قرینه سازی حالات مورف صورت

ramincg

Member
سلام دوستان

سوالی داشتم :

همونطور که میدونید در مورف با استفاده از چندین مدل از سر کاراکترمون حالات مختلفی رو براش میسازم .
مثلا در یکی از مدل ها ابروی سمت چپ میره بالا . حالا سوالم این هست که اگه بخوام در یه مدل دیگه ابروی سمت راست دقیقا همونطور که ابروی سمت چپ رفت بالا بره بالا چه کار کنم ؟ چون اگر بخوام به صورت دستی انجامش بدم دقیقا قرینه و مشابه سمت چپی نمیشه و خراب میشه ! میخواستم بدونم راهی هست ؟
:sad::rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
یکی همین سوال رو تو مایا کرد من هم با طرفندی که بلدم بودم با همون ابزارهای مایا راهنماییش کردم حالا شما هم ببنید میخواین اینجوری کار کنین یا نه.
با مثلا میرم جلو: شما یه پوس خند برای یسمت چپ صورت دارین و میخوایم برای سمت راست هم اعمالش کنید برای یه مورف جدا.
خوب شما یه حالت اولیه سر رو بر میدارین و Morph پوس خند رو بهش میدین و حالا این صورت Morph خورده رو mirror ـش میکنید و حالا یه حالت اولیه سر رو دقیقا align میکیند با این صورت Morph خورده ی mirror شده. حالا یه این صورت جدیدمون modify Skin Wrap رو میدین و صورن Morph خورده رو بهش add میکنید و کار میکیند vertex ها خوب و کامل به vertex های صورت Morph خورده لینک بشن. حالا Morph صورت اولیمون رو 100 مکنیم و شما با تبدیل صورت wrap دادمون به یه editable poly بدون modify صاحب یه مورف mirror هستین.

و یه نصیحت عزیز از برادر کوچیکترت، همیشه سعی کن با همه چیز تست هات رو بکنی و دنبالا یه راه حل باشی و ایجاد خلاقیت کنی این باعث میش هم فکرت باز بشه و هم بین همین کارها چند چیز خوب دیگه هم یاد بگیری.

مثل همین روش که من خودم درش اوردم با یه مقدار فکر و الان دارم نتیجه ی این روند کاریم رو میبینم.

حق یارت :rose:
 

ramincg

Member
سلام
یکی همین سوال رو تو مایا کرد من هم با طرفندی که بلدم بودم با همون ابزارهای مایا راهنماییش کردم حالا شما هم ببنید میخواین اینجوری کار کنین یا نه.
با مثلا میرم جلو: شما یه پوس خند برای یسمت چپ صورت دارین و میخوایم برای سمت راست هم اعمالش کنید برای یه مورف جدا.
خوب شما یه حالت اولیه سر رو بر میدارین و Morph پوس خند رو بهش میدین و حالا این صورت Morph خورده رو mirror ـش میکنید و حالا یه حالت اولیه سر رو دقیقا align میکیند با این صورت Morph خورده ی mirror شده. حالا یه این صورت جدیدمون modify Skin Wrap رو میدین و صورن Morph خورده رو بهش add میکنید و کار میکیند vertex ها خوب و کامل به vertex های صورت Morph خورده لینک بشن. حالا Morph صورت اولیمون رو 100 مکنیم و شما با تبدیل صورت wrap دادمون به یه editable poly بدون modify صاحب یه مورف mirror هستین.

و یه نصیحت عزیز از برادر کوچیکترت، همیشه سعی کن با همه چیز تست هات رو بکنی و دنبالا یه راه حل باشی و ایجاد خلاقیت کنی این باعث میش هم فکرت باز بشه و هم بین همین کارها چند چیز خوب دیگه هم یاد بگیری.

مثل همین روش که من خودم درش اوردم با یه مقدار فکر و الان دارم نتیجه ی این روند کاریم رو میبینم.

حق یارت :rose:

سلام دوست عزیز

آقا ایول عجب راه خوبی گفتی ! :) راستش خیلی در این باره خودم فکر کردم به نتیجه نرسیدم بعدش هم تو آموزش cg academy دیدم با اسکیپت نویسی این کار رو میکنه ! منم که مکس اسکریپت بلد نیستم :shock: خلاصه قاطی کردم :-? خیلی راهش طولانی بود !!! ولی این راهی که شما گفتی فوق العاده هست و از اون خیلی بهتره !

ممنون :rose:
 

ramincg

Member
راستی یه چیز دیگه رو الان فهمیدم البته شاید خودتون بدونید :
بعدش که skin wrap رو اضافه میکنیم اگر نقاط دقیقامنطبق نشد نیازی به ادیت نقاط نیست .
میشه با تغییر پارامترهاش یه کاری کرد که نقاط دقیق جابه جا بشن :
 

پیوست ها

  • 6-12-2012 2-29-22 PM.jpg
    6-12-2012 2-29-22 PM.jpg
    16.7 کیلوبایت · بازدیدها: 10

nc_hamid

Member
سلام
ممنون از Bubo3d روشش حرف نداره
برا بچه هایی که می خوان روش های دیگه رو هم تست کنن
اسکریپت Paul Neale همون که توی CG Academy هست خیلی روش سریع و خوبیه اما خوب شاید یکم سخته
من اومدم براش یه رولوت نوشتم انشاء الله که بدردتون بخوره
یه فیلم آموزشی هم هست ببینین
نکته اینکه ابتدا باید یه جسم مرجع که هیچ تغییری روش اعمال نشده رو به اسکریپت بدین بعد جسمی رو که می خواین قرینه کنین رو انتخاب کنین و یکی از دو گزینه رو بزنین
گزینه اول قرینه یک طرفه
گزینه دوم قرینه دو طرفه
 

ramincg

Member
سلام
ممنون از Bubo3d روشش حرف نداره
برا بچه هایی که می خوان روش های دیگه رو هم تست کنن
اسکریپت Paul Neale همون که توی CG Academy هست خیلی روش سریع و خوبیه اما خوب شاید یکم سخته
من اومدم براش یه رولوت نوشتم انشاء الله که بدردتون بخوره
یه فیلم آموزشی هم هست ببینین
نکته اینکه ابتدا باید یه جسم مرجع که هیچ تغییری روش اعمال نشده رو به اسکریپت بدین بعد جسمی رو که می خواین قرینه کنین رو انتخاب کنین و یکی از دو گزینه رو بزنین
گزینه اول قرینه یک طرفه
گزینه دوم قرینه دو طرفه
سلام
ایول اقا اینم خیلی خوبه !:)
دستت درد نکنه ...
موفق باشید :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا