Lord Voldemort
Banned
به نام خدا
درود بر تمامی دوستان گل
من داشتم با خودم فکر می کردم چجوری میشه یه عیدی به همه دوستان داد ، که تصمیم گرفتم براتون یه Making of ترجمه کنم.
امید وارم خوشتون بیاد
ته همین پست فایل word رو قرار دادم
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
چند تا از رندر ها:
من توی این اموزش می خوام به شما اطلاعاتی در باره ی رندر داخلی بدم . امید وارم مفید باشه
من رفرنس های (عکس های مرجع) زیادی از فضای داخلی خونه رو جمع اوری کردم تا اونچه که در یه فضای داخلی خانه در جریان هست را درک کنم .
در انتها من متوجه شدم که در این فرایند از یک باغ زمستانی در یک فضای باز روشن (glazed یعنی براق که من در اینجا روشن معنی کردم) کوچک استفاده کنم (منظور حیاط خونه هست).بنابراین من دوباره شروع
به جمع اوری عکس کردم که فکر کنم در پایان ارزشش رو داشت.
مراحل مدلینگ:
راه های بسیاری برای ساختن فرش در مکس وجود دارد که خیلی از انها منقوص شدن.
شما می تونید فرش رو با V-Ray Displacement, Hair and Fur, Forest Pack Pro, V-Ray Pattern و همچنین VRay Fur -که من می خوام ازش استفاده کنم-بسازین .این می تونه مقداری
ازفضای رم رو اشغال کند اما در این پروژه ، بهترین نتیجه را به ما خواهد داد.
شما vray fur رو به یه plane با سابدیوید (subdivided (با تعداد face های مناسب))مناسب میدین و به هردوتاشون متریال مشابه اعمال میکنید .
این خیلی مهمه که بدونید سرعت رندر در vray fur با مقدار کم برای گزینه ی per face سریع تر هست از مقدار زیاد در per area (به عکس توجه کنید)
من از سه عکس مختلف برای تکسچر فرشها استفاده کردم . اونها عکاسی های بسیار ساده ای هستند .
من توی این کار از سنگ های مرمر (onyx) استفاده کردم . من برای یک مدت طولانی در وب جستجو کردم تا یک عکس خوب از این
دیوار ها بدست بیارم تا تکسچرم رو از اون استنتاج کنم . این سنگ ، سنگی بسیار زیبا و ویژه هست و من میخواستم که بهترین و واقعی ترین عکسی
که می تونم رو بدست بیارم
در پایان ..تونستم که یه عکس که تقریبا عمود بر دیوار گرفته شده بود رو پیدا کنم
متاسفانه ،بسیاری از لوازم ،جلوی این سنگ قرار داشت و همین طور بازتاب زیادی از محیط خارج روی اون سنگ ها افتاده بود .
بنابراین تلاش کردم که پرسپکتیو رو درست کنم بعد به وسیلهی stamped و کپی تکسچر (توی فتوشاپ) تونستم که از شر چیزهایی که مقابلش بود خلاص بشم.
و این رو توی ورژن اول رندر استفاده کردم ولی رفلکت هایی که وجود داشت چیزی نبود که من می خواستم .
من از color-correction استفاده کردم (توی فتوشاپ) تا بهترین تکسچر مرمرم رو بدست اوردم .
نور پردازی:
من برای نور پردازی از یه HDRI Dome آفتابی استفاده کردم .این نور خیلی خوب بدون هیچ skylightی کار می کنه.
صحنه روشن به نظر میرسه .به عکس زیر توجه کنید :
من در این پروژه color-mapping رو روی reinhard قرار دادم این گزینه مخلوطی از linear و exponential است.
(برای اطلاعات بیشتر به روزنامه های کثیر الانتشار مراجعه کنید :لول => شوخی ترجمه کننده)
برای اطلاعات بیشتر به سایت spot3d.com مراجعه کنید یه مرجع خوب اموزش وی ری هست.
reinhard چجوری کار می کنه ؟
ترجمه کننده: دوست نویسندمون اینجا داره دربارهی linear و exponential توضیح میده و یه مشکلی که توی توضیح داره اینکه یه کاما توی جمله اول کمه برای همین دوتا ترجمه میشه کرد ، اول، من فکر کردم شاید مشکل از من باشه و رفتم توی فروم پرسیدم دوستان هم همین رو می گن حالا من هر دو ترجمه رو می ذارم و هم متن اصلی که دیگه مشکلی وجود نداشته باشه.
به نظر بنده و با توضیحاتی که بعدا داده شده ترجمه ی دوم بهتره ، البته این توضیح بیشتر برای عکاسان هست و اگر متوجه نشدین خیلی هم چیز مهمی نیست و می تونید رد شین
(از همین جا از دوستم اقا کوروش وsingleguy در فروم پی سی ورلد تشکر می کنم)
(اگر کاما رو بعد از inside در نظر بگیریم
احتمالاً همهی شما از این مسأله خبر دارید که اگر از داخل عکس بگیرید، فضای خارجی میسوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، میتوانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیهی سوختهای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی linear دارد و چشمانتان به شکل exponential کار میکند.
(حالت دوم اینه که کاما رو بعد از photo در نظر بگیریم
احتمالاً همهی شما از این مسأله خبر دارید که وقتی عکس میگیرید، قسمت داخلی فضای خارجی میسوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، میتوانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیهی سوختهای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی خطی دارد و چشمانتان به شکل نمایی کار میکند. (به نظر من بهترین ترجمه همینه)
-
Well… all of you probably know the problem that if you take a photo inside the outer space burns out, but if you look with your “real” eyes you can see both the outer space and inner space with no burnt out areas. Briefly said – your camera works linear, your eyes work exponential.
-
برای درک بهتر می خوام چندتا تست رندر با مقدار burn های مختلف بذارم- این مقدار در وی ری مخلوط شدن linear و exponential
رو کنترل میکنه (1 یعنی 100 درصد linear و0 هم 100 درصد exponential )
توجه:ترجمه کننده : این دوستمون فکر کنم یادش رفته تست رندر ها رو بذاره و توی اموزش اصلی هم هیچ رندری نیست و تقصیر کار بنده نیستم
کاریی به مقدار گاما نداشته باشین .
رندر کردن:
هنگامی که همه چیز به درستی تنظیم شده باشه من به سراغ رندر می رم .مثل همیشه من به برخی از render elements ها تکیه می کنم.من اونها رو به وسیله ی PSD-Manager بصورت جداگونه ذخیره میکنم .تنظیمات رندر داخلی من با رندر خارجی من خیلی متفاوت نیست ،شاید انها می تونند تصویر واقعی تر (مستقیما از رندر)به من بدن ، ولی من برای فضای داخلی بیشتر از پست پراداکشن استفاده می کنم
تنظیمات رندر ایشون در کار خارجیشون
این هم رندر گرفته شده
همین طور که مشاهده می کنید این رندر بسیار خاصی نیست ، بعضی از رنگ ها نادرست هستند ولی بعد از پست پراداکشن یه کار زیبا بیرون می اد
پست پراداکشن
پس از باز کردن فایل psd رفلکت و رفرکت به کار اضافه می کنیم که میشه این :
روی کار color-correction و desaturated انجام دادم .این کارها با psd-manager خیلی اسون انجام شد.
سپس یه vignette (شکل) کشیدم و نیمه ی راست عکس رو کمی روشن تر کردم
و در نهایت من با استفاده از ابزارbrightness/contrast عکس رو بصورت زیر در اوردم
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
فایل word
سرور مجید انلاین /picofile
امید وارم از خوندن این ترجمه خوش حال شده باشین وچیز جدیدی یاد گرفته باشین
اگه توی ترجمه مشکلی باشه (که حتما هست )به من بگین تا سریعا درستش کنم
امید وارم توی سال خورشیدی جدید بهترین چیز ها نصیبتون بشه.
موفق باشین.
ارزومند ارزوهای سبزتان داش ممد
درود بر تمامی دوستان گل
من داشتم با خودم فکر می کردم چجوری میشه یه عیدی به همه دوستان داد ، که تصمیم گرفتم براتون یه Making of ترجمه کنم.
امید وارم خوشتون بیاد
ته همین پست فایل word رو قرار دادم
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
چند تا از رندر ها:
من توی این اموزش می خوام به شما اطلاعاتی در باره ی رندر داخلی بدم . امید وارم مفید باشه
من رفرنس های (عکس های مرجع) زیادی از فضای داخلی خونه رو جمع اوری کردم تا اونچه که در یه فضای داخلی خانه در جریان هست را درک کنم .
در انتها من متوجه شدم که در این فرایند از یک باغ زمستانی در یک فضای باز روشن (glazed یعنی براق که من در اینجا روشن معنی کردم) کوچک استفاده کنم (منظور حیاط خونه هست).بنابراین من دوباره شروع
به جمع اوری عکس کردم که فکر کنم در پایان ارزشش رو داشت.
مراحل مدلینگ:
راه های بسیاری برای ساختن فرش در مکس وجود دارد که خیلی از انها منقوص شدن.
شما می تونید فرش رو با V-Ray Displacement, Hair and Fur, Forest Pack Pro, V-Ray Pattern و همچنین VRay Fur -که من می خوام ازش استفاده کنم-بسازین .این می تونه مقداری
ازفضای رم رو اشغال کند اما در این پروژه ، بهترین نتیجه را به ما خواهد داد.
شما vray fur رو به یه plane با سابدیوید (subdivided (با تعداد face های مناسب))مناسب میدین و به هردوتاشون متریال مشابه اعمال میکنید .
این خیلی مهمه که بدونید سرعت رندر در vray fur با مقدار کم برای گزینه ی per face سریع تر هست از مقدار زیاد در per area (به عکس توجه کنید)
من از سه عکس مختلف برای تکسچر فرشها استفاده کردم . اونها عکاسی های بسیار ساده ای هستند .
من توی این کار از سنگ های مرمر (onyx) استفاده کردم . من برای یک مدت طولانی در وب جستجو کردم تا یک عکس خوب از این
دیوار ها بدست بیارم تا تکسچرم رو از اون استنتاج کنم . این سنگ ، سنگی بسیار زیبا و ویژه هست و من میخواستم که بهترین و واقعی ترین عکسی
که می تونم رو بدست بیارم
در پایان ..تونستم که یه عکس که تقریبا عمود بر دیوار گرفته شده بود رو پیدا کنم
متاسفانه ،بسیاری از لوازم ،جلوی این سنگ قرار داشت و همین طور بازتاب زیادی از محیط خارج روی اون سنگ ها افتاده بود .
بنابراین تلاش کردم که پرسپکتیو رو درست کنم بعد به وسیلهی stamped و کپی تکسچر (توی فتوشاپ) تونستم که از شر چیزهایی که مقابلش بود خلاص بشم.
و این رو توی ورژن اول رندر استفاده کردم ولی رفلکت هایی که وجود داشت چیزی نبود که من می خواستم .
من از color-correction استفاده کردم (توی فتوشاپ) تا بهترین تکسچر مرمرم رو بدست اوردم .
نور پردازی:
من برای نور پردازی از یه HDRI Dome آفتابی استفاده کردم .این نور خیلی خوب بدون هیچ skylightی کار می کنه.
صحنه روشن به نظر میرسه .به عکس زیر توجه کنید :
من در این پروژه color-mapping رو روی reinhard قرار دادم این گزینه مخلوطی از linear و exponential است.
(برای اطلاعات بیشتر به روزنامه های کثیر الانتشار مراجعه کنید :لول => شوخی ترجمه کننده)
برای اطلاعات بیشتر به سایت spot3d.com مراجعه کنید یه مرجع خوب اموزش وی ری هست.
reinhard چجوری کار می کنه ؟
ترجمه کننده: دوست نویسندمون اینجا داره دربارهی linear و exponential توضیح میده و یه مشکلی که توی توضیح داره اینکه یه کاما توی جمله اول کمه برای همین دوتا ترجمه میشه کرد ، اول، من فکر کردم شاید مشکل از من باشه و رفتم توی فروم پرسیدم دوستان هم همین رو می گن حالا من هر دو ترجمه رو می ذارم و هم متن اصلی که دیگه مشکلی وجود نداشته باشه.
به نظر بنده و با توضیحاتی که بعدا داده شده ترجمه ی دوم بهتره ، البته این توضیح بیشتر برای عکاسان هست و اگر متوجه نشدین خیلی هم چیز مهمی نیست و می تونید رد شین
(از همین جا از دوستم اقا کوروش وsingleguy در فروم پی سی ورلد تشکر می کنم)
(اگر کاما رو بعد از inside در نظر بگیریم
احتمالاً همهی شما از این مسأله خبر دارید که اگر از داخل عکس بگیرید، فضای خارجی میسوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، میتوانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیهی سوختهای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی linear دارد و چشمانتان به شکل exponential کار میکند.
(حالت دوم اینه که کاما رو بعد از photo در نظر بگیریم
احتمالاً همهی شما از این مسأله خبر دارید که وقتی عکس میگیرید، قسمت داخلی فضای خارجی میسوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، میتوانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیهی سوختهای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی خطی دارد و چشمانتان به شکل نمایی کار میکند. (به نظر من بهترین ترجمه همینه)
-
Well… all of you probably know the problem that if you take a photo inside the outer space burns out, but if you look with your “real” eyes you can see both the outer space and inner space with no burnt out areas. Briefly said – your camera works linear, your eyes work exponential.
-
برای درک بهتر می خوام چندتا تست رندر با مقدار burn های مختلف بذارم- این مقدار در وی ری مخلوط شدن linear و exponential
رو کنترل میکنه (1 یعنی 100 درصد linear و0 هم 100 درصد exponential )
توجه:ترجمه کننده : این دوستمون فکر کنم یادش رفته تست رندر ها رو بذاره و توی اموزش اصلی هم هیچ رندری نیست و تقصیر کار بنده نیستم
کاریی به مقدار گاما نداشته باشین .
رندر کردن:
هنگامی که همه چیز به درستی تنظیم شده باشه من به سراغ رندر می رم .مثل همیشه من به برخی از render elements ها تکیه می کنم.من اونها رو به وسیله ی PSD-Manager بصورت جداگونه ذخیره میکنم .تنظیمات رندر داخلی من با رندر خارجی من خیلی متفاوت نیست ،شاید انها می تونند تصویر واقعی تر (مستقیما از رندر)به من بدن ، ولی من برای فضای داخلی بیشتر از پست پراداکشن استفاده می کنم
تنظیمات رندر ایشون در کار خارجیشون
این هم رندر گرفته شده
همین طور که مشاهده می کنید این رندر بسیار خاصی نیست ، بعضی از رنگ ها نادرست هستند ولی بعد از پست پراداکشن یه کار زیبا بیرون می اد
پست پراداکشن
پس از باز کردن فایل psd رفلکت و رفرکت به کار اضافه می کنیم که میشه این :
روی کار color-correction و desaturated انجام دادم .این کارها با psd-manager خیلی اسون انجام شد.
سپس یه vignette (شکل) کشیدم و نیمه ی راست عکس رو کمی روشن تر کردم
و در نهایت من با استفاده از ابزارbrightness/contrast عکس رو بصورت زیر در اوردم
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
فایل word
سرور مجید انلاین /picofile
امید وارم از خوندن این ترجمه خوش حال شده باشین وچیز جدیدی یاد گرفته باشین
اگه توی ترجمه مشکلی باشه (که حتما هست )به من بگین تا سریعا درستش کنم
امید وارم توی سال خورشیدی جدید بهترین چیز ها نصیبتون بشه.
موفق باشین.
ارزومند ارزوهای سبزتان داش ممد
آخرین ویرایش: