عواملی موثر در بهبود نرخ تبدیل سایت شما

nooshin88

Member
بنظر می‌رسد شما تمامی اقدامات لازم برای بهبود نرخ تبدیل(Convertion Rate) سایت خود را انجام داده‌اید، درست است؟ یک صفحه نخست زیبا ایجاد کرده‌اید و داخل آن را با محتوایی قوی پر کرده‌اید، دکمه‌های مختلفی را برای فراخوانی اعمال لازم ایجاد کرده‌اید اما نرخ تبدیل سایت اندکی بالا نرفته‌است. آیا این رخداد مربوط به اشتباهات طراحی شماست که مشتریان شما را از شما دور کرده‌است؟ خیلی حیف است که با وجود تلاش بالای شما و اعمال بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی، طراحی سایت ضعیف شما مانع از کسب نتیجه مطلوب شود.

بسیاری از اشتباهات طراحی می‌توانند نرخ تبدیل سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند. در این مقاله ما قصد داریم درباره معمولترین اشتباهات با شما صحبت کنیم. لازم به ذکر است، نرخ تبدیل سایت شما همان نسب بازدیدکنندگان موردنظر شما نسبت به کلیه بازدیدکنندگان سایت شما می‌باشد، که طبیعتا هرچه بالاتر باشد یعنی شما در اهداف خود موفق‌تر بوده‌اید.
۱- طراحی ضعیف

سایت‌هایی که دارای طراحی ضعیف و غیر جذابی هستند شانس کمی برای افزایش نرخ تبدیل خود دارند.
“هرگز از روی ظاهر قضاوت نکنید. “
اجازه بدهید که به یک وب‌سایت با ظاهری نه چندان زیبا نگاهی بیندازیم. آیا پروانه‌های این وب سایت شما را به استفاده از خدمات این وب‌سایت ترغیب می‌کنند؟
فکر نمی‌کنم. واقعیت آن است که آن‌ها هرگز انگیزه‌ای برای دنبال کردن مطالب سایت در شما ایجاد نخواهند کرد.

convert-rate-1.jpg

سایت بالا یک نمونه‌ی فوق‌العاده ضعیف از لحاظ طراحی بود. اما اکنون به سایت خود و رقبای خود نگاهی بیندازید و بررسی کنید هریک از موارد زیر چگونه‌اند:
- فضای خالی
- سلسله مراتب سایت شما
- همخوانی رنگ‌های سایت
- خوانایی
بدرستی یک طراحی زیبا برای سایت می‌تواند بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه‌دارد که در نتیجه آن شانس شما برای بالا بردن نرخ تبدیل افزایش خواهد یافت. این نکته را همیشه در ذهن خود نگه‌دارید و از پروانه‌های سایت بالا الهام بگیرید.
۲- (CTA) فراخوانی برای انجام یک عمل

CTA مخفف کلمه Call To Action به معنی فراخوانی برای یک عمل است. همانند یک متن یا تصویر که بازدیدکنندگان سایت شما را ترغیب کند تا عملی را انجام دهند.
یک CTA کوچک و ساده، نرخ تبدیل سایت شما را افزایش نمی‌دهد. شما می‌بایست CTAهای خود را بگونه‌ای محسوس و واضح درنظر بگیرید تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به محض آمادگی برای خرید یا نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک نمایند.

“بازدیدکنندگان خود را وادار به فکر کردن نکنید “
CTA های کوچک را فراموش کنید و تا می‌توانید آن‌ها را به بزرگترین عناصر محسوس و کلیک خور در سایت خود تبدیل کنید.
مردم کمتر تمایل دارند تا محتوای سایت شما را بخوانند اما به جای آن تمایل دارند تا محتویات وب سایت شما را بطور مختصر اسکن کنند.
به یاد داشته باشید هرچه مردم CTA‌های شما را بیشتر ببینند، شما کلیک‌های بیشتری را برای خود جمع‌ خواهید کرد.

convert-rate-2.jpg

۳- استفاده از عکس‌های بی‌ارزش

بدون شک عکس‌ها یکی از بخش‌های اصلی وب‌سایت شما محسوب می‌شوند. تصاویر، کاربران امروزه را بیشتر درگیر می‌کند چرا که تصاویر، آن‌ها را به تعامل هر چه بیشتر با وب‌سایت و به رسمیت شناختن برند تجاری شما ترغیب می‌کند.
متأسفانه شما با گذاشتن تصاویر مردمانی شاد، خانواده‌هایی خوشحال و مدل‌های خوش‌چهره نمی‌توانید برند تجاری خود را پر رنگ و مردم را نسبت به آن آگاه کنید.

convert-rate-3.jpg

عکس‌های بی‌ارزش اعتبار شما را کم خواهند کرد. چرا که اینگونه تصاویر شامل تنها یکسری چهره هستند که در نتیجه آن‌ها پیام‌هایی بی‌معنی و حتی نادرست به بازدیدکنندگان شما انعکاس داده می‌شود.
تصاویر انتخابی شما می‌بایست معتبر و مرتبط باشند. این تصاویر باید هدفمند انتخاب شوند تا بتوانند مشتریان بالقوه شما را به سوی هدف شما هدایت کنند.
۴- عدم وجود سلسله مراتب

نه تنها تصاویر باید مرتبط و معتبر انتخاب شوند بلکه باید ساختاری سلسله مراتبی را در وب سایت خود لحاظ کنید. بدون در نظر گرفتن عناوین جذاب و آموزنده و ساختار سلسله مراتبی در وب سایت بازدیدکنندگان شما، قطعاً گیج خواهند شد.
عنوان‌ها و زیر عنوان‌های شما باید دارای دو مشخصه باشند:
- چه چیز را شما پیشنهاد می‌دهید.
- مصرف‌کنندگان و مشتریان شما چه بهره‌ای از آن خواهند برد

عناوین شما می‌بایست پیام اصلی شما را به مخابین شما گوشزد کنند و با هدف صفحه نخست شما سازگاری داشته باشد.

convert-rate-5.jpg

تصویر بالا یک سلسله مراتب مطلوب رعایت شده در سایت را برای شما به خوبی به نمایش گذاشته است. همانطور که آشکار است این سلسله مراتب از یک عنوان گیرا، زیر عنوان و یک CTA با طراحی و برچسبی مناسب تشکیل شده‌است.
۵- عدم وجود نشانه اجتماعی و اعتماد کاربر

ایجاد صفحه نخست بدون شاخص اعتماد، یک اشتباه بزرگ است. ایجاد یک بخش مختص نظرات مشتریان به خوشنامی و آوازه شرکت شما کمک شایانی خواهد کرد. در این صورت مشتریان به هنگام خرید و بهره‌مندی از خدمات شما احساس راحتی بیشتری خواهند کرد.

convert-rate-4.png

بخش نظرات مشتریان و بررسی‌ها می‌بایست عقایدی حقیقی از مشتریان واقعی شما باشند. این قسمت می‌بایست حاوی مشخصات دقیق و واقعی از مشتریان شامل نام و تصویر (در صورت امکان) باشد. اگر کلمه‌ای مثبت و تأثیر گذار از یک شخص یا شرکتی وجود دارد مطمین باشید که آن را ذکر کرده‌اید.
6- متن‌های بسیار

کاربران خود را با متن‌های زیاد بهم نریزید. شما تنها می‌بایست مشتریان خود را نسبت به پیشنهادهای خود آگاه کنید. توضیحات بیش از حد ارزش متن شما را کم می‌کنند. به یاد داشته باشید شما تنها چند ثانیه برای متقاعد کردن مخاطبین خود وقت دارید تا آن‌ها را در سایت خود نگه دارید. اگر شما نتوانید نظر آن‌ها را در این مدت کوتاه جلب کنید آن‌ها قطعاً سایت شما را ترک خواهند کرد و به سایت رقیبان شما خواهند رفت. شاخص‌های کلیدی خود را در یک لیست کوچک بیان کنید تا به مشتریان شما بتوانند به سرعت ایده اصلی شما را درک کنند. لیستی که شما تهیه می‌کنید شاید به ظاهر همانند پاراگراف‌های شما باشد اما در‌واقع قابلیت خواندن و سرعت در خواندن با این روش افزایش خواهد یافت. بخش‌های خود را مرتب و خوانا بنویسید، نگذارید صفحه شما بهم ریخته و نامرتب باشد.

خلاصه:
به یاد داشته باشد هدف شما از طراحی، با استرانژی بازاریابی شما، کاملا یکسان می‌باشند.
آن‌ها باید اطلاعات کافی و مؤثر را به مشتریان شما بدهند تا به راحتی بتوانند کالای شما یا خدمات شما را انتخاب کنند.
طراحی خود را با انتخاب تصاویر معتبر، عناوین مرتبط، CTAهای قابل توجه، تأثیر گذار کنید.
ترکیب این عوامل مطمئناً نرخ تبدیل بالایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

منبع: طراحی سایت ستروکیت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا