انیمیشن فيلم نمونه كار انيميت

سلام
بدجوري رفتم تو خط انيميت
دارم خودم خفه مي کنم تا انيماتور بشم:cool:
يه فيلم نمونه کار انيميت ساختم البته کامل نيست يه سري کار هاي از نظر خودم ساده وبيشتر چرخه
که بيشتر هدفم اين بوده که درک بهتري از انيميت داشته باشم
بعد برم سراغ کارهاي پيچيده تر
دوست دارم حتما نظر بديد وبگيد سطح کارم چه جوريه
خيلي از ايراد هاي کارامو تقريبا مي دونم امان از تنبلي اما منتظر نظرات سازندتون هستم
جون داداش فقط ايراد بني اسراييلي نگيرين :mad: که بدجوري ميخوره تو ذوقم:snap:
شوخي کردم هرچي ازم بيشتر انتقاد کنيد به رگ غيرتم بر مي خوره تا نرم ديزني بيخيال نمي شم:lol:
 

پیوست ها

  • sssssdff.flv
    7.8 مگایابت · بازدیدها: 233

madmaster_3d

Well-Known Member
اولا خیلی عالی بود مخصوصا اون یارو کچله که سرش رو گرفته بود بالا با اعتماد به نفس راه می رفت. خیلی باهاش حال کردم. دوما مدل ها آماده بود یا خودت ساختی . اصلا چه برنامه ای ستفاده می کنی.؟!
سوما از هدفت و اعتماد نفست فوق العاده خوشم میاد. انشالا تو شرکت های بهتری (دیزنی قضیه دازه ) کار کنی. و خوشحال میشم در مورد کارهام نظرت رو بدونم فقط بدون تارف نظر بده
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
سلام،خیلی خوب بودند
این کتاب را اگر میتونید تهیه کنید و بخونید
راهنامی جامع انیمیشن،نوشته ریچارد ویلیامز_کتاب آبان
در مورد زمان بندی ها و داینامیک چیزای بدرد بخوری میتونید ازش یاد بگیرید که توی رئال تر شدن حرکات کاراکترها کمکتون میکنه
 
خيلي ممنون
مايا كار هستم حدود سه سالي تو اين كارم
كاراكتر اولين انيميت مال خودمو كه فيلم ريگشم مي توني بري ببيني اصولا سعي مي كنم از مدل هاي خودم استفاده كنم راحت ترم
اون كچله هم مدل آماده است
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام
خسته نباشید کارهاتون بد نیست اما چند تا نکته هست
یک نکته ی کلی که باید بهش دقت بکنید، اینه که انیمیشن کاملا امریه که تمرین و حوصله می خواد، و بقول دیالوگی که عمدا در انیمیشن داستان اسباب بازی 2 قرار داده شده : "هنر عجله بردار نیست..."
نکته ی کلی دوم اینکه انیمیشن چیزی نیست بجز یکسری اصول که برخی رو میشه مثل درس از توی کتابا و سایتا پیدا کرد و بخش زیادیش با نگاه کردن و تمرین کردن به دست میاد.
دقت کنید که انیمیشن دو بخش کلی هست، داینامیک یا فیزیک، و بازیگری یا ایجاد و القای حس

این دو نکته رو گفتم که بگم، شما توی کارهاتون عجله دارید، اصلا لزومی نداره انیمیشن هایی که کار می کنید "انسان" باشه بلکه باید اصول رو با انیمیت کردن چیزای ساده تر یاد بگیرید. حالا چرا اینو میگم، برای اینکه توی مواردی که مثلا توپ رو انیمیت کردید یا چیزهای ساده تر رو انیمیت کردید برخی اصول رو جا انداختید. و این به این معناست که تا این اصول رو یاد نگرفتید نباید به سراغ کاراکتر انسانی می رفتید. اینطوری کارتون خیلی سخت می شه و مثالش می شه ماشینی که بخواد با دنده ی 4 حرکت خودش رو از سکون شروع بکنه.
دقت بکنید که از روی فیلم بصورت مستقیم انیمیت کردن ممکنه نتیجه ی مطوبی داشته باشه اما پیشرفت خوبی برای انیماتوری نیست.
یعنی شما فقط حرکت رو می زنید اما اصولی رو که گفتم یاد نمیگیرید وحالتی تقلیدی داره البته من نمیدونم که شما این کار رو کردید یا نه و این نکته رو کلی گفتم.
حرفم رو اینطوری تموم میکنم که پیشنهاد میکنم بجای اینکه سر حرکتای پیچیده با آدم وقت بگذارید، سعی کنید با جعبه و کُره و .. حس در بیارید.البته منظورم بیشتر یادگیری ایجاد حس ها هست هرچند اینطوری در یادگیری داینامیک هم سریعتر پیشرفت میکنید.
در کل، تا میتونید نگاه کنید و تمرین....

دوستان می دونن که من زیاد توی گالری نظر نمی دم و اگه الان به خودم اجازه دادم که نظر مفصل بدم به این دلیله که سالهاست دارم در انیمیشن کسب تجربه می کنم البته هنوز انیماتور نشدم! اظهار نظر درباره ی کارهای دیگه مثل رندرینگ و نورپردازی رو همیشه به عهده ی دوستان میگذارم...

به هر حال امیدوارم موفق باشید و به دیزنی هم برسید. شاید اصلا با هم رفتیم
 
سلام
خسته نباشید کارهاتون بد نیست اما چند تا نکته هست
یک نکته ی کلی که باید بهش دقت بکنید، اینه که انیمیشن کاملا امریه که تمرین و حوصله می خواد، و بقول دیالوگی که عمدا در انیمیشن داستان اسباب بازی 2 قرار داده شده : "هنر عجله بردار نیست..."
نکته ی کلی دوم اینکه انیمیشن چیزی نیست بجز یکسری اصول که برخی رو میشه مثل درس از توی کتابا و سایتا پیدا کرد و بخش زیادیش با نگاه کردن و تمرین کردن به دست میاد.
دقت کنید که انیمیشن دو بخش کلی هست، داینامیک یا فیزیک، و بازیگری یا ایجاد و القای حس

این دو نکته رو گفتم که بگم، شما توی کارهاتون عجله دارید، اصلا لزومی نداره انیمیشن هایی که کار می کنید "انسان" باشه بلکه باید اصول رو با انیمیت کردن چیزای ساده تر یاد بگیرید. حالا چرا اینو میگم، برای اینکه توی مواردی که مثلا توپ رو انیمیت کردید یا چیزهای ساده تر رو انیمیت کردید برخی اصول رو جا انداختید. و این به این معناست که تا این اصول رو یاد نگرفتید نباید به سراغ کاراکتر انسانی می رفتید. اینطوری کارتون خیلی سخت می شه و مثالش می شه ماشینی که بخواد با دنده ی 4 حرکت خودش رو از سکون شروع بکنه.
دقت بکنید که از روی فیلم بصورت مستقیم انیمیت کردن ممکنه نتیجه ی مطوبی داشته باشه اما پیشرفت خوبی برای انیماتوری نیست.
یعنی شما فقط حرکت رو می زنید اما اصولی رو که گفتم یاد نمیگیرید وحالتی تقلیدی داره البته من نمیدونم که شما این کار رو کردید یا نه و این نکته رو کلی گفتم.
حرفم رو اینطوری تموم میکنم که پیشنهاد میکنم بجای اینکه سر حرکتای پیچیده با آدم وقت بگذارید، سعی کنید با جعبه و کُره و .. حس در بیارید.البته منظورم بیشتر یادگیری ایجاد حس ها هست هرچند اینطوری در یادگیری داینامیک هم سریعتر پیشرفت میکنید.
در کل، تا میتونید نگاه کنید و تمرین....

دوستان می دونن که من زیاد توی گالری نظر نمی دم و اگه الان به خودم اجازه دادم که نظر مفصل بدم به این دلیله که سالهاست دارم در انیمیشن کسب تجربه می کنم البته هنوز انیماتور نشدم! اظهار نظر درباره ی کارهای دیگه مثل رندرینگ و نورپردازی رو همیشه به عهده ی دوستان میگذارم...

به هر حال امیدوارم موفق باشید و به دیزنی هم برسید. شاید اصلا با هم رفتیم
دوست عزيز ممنون كه كارم ديدي ونظر دادي اولا بگم من از روتوسكوپي وكپي كردن از روي فيلم وكارهاي ديگران به شدت متنفرم
دوم اين از اول گفتم اين كارا بيشتر واسه من جنبه تمريني داشته وخيلي خودمو واسه درست كردن اشتباهم تو يه كار تمريني اذيت نمي كنم وسعي مي كنم تو كار بعدي ديگه اون اشتباه مرتكب نشم
سوم اين كه من اول راه هستم واگه تو نمونه كارم خودمو انيماتور معرفيكردم براي بالا بردن انگيزه وروحيه خودمه قصد اينو نداشتم بگم يه انيماتور شدم اول مبحث هم گفتم اين يه سري كار سادست گويي كه اين انيميت ها حاصل تلاش امروز من نيستند ومال چند وقت پيش هستند
 
واينم بگم من حدود يك سال كه فقط در حال ياد گرفتن اختصاصي انيميت هستم تمام كتاب هايي كه شايد خيلي ها اسمشم ندونند من خوندم واين كه امروز تونستم يه كمي پيشرفت كنم يه روزي صاحب يه استوديو به كارام خنديد اما من كم نياوردم در كمتر از دوماه چنان پيشرفتي كردم كه براحتي تو يه استوديو معتبر پذيرفته شدم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز جان خیلی خوب بود. من در مورد کاراکتر ها نظر نمیدم، نه به این منظور که خوب نبودن، نه، بلکه برای این که من معتقدم همه چیز رو باید از پایه شروع کرد و پایه ی انیمیت شناخت خوب Timing , spacing , ease in & ease out هستش. اول از همه باید اینا رو روی جسمایی که خودت هم پیاده کردی کامل وارد شد بعد وارد بخش های دیگه بشی عزیز دل.
اول در مورد روتوسکوپی بگم که بزرگترین مشکل انیماتور های ما برای این که حرفه ای نمیشن همین اعتقاد شماست که میگن ما از روتسکوپی خوشمون نمیاد و متنفریم. یه سوال: ببخشید داوینچی، میله، پیکاسو، ونگوگ و... همه اینها از اول طرحاشون رو از روی ذهنشون میزدن؟
به احتمال زیاد خودت هم making of های انیمیشن های معروف رو دیدی که خود انیماتور اول بازی میکنه بعد بازی خودش رو انیمیت میکنه ، حتی از اون ساده تر، دانش آموزان animation mentor حرکات توپ رو اول فیلم برداری میکنن بعد انیمیت میکنن. این نظریه شما کامل اشتباه عزیز، چون بزرگترین مدارسه انیمیشن یعنی animation mentor و animation school به همین روش به دانش آموزاشون درس میدن عزیز.

من با همین روش روتوسکوپی برادم رو که تو عمرش key frame نزده بود در عرض 3 هفته کاری کردم که تیکه های انیمیتی که گرفتم رو میدم بهش و کارگردان سخت گیرمون ((که انیماتوری که برای فیلم 1500 کار کرده بود برای انیمیت کارش امد رو زیاد ازش استقبال نکرد)) هیچ ایرادی از کار برادر تازه کار من نگرفت. البت بگم این کاری که بهش دادم سبک بود و نه این که بدون نقص بود، نه ولی در 3 هفته به اینجا رسیدن خیلی خیلی خوبه.
اگه میخوای حرکات توپش رو که خودش زده رو بهت نشون بدم که خودت متوجه بشی در عرض 2 هفته چه خوب زمان بندی رو متوجه شد؛ البت من خودم هم کنارش بودم ولی من تو تدریس خیلی کم حرف میزنم و بیشتر کار میگم به طرف که با این روش تا حالا همین برادرم که علاقه ای هم به این رشته نداشت تو بخش مدل و تکسچر و انیمیت، camera tracking به جای خوبی رسوندم که تو پروژه های سینماییمون هم بهمون کمک میکنه.
کالا منظورم فایده ی روتوسکوپیه. خواهشا این تفکر رو همین الان بریز دور اگه می خوای تو این بخش حرفه ای بشی. منعطف باش عزیز.

حالا در مورد کارت. من فقط در مورد انیمیت اشیاء صحبت میکنم.
اول این که خیلی خوبه ولی مشکلاتی هم داره اون هم این که بار curve editor یا اگه مایا کار میکنی graph editor بیشتر کار کن. این رو با تماشای افتادن اون سه توپ میگم و این که یه مقدار روی زمان بندی بیشتر کار کن. یا مثلا توپ آبی رنگی که از روی سطح می افته ، سرعت و شتابی که برای فرود اولیه داره با حرکت bounce های بعدیش یعنی بالا و پایین پریدناش هماهنگ نیست و حتی همون اول افتادنش شتابش زیادی برای شروع داره.
مسئله ی بعدی هم، تو اون صحنه ای که توپ توسط صفحه ای جابه جا میشه، میخواستی stretch & squash رو نشون بدی عزیز ولی از scale ساده استفاده کردی برای همین هم اون جلوه ی squash رو نداره.
ولی در کل خیلی خوب بود ریفیق :cool:

ور در آخر کلا بیشتر روی زمان بندی کار کن قربونسکت :green:

این هایی که گفتم همش از روی نظر دوستی و محبت بود. :rose:
من تو کاری هم که بلد نباشم نظر نمیدم. من حدود 5 ساله دارم انیمیت میکنم. ادعایی هم ندارم ، کوچیک همه هم هستم این هایی هم که گفتم به عنوان یه برادر کوچیکتر از خودت بیان کردم ریفیق

حق یارت.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
یه نکته دیگه در مورد روتوسکوپی؟ نمی خوام اطلاعاتم رو به رخ کسی بکشم. تو امضام هم اعتقادم رو نوشتم ولی خوبه اطلاعاتی که یه نفر داره بین دوستاش پخش کنه.
شما که میگی از روتوسکوپی خوشتون نمیاد عزیز دل هم شما هم جانب arminAnim باید بگم روتوسکوپی بر میگرده به زمان انیمیشن 2d که از تصاویر حرکات خودشون sketch میزن تا به حرکت خوبی برسن فدات شم.
یعنی میخوای اساتید اون زمان هم کار اشتباهی میکردن؟ نه، همه که نه هیچ کس از شکم مادرش همه کار و هنرمند در نمیاد که قربونت بشم.
پس قدر این ترفند و فوت و فن رو بدون قربونسکت :green:
 
سلام دوست عزیز کارات خوب بودند دوستان عیب هاش را گفتند اما یه سری چیز واقعا واسم هنوز حل نشده که دوست خویم bubo3d هم اشاره کرد واقعا چرا از روتواسکوپی بد میگید ؟ چی بهتر از اینکه بدونه آدم چیکار می خواد بکنه و حساب شده باشه ؟ بعدش من دیدم تو دمو های خیلی قدیمی دیزنی آهو میاوردند تو استادیوم تا بدود و ازش فیلم می گرفتند و فیلم هاش را فریم و فریم میکشیدند و انیمیت در مورد کار های جدید هم چه گیم چه انیمیت دیدم اول از خودشون فیلم می گیرند و بعد اونا انیمیت می کنند یکیش rango بود چیزه دیگه چرا rotoscopy بده ؟ کارتون tin tin را دیدید motion capture بود و اسکار بردنش اعتراض همه را به همراه داشت اما چرا اعتراض وقتی هم زیبا تره و هم بی عیب تر چرا می گید بده ؟
 
آخرین ویرایش:

arminAnim

کاربر متخصص
...........اول در مورد روتوسکوپی بگم که بزرگترین مشکل انیماتور های ما برای این که حرفه ای نمیشن همین اعتقاد شماست که میگن ما از روتسکوپی خوشمون نمیاد و متنفریم.....





یه نکته دیگه در مورد روتوسکوپی؟ نمی خوام اطلاعاتم رو به رخ کسی بکشم. تو امضام هم اعتقادم رو نوشتم ولی خوبه اطلاعاتی که یه نفر داره بین دوستاش پخش کنه.
شما که میگی از روتوسکوپی خوشتون نمیاد عزیز دل هم شما هم جانب arminanim باید بگم روتوسکوپی بر میگرده به زمان انیمیشن 2d که از تصاویر حرکات خودشون sketch میزن تا به حرکت خوبی برسن فدات شم.
یعنی میخوای اساتید اون زمان هم کار اشتباهی میکردن؟ نه، همه که نه هیچ کس از شکم مادرش همه کار و هنرمند در نمیاد که قربونت بشم.
پس قدر این ترفند و فوت و فن رو بدون قربونسکت :green:


دوست خوبم که اسمت رو نمی دونم اگه از حرفات ایراد بگیرم ناراحت نمیشی؟

اون چیزی که شما میگی روتوسکوپی نیست
روتوسکوپی به حالتی گفته می شه که در دو بعدی ، انیماتور عینا از روی یک فیلم کپی می کنه ، یعنی با دستگاه هایی تصویر رو استخراج می کردن و بعد کاغذ رو روی اون میگذاشتن و عینا کپی می کردن.
انیماتورهای دیزنی هیچ وقت ، تاکید می کنم هیچوقت از این تکنیک استفاده نکردن.
توی سه بعدی معادلش می شه اینکه فیلم رو بندازی بکگراند ویو پورت نرم افزار و حرکت رو عینا کپی کنی، این تکنیک برای یادگیری اصلا مفید نیست.
درستش اینه که انیماتور باید فیلم رو نگاه کنه، بعد حرکت رو بفهمه و بعد پیاده کنه.
انیماتورهای پیکسار هم دقیقا از این شیوه استفاده می کنن نه اینکه کپی کنن

انیماتوری که کپی می کنه مثل کسیه که علمش توی کتابشه، اگه کتابش باهاش نباشه علمش جا می مونه!
برادرتون رو هم که مثال زدید، اگر همون حرکتی رو که میگید زده و خوب زده، اگر بهش بگید که یک بار دیگه اون حرکت رو بدون ویدئو و با ذهنیت خودش بزنه، نخواهد توانست، قول می دم....

فکر کنم این نکته باید روشن می شد

موفق باشی
 

arminAnim

کاربر متخصص
سلام دوست عزیز کارات خوب بودند دوستان عید هاش را گفتند اما یه سری چیز واقعا واسم هنوز حل نشده که دوست خویم bubo3d هم اشاره کرد واقعا چرا از روتواسکوپی بد میگید ؟ چی بهتر از اینکه بدونه آدم چیکار می خواد بکنه و حساب شده باشه ؟ بعدش من دیدم تو دمو های خیلی قدیمی دیزنی آهو میاوردند تو استادیوم تا بدود و ازش فیلم می گرفتند و فیلم هاش را فریم و فریم میکشیدند و انیمیت در مورد کار های جدید هم چه گیم چه انیمیت دیدم اول از خودشون فیلم می گیرند و بعد اونا انیمیت می کنند یکیش rango بود چیزه دیگه چرا rotoscopy بده ؟ کارتون tin tin را دیدید motion capture بود و اسکار بردنش اعتراض همه را به همراه داشت اما چرا اعتراض وقتی هم زیبا تره و هم بی عیب تر چرا می گید بده ؟

بهتره با تعریف انیمیشن آشنا بشید، تکنیک موشن کپچر انیمیشن ناب و اصل به حساب نمیاد، با تعریف شما هیچ فرقی بین کاری مثل تن تن و شگفت انگیزان وجود نداره، اما واقعیت اینه که زمین تا آسمون فرق هست بینشون، چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ ارزش کار

تمام سازندگان رنگو به این افتخار می کردن که یک فریم هم از موشن کپچر استفاده نکردن
 
دوست عزیز اگه من گفتم از روتوسکوپی متنفرم فقط به خاطر این بود که نشون بدم این کارایی که واسش زحمت کشیدم کپی برداری از روی فیلم نیست وگرنه من با روتوسکوپی مشکلی ندارم البته با روتوسکوپی که از دید شما هست بدجوری مشکل دارم چون یه کپی برداری کورکورانه از روی یه فیلمه بدون انجام هیچ خلاقیتی از سمت انیماتور .
واینکه بیشتر استودیو های جهان از فیلم حرکات استفاده می کنند نه با عنوان روتوسکوپی بلکه به صورت یه رفرنس با اعمال تغییرات زیاد وحتی زمان بندی متفاوت
 
انیمیت های ناب دیزنی با روتوسکوپی اگه می خواست به دست بیاد تا حالا در دیزنی تخته شده بود
یه سوال این که چطور می شه تو یه انیمیت پر از حرکات فانتزی از روتوسکوپی یا موشن کپچر کمک گرفت
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دوست خوبم که اسمت رو نمی دونم اگه از حرفات ایراد بگیرم ناراحت نمیشی؟

اون چیزی که شما میگی روتوسکوپی نیست
روتوسکوپی به حالتی گفته می شه که در دو بعدی ، انیماتور عینا از روی یک فیلم کپی می کنه ، یعنی با دستگاه هایی تصویر رو استخراج می کردن و بعد کاغذ رو روی اون میگذاشتن و عینا کپی می کردن.
انیماتورهای دیزنی هیچ وقت ، تاکید می کنم هیچوقت از این تکنیک استفاده نکردن.
توی سه بعدی معادلش می شه اینکه فیلم رو بندازی بکگراند ویو پورت نرم افزار و حرکت رو عینا کپی کنی، این تکنیک برای یادگیری اصلا مفید نیست.
درستش اینه که انیماتور باید فیلم رو نگاه کنه، بعد حرکت رو بفهمه و بعد پیاده کنه.
انیماتورهای پیکسار هم دقیقا از این شیوه استفاده می کنن نه اینکه کپی کنن

انیماتوری که کپی می کنه مثل کسیه که علمش توی کتابشه، اگه کتابش باهاش نباشه علمش جا می مونه!
برادرتون رو هم که مثال زدید، اگر همون حرکتی رو که میگید زده و خوب زده، اگر بهش بگید که یک بار دیگه اون حرکت رو بدون ویدئو و با ذهنیت خودش بزنه، نخواهد توانست، قول می دم....

فکر کنم این نکته باید روشن می شد

موفق باشی

اتفاقا عزیز برادم بدون اون ویدئو زد. اول رتو کرد بعد بهش گفتم خودت بزن. ولی خیلی خوب. نمیخوام کار این دوستمون رو ببرم زیر سوال ولی بعد از دو هفته جوری توپ رو انیمیت کرد که هر کی تا الان نمونه کار انیمیت توپش رو گذاشته ببینیم و دیدم هیچ کدوم به پای برادرم نمیرسه. اگه میخوای بهت نشون بدم عزیز. اون انیماتور های pixar هم بیشترشون از animation mentor میان که روش آموزششون برای درک اولیه زمان بندی همینه. میگی نه عزیز ؛ برو تصویرهاشون رو ببین. کسی که برای pixar کار میکنه و دانش آموخته mentor ـه رفتن از زندگیش فیلم گرفتن دقیقا همین کار رو میکنه. رقص آخر فیلم toy story 3 رو ببین تو تیتراژ ، روتو، incredibles یه نگاه به making of ـش بنداز عزیز.

یه نگاه به آموزش های mentor که بیشترین و خفن ترین انیماتورهای جهان روتربیت میکنن. یا آموزش های animation school.

باز میگم T برادرم بعد از دو سه بار روتو کردن تصاویر و آنالیز اونا خوب زمان و فاصله مکانی رو درک کرد که افتادن توپ که هیچ دیگه خودش اون حرکات تمرینی پرتاب شدن توپ کوچیک و برخورد به سطوح مختلف درس های mentor رو خودش بدون روتو میزنه فدات شم.
اول تصاویر رو روتو کرد بعد فقط نگاهشون کرد و بعد خودش زد در عرض سه هفته ، اگه خواستین کاراش رو براتون میذارم تا خوب متوجه بشین که یکی که تو عمرش نه key رو میشناسه نه میدونه چجوری انیمیت رو شروع میکنن نه میدونه curve editor چیه چجوری به اینجا رسید تا عیچ علاقه ای هم نداشت من براش علاقه ایجاد کرد.

در مورد توضیح روتوسکوپی هم ممنون ریفیق :green: :rose: که توضیح دادی البت که معنیش رو میدونستم ولی باز ممنونم ازت قربونسکت.
 
راستي يه چيز ديگه تو حرفاي خيلي ها مي بينمو واذيت مي شم اينه که شما وسيله رو با هدف اشتباه گرفتيد
اين که تو اين انيميشن اين قانون رعايت شده و اين يکي رعايت نشده
از نظر من اينا کشکه
شما کارتوني فرض کنيد که ابتداش براي بيننده اش توضيح بده که ما در اين کارتون 12 اصل انيميشن را رعايت کرديم حالااگر حرکات طبيعي نشده به ما ربطي نداره
به قول ريچارد ويليامز قوانين قابل شکسته شدن هستند وخلاقيت حرف اولو تو انيميشن ميزنه
ومهم اينه حرکت طبيعي به نظر برسه
من خودم شخصا کتاب ريچارد ويليمازو با رها خوندم وقوانين انيميشنو حسابي بلدم مي گم ولي باز مي گم
که اين قوانين کشکه شايد بپرسيد واسه چي
مگه ما علي الظاهر تمام قوانينو بلد نيستيم و هرکدومونم چند سالي انيميت کار کرديم پس چرا نمي تونيم به اندازه خارجي ها انيميت کنيم
چون هيچ کدوممون حتي خودم مفهوم واقعي انيميت رو درک نکرديم وفقط داريم دم از قانون مي زنيم
انيميشن از نظر من يه دروغ بزرگه که به ببينده گفته مي شه وانيماتور بايد اين دروغ رو به بهترين شکل بگه جوري که همه باور کنند اين مجسمه کامپيوتري حالا زندست همين وهر چيزي که اين وسط يه راه براي رسيدن به اين هدف.من خودم بارها تو انيميشن هاي ديزني ديدم در قسمت هايي از انيميت حتي مخالف اين قوانين رو رفتن وجالب اين که نقطه درخشان انيميت هاشون همون قسمت ها شده
تو انيميشن بايد به درونت رجوع کني تا بفهمي چي درسته چي غلط
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
بهتره با تعریف انیمیشن آشنا بشید، تکنیک موشن کپچر انیمیشن ناب و اصل به حساب نمیاد، با تعریف شما هیچ فرقی بین کاری مثل تن تن و شگفت انگیزان وجود نداره، اما واقعیت اینه که زمین تا آسمون فرق هست بینشون، چه از لحاظ تولید و چه از لحاظ ارزش کار

تمام سازندگان رنگو به این افتخار می کردن که یک فریم هم از موشن کپچر استفاده نکردن

عزیز جان نمیدونم چرا شما یه مقدار عجولانه جواب دیگران رو میدین. خواهشا خوب مطالبشون رو بخونید. اینجوری خوب نیست بحث به بی راه میره.

دوست عزیزمون hamid_iranmann نگفتن rango با motion capture بوده گفتن: (( اول از خودشون فیلم می گیرند و بعد اونا انیمیت می کنند یکیش rango بود چیزه دیگه چرا rotoscopy بده ؟)) اینجا کجا نوشته motion capture من نمیدونم. خواهشا عجولانه و از روی حرص بحس نکنید دوستان. این دقیقا مشکل پیشرفت کردن ماست. یعنی یه رایی و بپذیرفتن حرف. شما بجای این که جواب این حرفشون که گفتن: (( بعدش من دیدم تو دمو های خیلی قدیمی دیزنی آهو میاوردند تو استادیوم تا بدود و ازش فیلم می گرفتند و فیلم هاش را فریم و فریم میکشیدند)) رو بدین حرفشون رو تحریف کردین. اینم هم همونی بود که من گفتم عزیز. میخواین این مستند رو هم ببرید زیز سوال فدات شم.

ایشون ، یعنی جناب hamid_iranmann گفتن تین تین از motion capture استفاده کردن یعنی هر کی از هر تکنولوژی ای خوووب استفاده کنه موفق میشه. یکی با مکس 2012 رو میسازه یکی با مایا Lord رو و .... یعنی هنر مسئلس بیشتر.

این رو جدی میگم تا یه مقدار اطلاعات پیدا میکنیم فکر نکنیم همه چیز رو میدونم و همه کاره ایم. این رو به خودم هم میگم به همین خاطر اون شعار رو نوشتم برای امضام که خودم یادم نره.
انتقاد پذیر باشید تا پیشرفت کنید.
این حرف ها رو هم از من کوچیک تر از همه قبول کنید. اگه جوابی قانع کنند هم برای روتو کردن انیماتور های دیزنی که مستنداتش هست یا اینماتور های پیسکار که هست یا انیماتور های mentor که مستنداتش هست داشتین بگین تا من و دوستان مطلع بشیم.
و باز میگم برادرم الان بدون روتو و حتی دیدن تصاویر به خوبی گوی رو انیمیت میکنه عزیز.
روتو کردن هم انقدری فرق نمیکنه تا یه تصویر بذاری روی برنامت هی نگاهش کنی عزیز دل. شاید اسمشون فرق کنه ولی همون کاره. زمان رو از رو اون ، نوع حرکت رو از رو اون و مقدار جابه جایی رو از رو اون نگاه میکنه و فقط نمیدازتش زیر کاراکترش که شایدم هم سایزش نیست :green:

حق یارتون
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستي يه چيز ديگه تو حرفاي خيلي ها مي بينمو واذيت مي شم اينه که شما وسيله رو با هدف اشتباه گرفتيد
اين که تو اين انيميشن اين قانون رعايت شده و اين يکي رعايت نشده
از نظر من اينا کشکه
شما کارتوني فرض کنيد که ابتداش براي بيننده اش توضيح بده که ما در اين کارتون 12 اصل انيميشن را رعايت کرديم حالااگر حرکات طبيعي نشده به ما ربطي نداره
به قول ريچارد ويليامز قوانين قابل شکسته شدن هستند وخلاقيت حرف اولو تو انيميشن ميزنه
ومهم اينه حرکت طبيعي به نظر برسه
من خودم شخصا کتاب ريچارد ويليمازو با رها خوندم وقوانين انيميشنو حسابي بلدم مي گم ولي باز مي گم
که اين قوانين کشکه شايد بپرسيد واسه چي
مگه ما علي الظاهر تمام قوانينو بلد نيستيم و هرکدومونم چند سالي انيميت کار کرديم پس چرا نمي تونيم به اندازه خارجي ها انيميت کنيم
چون هيچ کدوممون حتي خودم مفهوم واقعي انيميت رو درک نکرديم وفقط داريم دم از قانون مي زنيم
انيميشن از نظر من يه دروغ بزرگه که به ببينده گفته مي شه وانيماتور بايد اين دروغ رو به بهترين شکل بگه جوري که همه باور کنند اين مجسمه کامپيوتري حالا زندست همين وهر چيزي که اين وسط يه راه براي رسيدن به اين هدف.من خودم بارها تو انيميشن هاي ديزني ديدم در قسمت هايي از انيميت حتي مخالف اين قوانين رو رفتن وجالب اين که نقطه درخشان انيميت هاشون همون قسمت ها شده
تو انيميشن بايد به درونت رجوع کني تا بفهمي چي درسته چي غلط

عزیز اگه خواستی نمونه کار هامو برات میذارم. مثلا تو عمرم کبوتر انیمیت نکردم ویل در عرض چند روز بررسی حرکت کبوتر به خوبی انیمیتش کردم برای تیتراژ شوق پرواز که به دلایل دگیری پخش نشد. این یعنی درک حرکت.
یا من بعد از مدتا ها خواستم خودمو تست بزنم و امد به کار کوچیک کنم و اون تمرین توپ جهنده ی mentor رو انجام دادم اگه خواستی برات میذارم ببین که در عرض 2 ساعت سر سرکی چه نمونه ای زدم. من خودم از قوانین شروع نکردم ولی انقدر فیلم دیدم. تو مترو نشتم راه رفتن آدما رو نگاه کردم تا رفتن تو جونم.
اگه بری تو پست آموزش انیمیت که تو امضامه میبینی که نوشته همه خوب قوانین رو بلدن و هر جا میری فقط دم از این قوانین میزنن ولی حتی نمیدونم قانون اول timing و spacing ـه نه stretch & squash.
اگه خواستی نمونه های انیمیتم رو برات میذارم. من تازه با این 12 قانون آشنا شدم ، منظورم تایید حرف توست ولی الان برای بهتر شدن کارم دارم اصولی تر کار میکنم. حرفات رو تایید میکنم عزیز ولی من هم همون موقع گفتم یه نصیحت برادانه بود که اگه رو اصول هم پیش بری کارت بهتر میشه قربونسکت.

انشا الله از حرفام ناراحت نشده باشی

حق یارت
 
عزیز اگه خواستی نمونه کار هامو برات میذارم. مثلا تو عمرم کبوتر انیمیت نکردم ویل در عرض چند روز بررسی حرکت کبوتر به خوبی انیمیتش کردم برای تیتراژ شوق پرواز که به دلایل دگیری پخش نشد. این یعنی درک حرکت.
یا من بعد از مدتا ها خواستم خودمو تست بزنم و امد به کار کوچیک کنم و اون تمرین توپ جهنده ی mentor رو انجام دادم اگه خواستی برات میذارم ببین که در عرض 2 ساعت سر سرکی چه نمونه ای زدم. من خودم از قوانین شروع نکردم ولی انقدر فیلم دیدم. تو مترو نشتم راه رفتن آدما رو نگاه کردم تا رفتن تو جونم.
اگه بری تو پست آموزش انیمیت که تو امضامه میبینی که نوشته همه خوب قوانین رو بلدن و هر جا میری فقط دم از این قوانین میزنن ولی حتی نمیدونم قانون اول timing و spacing ـه نه stretch & squash.
اگه خواستی نمونه های انیمیتم رو برات میذارم. من تازه با این 12 قانون آشنا شدم ، منظورم تایید حرف توست ولی الان برای بهتر شدن کارم دارم اصولی تر کار میکنم. حرفات رو تایید میکنم عزیز ولی من هم همون موقع گفتم یه نصیحت برادانه بود که اگه رو اصول هم پیش بری کارت بهتر میشه قربونسکت.

انشا الله از حرفام ناراحت نشده باشی

حق یارت
ممنون به خاطر نظراتت
یکی از نمونه کار هات دیدم ومی دونم این کاره ای لازم نیست خودتو به ما اثبات کنی
من آدم انتقاد پذیری هستم وهرچه تندتر انتقاد کنید باور کن انگیزه هام برای کار بیشتر می شه
باورکن این نمونه کارای در پیت رو گذاشتم که ازم انتقاد کنید چون یه هفته است کار نمی کنم وانگیزه هام یه ذره کم شده بود شاید این حرفم کمی مغرورانه باشه اما سطح خودمو یکی دو لول بالاتر از این نمونه کار می دونم
به نظر من آدم تو هر کاری که وارد می شه باید خودشو قبول داشته باشه واعتماد به نفس داشته باشه البته نه از نوع کاذبش تا بتونه موفق باشه
ایرانی ها باهوش ترین مردمان دنیا هستند پس ما هم می تونیم بهترین انیماتورهای دنیا باشیم فقط لازمه اراده کنیم و یه یا علی بگیم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا