قسمتهای مهم تلفن که باید بشناسید

fardinamiri

New Member
1. IC شارژ
قسمت شارژ با IC شارژ کنترل می شود. جریان را به کل قسمت تلفن تأمین می کند. این ماده در بخش انرژی نزدیک R22 یافت می شود.

شرایط هنگام شارژ IC معیوب است

تلفن همراه شارژ را متوقف می کند
اتصال شارژ تلفن ضعیف است
تلفن همراه هنگام شارژ داغ می شود

cec90157-27e0-463b-9444-921543808883.jpg


2. نقطه آنتن
تلفن همراه حاوی حداقل یک آنتن برای انتقال یا دریافت سیگنال های رادیویی است. تلفن های همراه مدرن حاوی بیش از یک آنتن جمع و جور است. آنها ممکن است بیش از یک آنتن ، آنتن تلفن همراه ، wi-fi ، بلوتوث و آنتن GPS داشته باشند. اگر مشکلی در آنتن ظاهر شود ، دیگر هیچ شبکه ای در تلفن همراه شما وجود نخواهد داشت.


3. RAM
"تلفن های هوشمند برای انجام چند وظیفه به حافظه دسترسی فوری نیاز دارند" که RAM را ارائه می دهد. هر برنامه یا بازی در یک RAM ذخیره می شود. با RAM می توانید همزمان برنامه های بیشتری را اجرا کنید. با توجه به RAM ، بخش مهمی از تلفن ، تلفن اندرویدی از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت و در حال حاضر 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت منتقل شده است. وقتی در مورد آیفون صحبت می کنیم ، این گوشی 3 گیگابایت RAM را در آیفون 7 پلاس مدیریت کرده است. اگر رم کم در تلفن شما وجود داشته باشد یا همزمان از چندین برنامه استفاده می کنید ، تلفن شما کند می شود ، وقت آن است که تلفن خود را آزاد کنید.


4. VCO
در بخش شبکه یافت می شود و ولتاژ داده را به RF IC و CPU می فرستد. وظیفه VCO است که پس از گرفتن دستور از پردازنده ، فرکانس را تنظیم کنید. اگر خطایی در VCO ظاهر شود ، هیچ شبکه ای در تلفن شما وجود ندارد و در تلفن نمایش پیام "تماس پایان یافت" یا "تماس از کار افتاد" وجود ندارد.



5. فیلتر RX و فیلتر TX

فیلتر RX: بخشی از تلفن همراه است که فرکانس تلفن های همراه را در هنگام تماس های ورودی فیلتر می کند. در بخش شبکه تلفن یافت می شود. اگر ایراد داشته باشد ، در هنگام تماس ورودی مشکلی در شبکه ایجاد می شود.

فیلتر Tx: بخشی از تلفن همراه است که فرکانس تلفن های همراه را در هنگام تماس های خروجی فیلتر می کند. در بخش شبکه تلفن یافت می شود. اگر ایراد داشته باشد ، در هنگام تماس ورودی مشکلی در شبکه ایجاد می شود.


6. P.F.O
این نوع IC است که در بخش شبکه نزدیک سوئیچ آنتن یافت می شود و به آن فیلتر تقویت کننده یا باند عبور نیز می گویند. این فرکانس شبکه را فیلتر و تقویت می کند.

اگر PCO معیوب است ، پس

شبکه تلفن همراه کار نمی کند
شبکه ضعیف در تلفن همراه
تلفن همراه ممکن است به دلیل P.F.O مرده باشد. کوتاه
سایر مشکلات مربوط به شبکه
7. آی سی فلش
این ماده در بخش تغذیه در PCB یافت می شود که به آن حافظه IC ، EEPROM ، ROM IC ، RAM IC نیز گفته می شود. نرم افزار تلفن همراه در IC نصب شده است. اگر آی سی فلش گوشی شما معیوب باشد ، تلفن همراه به درستی کار نمی کند یا ممکن است مرده باشد.

Mobile-Leather-Cover-9.jpg


8. پردازنده

CPU تمام قابلیت های تلفن همراه را کنترل می کند. در بخش برق PCB واقع شده است. هر بخش توسط CPU کنترل می شود. اگر CPU معیوب است ، پس

تلفن همراه شما کاملاً مرده است
صفحه کلید کار نمی کند
هیچ صفحه ای روی صفحه نمایش وجود ندارد.


9. اسیلاتور کریستال 26 مگاهرتز

این محل بر روی PCB ساخته شده با فلز است که در نزدیکی PFO در بسیاری از تلفن های همراه وجود دارد. اسیلاتور بلوری شبکه را فیلتر کرده و فرکانس تماس های خروجی را ایجاد می کند. در صورت خراب شدن در شبکه تلفن همراه و تماسهای خروجی مشکلی پیش خواهد آمد.

10. رام
ROM یک قسمت خاص از تلفن است که توسط کاربر در جایی که android و سیستم عامل دیگر ذخیره شده است ، قابل دسترسی نیست. علاوه بر این ، برنامه های از پیش نصب شده در اینجا ذخیره می شوند که نمی توانند حذف نصب شوند. این برنامه عملیاتی فعلی را در تلفن همراه بارگیری می کند. اگر مشکلی در ROM ظاهر شود ، ممکن است به مشکل نرم افزاری برخورد کنید.

آیا تلفن شما مشکلی دارد؟ آیا به مشکل پی برده اید؟ به قسمتهای فوق الذکر تلفن نگاه کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام یک از م componentلفه ها دارای مشکل هستند.

10.باتری موبایل
به عنوان مثال باتری ایفون همان قطعه راه اندازی انرژی لازم برای موبایل ایفون است. باتری همان قلب موبایل که آن را می شناسیم. بدون باتری موبایل، دستگاه شما نمی تواند فعالیت داشته باشد در نتیجه از بخش های مهم و حائز اهمیت موبایل می باشد.
اگر تلفن شما خیلی قدیمی است و نمی توانید آن را تعمیر کنید ، وقت آن است که تلفن قدیمی خود را با قیمت مناسب بفروشید. Instacash بستری برای فروش تلفن قدیمی / دست دوم شما در مدت 60 ثانیه با امکانات وانت در خانه است. فروشگاه قطعات موبایل سورن استور از فروشگاه های قابل اعتماد برای خرید است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا