PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
مديرعامل بانک ملي از شناسايي مشکل اصلي قطعي سيبا طي چند روز اخير خبرداد و گفت: در حال حاضر کارشناسان فني اين بانک در حال رفع مشکل موجود هستند.
به گزارش برنا علي صدقي مهم ترين علت قطعي هاي مکرر سيبا و دستگاه کارت خوان بانک ملي را مراجعه مکرر مردم اعلام کرد و افزود: با وجود افزايش ظرفيت شبکه به دليل مراجعه فراوان مردم باعث شد تا شبکه توانايي پاسخگويي به اين نياز را نداشته باشد.
مديرعامل بانک ملي عمده مشکلات موجود در سيبا و دستگاههاي کارتخوان را بين 28 تا 5 هر ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به اين که پيک پرداخت حقوق، قبوض و انواع دريافتها و پرداختها در اين دوره زماني است شاهد قطعي در اين مقطع ميشويم.
وي با بيان اين که کليه بانکها نيز در اين مقطع زماني به ارتقاء سيستمهاي خود ميپردازند تاکيد کرد: مشکل قطعي سيبا و دستگاههاي کارتخوان به زودي حل ميشود.
همچنين تقي چهرودي رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي با قبول وجود مشکل در شبکه شتاب و دستگاه کارتخوان بانک ملي گفت: در روزهاي تعطيل تعداد تراکنشهاي بانک ملي به 3 ميليون هم رسيده است که اين امر باعث بالا رفتن تقاضا شده بود.
چهرودي مهمترين علت قطع سيبا و دستگاه کارتخوان بانک ملي را نبود تجهيزات جديد اعلام کرد و گفت: با وجود همه مشکلاتي که در رابطه با تجهيزات داريم آمار روزانه تراکنشها 8 ميليون است.
رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي افزود: با اينکه 50 شعبه جديد در اين بخش اضافه کرديم و حجم تراکنشها نيز به 2 برابر افزايش يافته است؛ اما مشکل عمده در خريد تجهيزات است.
وي با انتقاد از کپي بودن نرمافزارهاي موجود در اين ارتباط اظهار داشت: متخصصان ايراني قادر به توليد نرمافزار پايه اين صنعت نيستند، اين در حالي است که ناگزير از واردات نرمافزار پايه هستيم.
چهرودي پرداخت قبوض در سال گذشته را 700 ميليون اعلام کرد و گفت: هم اکنون اين تعداد به يک ميليارد و 200 ميليون رسيده است؛ بنابراين اضافه بارها نيز تاثير ميگذارد.
وي با ابراز تاسف از اختلالهاي مکرر در شبکه شتاب گفت: بايد واقعبين باشيم، پيش از اين، آوردن تجهيزات يک ماه طول ميکشيد که هم اکنون به 6 ماه افزايش يافته است.
رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي با بيان اينکه IBM نرمافزار پايه دستگاههاي کارتخوان و شتاب را در اختيار بانکها قرار نميدهد گفت: کارشناسان و مهندسان ايراني نيز در بخش نرمافزار پايه اطلاعات بالايي ندارند و نميتوانند کمک کنند.
چهرودي با بيان اينکه ما نيز با سيلي صورتمان را سرخ ميکنيم گفت: از آزرده شدن مردم و معطلي آنها در صفهاي ATM و قطعي سيبا متاسف هستيم؛ منتهي ما نيز شبانهروز در حال فعاليت هستيم اما امکانات موجود نميتواند پاسخگوي اين حجم تقاضا باشد.
وي در خصوص مشکلات زيرساخت ارتباطي نيز ياد آورد شد: امکان دارد مخابرات بگويد شبکه ارتباطي در ايران 9/99 درصد وصل است؛ اما قطعي يک ثانيهاي شبکه باعث قطعي ناگهاني 3200 شعبه ميشود؛ حال براي هماهنگ کردن اين تعداد شعبه با مرکز بايد 25 دقيقه زمان صرف کرد.
به گفته چهرودي يک ثانيه قطع ارتباط مخابراتي و ماهوارهاي به معناي اختلال بين 25 تا 30 دقيقه در شبکه شتاب است.
وي با بيان اينکه امکان دارد نيم ساعت از نظر مادي ضرري را متوجه افراد نکند اما از نظر معنوي باعث کلافه شدن و بياعتمادي مردم به خدمات بانکي ميشود.
منبع
به گزارش برنا علي صدقي مهم ترين علت قطعي هاي مکرر سيبا و دستگاه کارت خوان بانک ملي را مراجعه مکرر مردم اعلام کرد و افزود: با وجود افزايش ظرفيت شبکه به دليل مراجعه فراوان مردم باعث شد تا شبکه توانايي پاسخگويي به اين نياز را نداشته باشد.
مديرعامل بانک ملي عمده مشکلات موجود در سيبا و دستگاههاي کارتخوان را بين 28 تا 5 هر ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به اين که پيک پرداخت حقوق، قبوض و انواع دريافتها و پرداختها در اين دوره زماني است شاهد قطعي در اين مقطع ميشويم.
وي با بيان اين که کليه بانکها نيز در اين مقطع زماني به ارتقاء سيستمهاي خود ميپردازند تاکيد کرد: مشکل قطعي سيبا و دستگاههاي کارتخوان به زودي حل ميشود.
همچنين تقي چهرودي رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي با قبول وجود مشکل در شبکه شتاب و دستگاه کارتخوان بانک ملي گفت: در روزهاي تعطيل تعداد تراکنشهاي بانک ملي به 3 ميليون هم رسيده است که اين امر باعث بالا رفتن تقاضا شده بود.
چهرودي مهمترين علت قطع سيبا و دستگاه کارتخوان بانک ملي را نبود تجهيزات جديد اعلام کرد و گفت: با وجود همه مشکلاتي که در رابطه با تجهيزات داريم آمار روزانه تراکنشها 8 ميليون است.
رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي افزود: با اينکه 50 شعبه جديد در اين بخش اضافه کرديم و حجم تراکنشها نيز به 2 برابر افزايش يافته است؛ اما مشکل عمده در خريد تجهيزات است.
وي با انتقاد از کپي بودن نرمافزارهاي موجود در اين ارتباط اظهار داشت: متخصصان ايراني قادر به توليد نرمافزار پايه اين صنعت نيستند، اين در حالي است که ناگزير از واردات نرمافزار پايه هستيم.
چهرودي پرداخت قبوض در سال گذشته را 700 ميليون اعلام کرد و گفت: هم اکنون اين تعداد به يک ميليارد و 200 ميليون رسيده است؛ بنابراين اضافه بارها نيز تاثير ميگذارد.
وي با ابراز تاسف از اختلالهاي مکرر در شبکه شتاب گفت: بايد واقعبين باشيم، پيش از اين، آوردن تجهيزات يک ماه طول ميکشيد که هم اکنون به 6 ماه افزايش يافته است.
رييس اداره امور انفورماتيک بانک ملي با بيان اينکه IBM نرمافزار پايه دستگاههاي کارتخوان و شتاب را در اختيار بانکها قرار نميدهد گفت: کارشناسان و مهندسان ايراني نيز در بخش نرمافزار پايه اطلاعات بالايي ندارند و نميتوانند کمک کنند.
چهرودي با بيان اينکه ما نيز با سيلي صورتمان را سرخ ميکنيم گفت: از آزرده شدن مردم و معطلي آنها در صفهاي ATM و قطعي سيبا متاسف هستيم؛ منتهي ما نيز شبانهروز در حال فعاليت هستيم اما امکانات موجود نميتواند پاسخگوي اين حجم تقاضا باشد.
وي در خصوص مشکلات زيرساخت ارتباطي نيز ياد آورد شد: امکان دارد مخابرات بگويد شبکه ارتباطي در ايران 9/99 درصد وصل است؛ اما قطعي يک ثانيهاي شبکه باعث قطعي ناگهاني 3200 شعبه ميشود؛ حال براي هماهنگ کردن اين تعداد شعبه با مرکز بايد 25 دقيقه زمان صرف کرد.
به گفته چهرودي يک ثانيه قطع ارتباط مخابراتي و ماهوارهاي به معناي اختلال بين 25 تا 30 دقيقه در شبکه شتاب است.
وي با بيان اينکه امکان دارد نيم ساعت از نظر مادي ضرري را متوجه افراد نکند اما از نظر معنوي باعث کلافه شدن و بياعتمادي مردم به خدمات بانکي ميشود.
منبع