فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل-لینک‌های خارجی(بخش7)

sitesazz

Member
فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل-لینک‌های خارجی(بخش7)
externallink.jpg

در مقاله‌ی آموزشی بخش ششم درباره‌ی لینک‌های داخلی و تاثیر آنها بر سئو و رتبه‌ی سایت توضیحاتی داده شد. در این بخش درباره‌ی لینک‌های خارجی و تاثیر آن بر رتبه سایت اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار خواهیم داد. در این مقاله سعی خواهیم داشت نکاتی درباره‌ی لینک‌های خارجی در اختیارتان قرار دهیم که با استفاه از آنها بتوانید سئوی سایت و رتبه‌ی آن را بهبود بخشید.

لینک‌ خارجی(External Link) چیست؟
به لینکی که از یک سایت به یک سایت دیگر(از یک دامنه به یک دامنه‌ی متفاوت) داده می‌شود لینک خارجی گفته می‌شود. زمانی که شما از سایت خود به یک سایت دیگر لینک بدهید این لینک، خارجی است. علاوه بر این زمانی که شما از سایت دیگر لینکی دریافت کنید نیز لینک خارجی است. البته به این نوع لینک‌ها که از مطلبی در سایت دیگر به یکی از مطالب سایت شما داده می‌شود Inbound Link هم گفته می‌شود. لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید می‌تواند موجب افزایش ترافیک سایتتان شود البته این مورد به کیفیت و رتبه‌ی سایت لینک‌ دهنده بستگی دارد درصورتیکه این سایت محتوای غیر مرتبط با سایت شما داشته باشد یا اینکه رتبه‌ی پایینی داشته باشد نتیجه برعکس خواهد شد یعنی تاثیر منفی بر سئو و رتبه‌ی سایت خواهد داشت.

بهترین راهکارهای سئو در مورد لینک های خارجی:
دریافت لینک‌های خارجی مناسب و مرتبط با محتوای سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای بالا بردن رتبه‌ی سایت است. ولی دست یافتن به چنین لینک‌هایی مشکل بوده و زمانبر است و سایت‌هایی که بیشترین تعداد لینک‌های مرتبط را از سایت‌های با رتبه‌ی بالاتر دریافت کنند یک سایت محبوب خواهند بود به همین دلیل لینک‌های خارجی به یکی از معیارهای محبوبیت سایت تبدیل شده است. معیارهایی که در تعیین ارزش یک لینک خارجی موثر هستند:

.رتبه‌ی سایت لینک دهنده و اعتبار آن

.مرتبط بودن انکر تکست با محتوای لینک شده

.ارتباط موضوعی بین سایت‌ها یا صفحات لینک شده و لینک دهنده

.تعداد صفحات لینک دهنده به صفحه سایت

در لینک‌دهی‌های خارجی نکات زیر را رعایت کنید:
relnofollow.jpg

1- زمانیکه شما از سایت خود به یک سایت دیگر لینک می‌دهید برای جلوگیری از کاهش رتبه‌ی سایتتان از تگ rel=nofollow با target=_blank استفاده کنید.

2- وجود لینک‌دهی‌های شکسته داخلی و خارجی نشان‌دهنده‌ی ضعف یک سایت است. قبل از اینکه مطلبی در سایتتان منتشر کنید درستی لینک‌های آن را بررسی کنید.

3-به سایت‌های با کیفیت و با رتبه‌ی بالا لینک بدهید.

4- بهتر است لینک‌های خروجی در صفحات مختلف سایتتان تکراری نباشند. و تعداد این لینک‌ها محدود باشد.

5- لینک‌های ورودی به سایتتان را با استفاده از ابزار Open Site Explorer مشاهده نمایید در صورتیکه نمی‌خواهید این لینک‌ها در رتبه بندی سایت شما در نظر گرفته شود این لینک‌ها را به گوگل معرفی نمایید.

6- می‌توانید در انتهای مطالب و مقالات سایت خود به سایت‌های مرجع لینک بدهید که از این طریق اعتماد کاربران به سایت شما بیشتر خواهد شد.
منبع: سایت ساز زرین
 

جدیدترین ارسال ها

بالا