فارسی سازی قالب های سری 2.2 و 2.3

VAHID216

مدیر بازنشسته
ghaleb_farsi_ipbfarsi.com.jpg



اول سلام
دوم اینکه من به دلیل مشغله های که برام بوجود اومد و فعلا هم درگیرم مدتی بود قصد داشتم این آموزش رو بدم که زود تر نشد هر چند که نسخه جدید IPB عرضه شده و نیاز به فارسی سازی قالب نداره ولی این کار به دو دلیل هست یکی هنوز بعضی سایت های ایرانی از این سری نسخه ها استفاد می کنند و هم در بخش پوست های انجمن IPB Farsi تعداد قالب زیادی برای دریافت می زارم که فارسی نیستند. فعلا این آموزش رو نمی تونم بیشتر از این بواضح تر توضیح بدم تا وقت کافی بدست بیارم ، پس فعلا با این وضع یه جوری دست به عصا جلو بیاید.
مرحله اول :
اول باید ریشتا قالب راست به چپ بشه برای این کار ما باید کد مخصوص این کار رو در هیدر بزاریم اما حالا هیدر کجاست برای پیدا کردن هیدر اول برید به LOOK & FEEL و اون دکمه نقره ای رنگی که جلوی قالب مورد نظرتون هست کلیک کنید یه منو باز می شه اولین گزینه که Edit Board Header & Footer Wrapper هست منظور ماست.حالا محتویات اون رو می بینید حالا دنبال عبارت زیر بگردید:
کد:
<div id="ipbwrapper">
اون رو به حالت زیر تغییر بدید:
کد:
<div id="ipbwrapper" dir=rtl>
خوب حالا خیلی قسمت ها مطابق خواسته ما شدن اما کافی نیست به خاطر همین دوباره تغییرات ایجاد کنیم این دفعه اما در CSS ها باز هم به LOOK & FEEL برید و از همون طریق گزینه سوم که Edit Stylesheet (CSS Advanced Mode) رو انتخاب کنید. حالا با یه تعدادی زیادی از کد ها بر می خورید.
اول عباراتی که اول اون ها دارای :
کد:
font-family:
هستند رو پیدا کنید باید کل عبارت اون ها چیزی شبیه این باشه :
کد:
font-family: Arial, Verdana, Tahoma, "Trebuchet MS", Sans-Serif, Georgia, Courier, "Times New Roman", Serif;

ما برای اینکه فونت ها مون درست نشون داده بشه باید این فونت Arial رو با Tahoma عوض کنیم که باید بشه مثل زیر :
کد:
font-family: Tahoma, Verdana, Arial, "Trebuchet MS", Sans-Serif, Georgia, Courier, "Times New Roman", Serif;
کل فونت های این بخش رو این طوری مثل بالا تبدیل کنید و ذخیره کنید . اما باز هم قالب فارسی به طور کامل نشده به خاطر همین باز هم از طریق CSS ها باید عمل کنیم. این بار دنبال عبارت زیر بگردید
کد:
/* Safari... */
th
{
	text-align: left;
}
و اون عبارت text-align: left; رو به text-align: right; تغییر بدید. این کار رو برای همه قسمت ها لازم نیست که اون بسته به تشخیص خود شما داره که چه حد از CSS سر در بیارید.

نکته : به این کار فارسی کردن قالب گفته نمی شه چون که برای سازگاری کل قالب حتی باید بعضی قسمت ها رو دوباره طراحی کرد اما این روشی هست که فقط بشه از زبان شیرین فارسی روی IPB حداکثر بهره رو برد.
امیدوارم فعلا کار راه انداز بوده باشه.
موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا