فعاليت مراکز آموزش از راه دور در استان مرکزى آغاز شد

Salar

Active Member
همزمان با ديگر مناطق کشور فعاليت رسمى شش مرکز آموزش از راه دور استان مرکزى روز چهارشنبه به طور رسمى آغاز شد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايرنا، رييس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزى، چهارشنبه در مراسمى به همين مناسبت در دبيرستان گنجوى "هندودر" از توابع شهرستان شازند گفت : با آغاز به کار اين مراکز بستر براى ادامه تحصيل۶۰۰ بازمانده از تحصيل فراهم شد.
"ناصر قاسمى"، تحقق عدالت آموزشى وايجاد فرصت برابر، تنوع بخش به روشهاىآموزش ، گسترش آموزشهاى همگانى، استفاده از ابزارهاى پيشرفته و فناورى درآموزش وايجاد امکان ادامه تحصيل براى بازماندگان ازتحصيل را مهمترين اهداف اين طرح عنوان کرد.
وى، افزود : وجود۶۷ هزار و۳۶۶ بازمانده از تحصيل در سنين ۱۱ تا۱۷ سال،ضرورت ارائه آموزش از راه دور را در استان دو چندان کرده است .
قاسمى گفت : درنخستين سال از اجراى طرح آموزش از راه دوراستان بازگشتگان به تحصيل از روش کتاب محورو کتابهاى داراى خودآموز استفاده مى‌کنند.
وى، بابيان اين نکته که افزون بر۳۴۲ هزار بازمانده ازتحصيل۱۱ ت۴۴ا ساله در استان وجود دارد، تصريح کرد : در قالب اين طرح عموم افراد بازمانده ازتحصيل مىتوانند در قالب آموزشهاى از راه دور تحصيل کنند.
رييس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزى همچنين اضافه کرد : براى تسهيل فراگيرى آموزشهايى که درطرح آموزش از راه دور ارائه مىشود، توافقاتى با صدا و سيما و مخابرات استان براى راه اندازى شبکه آموزش و اتصال چند مرکز به شبکه اينترنت به عمل آمده است .
قاسمى گفت : اين طرح درکشور تنها درسالاول مقاطع راهنمايى ومتوسطه انجام مىشود اما دراستان مرکزى بصورت پايلوت در سه پايه راهنمايى و متوسطه اجرا مى‌شود.
کاهش ساعات حضور در کلاس ، استقلال نمره هر درس از دروس ديگر، به کارگيرى امکانات ديدارى وشنيدارى، دانش آموز محورى، ارائه مواد درسى به صورت خودآموز و فراهم شدن امکانات آموزشى در محل کار و زندگى بارماندگان از تحصيل از مزاياى آموزشهاى از راه دور است .
اين آموزشهاى براى بازماندگان از تحصيل به صورت رايگان ارائه مى‌شود.
هم اکنون ۳۱۰ هزار دانش آموز در افزون بر دو هزار و۶۰۰ واحد آموزشى دراستان مرکزى به تحصيل مشغولند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا