فلش و قوانین فیزیک

شما با کدوم برنامه انیمشن سازی مبتنی بر فلش کار میکنید؟


  • مجموع رای دهندگان
    84

robic

کاربر فعال
نمونه بسیار زیبای شبیه سازی پودر با اکشن اسکریپت

hyesrmov7fg11z8nbno0.png



توضیحات : دوستان این پروژه بسیار جالب ، مربوطه به شبیه سازی خصوصیات اجسام و جاذبه زمین می باشد . امیدوارم که

مورد توجه شما قرار بگیره.

سورس کامل پروژه در فایل های پیوستی


 

پیوست ها

  • levGatheringLine.zip
    5.7 کیلوبایت · بازدیدها: 155
  • levGoldenSpiral.zip
    7.5 کیلوبایت · بازدیدها: 140

amir_s

Active Member
روبیک جان خیلی جالب بود ... من از اون Spiral ها خیلی خوشم اومد .
من خیلی وقت پیش روی این Spiral ها کار کرده بودم ... و به چیزهایی بر خوردم که مو به تنم سیخ کرد ! واقعا این ریاضیات و فیزیک شگفت آوره ... الان میرم میگردم لینکش رو میگذارم .
 

robic

کاربر فعال
اسمه خوبیه امیر ، همونو میزاریم جالب میشه

روبیک عزیز، شما لطف دارید ... دوستان دیگه ای هم در این انجمن هستن که خیلی خیلی کارشون درست تره و حرفه ای هستن ...
از دوستان دیگه هم دعوت میکنم توضیحات ناقص بنده رو اصلاح کنن و بیشتر مبحث رو باز کنن .
روبیک جان ... اگر اجازه هست من عنوان تاپیک رو عوض کنم ... بگذارم " flash و قوانین فیزیک"


~~~ آره ، خیلی اسم وزین و سنگینیه ، برای بحث به این سنگینی باید همچین اسمی گذاشت، ای ول داداش ~~~

فلش و قوانین فیزیک^_^
 

robic

کاربر فعال

پیوست ها

  • n.zip
    139.5 کیلوبایت · بازدیدها: 247
آخرین ویرایش:

robic

کاربر فعال
نمونه ی بسیار زیبای دیگر ، استفاده هوشمند از فیزیک در اکشن اسکریپت

gwk4d89ay86r0nqerdg9.jpg



توضیحات :
این پروژه به نظر من رگ های انسان و جریان خون و سایر مواد رو در
اون شبیه سازی کرده ولی باز دوستان متخصص از جمله امیر جان توضیحات
تخصصی تر و بهتر تر رو میدن خدمتتون

 

پیوست ها

  • levMainVein.zip
    6.5 کیلوبایت · بازدیدها: 131

khorzu

Member
در مزاياي اين تاپيك

غالب مطالب انجمن فلش رفته به سمت مهارت در يادگيري كد ها و حفظ كردن تكنيك هاي خيلي كليشه اي و بيش از حد تكراري و البته كاربردي . اين بحث باز به همه يادآوري مي كند كه تا آخر راه هنوز خيلي راه مونده و نبايد توي راه وايساد . هر چند در باره بازي و شبيه سازي به فلش اميدي ندارم اما مطمئنا تجربه پياده سازي اين الگوريتم ها با فلش بي فايده نخواهد بو د.
 

robic

کاربر فعال
یک نکته بسیار مهم

غالب مطالب انجمن فلش رفته به سمت مهارت در يادگيري كد ها و حفظ كردن تكنيك هاي خيلي كليشه اي و بيش از حد تكراري و البته كاربردي . اين بحث باز به همه يادآوري مي كند كه تا آخر راه هنوز خيلي راه مونده و نبايد توي راه وايساد . هر چند در باره بازي و شبيه سازي به فلش اميدي ندارم اما مطمئنا تجربه پياده سازي اين الگوريتم ها با فلش بي فايده نخواهد بو د.


خوب باید بگم که دوستمون به نکته بسیار مهمی اشاره کردن که ، واقعا جای بحث داره ، واقعا چرا ما ایرانی ها دیر پیشرفت می کنیم؟ دلیلش رو از کجا باید جوبا باشیم ، توی یکی از مطالب انجمن فلش که در خواست کتاب آموزشی فلش شده بود ، یکی از دوستان هم به یک نکته بسیار جالب اشاره کرد که در مورد چاپ کتاب و چگونگی مطالب اکثریت کتابهای ایرانی بود . ایشون می گفتند که اکثر ناشر های و مولف ها که در حیطه آموزش فعالیت می کنن ، قصد شون پر کردن خط خط صفحه های کتاب با مطالب هست ، خوب پس اگر هدف این باشه ، دیگه برای طرف مهم نیست که مطلب چی باشه و به چه دردی بخوره ، مهم همون پر شدن صفحات کتاب هستش و متاسفانه دلیل بسیاری از ناکامی هایی که امروز تو جامعه علمی ایران می بینیم همینه که همه فقط برای خودشون ( نادرست ) کار می کنن و هیچ کس به فکر ارتقاء سطح علمی جامعه نیست ، خوب پس باید هم بیشتر منابع ما از منابع خارجی زبان باشه که شاهکارهای هر رشته رو به ما آموزش می دن .

امیدوارم که به قول دوستمون این تاپیک بتونه با سیاست های خاصی که دنبال می کنه ، حتی شده ذره ای از این خلا رو جبران کنه ، به این شرط که دوستان صرفا فقط بیننده و گذرنده نباشند و تا اونجایی که می تونن در بحث های تخصصی شرکت کنند ، خوب خدا رو چه دیدید شاید همین بحث ها و دور هم جمع شدنهای تخصصی جرقه ای برای جامعه ایرانی باشه .

به امید آن روزی که ، کاربران سایر کشورها ، کتابهای فارسی زبان رو به زبان خودشون ترجمه کنند .

pangel5.gif

 

robic

کاربر فعال
شبیه سازی اتاق آئینه ای با اکشن اسکریپت




ii6r9yaqtalsrndpirqi.png



توضیحات: خوب این پروژه هم در نوع خودش پروژه ی خوبیه ، که نوعی اتاق آئینه ای رو شب سازی

کرده که الگوهای خیلی جالب میشه برداشت ، که از جمله می تونه برای گالری تصاویر و یا بازی سازی

در فلش مورد استفاده قرار بگیره.




 

پیوست ها

  • mirrorroom.zip
    16.2 کیلوبایت · بازدیدها: 142

robic

کاربر فعال
شبیه سازی حرکت ایزومتریک اشیاء در فلش ~~ بحث فوق العاده تخصصی


2dp0lycidjm1pnf506h1.gif





نکته : دوستان توجه داشته باشند که به احتمال زیاد از این پست به بعد ، پیش نمایش متحرک پروژه ها هم گذاشته خواهد شد ، البته یک درخواست خیلی کوچولو موچولو از مدیریت کل سایت کردیم در مورد نصب بی بی کد مخصوص فایلهای فلش ،ولی تا حالا به نتیجه ای نرسیدیم ، تو این مدت ، تا اونجا وقت اجازه بده ، پیش نمایش پروژه ها به صورت گیف انیمیشن ارائه میشه ، البته تو پروژه های که سنگین خوب جواب نمی ده ، ولی تا اونجا که ممکن باشه خواهیم گذاشت .



توضیحات : این پروژه یکی از ویژگی های حرکات فیزیکی جانداران رو اینجا به شکل بسیار زیبایی شبیه سازی کردن که ، از ارزش بسیار زیادی برخوردار و بار علمی سنگینی رو پشت خودش داره که ماها باید ازاین پروژه ها که خیلی راحت به دست آوردیم ، نهایت استفاده رو بکنیم ، دوستان در این مورد دوست دارم بحث رو یکم باز کنیم و تا به نتایج خوبی نرسیدیم دیگه پست جدیدی ارائه نخواهیم داد ، پس در صورت امکان ، حتما نظرات تخصصی خودتون رو بیان کنید ، امیر جونکه حق آب و گل توی این تاپیک دارند و دستی توی کارهای تخصصی و مهمتر از همه اینکه علاقه ی وافری هم به علم فیزیک دارن باتوضیحات خودشون و کمک گرفتن از سایر دوستان متخصص این کار بحث ما رو داغ و داغ تر و تخصصی تر خواهند کرد ، البته اگر افتخار بدن و وقت گرانبهاشون رو در اختیار این تاپیک قرار بدن
.

مطالب این پست به روز شد.


 

پیوست ها

  • levWalkingThings.zip
    19 کیلوبایت · بازدیدها: 150
آخرین ویرایش:

khorzu

Member
براي amir_s :
مديريت ضعيف منابع سخت افزاري . اين الگوريتم هايي كه توي نمونه هاي robic خان استفاده مي شه با اينكه فقط قراره نمايش تكي اون ها باشه باز هم فلش فريم فريم مي شه . اما شايد همين ها رو با ++C بشه با فريم ريت 200 رندر كرد . براي همين اگه كسي مي خواد خودشو وقف game يا شبيه سازي كنه فلش نقطه نهايي حركتش نيست .
http://forum.majidonline.com/member.php?u=9905
 

khorzu

Member
(gotoAndstop(5

دوستان در این مورد دوست دارم بحث رو یکم باز کنیم و تا به نتایج خوبی نرسیدیم دیگه پست جدیدی ارائه نخواهیم داد
به نظرم بررسي اين نمونه آخري خيلي نمي تونه مفيد باشه و سازنده هاش اونو فقط واسه قشنگيش ساختن . از آنجايي كه شاعر مي گه رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود : من پيشنهادم اينه كه براي استخراج تكنيك هاي اين نمونه ها بهتره وقت دوستان روي Flade Engine كه توي پست پنجم بحث آقا روبيك آوردن گذاشته شه . چرا كه اولا Flade رايگانه و تحت GNU مي شه اونو توسعه داد و ثانيا براي پياده سازي فيزيك ، طراحي يك قالب كلي مثل Flade Engine كه تونسته گرانش ، تشخيص برخورد ها ، شتاب و دوران رو پياده سازي كنه كار لازميه و مطمئنا كار با اين انجين آماده مي تونه راه رو براي ادامه كار براي طراحي يك انجين كامل بهينه براي كاربرد دوستان آماده كند . و اخر اينكه Flade Engine توي مثال روبيك جان مال 2005 هست و الان نسخه AS3 اون تحت عنوان APE (Actionscript Physics Engine) منتشر شده ببينيد :
وب سايت :
http://www.cove.org/ape
دانلود انجين :
http://www.cove.org/ape/ape_a045.zip
نمونه ها ( ببينيد مخصوصا دومي) :
http://www.cove.org/ape/demo1.htm
http://www.cove.org/ape/demo2.htm
و APE API Documentation(راهنماي كلاس ها ) :
http://www.cove.org/ape/docs/api/
 
آخرین ویرایش:

robic

کاربر فعال
توضیحات تکمیلی برای شبیه سازی حرکات ایزومتریک


این پروژه درکل یک محیط شبیه سازی شده است که هدف اصلی آن, پياده سازی حرکت ایزومتریک موجودات زنده هستش.

این اشیاء مجازی طوری ساخته شده تا راه رفتن آنها كاملا تصادفی باشه به طوری که ظاهر, رفتار و خصوصيات و راه رفتن این

موجودات از دامنه ای از عملگر های پویا ، موثر و كارامد نشعت گرفته.
این حشره ها از تركیب یک سری از قطعات كوچك‌تر كه

برخي, به نوبه خود, مركب از قطعات كوچك‌تر است تشکیل یافته اند. اين قانون گذاری حرکتی موجب رفتار خيلي ساده این

حشرات ساختگی شده.
تمام راه رفتن این موجودات به یک گام 3 در 3 كه تنها سه پا در هر زمان حرکت می کند ، خلاصه شده

است . کلیه پارمتر هایی که ما دراین راه رفتن نیاز داریم سمت و مقصد و مسیر حرکت می باشند. به این ترتیب که هنگام

اجرای برنامه ، یک سری تابع های تصادفی با محتوای مسیر ، سمت و مقصد تولید می شوند و سپس به هنگام خروج

کاراکتر ریست شده به حالت اول بر می گردند. این پروژه از یک سیستم خام حرکت بی روح استفاده می کند که مرکز ثقل

پروژه به حساب می آید. محدوديتی نیز در اين شعاع حرکتی در این پروژه وجود دارد . در حال حاضر, عمل راه رفتن اشیاء در این

پروژه چيز كاملا ناآگاه از يكديگر است. جالب توجه این است که ممکن است محل شروع حرکت نیاز به اصلاحات داشته باشد.

بدین معنی که هیچ یک از کارکترهای تصادفی که ایجاد میشوند وابستگی کلی به کاراکتر دیگر ندارد ، و این ممکن است یک

ضعف برای کلیات پروژه به حساب آید.


 
آخرین ویرایش:

robic

کاربر فعال
نمونه های عمومی فلش برای فیزیک

چند نمونه خوب و آموزنده مرتبط با مباحث عمومی فیزیک ، که در فلش کار شده

نکته : این نمونه ها ، برای آشنائی بیشتر با قوانین عمومی فیزیک ارائه شده است .

آزمایش بویل-ماریوت

آزمایش شارل-گیلوساک

تصويرافقي و قائم پرتابه

شلیک گلوله در فضا
سقوط توپ در سيارات و تاثير گرانش

تداخل امواج طولي و عرضي آزمايشگاهي

طیف امواج الكترو مغناءيس2

آزمایش مایکلسون مورلی

ثابت بودن يکاي استاندارد

اندازه گيري با خط کش

اندازه گيري با کوليس1

اندازه گيري با ريزسنج1

اندازه گيري با ريزسنج2

تخميين در اندازه گيري

بازي با فنرها و ساخت نيروسنج


خاصيت جابجايي در جمع 2بردار

خاصيت جابجايي در جمع 3بردار

جمع و قرينه

جمع بردارها

بردارهاي يکه

ضرب برداري بردارها

ضرب نقطه اي بردارها

جابجايي و مسافت

خطوط ميدان اطراف مغناطيس

مواد فرو مغناطيس نرم و سخت

قطبهاي آهنرباي الکتريکي

حمل وسائل سنگين با آهنرباي الکتريکي

انحراف بار مثبت در ميدان مغناطيسي

انحراف الکترون در ميدان مغناطيسي

آزمايش اورستد

حرکت سيم در ميدان مغناطيسي و قانون فارادي آزمايشگاهي

آزمايش فارادي کامل وآزمايشگاهي

تاثير فاصله برنيروي بين بارها

قانون کولن

خطوط ميدان الکتريکي اطراف بار

پتانسيل الکتريکي

ماشين واندوگراف

الکتريسيته ساکن کامل آزمايشگاهي


 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا