فرق بین pose to pose و straight ahead

سلام
سوالم رو در نام خود این تایپک مطرح کردم راستش رو بخواید این یه سواله برای من این دو تا روش چه فرقی با هم دارند ؟؟؟؟؟
تا اینجا که میدونم فکر کنم pose to pose یعنی اول فریم نهایی رو درست کنی تا در آخر مشخص بشه که در فلان فریم به اونجا میرسه
و straight ahead هم یعنی فریم به فریم طراحی کردن
آیا این تعریف در مورد این دو تا درسته ؟؟؟؟؟
اگه میشه بگید این دو روش به چه شکل هستند و هر کدوم در چه جایی کارایی دارند

و بعضی انیمیشن ها هم با هر دو روش درست میشوند که متوجه نمیشم یعنی چه
ممنون میشم یه تعریف جامع در مورد این دو روش انیمیشن سازی ارائه بدید مرسی:rose:
 
آخرین ویرایش:
سلام
در مورد تعریف جامع خب نمیدونم ولی خودتون که بخواهین کار کنین میبینین که حالت های اصلی بعضی وقتها راحت تر و مهم ترند. یه کار پیچیده که باید تو زمان خاص انجام بشه یعنی یه کار چند پوز دار! خب اگه بر اساس حالات اصلی و فهم اونها نباشه کار کج و کوله و غیر یکنواخت میشه. یه جورایی تو حالت پوز به پوز میایم و کار رو کوچیک میکنیم. و آنالیز و تقطیع. تمرکز رو میذاریم رو حالات اصلی و بقیه رو بر اساس اونها کار میکنیم. یه جورایی مثلا شبیه کار روی حجم با دیواید بالا و پایین تو زیبراش.
اما انیمیشن سر راست یه حس دیگه داره. ارتباط هر فریم با فریم قبل و بعدش . حالت پیوسته تو میز نور. با این روش شما تمرکزتون میاد رو همین فریم هایی که کار میکنین و از احاطه شما نسبت به کل زمان کم میشه.
حرکتها دو جورهستند یا طبقه بندی شده و یا پیچیده و بی قانون. شما اگه بخواهین یه شعله رو یا یه ابر در حرکت و یا یه مورف صندلی به گلدون رو تو دو بعدی انیمیت کنین روش سر راست خیلی جواب میده چون مثل یه محیط تاریکه که جلو پاهات و نقطه نهایی فقط روشنه. با این روش پله پله میشه به هدف نزدیک شد.
حالا اگه کار از حرکت های مرکبی تشکیل شده ممکنه توجه شما به زمانبندی یا به نوع حرکت باعث بشه یه جاهایی بیشتر از پوز و یه جاهایی بیشتر از تبدیل فریم به فریم استفاده کنی. اینقدرها هم جدا از هم نیستند و معمولا همه از هر دو با هم استفاده میکنن.
افراط در پوز به پوز شاید نرمی حرکت رو کم کنه و افراط در سرراست ممکنه روند حرکت رو دفورمه و اعوجاج ی کنه.
اساتید برای شناخت مزایای این دو جدا مطرحش میکنن اما میگن به صورت مخلوط استفاده کنید.
یا علی
 

ir4d

Member
درود ....

پوز یعنی حالت و در این روش اول برای انیمیت بعد از رفرنس گرفتن و تامبنیل زدن اول پوز های اصلی رو میزنید این مرحله میشه بلاکینگ بعد در مرحله بعد Pasting position رو میزنید که میشه بلاکینگ پلاس ودر مرحله بعد inbtwn رو میزنید که میشه Refine ودر مرحله اخر Poolishing , و و یرایش کرو ها هست من خودم تلفیقی کار میکنم و اصول کار حرفه ای این جور هست اما تو ایران کسی این جوری کار نمی کنه....که البته توضیحش خیلی مفصل هست البته فراموش نشه که کلید ها باید steped باشند.

امری بود ایمیل من:[email protected]
 
منم دقیقا اول pose ها رو در حالت steped طراحی می کنم هر 10 فریم 1 پوز و بعدش انیمیشن رو به حالت smooth در میارم اون وقت با چند بار دیدن انیمیشن pose ها رو برای اینکه در زمان مناسب قرار بگیرند جا بجا میکنم و تا آخر کار هم refine

یه سوالی که خیلی دنبال جوابش گشتم اما پیداش نکردم این هست اگه کسی جوابم رو بده خيلی ممنون میشم
توی maya در قسمت preferences تنظیمات animation برای طراحی pose باید default in tangent رو بر روی linear و default out tangent رو بر روی stepped گذاشت
اما وقتی ویرایش انیمیشن رو باید انجام داد بعضی وقتها یا هر دو رو بر روی flat تنظیم میکنند یا هر دو رو بر روی plateau

می خواستم بدونم plateau و flat جه فرقی با هم دارندبا کدوم بهتره انیمیشن رو ویرایش کرد لطفا یه جواب کامل بهم بدید یه مرسی:rose:
 

ir4d

Member
منم دقیقا اول pose ها رو در حالت steped طراحی می کنم هر 10 فریم 1 پوز و بعدش انیمیشن رو به حالت smooth در میارم اون وقت با چند بار دیدن انیمیشن pose ها رو برای اینکه در زمان مناسب قرار بگیرند جا بجا میکنم و تا آخر کار هم refine

یه سوالی که خیلی دنبال جوابش گشتم اما پیداش نکردم این هست اگه کسی جوابم رو بده خيلی ممنون میشم
توی maya در قسمت preferences تنظیمات animation برای طراحی pose باید default in tangent رو بر روی linear و default out tangent رو بر روی stepped گذاشت
اما وقتی ویرایش انیمیشن رو باید انجام داد بعضی وقتها یا هر دو رو بر روی flat تنظیم میکنند یا هر دو رو بر روی plateau

می خواستم بدونم plateau و flat جه فرقی با هم دارندبا کدوم بهتره انیمیشن رو ویرایش کرد لطفا یه جواب کامل بهم بدید یه مرسی:rose:
سلام دوست عزیز ....

معمولا واسه Refine از پلاتیو استفاده مکنند اما این مطلق نیست ......هر کس هر جور راحته انیمیت میکنه مهم خروجی هست D:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا