آشنایی با آزمون CPE : ساختار، نحوه نمره دهی، هزینه و نحوه ثبت نام

tatschool

Active Member
آزمون CPE یا همان Certificate of Proficiency in English یکی از آزمون های معتبر برای سنجش مهارت زبان انگلیسی در سطح بسیار بالا (C2) است. این آزمون که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می شود، مهارت های چهارگانه زبان آموزان را مورد سنجش قرار می دهد. ساختار آزمون CPE به شرح زیر است:

  • درک مطلب و کاربرد زبان (Reading and Use of English): این بخش شامل متن های مختلف و سوالاتی در رابطه با درک مطلب، گرامر و واژگان است. شما ۹۰ دقیقه زمان دارید تا به ۵۳ سوال پاسخ دهید. این بخش ۴۰ درصد از نمره کل را تشکیل می دهد.
  • نوشتن (Writing): در بخش رایتینگ، شما باید به دو موضوع متفاوت انشا بنویسید. زمان این بخش ۹۰ دقیقه و ارزش آن ۲۰ درصد از نمره کل است.
  • گوش دادن (Listening): بخش لیسنینگ شامل ۴ بخش از فایل های صوتی مختلف و ۳۰ سوال است. شما ۴۰ دقیقه فرصت دارید تا به سوالات پاسخ دهید. این بخش ۲۵ درصد از نمره کل را شامل می شود.
  • مکالمه (Speaking): در بخش اسپیکینگ، شما با یک ممتحن به گفتگو خواهید پرداخت. این بخش شامل سه قسمت است و در مجموع ۱۶ دقیقه به طول می انجامد. بخش اسپیکینگ ۲۰ درصد از نمره کل را تشکیل می دهد.
برای قبولی در آزمون CPE حداقل باید به نمره ۱۸۰ از ۲۳0 برسید. نمره قبولی مطلوب معمولا بالاتر از ۲۰۰ در نظر گرفته می شود.
در مقاله آشنایی با آزمون CPE : ساختار، نحوه نمره دهی، هزینه و نحوه ثبت نام تیم آکادمی زبان تات همه چیز درباره آزمون CPE، از چیستی آن گرفته تا مقایسه با دیگر آزمون های معتبر بین المللی را، بررسی خواهد کرد. در انتهای مقاله نیز، علاوه بر قرار دادن نمونه سوالات این آزمون، به سوالات متداول در مورد آزمون سی پی ای پاسخ خواهد داد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا