارها دست ميزنند كه همونهم اشتباهات زياد را از شان ميشه ديد ):
 

جدیدترین ارسال ها

بالا