عزیز جان خیلی خوب بود. من در مورد کاراکتر ها نظر نمیدم، نه به این منظور که خوب نبودن، نه، بلکه برای این که من معتقدم همه چیز رو باید از پایه شروع کرد و پایه ی انیمیت شناخت خوب Timing , spacing , ease in & ease out هستش. اول از همه باید اینا رو روی جسمایی که خودت هم پیاده کردی کامل وارد شد بعد وارد بخش های دیگه بشی عزیز دل.
اول در مورد روتوسکوپی بگم که بزرگترین مشکل انیماتور های ما برای این که حرفه ای نمیشن همین اعتقاد شماست که میگن ما از روتسکوپی خوشمون نمیاد و متنفریم. یه سوال: ببخشید داوینچی، میله، پیکاسو، ونگوگ و... همه اینها از اول طرحاشون رو از روی ذهنشون میزدن؟
به احتمال زیاد خودت هم making of های انیمیشن های معروف رو دیدی که خود انیماتور اول بازی میکنه بعد بازی خودش رو انیمیت میکنه ، حتی از اون ساده تر، دانش آموزان animation mentor حرکات توپ رو اول فیلم برداری میکنن بعد انیمیت میکنن. این نظریه شما کامل اشتباه عزیز، چون بزرگترین مدارسه انیمیشن یعنی animation mentor و animation school به همین روش به دانش آموزاشون درس میدن عزیز.
من با همین روش روتوسکوپی برادم رو که تو عمرش key frame نزده بود در عرض 3 هفته کاری کردم که تیکه های انیمیتی که گرفتم رو میدم بهش و کارگردان سخت گیرمون ((که انیماتوری که برای فیلم 1500 کار کرده بود برای انیمیت کارش امد رو زیاد ازش استقبال نکرد)) هیچ ایرادی از کار برادر تازه کار من نگرفت. البت بگم این کاری که بهش دادم سبک بود و نه این که بدون نقص بود، نه ولی در 3 هفته به اینجا رسیدن خیلی خیلی خوبه.
اگه میخوای حرکات توپش رو که خودش زده رو بهت نشون بدم که خودت متوجه بشی در عرض 2 هفته چه خوب زمان بندی رو متوجه شد؛ البت من خودم هم کنارش بودم ولی من تو تدریس خیلی کم حرف میزنم و بیشتر کار میگم به طرف که با این روش تا حالا همین برادرم که علاقه ای هم به این رشته نداشت تو بخش مدل و تکسچر و انیمیت، camera tracking به جای خوبی رسوندم که تو پروژه های سینماییمون هم بهمون کمک میکنه.
کالا منظورم فایده ی روتوسکوپیه. خواهشا این تفکر رو همین الان بریز دور اگه می خوای تو این بخش حرفه ای بشی. منعطف باش عزیز.
حالا در مورد کارت. من فقط در مورد انیمیت اشیاء صحبت میکنم.
اول این که خیلی خوبه ولی مشکلاتی هم داره اون هم این که بار curve editor یا اگه مایا کار میکنی graph editor بیشتر کار کن. این رو با تماشای افتادن اون سه توپ میگم و این که یه مقدار روی زمان بندی بیشتر کار کن. یا مثلا توپ آبی رنگی که از روی سطح می افته ، سرعت و شتابی که برای فرود اولیه داره با حرکت bounce های بعدیش یعنی بالا و پایین پریدناش هماهنگ نیست و حتی همون اول افتادنش شتابش زیادی برای شروع داره.
مسئله ی بعدی هم، تو اون صحنه ای که توپ توسط صفحه ای جابه جا میشه، میخواستی stretch & squash رو نشون بدی عزیز ولی از scale ساده استفاده کردی برای همین هم اون جلوه ی squash رو نداره.
ولی در کل خیلی خوب بود ریفیق
ور در آخر کلا بیشتر روی زمان بندی کار کن قربونسکت
این هایی که گفتم همش از روی نظر دوستی و محبت بود.
من تو کاری هم که بلد نباشم نظر نمیدم. من حدود 5 ساله دارم انیمیت میکنم. ادعایی هم ندارم ، کوچیک همه هم هستم این هایی هم که گفتم به عنوان یه برادر کوچیکتر از خودت بیان کردم ریفیق
حق یارت.