Hidden Dragon
کاربر فعال
با سلام،
دیدم سوال جدیدی برای پاسخگویی نیست گفتم برای دست گرمی یه تکنیکی رو به عنوان عیدی تقدیم دوستان بکنم
بحث Boolean یه بحث مفصلیه که بعضا برای دوستان ایجاد مشکل میکنه و بارها سوالاتی رو در این ضمینه مشاهده کردیم.
امروز قصد دارم یه روش تر و تمیز برای ایجاد Boolean خدمتتون معرفی کنم ...
1_ مواد مورد نیاز: یک عدد کره، دو فروند استوانه که از روی هم کپی گرفته شده اند و کاملا با هم برابر هستند مطابق تصویر شماره یک
2_ نام کره رو Outside و نام استوانه وسط رو Cutter و نهایتا نام استوانه دست راست رو Inside قرار میدیم.
3_ روی Cutter راست کلیک میکنیم و در Object Properties گزینه Renderable رو غیر فعال میکنیم
4_ در متریال ادیتور سه تا دونه متریال Vray میسازیم و یکی از اونها رو آبی میکنیم و نامش رو outside میزاریم و یه Vray Distance Tex رو از لیست Map های Vray انتخاب میکنیم و به کانال opacity این متریال نسبت میدیم و نام این Map رو هم Outside میزاریم
و سپس یه Vray متریال یه رنگ قرمز با نام Inside میسازیم و یه Vray Distance Tex به کانال Opacity اون نسبت میدیم به نام Inside و نهایتا یه Vray متریال میسازیم با نام Cutter و کاری به تنظیماتش نداریم
5_ حالا متریال Outside رو به کره با همین نام، متریال Cutter رو به استوانه وسطی با همین نام و متریال Inside رو به استوانه دست راستی با همین نام اختصاص میدیم
6_ هر دو استوانه رو روی هم در همه جهات Align میکنیم بصورت هم مرکز و بعد هر دوی اونها رو روی کره قرار میدیم
7_ موقتا استوانه Inside رو Hide میکنیم و بعد در متریال ادیتور وارد تنظیمات Distance tex مربوط به متریال Outside میشیم و میزان Distance رو روی یک عدد بزرگ مثلا 1000000000 قرار میدیم
و رنگ Far و Near رو سفید و رنگ Inside رو سیاه قرار میدیم _ این مثال رو با Vray 2.0 انجام دادم برای نسخه های بالاتر در همین بخش گزینه Inside solid رو فعال کنید _ سپس موضوع Cutter
رو در قسمت Object از طریق گزینه Add و انتخاب موضوع Cutter داخل صحنه به لیست اضافه کنید
8_ اونچه که در صحنه خواهید دید به اینصورته
اما اون چیزی که رندر میشه به اینصورته 
خب یه Cookie Cutter خوب ایجاد کردیم و میتونیم بریم سراغ قسمت داخلی
9_ استوانه Inside رو Unhideمیکنیم و بعد در متریال ادیتور وارد تنظیمات Distance tex مربوط به متریال Inside میشیم و میزان Distance رو روی یک عدد بزرگ مثلا 1000000000 قرار میدیم
و رنگ Far و Near رو سیاه و رنگ Inside رو سفید قرار میدیم _ این مثال رو با Vray 2.0 انجام دادم برای نسخه های بالاتر در همین بخش گزینه Inside solid رو فعال کنید _ سپس موضوع Outside
رو در قسمت Object از طریق گزینه Add و انتخاب موضوع Outside داخل صحنه به لیست اضافه کنید
10_ اونچه که در صحنه خواهید دید به اینصورته
اما اون چیزی که رندر میشه به اینصورته 
به به یه Boolean بدون دردسر تقدیم به دوستان
امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه
موفق باشید
دیدم سوال جدیدی برای پاسخگویی نیست گفتم برای دست گرمی یه تکنیکی رو به عنوان عیدی تقدیم دوستان بکنم

بحث Boolean یه بحث مفصلیه که بعضا برای دوستان ایجاد مشکل میکنه و بارها سوالاتی رو در این ضمینه مشاهده کردیم.
امروز قصد دارم یه روش تر و تمیز برای ایجاد Boolean خدمتتون معرفی کنم ...
1_ مواد مورد نیاز: یک عدد کره، دو فروند استوانه که از روی هم کپی گرفته شده اند و کاملا با هم برابر هستند مطابق تصویر شماره یک

2_ نام کره رو Outside و نام استوانه وسط رو Cutter و نهایتا نام استوانه دست راست رو Inside قرار میدیم.
3_ روی Cutter راست کلیک میکنیم و در Object Properties گزینه Renderable رو غیر فعال میکنیم

4_ در متریال ادیتور سه تا دونه متریال Vray میسازیم و یکی از اونها رو آبی میکنیم و نامش رو outside میزاریم و یه Vray Distance Tex رو از لیست Map های Vray انتخاب میکنیم و به کانال opacity این متریال نسبت میدیم و نام این Map رو هم Outside میزاریم

و سپس یه Vray متریال یه رنگ قرمز با نام Inside میسازیم و یه Vray Distance Tex به کانال Opacity اون نسبت میدیم به نام Inside و نهایتا یه Vray متریال میسازیم با نام Cutter و کاری به تنظیماتش نداریم
5_ حالا متریال Outside رو به کره با همین نام، متریال Cutter رو به استوانه وسطی با همین نام و متریال Inside رو به استوانه دست راستی با همین نام اختصاص میدیم

6_ هر دو استوانه رو روی هم در همه جهات Align میکنیم بصورت هم مرکز و بعد هر دوی اونها رو روی کره قرار میدیم

7_ موقتا استوانه Inside رو Hide میکنیم و بعد در متریال ادیتور وارد تنظیمات Distance tex مربوط به متریال Outside میشیم و میزان Distance رو روی یک عدد بزرگ مثلا 1000000000 قرار میدیم

و رنگ Far و Near رو سفید و رنگ Inside رو سیاه قرار میدیم _ این مثال رو با Vray 2.0 انجام دادم برای نسخه های بالاتر در همین بخش گزینه Inside solid رو فعال کنید _ سپس موضوع Cutter
رو در قسمت Object از طریق گزینه Add و انتخاب موضوع Cutter داخل صحنه به لیست اضافه کنید
8_ اونچه که در صحنه خواهید دید به اینصورته


خب یه Cookie Cutter خوب ایجاد کردیم و میتونیم بریم سراغ قسمت داخلی
9_ استوانه Inside رو Unhideمیکنیم و بعد در متریال ادیتور وارد تنظیمات Distance tex مربوط به متریال Inside میشیم و میزان Distance رو روی یک عدد بزرگ مثلا 1000000000 قرار میدیم

و رنگ Far و Near رو سیاه و رنگ Inside رو سفید قرار میدیم _ این مثال رو با Vray 2.0 انجام دادم برای نسخه های بالاتر در همین بخش گزینه Inside solid رو فعال کنید _ سپس موضوع Outside
رو در قسمت Object از طریق گزینه Add و انتخاب موضوع Outside داخل صحنه به لیست اضافه کنید
10_ اونچه که در صحنه خواهید دید به اینصورته


به به یه Boolean بدون دردسر تقدیم به دوستان

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه
موفق باشید
آخرین ویرایش: