قسمت اول . روز اول و دوم و حوادث...!

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
گزارش تصویری از هفتمین جشنواره پویانمایی تهران

سلام به همه دوستان عزیزم

در اول باید بگم ای کاش از طرف انجمن یک فراخوان داده میشد تا در این روبداد بزرگ بین المللی که بزرگترین در کشور ما به حساب میداد ، اولین انجمن گرافیکی کشور درش شرکت میکرد تا این انجمن بیش ار پیش به سایرین شناسانده بشه . ما تمام سعی خودمون رو انجام دادیم تا انجمن رو در اونجا بشناسونیم .


در این جشنواره ما کاری رو ارائه داده بودیم به نام گیله سر که من و سعید به عنوان کارگردانان کار، کارت ویژه سالن شماره 1 سینما فلسطین رو داشتیم و برای رفتن به تمام سالن ها در جاهای دیگه مثل سینما سپیده هم مشکلی نداشتیم .
:wink::cool:
از بین نزدیک 1600 کار از خارج و داخل ، نزدیک 300 کار انتخاب و پخش شد .

domcc68deonec2wqtnkp.jpg


روز اول و سانس اول در سالن شماره 2 فلسطین کار آقای وحید نصیریان یعنی قلب سیمرغ اکران شد که باعث ایجاد یک شک در بین بینندگان شد که تقریباً سالن رو پر کرده بودند !
متاسفانه کار بسیار با اون چیزی که ما انتظار داشتیم فاصله داشت و اگر از رندر متناسب و محیط سازی خوب کار بگذرین ،خطوط واضح unwarp روی بدن رخش ، اشتباحات فاحش شبیه سازی در موها و پارچه ها که مرتباً وارد مدل ها میشد و پرش داشت ، صدای بسیار نامتناسب آقای فرخ نژاد جای رخش، روابط نامفهوم بین رسا و دختر مخصوصاً در ابتدای آشنایی ، چهرهای زشت از نظر زیبا شناسی که ایجاد دافعه در بیننده میکرد و مورف های بسیار کم که حتی به جرات کار سیاساکتی دارای تکسچرهای کرکتر و مورفهای بسیار زیباتری بود . انیمیت ها در برخی جاها خوب بود ولی در بیشتر مواقع ضعیف بود . حتی خود آقای نصیرنیا که باهاشون صحبت شد این ایرادات رو پذیرفتند و نباید این موضوع رو فراموش کرد که این کار با اسپانسر خصوصی انجام شده و بارها کار با مشکل مواجه شد . در کل من انتیاز 30 رو به این کار میدم و امیدوارم که کارهای بهتری از این کارگردان بسیار خوب ببینیم .
متاسفانه افراد زیادی بعد از گذشت 30 دقیقه از کار سالن رو ترک کردند :sad:

tkjkinz6kg8muciu3ze3.jpg


روز اول استقبال در سینما فلسطین چندان در صبح خوب نیود ولی از ساعت 4 به بعد واقعا شلوغ شد و اساتیدی چون آقایان عظیمی ، گلپایگانی ، صادقی ، میرصادقی و غیره آمدند که جالب بود .


ipr4ys9s9d3eqx1pyhgv.jpg



سالن برگذاری بسیار خوب و بهتر از دوره قبل بود ، سالن غرفه ها دقیقا در کنار سینما فلسطین و داخل صبا برگذار شده بود که جای تحسین داره . همونطور که میدونید امسال بطور همزمان در مازندران و همدان و البرز کارها اکران شد که کار بزرگی بود .
:oops:

جدا از کارها که هم کارهای قوی بود هم متوسط ، قسمت غرفه ها بسیار مفید بود ولی متاسفانه شرکتهای بزرگی چون
حور ، سینما پردازان شرق ، رایکا ،آوینی و خیلی های دیگه نبودند که جای سوال داره !:mad:

غرفه هایی از
صبا ، شرکت دوبله گلوری ،انیمیکده ، سیاه قلم ، پنداره ، آرتمن ، حوزه هنری و خیلی های دیگه بودند که در بین اونها کارهای جالبی رو میدیدم .

t5ujs9nyokkom73s7wz.jpg



odycc9y1ap92fuoah75d.jpg

کارهای بزرگی در حال اجرا بود یکی از بهترین کارهایی که قسمتی از اون رو به نمایش گذاشته بودن کاری از شرکت نوپای انیمیکده بود که سر پرستان تیم انیمیت این شرکت ، تحصیل کرده های منتور بودند و کار واقعا عالی بود و فقط در امریکا و اروپا میشد همچین کاری رو دید که در تصویر میشه حیرت آقای نصیرنیا رو در مقابل این کار دید ، باید اعتراف کرد خود ما هم با دیدن این کار که کاملا فانتزی بود حیرت کردیم و چند بار کاملا برندازش کردیم و فقط تونیستیم تبریک بگیم . فقط امیدواریم این کار در ایران پخش شود تا خط پابانی باشد بر کارهای کم کیفیت داخل چون احتمال زیاد این کار در داخل پخش نخواهد شد :sad: . جالب ابنکه اسپانسر کار خصوصی بوده و پابه قیمت فروش اینکار به تلویزیون 3.5 میلیون برای هر دقیقه اعلام شده که به عقیده من این کار باید برای هر دقیقه بین 4.5 تا 5 میلیون فروخته شود تا کمترین حق این کار پرداخت شده باشه :paint:
9z1evct0ftylil6ydone.jpg


راستی اینکه میبینید همه توو غرفه جمع شدند ، دارن کارهای من و سعید رو میبینند :)

این مقالات ادامه دارد ، حتما دنبال کنید چون اطلاعات بسیار با ارزش و جالبی در مورد
تهران 1500 هم داریم .

موفق باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

.:. soroosh .:.

Active Member
مرسی پژمان جان بابت این گزارش خوبت و ادامش را هم دنبال میکنم حتما.
خیلی دوست داشتم امسال تو این جشنواره شرکت کنم و یه انیمیشن کوتاه بزنم اما خب ...
راجع به کارهای ضعیف چیزی نگم بهتره، من از دید خودم همه این کارهای ضعیف را منشاش را آقای عظیمی میدونم که شما نمیدونم چرا استاد خطابشون میکنین!!! بگذریم مهم نیست حالا.
این کار شرکت انیمیکده را هم خیلی دوست دارم ببینم.
اگه تونستی یه راه ارتباطی حالا سایت یا ... از این شرکت پیدا کنی ممنون میشم خبرم کنی. یا حتی بچه های گروهش کیا هستن و ...
یکی دو تا شرکت دیگه هم هستن که دارن کارهای خیلی حرفه ای میزنن که البته تا اینجا که اطلاع دارم هیچ کدوم به فکر فروش در ایران نیستن و به بازارهای جهانی فکر میکنن که واقعا هم با اون آثارشون من بهشون حق میدم اینطوری روی کارشون برنامه ریزی کرده باشن و خودم به شخصه بی صبرانه منتظرم کار پایانیشون را ببینم.
بازم ممنون پژمان جان :rose:
 

hosienmax100

3D Artist
دستت درد نکنه ..

من تا حدودی حق میدم به آقای نصیریان خب واقعآ کار خیلی سختیه خصوصی کار کردن ..

من یه قسمت های از این انیمه رو دیدم یه مشکل اساسی دیگه ای هم که داشت و توی اکثر کارها ایرانی چه انیمه چه گیم میبینیم بحث این تناسب توی کارهاست به هیچ وجه روش کار نمیشه ...

منتظر ادامه داستان هم هستیم ببینیم اصلا چه خبر بوده //

ممنون /
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
تو چقدر گلی آخه
خیلی عالیه گزارش نویسیتم که مثل کارات با جزئیات و آنرپ هستش:rose::)
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
قسمت دوم

سلام به همگی

در این پست میخوام در مورد غرفه ها بنویسم ولی قبلش تشکر کنم از دوستانی که پیگیری میکنن و فکر نمی کردم برای بچه ها جالب باشه .
:rose:

در مورد صحبت سورش جان باید بگم من و سعید هم تا وقتی توو جلسه و نشست ایشون شرکت نکرده بودیم و بعدش با هم صحبت نکرده بودیم ، همینطور فکر میکردیم ولی بعد از صحبتی که با ایشون داشتیم نظرمون عوض شد .
:-?
ایشالا در قسمت چهارم این مجموعه گزارش حتما در این باره صحبت میکنیم .

در مورد قلب سیمرغ من با آقای نصیریان صحبت کردم .ایشون خودشون نظر تقریباً مثبتی داشتند و حتی اعلام کردند اگر کار اکرانم نمیشد بازم یک موفقیت بزرگ بود و تجربه خیلی ارزشمندی داشت . بچه ها واقعیت این هست که انجام کارهای طولانی که حتی برخی اوقات تا 5 سال هم به درازا میکشه واقعا طاقت فرسا هست . من و سعید و 3تا دیگه از دوستانمون برای کاری که در جشنواره شرکت داده شد بیش از 1.5 سال وقت گذاشتیم و میدونیم کار تک فریم با یک کار طولانی چقدر متفاوت هست . مشکلات تولید این کار هم واقعا زیاد بوده و همین که کار تموم شده به نظر ما هم که خودمون تولید کننده هستیم واقعاً یک پیروزی و نقطه شروع بسیار خوبی برای صنعت انیمیشن ما خواهد بود .
:paint:

غرفه ها :


غرفه اول برای شرکت هورخش بود که در جشنواره چندکار داشت . بیشتر کار این شرکت روی کارهای 2 بعدی و Paper تمرکز داشت و تکنیک خوبی هم داشتند .


شرکت های نسبتاً زیادی بودند که من فقط مهم هاشو میگم .


شاید پرقدرت ترین و با امکانات ترین شرکت غرفه ها امسال شرکت معروف پنداره بود که هم رندر فارم پرقدرتی داره هم موشن کپچر اپتیکال . کارهایی چون کاوشگران نوجوان که در تلویزیون پخش میشه برای این شرکت هست . چنتا کار برای خارج هم زده بودند که کار اتوموبیلشون واقعا بدون نقص بود . موضوع هم کورس گذاشتن 2 تا ماشین بود که یکی سمند و دیگری مگان بود ، کار تا حد امکان رئال بود و انیمیت ماشین ها خیلی کامل و جالب اینکه کل کار فقط 1 هفته طول کشیده بود که نشون میداد شرکت بزرگی هستند و کاملا هماهنگ .از نظر فنی نمیشد بهش ایرادی گرفت
:shock: برای یک فیلم خارجی زده شده بود و باعث حیرت اون تیم فیلم برداری خارجی شده بود چون قرار بود کار رو بدن به هند و کاملا اتفاقی کار در ایران انجام شده بود و فکر نمیکردند که فقط در 1 هفته ، چند دقیقه کار با این کیفیت قابل تولید در ایران باشه :oops:
یک کار سینمایی با کیفیت واقعا خوب و موشن کپچر شده در مورد جنگ 8 ساله با عراق هم در حال ساخت داشتند که تا اونجایی که ما دیدیم میشد نمره 80 رو از 100 بهش داد و میشه گفت کار قوی از نظر فنی بود و گفتند اگر بقیه قراردادشون رو بدن کاملش خواهند کرد .در تصویر پوستر کارهاشون هست فقط یکم کوچیکه :wink:

4k0wha9ciinstmaprbr9.jpg


شرکت گلوری یا همون انجمن گویندگان جوان به رهبری آقای مهرداد رئیسی هم بود که غرفه بزرگی داشتند و فرم برای تست گویندگی میدادند . تصاویری از ضبط صدای کارهاشون هم گذاشته بودند فقط صدای غرفشون رو خیلی زیاد کرده بودند که صدای سایر غرفه ها رو در اورده بود !


c3uozl4yv9ynusatr36.jpg


شرکت سیاه قلم که تولید کننده مجموعه ماشین ها هست در حال ساخت فیلم سینمایی از این کار هست و اتفاقاً وقتی کار جنگنده خیابانی ما رو دید گفت یک ماشین با همین مشخصات برای کارشون نیاز دارند ! ایشالا برای مدلینگ و انبمیت قسمتی از پروژهاشون با هم همکاری خواهیم کرد .یعنی قسمتی از کارهاشون رو در تیم سروش استان گیلان انجام بدبم :oops:

nbkl4vwabaf1f7i3w5.jpg


شرکت فنی آرتمن که یه جورایی ابداع کننده نوعی خاص از موشن کپچرهای فیزیکال هست هم حاضر بود و سعی میکرد شرکت های دیگرو متقاعد کنه برای انیمیت هاشون از این نوع استفاده کنند . جالب بود و اینکه ابداع خودمون هست جالبتر ! چیزی شبیه موشن کپچرهای مگنتیک با حساسیت بالاتر و قابل تنظیم .

wqe2qzvzgdzux7d3qnri.jpg


غرفه آسیفا یا همون انجمن فیلم سازان انیمیشن ایران هم بود که اگر خدا بخواد میخوایم نمایندگی اون رو برای استان گیلان هم بگیریم که عالی میشه چون میریم زیر مجموعه خانه سینما و بیمه هم میشیم و از طرفی چون پدرم مدیر صنف جلوه های ویژه خانه سینما هست کلی دستمون باز میشه برای کارها و میتونیم با شرکت های بزرگی در ازتباط باشیم حتی خارجی :oops:

methr6ydj4np7sva0vua.jpg


شرکت بسیار پرقدرتی به نام انبمبکده هم بود که مدیرش خیلی از کارمون خوشش اومد و با اصرار زیاد شماره و آدرسمون رو گرفت و جالبتر اینکه بچه هاشون مجید آنلان رو میشناختند و متخصص شرکتشون از بنیان گذاران شهر سخت افزار بود که با شهریار بارانی (همون که رکوردهای جهان رو در اورکلاکینگ جابجا کرده) این سایت رو تاسیس کردن و گفتم از طرف من و تمام بچه های مجیدآنلان بهش تبریک بگو و بگو که بهش افتخار میکنیم :rose: جالب اینکه متخصص تیمشون از مقالات بخش سخت افزار ما استفاده میکرد :cool: ایشالا با این شرکت هم در ارتباط خواهیم بود ، مدیر شرکتشون شماره شخصیشو داد واسه همکاری و ایشالا از کار جدیدشون برامون یک عکس میفرسته تا در اینجا و وبلاگمون استفاده کنیم .:oops:

vospj6xegije2o33s1.jpg


سمت راست من هستم که کارام رو به یکی از مدل کاراشون نشون میدم و وسط جمع آقای نصیریان ایستاد و در کنارش بچه های تیم انیمیکده هستند که جالب اینجا بود که یکی از اونها طراح صنعتی بود و از طرح هام کلی خوشش اومده گفت برو آلمان !!! :shock:

dbswrz02yzalwmunezpg.jpg


بخاطر ابعاد یکی از عکس ها عذر خواهی میکنم برای بهتر دیده شدن افراد این کار و انجام دادم .:-?

در قسمت بعدی گزارش صحبت و معرفی بزرگان این جشنواره رو داریم . خیلی جالب هست .توصیه میکنم از دست ندید .

موفق باشید :rose:
 

koochoo

Member
ممنونم baloot جان از مطالب بسیار خوبت و ما رو در جریان این جشنواره قرار دادی منتظر گزارش های بعدی هم هستم...
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
نامردا یه اطلاع رسانی نمی کنن.من6 سال پیش به خاطر این کار اومدم تهران .4 سال پیش خدمت بود.2سال پیش هم مثل امسال دیر فهمیدم! فوق العاده بود.اون موقع پرنسس مونونوکه ترکونده بود و شهر اشباح اشک رو روی چشمای ما گذاشته بود مخصوصا وقتی صحنه آخر چیهیرو از هاکو جدا میشه و با یه موزیک بسیار قشنگ تموم میشه.اون لحظه یه سکوت عجیب کل سالن رو فرا گرفته بود و وقتی نوشته ها اومد هیچ کس باورش نمیشد که دنیای قشنگ چیهیرو تموم شده ! یه دفعه با تشویق سکوت شکسته شد!بعد از اون موقع فکر کنم شهر اشباح میازاکی رو 20 بار دیدم!

اون سال خیلی جالب بود.باسایت cgtalk آشنا شدم.مکس 7 روی بورس بود.اما هرکی رو اونجا دیده بودم مایا کار بود.
یادش بخیر خیلی ساندویچ کالباس های خوبی هم داشتن اونجا!!

بگزریم.کار خودت رو میزاری ببینیم.

 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
منتور

سلام .:taymaz:. جان

منتور یک مدرسه اینترنتی هست که در اون انیمیت آموزش داده میشه و انقدر معتبر هست که بسیاری از انیماتورهای شرکتهایی مثل پیکسر و دریم ورکس و غیره در این مدرسه کار یاد گرفتند وداشتن همچین مدرکی کار ساده ای نیست و فارغ التحصیل های این مدرسه باید واقعاً کار بلد باشن تا بتونن مدرک بگیرن .

موقف باشید :rose:
 
سلام .:taymaz:. جان

منتور یک مدرسه اینترنتی هست که در اون انیمیت آموزش داده میشه و انقدر معتبر هست که بسیاری از انیماتورهای شرکتهایی مثل پیکسر و دریم ورکس و غیره در این مدرسه کار یاد گرفتند وداشتن همچین مدرکی کار ساده ای نیست و فارغ التحصیل های این مدرسه باید واقعاً کار بلد باشن تا بتونن مدرک بگیرن .

موقف باشید :rose:
خیلی جالبه بیشتر توضیح میتونید بدید
مثلا در مورد کل رمان دوره و نوع امتحان که مدرک میدن و.....
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان

در مورد شرکت منتور باید عرض کنم خود شرکت در امریکاست ، مدیر اون آقای Bobby Beck هستند که بیظ از 10 سال تجربه کاری دارند و در شرکت های Disny , Pixar و Tippett Studio کار کردند و در پروژه هایی مثل در جستجوی نمو ،کارخانه هیولاها و شگفت انگیزان حضور داشتند .
انیماتور ارشد آقای Shawn Kelly هستند و در پروژه های زیادی مثل جنگ ستارگان ، ترنسفورمرز ،هالک ،پیراتس ، اراگون حضور داشتند
آقای Carlos Baena هم که دیگه تهش رو دراورده و همکنون در Pixar مشغول هستند و یکی از مدرسین اصلی هم هستند .ایشون از کار "در جستجوی نمو" بودند تا این "داستان اسباب بازی های 3"

ترم جدیدش از تابستان سال 2011 شروع و تا ذسال 2012 ادامه داره و هزینه کل این دوره جدید حدود 19.000 دلار هست ولی میتونید در برخی قسمت های خاص هم شرکت کنید که قیمتش متفاوت هست . مثلا کلاسهای Alumni قیمتش 4.700 دلار میشه و کلاسهای Master حدود 6.800 دلار .مدتش هم از تابستان تا پاییز 2011 هست .

برای اطلاعات بیشتر میتونید از این لبنک ها برای دانلود مراحل کار و سرفصلهای آموزشی استفاده کنید .

فایل اول- فایل PDF برای کلاسهای کامل با حجم حدود 2.6 مگ

فایل دوم- فایل PDF برای کلاسهای پیشرفته با حجم حدود 5 مگ

فایل تصویری از شاگردان و اساتید و محل کار (واقعا جالب هست ) - حجم 20.5 مگ

در مورد کار خودمون هم ایشالا حتماً تصاویری میذاریم ولی خود کار رو شرمنده ، همونطور که میدونید هر کاری رو نمیشه برای پخش کامل گذاشت ، چون حق مالی کار برای تهیه کننده محفوظ هست ، همین که تونستیم در جشنواره شرکتش بدیم خودش کلی دردسر داشت . ایشالا توو تلویزیون ببینید و زنگ بزنید فوحش بدید :wink:

قسمت بعدی گزارش در مورد صحبت با آقایان میرصادقی ، استاد گلپایگانی ، آقای بهرام عظیمی و جناب آقای سحیرخیز هست .
شرمنده دیر به دیر در اینجا پست میدم ، تعداد مقالاتی که در قسمت سخت افزار میدم کمی وقتگیر شده . مشغله هم که واقعاً آزاردهنده شده :sad:

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوستان
من همین العان تمام لبنک ها رو چک کردم ، کاملا سالم بود و شروع کرد به دانلود ! این ها لینک مستقیم از خود منتور هست آخه ! :-?

فقط اون فایل flv با حجم 20 مگ رو آدرسش رو توو یک دانلودر کپی کنید تا بطور مستقیم دانلود بشه ، آخه مثلا فقط برای تماشا بوده که با ++Grab لینک مستقیمشو دراوردم . :green:

موفق باشید :rose:
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
قسمت سوم - دیدار با بزرگان

سلام مجدد به همگی

در ادامه جشنواره و در بین سانس ها که در سینما فلسطین بیرون میومدیم ، با افراده زیادی مواجه میشدیم . در بین اونها چهره ها و نامهای آشنایی دیده میشدند که به نحوی قبلا باهاشون رابطه داشتیم و می شناختیمشون .

اول استاد سید علیرضا گلپایگانی رو دیدیم و باهاش صحبت کردیم . ایشون عضو هیئت علمی و مدیر گروه کارشناسی ارشد پویانمایی دانشگاه هنر و کارگردان هستند و در این جشنواره جزء سه نفر هیئت انتخاب دانشجویی و داوران مسابقه دانشجویی ایران بودند . با ایشون از طریق سایتشون آشنا شدیم و چند باری تلفنی صحبت کردیم . ایشون از وبلاگ ما مطلب برداشت میکنند و ما هم همچنین . وقتی گفتیم از انجمن گرافیکی مجید آنلاین هستیم مسئول وبلاگ Baloot3d ، خیلی خوشحال شد و گفت این گردهمایی ها باعث میشه افرادی که از طریق نت با هم آشنا هستند ، چهرههای همدیگرو ببینیم .

fqs7m1pvg7uiuojo967a.jpg


نظرشون رو در مورد کار آقای نصیریان (قلب سیمرغ) پرسیدم و با ناراحتی خیلی زیادی گفت بد نیود . گفت بد بودن یک کار انیمیشن به همگی ما در این صنعت در ایران آسیب میزنه . (البته من شخصاً و از دید خودم عرض میکنم ، این کار انقدرهام بد نبود و با اون همه مشکلات در ساخت باز هم نقطه شروع خوبی بود و میشه به آیده این صنعت در ایرانمون امیدوار بود، شاید نشه نمره خیلی خوب رو بهش داد ولی با کمی اغماض میشه نمره قبولی بهش داد )

------------------------------------------------------------------------------------
در بین افرادی که اونجا بودند سعید چهره آقای روانبخش صادقی ، مدیر آسیفای ایران و کارگردان رو تشخیص داد و در فرصتی مناسب رفتیم باهاش صحبت کردیم که چطور میشه جز آسیفا شد ، اونم وقتی دید محل اصلی کار ما در رشت هست و خودمون تولید کننده هستیم ، پیشنهاد داد که خودتون با طی مراحل قانونیش ، نمایندگی آسیفا رو در استان بگیرید که واقعاً خوشحال شدیم در پی اینکار هستیم . ایشون و دستیارشون خانم مظفری خیلی راهنمای کردند .

sadeghi.jpg


آسیفا در واقع صنف انیمیشن سازان ایران هست که یک انجمن بین المللی هست و مدیر عامل این صنف در ایران آقای روانبخش صادقی هستند و میتونن در تمام استانها نمایندگی داشته باشند تا انیماتورها در هر زمینه ای رو تحت پوشش قرار بدند و بتونن بطور رسمی کار کنند ، طبیعی هست که بیمه هم میشن و سابقه کار رسمی پیدا میکنن و تمام فعالیتهاشون بطور کامل و رسمی در انجمن ثبت میشه .
این انجمن یکی از 29 صنف زیر مجموعه خانه سینماست .

------------------------------------------------------------------------------------

y9xq0x569by7n9qii4gm.jpg


از دیدن آقای شهرام میرصادقی در بین افراد حاضر واقعا خوشحال شدیم چون ایشون ناظر کیفی استانهای شمالی کشور هستند و روند پیشرفت کارها رو از صدا و سیمای کل کشور پیگیری میکنند . چند باری تو دفترشون ملاقات داشتیم و 2 بار هم به مرکز سروش استان گیلان اومده بودند و همدیگر و میشناختیم . ایشون تحصیل کرده رشته انیمیشن در خارج هستند و یک شرکت خفن تولید انیمشین دارند که کارهاشون رو به فرانسه و اسپانیا میفرستند . شرکتشون در پایینتر از شهرک غرب و نزدیک شهرک آزمایش هست . انسان بسیار هنری و کاملا فنی و جزو اولین مدرسان 3DsMax در ایران بودند و تالیف کتابهای زیادی در زمینه های مختلف انیمیشن دارند . شاید برخی ایشون رو سالها پیش در تلویزون دیده باشن که 3DsMax رو آموزش میدادند و خود من با این برنامه از طریق ایشون آشنا شدم .
ملاقاتمون با ایشون کم بود و به دلیل مشغله زود رفتند .

------------------------------------------------------------------------------------

cdrvrwhie8yd333hzsgd.jpg


در نشست تخصصی که در مورد جلوه های ویژه برگذار شد (داخل صبا) ، آقای امیر سحرخیز مسول و هنرمند شرکت روشنا که واقعا کارهای جالبی انجام دادند سخنرانی خوبی کردند و کلی ایشون رو سوال پیچ کردیم ! :wink:
آخرین کارشون مختار نامه بوده که نذاشتند اینکار برای امور جلوهای بصری به خارج از کشور بره . بهترین قسمت کارشون هم خواب مختار بود که تماماً CG بود و برای اولین بار بود که به این شکل کار میشد و کارهای دیگه ای هم ازشون دیدیم که انصافاً قوی بود .
جالب اینکه در روز آخر یعنی 5 شنیه یک ویژه برنامه از این شرکت در سالن اصلی فلسطین پخش شد . ایشون اول انیماتور بودند و اتفاقاً مکس کار هم بودند و چند سالی هست در این زمینه فعالیت میکنند .

------------------------------------------------------------------------------------

b9o294clwo1pbligvz.jpg


نشستی هم آقای بهرام عظیمی داشتند در مورد راهکارها و مشکلات تولید انیمیشن بلند در ایران که به نظر همه افراد حاضر در جلسه بسیار مفید و کاربردی بود چون بعد از اتمام جلسه همه ایستاده برای ایشون دست زدند .
واقعیت من و سعید
تا قبل از نشست نظر مثبتی نسبت به ایشون نداشتیم، مخصوصا از دوره قبل که ایشون رو در غرفه شرکت حور دیده بودیم، ولی بعد از نشست احساس کردیم ایشون دقیقا همون فردی هستند که نشون میدند و یکی از صادقترین افرادی بودند که تمام نقدهایی که به کارهشون میشد رو میپذیرفت و کاملا شفاف در مورد تولید انیمیشن بلند و مشکلات پیشرو صحبت کردند . راستش به خودم قول دادم در رابطه با دیگران ، با یک برخورد یا صحبت افراد دیگه ، روی شخصیت انسانها از پیش قضاوت نکنم .

1o0g129ulpzf147vkjz0.jpg


ایشالا در آخرین قسمت گزارش در مورد این نشست و تصاویری که از کانسپت ها و کار جدید آقای عظیمی تهیه کردیم مفصل صحبت میکنیم .

موفق باشید :rose:
 

koochoo

Member
ممنون baloot جان این تصویر آخر مربوط به تهران 1500 هست درسته چهره خانم تهرانی...در ضمن اکران نهایی تهران 1500 مشخص نشد؟
 

Ultra3D

Well-Known Member
ای بابا تو ایران هر چند سال یک بار یک جشنواره ای مثل این برگزار می شه ( مثل خورشد گرفتگی و ماه گرفتگی و ...)

اون رو هم تبلغ نمی کنن


آقا پژمان دستت درد نکنه تاپیک خیلی جالبیه دلم نیومد فکر دکمه تشکر رو بزنم

ممنون
 

Ultra3D

Well-Known Member
راستی یک سوال هم داشتم که تو ایران جایی هست که مثل منتور آموزش بده و مدرک کعتبر داشته باشه (بین المللی)

حالا تو امنتحان نهایی منتور قبول نشی اون 19000 دلار می سوزه؟!!!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا