طول استاندارد متا تگ ها

Cyletech

Member
درود بر شما،

منبع: حاشیه وب

در این مقاله می خواهیم فقط به متا تگ ها به ویژه طول آنها بپردازیم که می دانم خیلی از شما عزیزان در مورد طول استاندارد آنها شک دارید اما حال با خواندن این مطلب شک خود را بر طرف کنید.
می دانید که متا تگ ها مهم ترین نقش در ایندکس شدن توسط خزنده ها را دارند و اگر آنها نباشند 92% سایت و بلاگ شما از کار می افتد. زیرا امروزه می توان گفت همه بازدید کننده های نمونه (به بازدید کننده هایی گفته می شوند که برای اولین بار از صفحه ای بازدید می کنند) از طریق موتور های جستجو می آیند و اگر خزنده از متا تگ ها ناراضی باشد تنها محتوا و عنوان مطالب شما با آدرس هایشان را ایندکس می کنند و آن ها را در آخرین صفحات نتایج قرار می دهند. ولی همه ما می کوشیم تا در صفحه 1 موتور های جستجو به ویژه گوگل (گوگل می گویم زیرا در ایران بیشتر از این موتور جستجو استفاده می شود تا بینگ و یاهو) باشیم.
  • * طول متا تگ title یا عنوان: حداقل 40 کاراکتر و استاندارد آن 60 کاراکتر
  • * طول متا تگ keywords یا کلمات کلیدی: حداقل 115 کاراکتر و استاندارد آن 175 کاراکتر یا 5 الی 10 کلمه
  • * طول متا تگ description یا توضیح: حداقل 100 کاراکتر و استاندارد آن 160 کاراکتر یا 3 الی 4 کلمه
  • متا تگ author یا نویسنده: بهتر است ایمیل یا نام و نام خانوادگی مدیر سایت یا بلاگ باشد
توجه کنید: آنهایی که ستاره دار (*) است الزامی هستند و آن هایی که ستاره دار نیستند حتماً نباید در سورس سایت و بلاگ شما باشد و اختیاری است.
به این نیز توجه کنید که حتماً نباید طول متا تگ عنوان 60 کاراکتر باشد! طول بیش از 60 و کمتر از 100 کاراکتر نیز مورد قبول است اما استانداردش 60 کاراکتر است و در تگ عنوان مثلاً کاراکتر های پس از 60 کاراکتر توسط خزنده ها نادیده گرفته می شوند در صورتی نادیده گرفته نمی شوند که نسبت به کاراکتر های قبلی خود بیشتر با محتوا مرتبط باشد.
این سوال هم قبلاً پرسیده شده و جواب دادم اما در بلاگ حاشیه وب ننوشتم پس لطفا شما هم بخوانید. سوال شده بود که برای هر متا تگ چند کلمه می تواند تکرار شوند. مثلاً دانلود، دانلود بازی، دانلود، دانلود بازی
پاسخ: بهتر هست همه کلماتی که بکار می برید منحصر به فرد باشد و در متا تگ کلمات کلیدی از کلمه ای تنها استفاده نکنید. هر کلمه کلیدی بهتر است که بیش از 2 و کمتر از 4 کلمه باشد.
در صورتی که نیاز به توضیح خاصی از متا تگ دیگری داشتید در نظرات اعلام کنید تا در اولین فرصت در بلاگ با ذکر نام سوال کننده ارسال شود
icon_smile.gif
 

جدیدترین ارسال ها

بالا