عیدی من به شما || Making Of:Tugendhat House ||

به نام خدا
درود بر تمامی دوستان گل
من داشتم با خودم فکر می کردم چجوری میشه یه عیدی به همه دوستان داد ، که تصمیم گرفتم براتون یه Making of ترجمه کنم.
امید وارم خوشتون بیاد
oeqtivmz2clkpbvp76po.jpg

ته همین پست فایل word رو قرار دادم
█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
نویسنده: Lasse Rode
استدیو (xoio )
منبع Making oF
ترجمه کننده: سید محمد معروف به داش ممد
چند تا از رندر ها:
37_xoio_tugendhat_livingareatotale.jpg

38_xoio_tugendhat_bibliotheque.jpg

من توی این اموزش می خوام به شما اطلاعاتی در باره ی رندر داخلی بدم . امید وارم مفید باشه
من رفرنس های (عکس های مرجع) زیادی از فضای داخلی خونه رو جمع اوری کردم تا اونچه که در یه فضای داخلی خانه در جریان هست را درک کنم .
در انتها من متوجه شدم که در این فرایند از یک باغ زمستانی در یک فضای باز روشن (glazed یعنی براق که من در اینجا روشن معنی کردم) کوچک استفاده کنم (منظور حیاط خونه هست).بنابراین من دوباره شروع
به جمع اوری عکس کردم که فکر کنم در پایان ارزشش رو داشت.
39_xoio_tugendhat_livingarea.jpg

مراحل مدلینگ:

راه های بسیاری برای ساختن فرش در مکس وجود دارد که خیلی از انها منقوص شدن.
شما می تونید فرش رو با V-Ray Displacement, Hair and Fur, Forest Pack Pro, V-Ray Pattern و همچنین VRay Fur -که من می خوام ازش استفاده کنم-بسازین .این می تونه مقداری
ازفضای رم رو اشغال کند اما در این پروژه ، بهترین نتیجه را به ما خواهد داد.
شما vray fur رو به یه plane با سابدیوید (subdivided (با تعداد face های مناسب))مناسب میدین و به هردوتاشون متریال مشابه اعمال میکنید .
این خیلی مهمه که بدونید سرعت رندر در vray fur با مقدار کم برای گزینه ی per face سریع تر هست از مقدار زیاد در per area (به عکس توجه کنید)

40_.jpg


من از سه عکس مختلف برای تکسچر فرشها استفاده کردم . اونها عکاسی های بسیار ساده ای هستند .

41_carpet1.jpg


42_carpet2.jpg


43_carpet3.jpg


من توی این کار از سنگ های مرمر (onyx) استفاده کردم . من برای یک مدت طولانی در وب جستجو کردم تا یک عکس خوب از این
دیوار ها بدست بیارم تا تکسچرم رو از اون استنتاج کنم . این سنگ ، سنگی بسیار زیبا و ویژه هست و من میخواستم که بهترین و واقعی ترین عکسی
که می تونم رو بدست بیارم
در پایان ..تونستم که یه عکس که تقریبا عمود بر دیوار گرفته شده بود رو پیدا کنم

44_onyx_photo.jpg


متاسفانه ،بسیاری از لوازم ،جلوی این سنگ قرار داشت و همین طور بازتاب زیادی از محیط خارج روی اون سنگ ها افتاده بود .
بنابراین تلاش کردم که پرسپکتیو رو درست کنم بعد به وسیلهی stamped و کپی تکسچر (توی فتوشاپ) تونستم که از شر چیزهایی که مقابلش بود خلاص بشم.
و این رو توی ورژن اول رندر استفاده کردم ولی رفلکت هایی که وجود داشت چیزی نبود که من می خواستم .

45_.jpg


من از color-correction استفاده کردم (توی فتوشاپ) تا بهترین تکسچر مرمرم رو بدست اوردم .

46_onyx_new.jpg


نور پردازی:
من برای نور پردازی از یه HDRI Dome آفتابی استفاده کردم .این نور خیلی خوب بدون هیچ skylightی کار می کنه.
صحنه روشن به نظر میرسه .به عکس زیر توجه کنید :

47_lighting_interior.jpg


من در این پروژه color-mapping رو روی reinhard قرار دادم این گزینه مخلوطی از linear و exponential است.
(برای اطلاعات بیشتر به روزنامه های کثیر الانتشار مراجعه کنید :لول => شوخی ترجمه کننده)
برای اطلاعات بیشتر به سایت spot3d.com مراجعه کنید یه مرجع خوب اموزش وی ری هست.

reinhard چجوری کار می کنه ؟
ترجمه کننده: دوست نویسندمون اینجا داره دربارهی linear و exponential توضیح میده و یه مشکلی که توی توضیح داره اینکه یه کاما توی جمله اول کمه برای همین دوتا ترجمه میشه کرد ، اول، من فکر کردم شاید مشکل از من باشه و رفتم توی فروم پرسیدم دوستان هم همین رو می گن حالا من هر دو ترجمه رو می ذارم و هم متن اصلی که دیگه مشکلی وجود نداشته باشه.
به نظر بنده و با توضیحاتی که بعدا داده شده ترجمه ی دوم بهتره ، البته این توضیح بیشتر برای عکاسان هست و اگر متوجه نشدین خیلی هم چیز مهمی نیست و می تونید رد شین
(از همین جا از دوستم اقا کوروش وsingleguy در فروم پی سی ورلد تشکر می کنم)
(اگر کاما رو بعد از inside در نظر بگیریم :)
احتمالاً همه‌ی شما از این مسأله خبر دارید که اگر از داخل عکس بگیرید، فضای خارجی می‌سوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، می‌توانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیه‌ی سوخته‌ای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی linear دارد و چشمانتان به شکل exponential کار می‌کند.

(حالت دوم اینه که کاما رو بعد از photo در نظر بگیریم :)
احتمالاً همه‌ی شما از این مسأله خبر دارید که وقتی عکس می‌گیرید، قسمت داخلی فضای خارجی می‌سوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، می‌توانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیه‌ی سوخته‌ای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی خطی دارد و چشمانتان به شکل نمایی کار می‌کند. (به نظر من بهترین ترجمه همینه)

-
Well… all of you probably know the problem that if you take a photo inside the outer space burns out, but if you look with your “real” eyes you can see both the outer space and inner space with no burnt out areas. Briefly said – your camera works linear, your eyes work exponential.
-

برای درک بهتر می خوام چندتا تست رندر با مقدار burn های مختلف بذارم- این مقدار در وی ری مخلوط شدن linear و exponential
رو کنترل میکنه (1 یعنی 100 درصد linear و0 هم 100 درصد exponential )
توجه:ترجمه کننده : این دوستمون فکر کنم یادش رفته تست رندر ها رو بذاره و توی اموزش اصلی هم هیچ رندری نیست و تقصیر کار بنده نیستم

48_reinhard.jpg


کاریی به مقدار گاما نداشته باشین .

رندر کردن:
هنگامی که همه چیز به درستی تنظیم شده باشه من به سراغ رندر می رم .مثل همیشه من به برخی از render elements ها تکیه می کنم.من اونها رو به وسیله ی PSD-Manager بصورت جداگونه ذخیره میکنم .تنظیمات رندر داخلی من با رندر خارجی من خیلی متفاوت نیست ،شاید انها می تونند تصویر واقعی تر (مستقیما از رندر)به من بدن ، ولی من برای فضای داخلی بیشتر از پست پراداکشن استفاده می کنم
تنظیمات رندر ایشون در کار خارجیشون

29_rendersettings.jpg


این هم رندر گرفته شده

49_total_01_pure.jpg


همین طور که مشاهده می کنید این رندر بسیار خاصی نیست ، بعضی از رنگ ها نادرست هستند ولی بعد از پست پراداکشن یه کار زیبا بیرون می اد

پست پراداکشن
پس از باز کردن فایل psd رفلکت و رفرکت به کار اضافه می کنیم که میشه این :

50_total_02_screen_reflrefr.jpg


روی کار color-correction و desaturated انجام دادم .این کارها با psd-manager خیلی اسون انجام شد.

51_total_03_cc_desat.jpg


سپس یه vignette (شکل) کشیدم و نیمه ی راست عکس رو کمی روشن تر کردم

52_total_04_vignette_lighter.jpg


و در نهایت من با استفاده از ابزارbrightness/contrast عکس رو بصورت زیر در اوردم

53_total_05_contrast.jpg



█ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █
فایل word
سرور مجید انلاین /picofile


امید وارم از خوندن این ترجمه خوش حال شده باشین وچیز جدیدی یاد گرفته باشین
اگه توی ترجمه مشکلی باشه (که حتما هست )به من بگین تا سریعا درستش کنم

امید وارم توی سال خورشیدی جدید بهترین چیز ها نصیبتون بشه.
موفق باشین.
ارزومند ارزوهای سبزتان داش ممد​
 
آخرین ویرایش:

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
ممنون از هدیه خوبت ترجمم خیلی خوب بود.سال نوتم مبارک:rose:
 

asa.graphic

Well-Known Member
سلام عزیز ...
-------------
خیلی مفید وعالیه ... :)

عید شما هم مبارک ... :rose::rose::rose:

انشاءالله سالی سرشار از موفقیت در همه زمینه های داشته باشی دوست خوبم ... :wink:
----------
یاعلی ...
 

ssevil

Well-Known Member
سلوم محمد
عالیه عیدیت
بی نهایت با ارزشه
به تعداد همه ی پلی ها تو همه ی مدلات ارزوی خوشی و موفقیت دارم برات
عیدت مبارک
ممنون از عیدی عالیت :rose:
 
آخرین ویرایش:

eboy7

New Member
(حالت دوم اینه که کاما رو بعد از photo در نظر بگیریم :)
احتمالاً همه‌ی شما از این مسأله خبر دارید که وقتی عکس می‌گیرید، قسمت داخلی فضای خارجی می‌سوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، می‌توانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیه‌ی سوخته‌ای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی خطی دارد و چشمانتان به شکل نمایی کار می‌کند. (به نظر من بهترین ترجمه همینه)


دوست عزیز
با تشکر از زحمتی که کشیدی ولی
"قسمت داخلی فضای خارجی" معنی نمیده و شک نکن که ترجمه اولت صحیح هست
 

ali_118

کاربر VIP
مرسی داش ممد، مرسی حرکت فرهنگی :دی
ترجمه هم خوب بود، یه مقدار ویرایش لازم داشت، یه 7 8 تا آموزش دیگه ترجمه کنی دستت میاد قشنگ :green:
 
از همه دوستانی که نظر دادن و دوستانی که نظر ندادن ولی تاپیک رو دیدن ، تشکر می کنم

(حالت دوم اینه که کاما رو بعد از photo در نظر بگیریم :)
احتمالاً همه‌ی شما از این مسأله خبر دارید که وقتی عکس می‌گیرید، قسمت داخلی فضای خارجی می‌سوزد، اما اگر با چشمان "واقعی" خود نگاه کنید، می‌توانید هر دو فضای داخلی و خارجی را بدون هیچ ناحیه‌ی سوخته‌ای ببینید. خلاصه اینکه دوربین شما عملکردی خطی دارد و چشمانتان به شکل نمایی کار می‌کند. (به نظر من بهترین ترجمه همینه)


دوست عزیز
با تشکر از زحمتی که کشیدی ولی
"قسمت داخلی فضای خارجی" معنی نمیده و شک نکن که ترجمه اولت صحیح هست

اینش رو نمی دونم والا شما راست می گنی
ولی این هم معنی میده ، شما یه فضای داخلی نظر بگیر که دورش بهش می گن فضای خارجی ، حالای فضای داخل فضای خارجی بهش چی می گن؟:green::green:

البته همین جوری که توی ترجمه دوتاش رو اوردم که هر کدوم درسته شما در نظر بگیرین
ممنون به خاطر دقت :)
مرسی داش ممد، مرسی حرکت فرهنگی :دی
ترجمه هم خوب بود، یه مقدار ویرایش لازم داشت، یه 7 8 تا آموزش دیگه ترجمه کنی دستت میاد قشنگ :green:

به به علی جان ، خوشحال شدم نگاه کردی
شما لطف داری ، حتما اموزش های بعدی بیشتر بهش دقت می کنم ، البته من از ادبیات زیاد خوشم نمی اد واسه همینه که نوشتارم بده ، دیگه به بزرگی خودتون ببخشین :green:
راستی هنور اواتارت رو عوض نکردی
 
آخرین ویرایش:

white angle

New Member
سلام
من تازه عضو مجیدآنلاین شدم
عیدی خیلی خوبی بود
متشکرم
فقط اگر تونستی یکم بازتر و راحتتر آموزش بده
ممنون
 

جدیدترین ارسال ها

بالا