فروش اقساطی هود لامینار فلو با گارانتی 5 ساله

sadegh2170

New Member
هود میکروبیولوژیکی لامینار (لامینار هود)

یکی از مهمترین محصولات شرکت حکیم آزما هود میکروبیولوژیکی لامینار می باشد. این هودها در دو نوع کلاس II A2 و کلاس II B2 تولید می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های هود لامینار کیفیت ساخت بالا می باشد. هودهای لامینار ساخت حکیم آزما بر اساس آخرین استانداردها تولید می شوند. با توجه به اینکه وظیفه دستگاه هود آزمایشگاهی جلوگیری از آلودگی نمونه های آزمایشگاهی و پرسنل آزمایشگاهی می باشد، شرکت حکیم آزما هودهای خود را با بالاترین سطح ایمنی تولید می کند. اکنون هودهای میکروبیولوژیکی لامینار حکیم آزما در ظرفیت های 100، 130 و 160 تولید می شود.

این هودها مجهز به میکروکنترلر برای اجرای انواع برنامه های پاکسازی محیط هستند. صفحه نمایش با کیفیت و صفحه کلید میکروبیولوژیکی پلی کربنات لامینار در برابر بیشتر مواد شوینده و ضدعفونی کننده مقاوم هستند. کابین داخلی هود به طور کامل از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که این امکان را به دستگاه می دهد تا به راحتی در محیط آزمایشگاهی تمیز و ضد عفونی شود. هود جریان آرام متحرک است. بالابر برقی هود نیز به کاربر کمک می کند تا درب کابین را به دلخواه تنظیم کند. برای مطالعه مشخصات فنی هود لامینار حکیم آزما به صفحه محصول در وبسایت ما مراجعه کنید و برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی با کارشناسان ما تماس بگیرید.شرکت حکیم آزما تجهیز با ارائه‌ طیف گسترده ای از معتبرترین تجهیزات آزمایشگاهی و مناسب ترین هود لامینار فلو در تلاش است تا نیازهای متفاوت مشتریان با کاربری های مختلف آنان را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر فراهم سازد. از این رو پیشنهاد می شود پس از بررسی مشخصات فنی و مقایسه با کالاهای مشابه با کارشناسان حکیم آزما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۹۲۲۶۵_۰۹۱۹۲۷۲۷۰۵۴

ارتباط با کارشناسان از طریق واتساپ:

09192727054

هود لامینار چیست؟

هود لامینار یکی از انواع هود آزمایشگاهی است که وظیفه حفاظت از کارکنان، محیط زیست و نمونه های آزمایشگاهی را بر عهده دارد. محفظه این هود کاملا محصور بوده و از فولاد ساخته شده است. وظیفه این هود آزمایشگاهی جلوگیری از ورود هوای آلوده به محل نمونه می باشد. در ساختار هود جریان آرام از فیلتر HEPA استفاده شده است. این فیلتر وظیفه تمیز کردن هوای ورودی به هود را بر عهده دارد. هنگام ساخت این هود باید بسیار دقت شود. وجود هر نوع آب بندی در این هود باعث ورود آلودگی به دستگاه و آسیب دیدن نمونه ها می شود. این هود بنا به درخواست مشتری در دو نوع افقی و عمودی قابل ساخت می باشد. در برخی از هودهای لامینار، لامپ UV-C برای از بین بردن میکروب ها وجود دارد. این لامپ با استریل کردن محیط آزمایش از آسیب نمونه در اثر آلودگی محیطی جلوگیری می کند. بنابراین اهمیت هود میکروبیولوژیکی لامینار در حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از انتقال آلودگی های محیطی به مواد داخل هود غیر قابل انکار است.



اهمیت هود میکروبیولوژیکی لامینار (Laminar Flow Hood)

اهمیت هود آزمایشگاهی این تجهیزات را به دلیل حفظ سلامت کارکنان و نمونه های آزمایشگاهی به یکی از ضروری ترین وسایل برای استفاده در آزمایشگاه ها و اتاق های تمیز تبدیل کرده است. زمانی که قصد خرید دستگاه بخور برای آزمایشگاه خود را دارید، باید اطلاعات کافی در این زمینه برای انتخاب نوع مناسب داشته باشید. هودهای آزمایشگاهی بسته به کاربرد در انواع و اندازه های مختلفی تولید می شوند. هودهای پرکاربرد در آزمایشگاه ها هودهای شیمیایی و هودهای لامینار هستند.شرکت حکیم آزما برای جلب رضایت مشتریان خود توانست با تولید انواع هود شیمیایی و هود لامینار فلو از رقبای خود پیشی بگیرد و با ساخت انواع هود با ظرفیت های مختلف رضایت کاربران خود را جلب کند.

هودهای میکروبی در برابر چه نوع آلودگی ها محافظت می کنند؟

وجود هود میکروبی در مکان هایی که خطر آلودگی وجود دارد برای محافظت از پرسنل، تجهیزات و عوامل میکروبیولوژیکی ضروری است. در ادامه 4 گروه از عوامل خطرساز ارائه می شود که در سه گروه اول از هود میکروبیولوژیکی لامینار برای محافظت استفاده می شود.

گروه 1: عوامل بیولوژیکی که در آنها احتمال ابتلای انسان به این بیماری بسیار کم است.

گروه 2: آنها پتانسیل خطرناک بودن را دارند، اما در صورت گسترش جامعه، می توان آن را کنترل و درمان کرد.

گروه 3: آنها پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری جدی انسانی را دارند، اما در صورت گسترش درمان برای آن وجود خواهد داشت.

گروه 4: گروه آخر مربوط به خطراتی است که بدون هیچ گونه پیشگیری و درمان موثر، احتمال ابتلا به یک بیماری جدید انسانی وجود دارد.



انواع هودهای لامینار فلو

هودهای لامینار فلو در انواع و کلاس های مختلفی تولید می شوند. در ادامه ضمن معرفی انواع این هودها، ویژگی های هر نوع نیز برای شما توضیح داده می شود.



هود عمودی

هود لامینار عمودی برای کار در مکان هایی که حجم مواد و تجهیزات قرار داده شده در زیر هود زیاد است در نظر گرفته شده است. یکی از ویژگی های این هود این است که هوای خارج شده از هود به طور مستقیم به تکنسین کار با هود برخورد نمی کند.

هود افقی

هود لامینار افقی هنگام کار با نمونه های حساس اهمیت ویژه ای دارد زیرا در این مدل نمونه به فیلتر HEPA نزدیک می شود. در این حالت هوا مستقیماً به نمونه برخورد نمی کند.



برای مشاهده و خرید لوازم آزمایشگاهی تهران با کیفیت بالا و شرایط اقساطی به وبسایت حکیم آزما مراجعه کنید.



مهم ترین نکات برای نصب هود لامینار فلو

در این قسمت به بررسی نکات نصب و استفاده از هود میکروبی می پردازیم. برای عملکرد بهتر هود لامینار فلو توجه به این نکات ضروری است.

هنگام نصب هود میکروبیولوژیکی لامینار اولین چیزی که باید به آن توجه کنید محل نصب هود میکروبی است. برای عملکرد صحیح، محل نصب یا قرار دادن این هود باید دور از هر نوع سیستم تهویه باشد. ضمناً این نوع هود نباید در کنار هود دیگری مانند هود شیمیایی نصب شود.

وجود رابط برق و پریز برق با سیستم اتصال به زمین الزامی است. علاوه بر این، باید وسایل کنترلی و ایمنی در کنار این هود وجود داشته باشد.

هود لامینار فلو باید روی یک میز با مقاومت بالا قرار گیرد. ارتفاع هود باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به راحتی با هود کار کند.

از آنجایی که وظیفه هود بیولوژیکی تهویه محیط نمونه برداری و اتاق است، فضایی که هود میکروبی قرار می گیرد باید وسیع و ارتفاع اتاق نیز مناسب باشد.

برای هودهای لامینار کلاس B، کانال گذاری در حین نصب انجام می شود. علاوه بر این، شیر کنترل جریان هوا در این مدل ضروری است.

هنگام ساخت اتاقی که هود در آن قرار می گیرد، لوله کشی گاز باید به گونه ای باشد که بتوان هود را به راحتی به محل اتصال گاز وصل کرد.

بازرسی دوره ای هود بسیار مهم است. قطعات هود باید در زمان های معینی ارزیابی شوند تا هود به درستی کار کند.

اجزای هود لامینار

هود لامینار از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نقش مهمی در این دستگاه دارند. در ادامه با اجزای مختلف این هود میکروبیولوژیکی لامینار آشنا می شویم.

بدنه دستگاه

محفظه کار فولاد ضد زنگ

کانال خنک کننده برای ایجاد فشار منفی

لامپ UV برای استریل کردن محفظه کار

درب محافظ شیشه ای متحرک یا ثابت

صفحه کلید برای کنترل عملکرد دستگاه

کاپوت موتور

فیلتر HEPA

مخزن انتقال نمونه



انواع فیلتر هود میکروبیولوژیکی لامینار

خطرات بیولوژیکی ناشی از فعالیت فرآیندهای بیولوژیکی ایجاب می کرد که ساختار این هود مجهز به دو نوع فیلتر باشد. فیلترهای اولیه و ثانویه بر اساس مشخصات و ویژگی های خود این خطرات را به صفر می رساند.

قرار دادن فیلتر اولیه روی هود میکروبی لامینار باعث افزایش طول عمر فیلتر هپا می شود. این فیلتر ذرات بزرگ موجود در هوا مانند گرد و غبار را فیلتر می کند و قبل از فیلتر HEPA به عنوان یک پیش فیلتر عمل می کند. بنابراین دوام و طول عمر فیلتر هپا افزایش می یابد. فیلتر HEPA وظیفه پاکسازی محیط داخل هود میکروبیولوژیکی لامینار را دارد. این فیلتر محفظه هود را از تمام میکروارگانیسم ها پاک می کند و 99.99 درصد جذب می کند. توجه داشته باشید که در هودهای کلاس II نوع A، این فیلترها 75 درصد هوای ورودی به کابین هود لامینار را بازیافت می کنند و تنها 25 درصد آن از اگزوز خارج می شود. بنابراین فیلتر هپا دوام بیشتری دارد و ایمنی آزمایشگاه نیز افزایش می یابد.

نکات مهم استفاده از Laminar Flow Hood

هنگام کار با هود آزمایشگاهی رعایت نکات ایمنی و رعایت دستورالعمل استفاده از دستگاه یکی از مهم ترین مواردی است که تکنسین های آزمایشگاه باید به آن توجه کنند. در زیر مهمترین نکات استفاده از هود لامینار فلو آورده شده است:

حداقل 5 دقیقه قبل از شروع کار در آزمایشگاه، هود بخار را روشن کنید تا هوای موجود در محفظه اگزوز با هوای تازه جایگزین شود.

مطمئن شوید که جریان هوای زیر کاپوت کاملاً عاری از ذرات باشد.

قبل از شروع کار، لامپ فرابنفش را در هود میکروبیولوژیکی لامینار خاموش کنید.

هنگام کار با هود، لامپ فلورسنت را روشن کنید.

از کار با مواد شیمیایی خطرناک زیر یک هود جدا خودداری کنید.

ضدعفونی محیط داخلی و خارجی هود قبل و بعد از کار با دستگاه یکی از الزامات کار با هود لامینار می باشد.

هنگام کار با هود لامینار از دستکش استفاده کنید تا از دستان خود محافظت کرده و آسیب نبینید.



گارانتی و خدمات

این محصولات کاملا معتبر و استاندارد بوده و دارای مجوز های مختلف می باشد. با خرید از شرکت حکیم آزما تجهیز ازپنج سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

برای ثبت سفارش، مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد هود لامینار فلو و تمامی دستگاه های موجود در سایت حکیم آزما با شماره های ۰۲۱۶۶۵۹۲۲۶۵_۰۹۱۹۲۷۲۷۰۵۴ تماس بگیرید، یا از طریق واتساپ با شماره 09192727054 ارتباط برقرار کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا